Antakaa hyviä pikaruoka vinkkejä laihduttamiseen
Koska olen laiska kokki, haluan vaan ostaa kaupasta suht valmista HELPPOA ruokaa/tai jotain syötävää, millä voin laihtua. Juurekset,kasvikset ja hedelmät ei käy koska olen allerginen. BMI 45
Kommentit (26)
Mutta yksi hyvä, nopea ja edullinen on pakasteena myytävä kasvisosekeitto. Perismoissa Rainbow merkkinen maksaa alle euron (tuosta syö yksi aikuinen jos iso nälkä)
Kattilaan jäisenä ja levy päälle, välillä sekoitetaan ettei pala pohjaan, valmista alle 10 minuutissa. Itse syön tuota raejuuston kera.
Jauheliha-, kala-, nakki-, kasvissose- ym.
Ettekä vedä paketillista ranskanleipää samalla.
esim. nakkikeiton tekemiseen menee alle 10 min ja syötävissä alle puolessa tunnissa aloittamisesta.
Kasvikset ei käy ja tarjoat kasvissosekeittoa!
painonvartijoissa muistaakseni 5-5,5 pistettä.
Lihakeitto vain 1,5 pistettä, keitot (kirkasliemiset lähinnä) on hyviä laihdutusruokia.
Vinkkejä ylipainoiselle, laiskalle ja makeanhimoiselle, joka ei ole valmis tinkimään ruokavaliostaan, mutta haluaa laihtua?
Pystytkö syömään viljoja? Laihdutusruokana vanha kunnon kaurapuuro on asiaa! Mukaan vaikka sitä raejuustoa niin nälkä pysyy taatusti loitolla.
ja dieettikola. Eikä sitten muuta.
Kiitos jo hyvistä vinkeistä.Pinaattikeitto ja puuro käy. Puurossa vain ongelma,etten saa alas ilman sokeria. Minulla on kamala sokeririippuvuus ja siitä pitäisi päästä eroon. Kertokaa mikä taika on rahkassa? Sitä kun useat laihduttajat syö monta purkillista päivässä. En vaan ymmärrä miten se menee alas ilman sokeria. Täytyisi kehittää helppo ruokalista mitä noudattaisin, mutta tarpeeksi vaihteleva. Tiedän että esim. puurokuuri päättyy viikossa.
KAIKILLE kasviksille, juureksille ja hedelmille. Jos, niin kysyjän luulisi olevan tosi hoikka, koska ruokavalio olisi niin rajoittunut esim. peruna ei sovi missään muodossa, entä viljat? Leipäkään ei ehkä käy.
siinä on proteiinia, joka pitää nälkää paremmin kuin hiilarit, mutta energiaa sinäänsä rahkassa on varsin niukasti. Rahkan sekaan voi laittaa lasten hedelmäsoseita tai vaikka pikku tilkkasen light-mehutiivistettä.
on makea ja terveellistä.
Sillä saa tehokkaasti makean himoa pois
kasviksille & vihanneksille allergiset voivat syödä niitä kypsennettynä kuten esim. kasvissosekeittona. Pähkinät ja jotkut hyvin harvat kasvikset aiheuttavat oireita vielä kypsänäkin. Itse en voi syödä raakaa omenaa, mutta kypsennettyä kylläkin.
Kerropa ap mille olet allerginen ja mille kuvittelet olevasi allerginen niin voimme auttaa paremmin
Pyydä terveyskeskuslääkäriltä läheteä allergiasairaalaan, että katsovat siellä sulta allergiakokeet (prick-testit sun muut) kaikille niille ym. joille oletat olevasi allerginen. Tietenkään testit eivät ole satavarmoja, mutta antavat suuntaviivaa, voiko jotain kasvista esim. lähteä kokeilemaan aivan pikkuriikkisistä määristä eli kokeillen tai totuttaen kehoa.
Luonnonjugurttia ja siihen vain pari lusikallista maustettua rahkaa sekaan. Tosi hyvä välipala tai iltapala.
Niin laihduttaessa tärkeintä on syödä usein ja vähän kerralla. Helpointa on yksinkertaisesti vähentää annoskokoa ja eteenkin karsia turhat hiilarit pois. Tueksi tietysti lisää liikuntaa. Tällä reseptillä ainakin itse olen vuoden alusta keventynyt 8 kg ja liikun nykyään 6 kertaa vko:ssa eli miltei joka päivä. Alkuun tietysti riittää vähempikin liikuntamäärä vko:ssa. Tsemppiä keventymiseen.
Täähän on selvä provo mutta leikitään mukana.
Kerro ap mitä sä tähän asti olet syönyt kun olet niiiin allerginen.
Kirjoitin sitten aloituksen väärin. Kyllä, voin syödä noita allergisoivia kypsänä. Kirjoitin ne siihen siksi, että aina kun puhutaan laihdutuksesta tulee joku sanomaan että syö hedelmiä/porkkanoita.. Kun kyselin jos olisi ollut HELPPOJA KEVYITÄ VALMISRUOKIA: tyyliin atrian kanaviilokki. En enään vaivaa teitä,kun täällä takerrutaan aina johonkin mitä EI KYSYTTY. T.AP (seuraavaksi perässä on kymmenien ketju jostain pilkkuvirheestä)
Peruna on paha, makaroni pahempi ja riisi pahin - oli saamani nyrkkisääntö ja siitä kehittelin oman version wokkipannusta. Eli kypsennän vihannekset pannulla ja lisään 2 munan munakkaan ja annan hyytyä koko ajan hämmentäen. ja otettuani vielä pannun pois liedeltä lisään purkillisen chilitonnikalaa. Ja hetken sekoittamisen jälkeen se on siinä ja ei kun syömään.
Aluksi en jaksa uskoa, että olet allerginen kaikille kasvikunnan tuotteille ja toisaalta jos BMI kohdallasi on 45 niin äkkiä lääkärille, joka ohjaa sinut eteenpäin asiantuntialle
ja juo vettä päälle niin ei paljoo jätökset haise! Vai oletko eihä vedellekin allerginen???????????
Kirjoitin sitten aloituksen väärin. Kyllä, voin syödä noita allergisoivia kypsänä. Kirjoitin ne siihen siksi, että aina kun puhutaan laihdutuksesta tulee joku sanomaan että syö hedelmiä/porkkanoita.. Kun kyselin jos olisi ollut HELPPOJA KEVYITÄ VALMISRUOKIA: tyyliin atrian kanaviilokki. En enään vaivaa teitä,kun täällä takerrutaan aina johonkin mitä EI KYSYTTY. T.AP (seuraavaksi perässä on kymmenien ketju jostain pilkkuvirheestä)
...Muistelen vuosi sitten käyttäneeni paljon jotakin valmista kanaviillokki-ateriaa (en muista merkkiä), jossa oli vain n 350kaloria. Mielestäni se ei ole paljon jos ei sitten syö ihan hirveästi sen lisäksi. Mutta mä söin noita kanaviillokki -aterioita aika pitkään kun halusin laihtua hieman ja saada helposti hyvää ja lämmintä syötävää. Meillä perheessä on paljon allergioita ja saan ihan tarpeekseni näistä erikoiskokkauksista joten jos haluan laihtua niin etsin jotakin helppoa, valmista itselleni. Ainoa vaan että olen itse allerginen natriumglutamaatille joten pitää yrittää välttää sitä... Mutta itse asiassa kyllä noissa valmisruoissakin löytyy ihan hyviä ja vähäkalorisia vaihtoehtoja, siitä vaan tutkimaan:)
väsynyt työssäkäyvä yksinhuoltaja , runsas ylipaino, ei syö lihaa, kalaa kyllä. helppoa ja nopeaa laihdutusruokaa?