Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmurut toukokuussa

01.05.2010 |

Hauskaa vappua kaikille! Istun koneen ääressä päänsäryn kanssa, joka ei kyllä johdu simasta :) Lupasin lapsille tehdä tippaleipiä, mutta täytyy vähän keräillä voimia ensin...

Raskaus on sujunut ihan uskomattoman hyvin. Aikaisemmilla kerroilla olen a) nukkunut aamusta iltaan ja illasta aamuun, b) voinut pahoin ympäri vuorokauden tai c) ollut niin masentunut/maassa, etten ole jaksanut yhtään mitään. Nyt varauduin pahimpaan, leivoin pakastimen täyteen, tsemppasin miehen tekemään ruuat ja käymään kaupassa, sillä vanhojen merkkien mukaan ne hommat olisin tehnyt oksu kurkussa. Ihan normisti oon pystynyt kokkaamaan ja käymään kaupassa.

Nälkä on ollut nyt vakiokaveri, jatkuvasti on pitänyt syödä,(onneksi makeanhimo on jättäny mut hetkeksi,oon yrittäny syödä terveellisemmin kahden edestä) ja kun kunto on laskenut, on tullut lepäiltyä enemmän = muutama läskikilo vyötärölle... Jotkut naiset tekee urheiluennätyksiä raskaana, mun kunto laskee kuin lehmän häntä. Ei vaan jaksa enää. Lopetin jo juoksulenkit, sählyvuorokin saa jäädä. Jumppailen kotona kun jaksan, pitää yrittää kävellä ja pyöräillä ettei ihan jämähdä sohvalle. Onko muilla samoja kokemuksia suorituskyvyn laskusta?

En voi mitään sille, etten haluaisi näyttää raskaana olevalta ensimmäisellä kolmanneksella, mutta minkäs teet... Ihan komea mahanalku! Pakko kaivaa pian esille mammahousut!

Ensi viikolla olisi lääkärineuvola ja seuraavalla alkuraskauden ultra keskussairaalassa. Niitä odotellessa...

Juuhanna ja nimetön 11+6

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan ensimmäistä kauan toivottua ja odotettua vauvaa :)

Ihana lukea, kun joltakin toiseltakin on energiat poissa. Minä kun olen ollut ihan kuollut :D Nukun sellaisia 13-15tunnin yöunia, ja silti tahtoisin päivällä päikkäreille. Ei millään jaksaisi tehdä mitään ylimääräistä, hyvä jos edes pakolliset. Nyt on tiskivuori kasvanut jo pari viikkoa, mutta ukkokulta saa sen hoitaa jossain vaiheessa, minä kun en yksinkertaisesti vain jaksa.

Pahoinvointia oli välillä tosi kovasti ja luulin päässeeni siitä jo eroon, kunnes vähän ennen vappua aloin voida jälleen huonosti. Ei ole aamupahoinvointia vaan kokopäivä pahoinvointia. Ihan ilollahan sen ottaa vastaan, kun tieää mistä syystä voi pahoin, mutta itkeä välillä tekisi mieli, kun koko ajan vain oksettaa.

Vähän eilen meinasin miestä auttaa, kun mökiltä lähdimme kotiin voimaan pahoin. Ajattelin vain pikaisesti laittaa roskat ja samalla tyhjätä kissanvessan. Ehdin huutaa miehelle, etten pysty kissanvessaa tyhjätä ja sitten oksennettiin.

Kiloja ei ole ole tullut, lähtenyt pikemminkin, kun ei mikään tahdo laskea ja maistua. Mutta neuvolan täti sanoi onneksi, että vauva osaa olla itsekäs ja ottaa omansa, vaikka äiti riutuisikin. Onnellista aikaa kaikesta huolimatta! Tiistaina mennään kuuntelemaan sydänääniä ja minä itken jo valmiiksi ajatuksesta.

Vierailija
2/75 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaput vaippuiltu ja lihottu varmaan 20 kg :D

Mulle on tullut joku hirvittävä siivousbuumi vaikka normaalisti vihaan siivoamista. Ennen kämppään hyvä jos mahtui kävelee ja hyvä jos oli puhtaita astioita mistä syyä : DD mulla on kyl ollu omituisii haluja kun oon ollut raskaana,edellisessä raskaudessa oli pakko kuunnella happoradioo koko ajan vaikka en hirveesti siit tykkää ja se innostus laantu kun synnytin :D Ekassa raskaudessa oli taas et oli pakko leipoo mustikkapiirakkaa joka päivä :DD Nyt on röökin poltto toivottavasti loppu,viis päivää tänään tuli täyteen ja tiukkaa tekee kyl hetkittäin.. mut aattelin omaa terveyttäni ja lasten kun päätin etten enää tupakkaa polta. Edellisessä raskaudessa poltin kokoajan ja ensimmäisessä lopetin 7kk jälkeen.. Huomaa kyllä lapsissa eron kun nuorempi on yli vuoden ja todella kiukkuinen kun koliikkivauva :/ en kyl ole ylpee siitä et oon vetän röökii raskausaikana. TYHMÄ MINÄ ! Pahoinvointi on helpottanut jonkin verran kun lopetin röökin vetämisen,mut siltikin vähän etoo ja väsyttää ihan pirusti :o mitens,meinaatteko lasten sukupuolta selvittää kun ultras on mahdollista nähdä? :o

tilattiin masuasukille vaunut netistä toissapäivänä, mä haluun aina kaiken valmiiks ennen kun niit edes pitäis miettiä :DD

mimmumamma ja masuasukki 11+4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla saimme mieheni kanssa kokea todelliset kauhunhetket kun aloin vuotamaan verta...sain keskenmenon rv 11+6...olemme kumpikin järkyttyneitä ja shokissa...kaikista kamalainta onse, että joudun ottamaan lääkkeet tänään, millä jäänteet poistuvat kohdusta lopullisesti pois...

itken :(

onnea kaikille onnellisille odottajille.

Vierailija
4/75 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän niin miltä sinusta tuntuu! Omalla kohdalla keskenmeno todettiin raskausviikolla 12 lääkärineuvolassa, ja jouduin tyhjennykseen sairaalaan. Kannattaa lukea kirja Ulla Järvi: Syntymätön. Itse luin sen paljon jälkikäteen, mutta se selitti monta asiaa silti.

Huominen neuvola jännittää siitä syystä, vaikka kaiken PITÄISI olla kunnossa.

Vierailija
5/75 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jaksamisia sulle ja miehellesi !

Vierailija
6/75 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia sinne -odottavan aika on pitkä- Toivottavasti löytyy positiivisia ajatuksia surunkin keskeltä. Toivon, että pääsette pian yrittämään uudestaan ja kaikki etenee hyvin.

Itse aloitin nyt viikon 10 oksentamalla, kappas vain. Neljän päivän huono olo vain jatkuu aamusta iltaan. Mitään ei jaksa tai pysty tehdä, kun olo menee todella huonoksi. Tässä juuri mietin kenet pyytäisin siivoamaan ja tiskaamaan. Pakko olisi jotain tehdä, kun koko kämppä on ihan hyrskyn myrskyn, mutta itsestä ei saa vain muuta kuin oksennusta irti. Sillä mennnään tänään, huomenna taas toivotaan helpotusta tälle ololle!

Niin ja juu...itse olen ajatellut, että kun vaan saan tietää niin ehdottomasti haluan tietää onko tulokas tyttö vai poika. Pesää kun en ole vielä päässyt rakentamaan, kun muutamme vielä ennen lvauvan syntymää ja kauhea kodinrakennusvietti olisi kuitenkin päällä, niin josko saisin sitten hankkia vauvalle kaikkea ihanaa

Vierailija
7/75 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hirveitä uutisia odottavan_aika_on_pitkä :((( ja noin myöhään...juuri kun luulisi ettei enää ole hätää! Isot halaukset teille ja voimia kestää suuri menetys!!

Jotenkin tuli pysähtynyt olo tuosta ikävästä uutisesta, mutta kerron silti pikaisesti omat kuulumiset.

Täällä päässä alkaa olo helpottaa. VIHDOIN! Vieläkin heikottaa aika ajoin, mutta alan olla taas elävien kirjoissa. Nimim. juuhannalle piti vastata, että todellakin suorituskyky on laskenut roimasti!!!! suorastaan romahtanut :/. Heti kun yrittän pientäkin rasitusta menen aivan piippuun ja tulee paha olo, oksettaa, pyöryttää, hengästyttää... haluaisin mennä jumppaan, mutten kertakaikkiaan uskalla kun pelkään pökertyväni sinne :(. Miten voikaan raskaus vaikuttaa näin dramaattisesti fyysiseen kuntoon ja heti alusta lähtien?!!

Kävin eilen ostamassa ekat äitiyshousut. Ihan perus henkkamaukka farkut, joissa vyötärö on kuitenkin matalalla. Ei siis mitään masusäkkiä edessä ;). Oli pakko ostaa, koska omat farkut ahdistaa niin inhottavasti.

Odottelen tässä samalla jännityksellä vauvauutisia ystävältä, jolla käynnistetään tänään synnytys.. ihanaa päästä nuuhkimaan vastasyntynyttä ja kasvattamaan omaa vauvahuumaa :).

Aurinkoista viikkoa kaikille marrasmuruille ja vielä erityinen lohtuhalaus menetyksen kohdanneille!

Adelaide & Vintiö 13+3 (täytyy ihan sormin laskea viikot ja päivät, kun menevät niin äkkiä...) ;)

Vierailija
8/75 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suuret pahoittelut sulle ja miehellesi! Noilla viikoilla sitä luulee että kaikki on jo ok. Toivon että saatte nopeasti iloita uudelleen raskaudesta! Tuntuu tosi kauhealle kun ihan viime torstaina kävin itse np-ultrassa ihailemassa omaa pikkuista. Ja viikot oli silloin ultran mukaan tasan 12. Voimia ja onnea uuteen raskauteen!!! Tuo on kauhea tilanne. Itselläni 2 keskenmenoa takana, ja se oli niin surullista ja kalvannut alkuraskauksissa niiden jälkeen pelkona että mitä jos taas.

Itsellä mulla on väsymystä. Ihan kauheeta miten se iskee klo 13 ja siitä kun selviää, toinen väsy iskee klo 17 jälkeen. Silloin yleensä jos saan hyvän asennon vaikka istaallaan niin uni tulee. Minulla on jo mammahousut. Ne on paljon mukavammat päällä kuin toiset omat housuni. Paita vaan päälle niin ei sitä edes huomaa että mammarit jo jalassa. Odotan niin kovasti itselleni uutta pyörää! Mies sai jo tänään ja olisi niin ihanaa päästä vähän fillaroimaan. Mutta, ei auta kuin odotella posti-Patea oven taa :)

Vieläkös te muut nukutte mahallanne? Minä olen jotenkin vaistomaisesti jättänyt sen. Sitä on niinku melkein mahallaan muttei enää kunnolla niinku ennen. Jotenki tuntuu sellanen jomotus mahassa jos menee mahalleen. Kohta sitä ei edes voi yrittää mahalleen menoa kun se masu on siinä edessä :D

Nyt leipomiset odottaa. Jos leipää ja pullaa tekis pakasteeseen :)

biita-78 rvkolla 12+5

Vierailija
9/75 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia odottajan aika on pitkä:lle.

Juuhanna: Kunto ja jaksaminen hävis jonnekkin aika alussa (oisko ollu rv 6-7). Viime viikolla vielä parin työpäivän jälkeen piti hakee lisää sairaslomaa ja nukkua pari päivää putkeen - siis oikeesti herätä välillä syömään ja pissittämään koira ja takasin tuutimaan ja täydet yöunet vielä koko päivän nukkumisen perään. Hikiliikunta ollut hyvin kaukainen haave, tällä turvotuksella ja syömisellä mieli kaipais rääkkiä et sais tota aineenvaihduntaa liikkeelle mut normaali arki vie jo kaikki voimat.

Biita: Tykkäisin nukkua mahallaan mieluiten mut eipä tässä o enään moneen viikkoon saanu hyvää asentoa sillei ettei masua painais vaikka miten vinksallaan yrittää olla. Tosin miun masua ahistanu kaikki yhtään puristavat housutkin jo useemman viikon niin, jos yhtään kauemmin=koko päivä pitää olla pöksyissä niin mieluiten mammamalliset tai sitten lökärit lantiolla :D

Omasta nassusta sen verta et nyt on mennyt pari päivää huimaamatta, JEE! Kotimittarilla verenpaineet palautuneet normaalimpaan suuntaan eli 120/61, pikkasen koholla vielä ihan norminormipaineisiin mutta paremmat kuin 140/80 anyway. Liekö se huimaus noista paineista johtunu kumminkin tai tää älytön väsymys. Jaksoin jopa rämpiä muutaman hakkuualueen ympäri koiran ja miehen kaverina sekä haravoida nyt viikonloppuna.

Huomenna ois eka neuvolalääkäri, kävis siellä ihmettelemässä sitte, josko sitä sais nyt sit kuulla ne sydänäänetkin viimoseltaan...

Onyxi ja tirppana 12+6

Aurinkoa ja jaksamisia kaikille :)

Vierailija
10/75 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mitä sanoa sinulle odottajan aika on pitkä. Kyllä näillä viikoilla alkaa olemaan olo että olisi turvallisilla vesillä. Kyllä pysäytti tuo sun teksti. Vauvakuume puolella on aivan ihana ryhmä keskenmenon kokeneille ja pikku hiljaa ehkä uutta yritystä yrittäville, jonne kannattaa liittyä. Olen itse ollut alusta alkaen ryhmässä mukana kun heinäkuun vauvaa odottavista 4 sai keskenmenon niin perustettiin tuo ryhmä. Siellä on nyt aika kivasti porukkaa ja saa hyvää vertaistukea jos sellasista kaipaat. Voimia kovasti sinulle.

Omaa napaa: Tuntuu tosi hassulta kirjoittaa iloisista asioista samaan viestiin. Mä kävin tänään np-ultrassa ja masussa oli kaikki hyvin. Viikot oli pysyi päivälleen samana eli isänpäivä lahjaa täällä odotellaan.

Kukas se täällä kyseli mahallaan nukkumisesta.. Mä olen edelleen nukkunut mahallani. Mahassa se ei tunnu ikävältä vielä..

Mammahousujakaan ei oo tarvinnu vielä käyttää ja itseasiassa en edes omista sellaisia tällä hetkellä kun myin pois vanhat edellisen raskauden jälkeen, kun sen raskauden piti olla viimeinen.. niin se mieli vaan muuttui. Eli pian pitäis lähtee shoppailee pöksyjä.

Eveys ja pikku tyyppi 12+1

Vierailija
11/75 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän miettiä koko ajan positiivisesti, vaikka itku tuleekin vielä herkästi. Sairaslomaa sain 3päivää ja torstaina pitäisi mennä töihin, mikäli siltä tuntuu...lääkkeellinen hoito(jolla poistuu kohdusta kaikki ylimääräinen..)näytti tehoavan hyvin, joskis mahakivut aivan kamalat ja pyörryttää vieläkin. Laihduin 2kg eilisen aikana, joten luulisin sen onnistuneen...

näin viime yönä unta, että pitelin pientä tyttövauvaa sylissäni, aamulla purskahdin itkuun...

olen kuitenkin onnellinen teidän kaikkien ihanien, tulevien mammojen puolesta. Toivottavasti odotuksenne sujuu vaivatta ja kun itse selvinnyt eteenpäin, en näe mitään estettä seuraavan nyytin odottamiseen.

PALJON VOIMIA JA JAKSAMISTA, SEKÄ VOIMAHALEJA

Vierailija
12/75 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se tuo voimia sinne, että täällä itketään pelkästä ajatuksesta. Itse yritin vauvaa kolmisen vuotta, joten tämä raskaus on todella toivottu.

Nyt tekee huonoa, mutta aamulla vauvan sydänäänien kuuntelu toi iloa ilmaan. Kauhea olla samaan aikaan surullinen jonkun toisen puolesta ja toisaalta taas itkeä ilosta oman masun vuoksi.

10+1

Vierailija
13/75 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavan aika on pitkä: Todella suuret pahoittelut! :((

Tänne ei kummempia, olotila on ruvennut hiukan siis helpottaan ja maha on selvästi kasvanut.. et kun tietää, et on raskaana, niin osaa yhdistää, mut muuten kyl näyttää vie tommoseltä läskivattalta ;) No joo parin viikon päästä voi olla jo kunnon maha ja nytkin housut kiristää, joten pitäis tällä viikolla käydä hakeen jo jotkut paremmat mammahousut!

Nyt syömään ettei se heikotus sit kerkee iskeen! Viikonjatkoi!

Emmuli rv 13+

Vierailija
14/75 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä kysymys,mut miten te teette kun se kakkaolo kerkee iskee ja sit ei meinaa enää mennä mikään alas kun vaan etoo kokoajan? Onks mitään vinkkei miten sais syötyä vaikka olisikin ollut se pitempi väli? :O

Toivottavasti ymmärsitte yskäni, kun vähän hutiloiden kirjoittelen :)

11+6 :)

Vierailija
15/75 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuri lohtuhalaus Odottavan aika on pitkä:lle!!! Tuntuu puolestanne tosi pahalta...

Kaikille hyvää alkanutta toukokuuta! Me kerrottiin viime viikolla vauvauutinen tytöllemme (4v 10kk). On kuulemma kivaa ja oli iloinen. Kovasti kysymyksiä asiasta riitti. Kiinnosti esim. että onko se vauva siellä mahassa nyt jo, vaikkei se näy ja että mitä se vauva siellä tekee? Kun kerroin, että se kohdussa köllii lapsivedessä, niin kovasti kiinnosti, että miten mahassa voi olla vettä ja että onko hänelläkin : )

Sanoi myöskin napaani tutkiessaan, että näki kuulemma vauvan siellä ; ) Ja pusujakin massuni jo sai, hellusta!

On jo kaikki farkut alannu jo niin kiristämään, että tänään otin ekasta raskaudesta keksityn keinon käyttöön. Farkut vaan rempseesti auki ja kuminauha napinläven ja napin väliin, masutuubi siihen vaan viritelmän peitoksi ja avot, ei kiristä!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Kian 13+2

Vierailija
16/75 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä olis yks mattimyöhänen! Tänne tulossa marrasvauva, ensimmäinen mulle ja avopuolisolle, ihii! :) Nyt vasta pääsin rekisteröitymään tänne ja jakaa omia kokemuksia.

Mulla oli eilen elämäni ensimmäinen ultra ja kaikki oli hyvin. Touhukas tönijä löyty ja se söi siellä aamupalaa ja näytti peukkua mammalle ja papalle

Lasketuksi ajaksi varmistui 11.11.10, eli jos saisi isänpäivä vauvan, hih ;)

Vierailija
17/75 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille vauvan odottajille

Vierailija
18/75 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkänkin viestin kirjoitin, mutta vaan yksi rivi tuli näkymään, olipas outoa :D

Niin mimmumammulle piti sanomani, että en ole itse paras sanomaan, koska oksettaa vaan koko ajan, mutta ainakin kuiva näkkäri ja voileipäkeksit sitoo hyvin ja niitä on helppo mutustaa. Kannattaa koittaa niitä :)

10+1

19/75 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona aurinkoista, sisällä töissä väsyttää niin, ettei meinaa pöydän ääressä pysyä.

Lämmin ja rohkaiseva ajatus keskenmenon kohdanneille. Täällä viikkoja nyt tasan 11 ja olen jotenkin aivan paniikissa. Pelkään keskenmenoa valtavasti ja muiden keskenmenot vakuuttavat minut siitä, ettei raskauteni voi edetä normaalisti loppuun saakka. Työtoverini pahensi tilannetta kertomalla auliisti sukulaisestaan, jonka vauva menehtyi mahaan vielä puolen välinv jälkeen. Hän sitten kertoi, kuinka kamalaa oli kuitenkin joutua synnyttämään jne. Mietin koko illan, pitäisikö minun mennä yksityiselle ultraan mielenrauhan takia, mutta mieheni järkipuhe sai minut jättämään ajatuksen sikseen. Minulla on ultra ja lääkärineuvola parin viikon päästä samana päivänä. Niitä odotellessa...

Eilen kävin h&m:llä masentumassa. Huomaa, että parin kuukauden väsymys ja pahoinvointi, jota olen lääkinnyt tiheillä välipaloilla, näkyy renkaana vyötäröllä. Ja vauvamahasta ei vielä voi puhua. Sovituskoppiahdistuksen tuloksena vedin aika kovan jumpan illalla ja sitten olinkin ihan kuollut. En muista, kuka siitä kunnon romahtamisesta kysyi, mutta itselläni on tapahtunut aivan totaalinen romahdus.

Kun kävin pahoinvoinnin vuoksi lääkärissä, minulla onneksi oli ihana, vanhempi naislääkäri. Hän sanoi, että väsymys ja pahoinvointi ovat kehon viestejä, joita täytyy kuunnella. Jos ei ole voimia lähteä lenkille, silloin täytyy levätä.

Väsymys on edelleen ihan hillitön. Paha olo on helpottanut, kunhan muistaa syödä korkeintaan kahden tunnin välein.

Taas tuli oikein romaani omista asioista...

Jaksamista ja hyvää mieltä kaikille!

M 11+0

Vierailija
20/75 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt lakkaat kuuntelemasta kaikkien keskenmenoja ja nautit omasta raskaudesta. Ei tuollaista saa pelätä! Kyllähän sitä itsekin suree toisten puolesta, mutta pitää myös osata nauttia tilanteesta ja vauvakin tykkää kun äiti ei stressaa :)

Mutta mene ihmeessä sinne ultraan, jos se vaan sinua helpottaa! Eihän siinä mitään häviä. On hyvä päästä välillä juttelemaankin jonkun mukavan asiantuntijan kanssa. Miehesikin ymmärtää, kun sanot, että haluat vain vakuuden :) Ja onhan sitä vauvaa aina kiva välillä nähdäkin, varmasti myös miehesi mielestä :)

Ja älä huoli "läskeistä", itselläni ollut kauhea pahoinvointi ja olen laihtunut yhteensä 6kg, mutta siitä huolimatta mahaaan on ilmestynyt kauhea "läskikesrros" elikkäs ei se voi mitään läskiä olla, vaikkei vauvamasultakaan näytä. Vatsa varmaan vaan alkaa totutella itseään vauvan tuloon. Normaalisti tällaisella painon pudotuksella olisin kunnon mallikunnossa, nyt vaan läskimaha :D

Joten tsemppiä odotukseen!

Itselläni ensimmäinen hyvä päivä kolmeen viikkoon, tänään ei ole tarvinnut oksentaa ja olen päässyt sängystäkin ylös! Huippu ihanaa!!

10+2