Syitä joiden tiedät tai epäilet vahvasti aiheuttaneen keskenmenon?
Mun täti otti esikoista odottaessaan paljon aurinkoa ja raskaus meni kesken (en tiedä millä viikoilla).
Eräs tuttava aloitti urheilemisen, ei ollut ennen paljon liikkunut hyötyliikuntaa enempää, kesken meni.
Ei tietenkän pystytä sanomaan varmasti että juuri nämä oliat ne syyt, mutta epäilty on.
Kommentit (12)
Mistä lähtien passionhedelmä on ollut keskenmenonaiheuttaja? PAPAIJASTA olen kuullut sisältämiensä voimakkaiden entsyymien takia, mutta siihenkin saisi kyllä syödä valtavasti niitä...
Sairastin ekan raskauteni alkuvaiheessa mononukleoosin (tosi kova kurkkukipu ja kuumetta). Kesken meni 7+6.
Silloinhan lämpimissä maissa ei pitäisi olla vauvoja ollenkaan... ( erityisesti päiväntasaajan lähellä olevissa kehitysmaissa)
En usko, että auringonotto tai normaali liikunta voisi aiheuttaa keskenmenoa ainakaan alkuraskaudessa.
Nostin yksin esikoisen vedellä täytettyä ammetta saunan keskilauteille ja samaan aikaan vatsasta vihlaisi aika kovasti. Muutaman tunnin päästä alkoi vuoto ja raskaus meni kesken.. Ihan selvästi tuo kipu liittyi tuohon liikkeeseen. Sitä ei tietenkään voi tietää, olisiko raskaus muutenkaan sitten edennyt normaalisti. Kahdessa seuraavassa (hyvin päättyneessä) raskaudessa olenkin ollut aika varovainen.
Ajattelin vielä että odotan tuon ekan kolmanneksen että suurin riskiaika on ohi ennenkuin menen värjäykseen. Rv 16 oli neuvola ja sydän ei enää lyönyt, ultrassa sikiön todettiin kuolleen edellisellä viikolla. Tietenkään kukaan ei voi sanoa että johtui tuosta mutta ei ole huvittanut mennä värjäykseen enää seuraavissa raskauksissa.
autolla viikolla 6 ja melkein tuli keskenmeno. Varmasti johtui tuosta autolla ajamisesta...tai sitten ei.
Tässä ketjussa on ihan järkeviäkin epäilyitä, mutta muutama kuten auringon otto kuulostaa jo vähän kaukaa haetuilta.
ja siis kaatui oikeasti (talvella kadulla), tämä ei ole mikään peitelty perheväkivalta.
kun monelta taholta kuulin keskenmenoista ja kaikissa sama kaava, 1-2 viikkoa rokotuksen jälkeen. Itse jätin sitten ottamatta kokonaan ja olen erittäin tyytyväinen valintaani.
Oli tuulimuna, huomattiin rv 12+3 ultrassa.
ex sai raivarin ja potki minua täysillä mahaan, olin rv 12 ja menetin kaksosemme.
Syy raivariin: en antanut seksiä kun olin huonovointinen.