Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Friends with benefits - kannattaako?

Vierailija
27.08.2015 |

Moi!

Olen siis sinkku enkä haluaisi tällä hetkellä elämääni mitään vakavaa. En kuitenkaan innostu irtosuhteista, mutta kaipaan läheisyyttä. Mietin vain, että kannattaako fwb-suhde? Se nimittäin voisi olla minulle hyvä vaihtoehto, mutta mietin vain meneekö kaikki vaikeaksi. Minulla on nimittäin hyvä kaveripoika ja tiedän, että hänkin kaipaa läheisyyttä, joten olisiko turhan rohkeaa vinkata tuollaista?

Mutta kertokaa kokemuksianne fwb-suhteista. Onnistuiko kaikki vaí menikö mönkään? Entä tuliko toiselle tunteita ja mitä siitä seurasi?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fwb toimii hyvin toisille, toisille taas ei.

Tärkeintä järjestelyssä on avoimuus ja se, että jokainen on vapaa liikkumaan kenen kanssa haluaa. Kummankin tulee tietää, että kyse on vain lihallisista nautinnoista. Siinä vaiheessa kun aletaan viettämään enemmän aikaa yhdessä, niin sitä todennäköisemmin toisen tunteet heräävät. Myös mitä läheisempi ystävä tai kaveriporukka jäsen, niin sitä todennäköisemmin tunteet tulevat peliin ja koko homma menee pilalle.

Sopiva määrä Fwb:tä on myös hyvä olla sinkkuaikana, koska sitten kun se tuleva kumppani löytyy, niin uuteen parisuhteeseen ei tule rynnättyä suin päin seksin tai läheisyyden kaipuusta. Lisäksi sen "oikean" tietää olevan parisuhteen arvoinen, jos hänen takiaan voi sanoa hyvästit useammalle hyvälle seksikumppanille.

Vierailija
22/49 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FWB suhteeseen ei kannata hommata ketään ennestään tuttua.

Asiat pitää jutella auki. Molemmat tietää, että homma voi ja saa loppua koska vaan. Jos se on ennestään tuttu kaveruus lähtee samalla kun tällainen suhde loppuu.

Jos toisella tai molemmilla on parisuhde niin sitä pitää kunnioittaa, ja se pitää tietää.

Parasta on joku välillä oleva jarru, joka estää varsinaisen suhteen ja estää ainakin osin tunteiden syntymisen.

Itselläni (M60+) on tällainen suhde. Jarruja riittää. Iso ikäero, kokoero, varallisuusero, suhdetilanne (hän sinkku), ulkonäköero, asuinpaikka ja erikoisimpana uskonto. Hänen uskontonsa kieltää kaiken ja varsinkin seksin ja varsinkin vieraan kanssa. Siksi olen hänelle ainoa mahdollisuus. Sattui vain näin ja osaan pitää salaisuuden, joka voisi romauttaa hänen maailmansa lopullisesti. Kyllähän jokainen haluaa seksiä kunhan siihen pääsee kiinni. Mielestäni FWB suhde ei ole edes pettämistä, koska siinä ei ole rakkautta. Tunteet luovat varsinaisen pettämisen ja siitä voi seurata vakavia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla fwb suhde sellaiseen mieheen, joka on mulle muuten täysin epäsopiva. Liian nuori perusduunari, mutta tähän tarkoitukseen juuri sopiva. Ei mitään yhteistä tai juteltavaa, niin ihastiminen epätodennäköistä. Unohdan arjen ja kaiken hänen kanssaan.

N48

Vierailija
24/49 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä käy niin, että jommalla kummalla tulee tunteet mukaan.

Minä rakastuin.

Vierailija
25/49 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hieman kauempana asuva ystävänainen, jonka puutetiloja olen aina joskus kun mahdollista, käynyt helpottamassa. Samalla saanut sellaista seksiä josta kotona ei voi edes haaveilla. Pitkän ystävyyden vuoksi luottamus kohdallaan eikä mistään tarrautumisesta ole pelkoa.

Vierailija
26/49 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset systeemit palvelee yleensä enemmän miehiä kuin naisia, koska nainen helpommin kehittää tunteita seksin yhteydessä.

Vierailija
27/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kevllä muutaman kuukauden ajan.

Seksiä viimeksi 3kk sitten, minulle tuli tunteet. Emme sovi parisuhdemielessä yhteen, tiedän sen.

Mies jäi silti hyväksi ystäväkseni.

Välillä harkitsen, että ottaisimme seksin takaisin kuvioon.

En löydä seksuaalisesti yhteensopivia kumppaneita helposti, saati sitten miesystävää. Joten olen varautunut pitkään selibaattiin tai toivon, että jotenkin saisin seksisuhteen toimimaan.

Vierailija
28/49 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/49 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua ehkä en uskalla aloittaa fwb-suhdetta, koska en haluaisi menettää ystävääni sen takia, jos tunteita tulisi. Ainakin teidän kertomuksissa usein tuohon on juttu päättynyt.

ap 

Parhaimmassa tapauksessa molemmilla on/tulee tunteita peliin, mut sithä voi aina upgreidaa sitä fwb:tä parisuhteeksi, jos sellaiselle on avoin. Jos vain yhdellä tulee tunteita niin voi mennä vaikeaks, mutta ei välttämättä. Olennaista on että pelisäännöt on etukäteen molemmilla selvät. Miksi et vaan rohkeasti kysy mies kaveriltasi mitä mieltä hän on fwb:stä noin yleensäkki, ja sit vinkkaat vähän silmää ja hymyilet? 

Mä ainakin tykkäisin jos joku naispuolisista kavereistani olis noin suora ja rohkea. Miten se muka ystävyyden romuttais??

M38

Vierailija
30/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuvoni on toimivaan fwb suhteeseen, että sellainen vaihtoehto, josta tietää, että arvot ei kohtaa eikä vaan ole poikaystävämateriaalia.

Tapasin taannoin tinderistä erään miehen, parisuhdemielessä olen tinderissä.

Tapailtiin ensin muutamia kertoja. Viestiteltiin paljon ja alkuun saatoin vähän ihastuakin. Pantiin sitten ja kysyinkin, milloin hän on viimeksi harrastanut seksiä, johon hän kylmän viileästi sanoi, että viime viikolla, eli samalla viikolla kun minutkin tapasi. Aattelin heti, että tästä tyypistä on turha haikailla mitään vakavaa.

No, tyyppi halusi kuitenkin edelleen nähdä ja aattelin, että hyvä en saa tehdä johtopäätöksiä ihan parin kerran taustalta. Nähtiin ja yövyttiin, ja kyllä sen huomasi, että arvot ja elämäntyylit olivat aivan erilaiset. En ihastunut tyyppiin.

Ollaan nähty kuitenkin aina välillä. Mukavaa on syödä yhdessä, katsoa viltin alla hyviä sarjoja, joskus on toisinaan ihan hauskojakin juttuja, paneskella, saada ja antaa selkähierontoja. Enkä ole ihastunut enkä usko, että hänkään minuun. Ei olla asiasta juteltu, mutta koen, että ajatellaan samoin.

Ei juuri viestitellä, muutenkuin että milloin nähdään. Nähdään pari kertaa viikossa, joskus useamminkin.

Vierailija
31/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FWB suhteeseen ei kannata hommata ketään ennestään tuttua.

Asiat pitää jutella auki. Molemmat tietää, että homma voi ja saa loppua koska vaan. Jos se on ennestään tuttu kaveruus lähtee samalla kun tällainen suhde loppuu.

Jos toisella tai molemmilla on parisuhde niin sitä pitää kunnioittaa, ja se pitää tietää.

Parasta on joku välillä oleva jarru, joka estää varsinaisen suhteen ja estää ainakin osin tunteiden syntymisen.

Itselläni (M60+) on tällainen suhde. Jarruja riittää. Iso ikäero, kokoero, varallisuusero, suhdetilanne (hän sinkku), ulkonäköero, asuinpaikka ja erikoisimpana uskonto. Hänen uskontonsa kieltää kaiken ja varsinkin seksin ja varsinkin vieraan kanssa. Siksi olen hänelle ainoa mahdollisuus. Sattui vain näin ja osaan pitää salaisuuden, joka voisi romauttaa hänen maailmansa lopullisesti. Kyllähän jokainen haluaa seksiä kunhan siihen pääsee kiinni. Mielestäni FWB suhde ei ole edes pettämistä, koska siinä ei ole rakkautta. Tunteet luovat varsinaisen pettämisen ja siitä voi seurata vakavia juttuja.[/quot

Uskonto kieltää seksin, mutta harrastaa sinun kanssasi?

Vierailija
33/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia hyvin, mutta suurin virhe on lähteä tällaiseen suhteeseen kaverin tai ystävän kanssa. Siitä ei seuraa koskaan mitään hyvää.

Vierailija
34/49 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon muutaman vuoden aikana seurustelin tavalla tai toisella muutaman miehen kanssa. Loppujen lopuksi päädyin aina FWB-miehen luo.  Ensinnäkin se oli paljon kypsempi ja ymmätäväisempi kuin seurustelukumppanini. Toiseksi. Seksi ton kanssa oli vaan niin mieletöntä.

Suhde toki päättyi aikoinaan. Tuo kun vaan ilmoitti yhden tapaamisen jälkeen suurinpiirtein tapaamisen olleen viimeinen ja menevänsä naimisiin!!! Vaikka tässä ei pitänytkään olla tunteita mukana, tuo sattui ihan älyttömästi : ( Taisi olla niin, että loppujen lopuksi mulla oli tunteita. Siis itkin monta päivää : ( Nytkin ottaa päähän, kun vain ajattelen asiaa. En edes tiennyt miehellä olleen toista naista.

Myöhemmin on tuntunnut siltä, että olisi ollut parempi, jos koko suhdetta ei olisi ollut. Tuhlasin tuohon ihan älyttömästi aikaa ja loppujen lopuksi olin miehelle vain seksilelu. Tai ehkä olisi vaan pitänyt aiemmin pyrkiä vakavampaan suhteeseen. 

Nämä varoituksen sanana. 

Et varmaan ymmärtänyt, että sillä oli jo uusi leikkikalu. 

Vierailija
35/49 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/49 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvä vakijärjestely aikoinaan, sama tyyppi ei välimatkan ja nykyisen parisuhdestatuksensa takia käy, mutta joku pitäisi löytää kunhan saan erottua ja muutettua. Nykyinen avosuhde seksitön. Nykyään tosin kaipaisin enemmän oikeasti vain sitä että mies tulee kutsuttuna vain harrastamaan seksiä. Samassa sängyssä en nuku kenenkään kanssa. Jos olisi varaa mieshuoraan niin se olisi varmaan se :D

Oman kokemuksen mukaan fwb toimii tosi jees jos kumpikaan ei halua sitoutua ainakaan siihen toiseen ja on kuitenkin suht sama leffamaku ja kemiaa löytyy siihen seksiin. Meillä oli sellainen missä pitsa+leffa+seksi aika yleinen ja tunnettiin ystävinä ennestään. Edelleen jotain viestitellään mutta tosiaan siis meemejä ja joku lemmikin kuuluminen, ei mitään seksijuttuja todellakaan. 

Vierailija
37/49 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää olin tollasessa suhteessa 4 vuotta neljän eri naisen kanssa, joskus kun meni kylään ajovuoro kun oli tunne oli kuin olisi vierasta saanut,joskus nussin samankin päivän aikana kahta eri naista joka reikään ja lastit kakkoseen

Vierailija
38/49 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on uudehko ystävyys mennyt tähän, eikä ole valittamista. Mies taisi alussa vähän tykästyä, ja haaveili että minä olisin ihastunut häneen. Nyt olen, ajoittain, mutta pääasia on ystävyys. 

Vierailija
39/49 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fwb toimii hyvin toisille, toisille taas ei.

Tärkeintä järjestelyssä on avoimuus ja se, että jokainen on vapaa liikkumaan kenen kanssa haluaa. Kummankin tulee tietää, että kyse on vain lihallisista nautinnoista. Siinä vaiheessa kun aletaan viettämään enemmän aikaa yhdessä, niin sitä todennäköisemmin toisen tunteet heräävät. Myös mitä läheisempi ystävä tai kaveriporukka jäsen, niin sitä todennäköisemmin tunteet tulevat peliin ja koko homma menee pilalle.

Sopiva määrä Fwb:tä on myös hyvä olla sinkkuaikana, koska sitten kun se tuleva kumppani löytyy, niin uuteen parisuhteeseen ei tule rynnättyä suin päin seksin tai läheisyyden kaipuusta. Lisäksi sen "oikean" tietää olevan parisuhteen arvoinen, jos hänen takiaan voi sanoa hyvästit useammalle hyvälle seksikumppanille.

Puhut panosuhteesta, et ystävistä joilla on seksiä. 

Vierailija
40/49 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kevllä muutaman kuukauden ajan.

Seksiä viimeksi 3kk sitten, minulle tuli tunteet. Emme sovi parisuhdemielessä yhteen, tiedän sen.

Mies jäi silti hyväksi ystäväkseni.

Välillä harkitsen, että ottaisimme seksin takaisin kuvioon.

En löydä seksuaalisesti yhteensopivia kumppaneita helposti, saati sitten miesystävää. Joten olen varautunut pitkään selibaattiin tai toivon, että jotenkin saisin seksisuhteen toimimaan.

Ei tarvita parisuhdetta, jos on avoin tapailusuhde. Sellaisessa voi oikea ystävyys kukoistaa hienosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan