Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että all inclusive- matkailu on epäeettistä?

Vierailija
02.05.2010 |

Silloin ei paikalliset saa mitään hyötyä turismista.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muutenkaan välitä moisesta konseptista, sillä musta on kiva kokeilla erilaisia ruokapaikkoja, myös lapsen kanssa. Suosin sellaisia matkakohteita, joissa ei tarvitse jäädä mihinkään hotellireservaattiin koko ajaksi.

Vierailija
2/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muutenkaan välitä moisesta konseptista, sillä musta on kiva kokeilla erilaisia ruokapaikkoja, myös lapsen kanssa. Suosin sellaisia matkakohteita, joissa ei tarvitse jäädä mihinkään hotellireservaattiin koko ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläpä perustelet väitettäsi?

Vierailija
4/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Riu-hotellien all inclusivessa usein. Paikalliset ovat siellä töissä! Siivoojina, tarjoilijoina. Mm. hedelmät ja vihannekset tulevat paikallisilta viljelijöiltä.

paikallinen pesula saa sieltä pyykkiä autokuormalliset päivässä.

Vierailija
5/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään siksi olla all inclusive-lomalla, koska saan rentoutua altaalla, juoda mitä haluttaa, syödä milloin maistuu jne.

Ei tarvitse mennä minnekään jos en jaksa. Lomaa ihanimmillaan silloin kun en jaksa muuta kuin lukea kirjoja ja ottaa aurinkoa.

Vierailija
6/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli hiljattain juuri Hesarissakin. Ihan oli jioku ns. asiantuntija, joka antoi helpon vinkin eettiseen matkailuun ja se oli, että välttää all inclusiveja. Turismi on monissa maissa hyvä keino paikallisille ansaita elantonsa, siksi heidän tulisi hyötyä turismista. Vai onko jonkun mielestä tosi okei, että joku ulkomaalainen firma menee ja pykää johonkin köyhään, mutta hyvä ilmastoiseen kohteeseen hotlan pystyyn ja sinne tulee all inclusive -asiakkaita, joiden rahat menevät sitten vaikka Cayman-saarille, paikallisille ei jää mitään muuta kuin ehkä pilattu ympäristÖ?

Vierailija
7/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset ovat töissä hotellissa ja ainakin mutkan kautta hyötyvät siitä (ruoka, juomat, palvelut, pesula ym. ym.), aivan samalla tavalla kuin että hotellista lähdettäisiin viereiseen ravintolaan syömään.

Vierailija
8/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläpä perustelet väitettäsi?

Vierailija
9/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin aina paikallisia pieniä hotelleja ja ravintoloita (useimmiten perheyrityksiä).

Olen ollut Riu-hotellien all inclusivessa usein. Paikalliset ovat siellä töissä! Siivoojina, tarjoilijoina. Mm. hedelmät ja vihannekset tulevat paikallisilta viljelijöiltä.

paikallinen pesula saa sieltä pyykkiä autokuormalliset päivässä.

Vierailija
10/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset ovat töissä hotellissa ja ainakin mutkan kautta hyötyvät siitä (ruoka, juomat, palvelut, pesula ym. ym.), aivan samalla tavalla kuin että hotellista lähdettäisiin viereiseen ravintolaan syömään.

Vierailija
11/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä olen kuullut muutamista paikoista, jonne tuodaan jopa kalaa ja lihaa Venäjältä, samoin kokit ja muu henkilökunta on Venäjältä tuotua. Joskus paikkakuntalaiset hyötyvät paljonkin, kun iso hotelli tuo työpaikkojen lisäksi mm. viemäröintejä, parempia teitä sekä muitakin turisteja.

Vierailija
12/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennetään toiselle puolelle maapalloa/mannerta.

Ei turismilla ole yhtään mitään tekemistä eettisyyden kanssa.

All inclusive on siinä mielessä aivan yhtä eettistä kun muukin matkailu, paikalliset siellä on töissä ja paikallisia raaka-aineita käytettään. Tai sitten ei.

Tosi höpö höpö-aloitus.

Vierailija
13/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki rahat mitä siitä kääritään menee jonnekin muualle kuin kohdemaahan. Kun taas esim. paikallisia ravintoloita suosimalla ne jää yleensä paikallisille perheille. Itse myös kartan näitä all inclusive -paikkoja.

Vierailija
14/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: matkustat Afrikkaan ja ostat matkan monikansalliselta matkanjärjestäjältä, joka käyttää länsimaista lentoyhtiötä, jonka se kenties vielä itse omistaa. Sama ketju omistaa hotellin, jossa yövyt ja ruokailet. Myös safariauto on saman matkanjärjestäjän omistama. Paikallinen opas saa ketjulta noin 60 dollaria kuussa, kun jokainen turisti maksaa safarista yli sata dollaria päivässä matkanjärjestäjälle. Maksamistasi tuhansista euroista vain murunen jää Afrikkaan. Tähän halutaan muutosta.

Vierailija
15/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jossain perinteisessä turismimaassa, sanotaan vaikka Kreikassa, myös ne all inclusive-hotellit ovat paikallisten pyörittämiä ja niissä on paikalliset työntekijät. Itse en ole käynyt missään kehitysmaassa mihin olisi kyhätty joku loistohotelli. Varmaan olet oikeassa, että tällaisiin paikkoihin raha, ruoka ja työntekijät tuodaan muualta ja myös tuotto viedään pois. Se ei minusta tee all inclusivea epäeettiseksi vaan ylipäänsä sen loistohotellin pykäämistä kehitysmaahan.

Vierailija
16/43 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että tuo ei ole ilmiselvää.

Joku all inclusive -matkailija yrittää selitellä omatuntoaan puhtaammaksi.

Ei ne pelkät raaka-aineostokset paljon paikallisia hyödytä kun kaikki muu välistä valuu jollekin ulkomaiselle firmalle.

Vierailija
17/43 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka elävät vain turismista ja repivät ryöstöhintoja ravintoloissa. Ihan oikein, että ihmiset valitsevat inclusive loman. Eipä siellä juuri nähtävää ole, pelkkää turistien huiputtamista joka kadun kulmassa. Siellä ihan mielellään vaan makaa sen viikon altaalla ja siemailee drinksuja ja käy hotellissa syömässä.

Vierailija
18/43 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ap:kään omaa täysin puhdasta ekologista omaatuntoa, joten tyhjää huutelua ja jeesustelua tällaiset aloitukset. Mä lomailen miten haluan.

Vierailija
19/43 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se sama paha monikansallinen yritys huolehtii myös asiakashankinnasta, logistiikasta, turvallisuudesta, ennakoitavuudesta jne.

Lisäksi minun on paljon matkailleena todettava, että alkuperäiskansojen tarjoamat majoitus-, viihde- ja ravintolapalvelut eivät ole laadullisesti kilpailukykyisiä.

Suomeksi; ruoka on paskaa, ravintolat likaisia sikolättejä, hotellit täynnä loisia jne.

Lapset haluavat uima-altaalle, eivät kuuntelemaan pilliin puhaltelua ja hätistelemään kaupustelijoita.

Vierailija
20/43 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä saat ap pitkän ketjun kun tänne hyökkää puolustajat ja vastustajat.

Taannoin olikin ketju joka paisui aivan uskomattomiin sfääreihin..

Mulle on ihan sama miten toiset haluavat matkustaa, miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan