Kaikilla 3 lapsellani on siniharmaat silmät, vaikka olen itse ruskeasilmäinen =(((
Kommentit (29)
että ne on sun lapsia? Miehesi on saattanut käydä vieraissa.
Tämä kannattaa tosiaan pitää mielessä:D
Äiti suomalainen ja sinisilmäinen blondi, oletettu isä suomalainen ja tummahiuksinen vihreäsilmäinen. Lapsi mustatukkainen ja erittäin ruskeesilmäinen. Iho tosin lapsella vaalean oloinen. Onko lapsi saanut siemenet ulkomailta?
Mua ei harmita yhtään, vaikka lapsi ei ole perinyt ruskeita silmiäni. Moni tuttu sitä kyllä harmittelee, mikä on mielestäni hassua.
Tällä voitte leikkiä: http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html
Kahdella vanhimmalla lapsella on ruskeat silmät. Nuorimmalla ei minkään väriset, tosi hailakan harmaatihan kun niistä puuttuisi väri. Isänsä on sinisilmäinen ja äitinsä ruskeasilmäinen.
Muuttuivat noin vuoden iässä ruskeiksi. Mutta vielä ihmeellisempää on se että kaikki lapseni ovat täydellisiä blondeja. Itselläni on tummahko ruskea tukka. Äitini on melkein mustatukkainen, isäni keskiruskea.
Mies on blondi ja hänen äitinsä. Miehen isä on kuitenkin myös ruskeatukkainen. Anopilla poikkeuksellisen dominoivat valkoiset geenit ;P
Sä myös kaikista että tukka on ollut tumma jo nuorena?
Mun isällä oli lapsena vaalea pellavapää, mutta aikuisena lähes musta. Myös mä olen ollut blondi ruskeasilmäinen ihmetys lapsena, mutta alkoi siitä sitten toisella kymmenellä tummua. Nyt varmaan pitäisi luonnehtia harmaankeskiruskeaksi..
Niistä voi syntyä mitä vain. Kun vois tarkkailla ihmisiä kun banaanikärpäsiä.
Mulla muuten vihreät silmät. Äidillä siniharmaat ja isällä siniset.
todennäköisyys vähintään 13%. Ei nyt niin kovin epätodennäköistä. Ja jos isälläsi on peittyvä sininen geeni jostain kauempaa todennäköisyys on tietenkin vielä suurempi.