Marrasmurut toukokuussa
Hauskaa vappua kaikille! Istun koneen ääressä päänsäryn kanssa, joka ei kyllä johdu simasta :) Lupasin lapsille tehdä tippaleipiä, mutta täytyy vähän keräillä voimia ensin...
Raskaus on sujunut ihan uskomattoman hyvin. Aikaisemmilla kerroilla olen a) nukkunut aamusta iltaan ja illasta aamuun, b) voinut pahoin ympäri vuorokauden tai c) ollut niin masentunut/maassa, etten ole jaksanut yhtään mitään. Nyt varauduin pahimpaan, leivoin pakastimen täyteen, tsemppasin miehen tekemään ruuat ja käymään kaupassa, sillä vanhojen merkkien mukaan ne hommat olisin tehnyt oksu kurkussa. Ihan normisti oon pystynyt kokkaamaan ja käymään kaupassa.
Nälkä on ollut nyt vakiokaveri, jatkuvasti on pitänyt syödä,(onneksi makeanhimo on jättäny mut hetkeksi,oon yrittäny syödä terveellisemmin kahden edestä) ja kun kunto on laskenut, on tullut lepäiltyä enemmän = muutama läskikilo vyötärölle... Jotkut naiset tekee urheiluennätyksiä raskaana, mun kunto laskee kuin lehmän häntä. Ei vaan jaksa enää. Lopetin jo juoksulenkit, sählyvuorokin saa jäädä. Jumppailen kotona kun jaksan, pitää yrittää kävellä ja pyöräillä ettei ihan jämähdä sohvalle. Onko muilla samoja kokemuksia suorituskyvyn laskusta?
En voi mitään sille, etten haluaisi näyttää raskaana olevalta ensimmäisellä kolmanneksella, mutta minkäs teet... Ihan komea mahanalku! Pakko kaivaa pian esille mammahousut!
Ensi viikolla olisi lääkärineuvola ja seuraavalla alkuraskauden ultra keskussairaalassa. Niitä odotellessa...
Juuhanna ja nimetön 11+6
Kommentit (75)
uutisis oli just et meinaavat taas supistaa synnytyssairaaloita ! mitä itun järkee siin on? kyl on ihan tarpeeks pitkä matka muutenkin. mulla synnärille 70km ja mun mielestä ihan liian pitkä siin vaihees kun synnytys käynnistyy :D sais olla naapurissa :DD eiks jossain päin suomee ole sairaalaa matkaa 500km? :o ihan paskaa kun kaikkee pitää supistaa ja kreikkaa lahjoitellaa miljardeja !
HUHHUH!
12+0
Pahoittelut ja lohtuhalit sulle odottavan aika on pitkä. Toivottavasti pääset pian takaisin odottajiin jos siltä tuntuu.
Kian:kiitti neuvosta. Nyt mun vain täytyy laittaa se käytäntöön:)
Koitan siis lyhyesti kuulumisia kun tuntuu siltä et pitkät viestit katoaa. Pahoinvointi on tainnut päästää sormensa musta. Olisko menny viikko etten ole oksentanut. Syödä pitää munkin parin tunnin välein,muuten menee olo liian huonoksi. Joku kyselikin mitä tehdä kun pääsee liian pahaksi olo. Tuttu tunne,pitäis syödä mutta kaikki tökkii. Ei kai se auta kun olla tarkkana ettei mee sen rajan yli. Mun on pakko saada iltaisin jotain jäistä,se on ainoa mikä on auttanut tuohonkin. Jätskiä,jätskiä.. Pakko ollu siirtyä nyt pahimman mentyä ohi jäädytettyihin danonen pikkujugurtteihin. Pakastetut mansikatkin varmaan maistuis,mutta niitä nyt ei enää ole. Mutta jos sulla on jatain mikä aina maistuis pidä mukana sama missä oot.
Mahaa en varmaan minäkään pysty kauan piilotella. Farkut menee vielä kun on matala vyötärö,mut jotenki tuntuu epämiellyttäviltä. Tykkään varsinkin näin raskaana et olis vähän rennommat. Tänään olis pitäny farkut laittaa mut näytin jotenkin niin isomahaiselta että vedin verskat jalkaan,ja taisin kyl näyttää ihan yhtä isomahaselta:) Kohta tietää kaikki puistomammatkin mikä siellä mahassa kasvaa:) Pakko mennä katteleen housuja mammapuolelta..
Hyvviä vointeja kaikille,kohta kai tässä ollaan paremmilla vesillä kaikki pahoinvoinnin suhteen. Vaikka se aika tuntuukin loputtoman pitkältä. Mulla olo et oon tarponu suossa viimeset kaks kuukautta,ja nyt vihdoin alan löytää kovaa maata jalkojen alle:)
selja 14+4
Voimia, odottavan aika on pitkälle!
Mimmumamma, kyllähän nuo pitkät synnytysmatkat on ihan tavallisia täällä pohjosessa. Mulla matkaa 250km, (tuo 70km on mun työmatkan pituus). Kun supisteli 2-3min välein, ei todellakaan automatka ollu herkkua ja mies meinas jo välillä soittaa ampparin. Onhan tuo tosi inhottavaa, että synnäreitä vähennetään. Toisaalta taas isommissa sairaaloissa on lastenlääkäreitä ja mahdollisuudet tehohoitoon ym jos tilanne vaatii. Tämän vuoksi itse menen ennemmin yliopistolliseen, kuin saman matkan päässä olevaan pienempään sairaalaan.
Mulla ei edelleenkään minkäänlaisia raskausoireita ole, hyvä vaan. Maha on ku olisin pidemmälläkin eikä tätä kyllä enää edes näillä teltoilla kohta salata. Viikon kun vielä sais asian pidettyä omana tietona, sitten varmaan paljastuu väkisinkin ;) Mun läheisistä ei siis kukaan tiedä, enkä haluakkaan että kukaan alkaa mitään kyselemään. Helpompaa kun ei tarvitse asiasta puhua tai vastata ärsyttäviin kyselyihin.
Oliko kellään vinkkejä hyvistä tuplavaunuista?
Hömppä ja nuppu 14+?
Pakko sanoa, että mä kadehdin niin teitä, joilla ei pahoinvointia. Itte taas istunu koko päivän pää pussissa! Nyt neljä viikkoa takana tätä touhua. Onneksi sain eilen ees jotain alas, etten joutunu tiputukseen. No nyt sama uhka taas maanantaille. Ellei pysy sisällä, niin sitte viiään tiputukseen ja minä ku yritän päästä pääsykokeisiin tiistaina! Ei h* mitähän siitäki viel tulee??
Muuttoki ois alkuviikosta edes ja juuri sanoin miehelleni, että anteeksi, ku en pysty mitään pakkaamaan. Se on vaan niin ihanan kultainen, kun lupasi hoitaa kaiken, kunhan mä vain pärjään
Eilen kävin np-ultrassa ja siellä se sintti meni. LA siirtyi viikolla aikaisemmaksi eli 16.11.
Oon nyt vaan niin pahoillani "odottavan aika on pitkä" tarinasta, etten pysty nyt oikein iloitsemaan. Oon niin herkkänä hormoneista. Pahoinvointi on vähän helpottanu ja ehkä väsymyskin. Opiskelut on alkanu ihan kivasti.
Vai oliko se joku muu.. No kyseli että millä saa sen kakkaolon pois jos on menny se pidempi väli.
No mulla auttaa vain tuorekurkku tai kylmä tomaatti. Jollaki se on lenkin pala tai joku muu.
Joo nuo synnytyssairaaloiden lakkautukset on ihan kamalaa kuultavaa joka kerta! Mulla on matkaa 300km. Ja olen tehnyt 2 ensimmäistä täällä tkssa ja 2 LKS:ssa ja 2 tienvarressa ambulanssissa.
Joten oishan se hyvä jos ne lapset sais tehdä rauhassa jossain lähisairaalassa, vaan niin ei ole joka paikassa. Ei ainakaan täällä lapissa!
Meillä monta lasta, joten ei ole mahdollista lähteä etukäteen odotteleen jonkun tutun nurkkaan h-hetkeä. Vaan sitä on odotettava että synnytys käynnistyy. Mulla ollut tilanne se että auki 3cm ja ei ku tielle. Ja tunnin olen vain kotona katellut supistuksia kun ne on muuttuneet niin että tietää että nää on oikeita ja tullu 4kpl supistuksia. Ja silti on välillekin syntyneet alle 2h päästä.
No joo, tää on vain tällanen tilanne täällä ja sille ei voi mitään. Mehän joudutaan tällä perällä ajaan se 300km sinne sairaalaan ultraanki, ja sit tietty se 300km takas! Koko päivä siihen menee! Että joo. Tästä nyt varmaan saattaa arvata mistä päin minä olen mutta samahan tuo on.
Meillä on norovirusta perheessä ja kauheeta kun pelottaa jos se mulle tulee. Ei ollu muutenkaan kivaa tänään kun 3 lasta oli kipeenä, 3 vielä ok. Ja me aikuset vielä ok.
Ei oo kokemusta raskauden aikasesta norosta.Mutta onko jollaki muulla? Kauhistuttaa kuiten valmiiksi!
biita-78
Voi kun kuulostaa kurjalta taru83 olo:( Kovasti sulle jaksamista,vaikka tiedän ettei tämä paljon auta. Mulla ei noin paha tilanne ole ollut,vaikka oksentanut olen monta kertaa päivässä. Jospa sulle tulis parempi olo jos/kun joudut tiputukseen. Ainahan se lisää vielä ahoinvointia jos on kovin kuiva. Itekin oon ollu aika niukalla nesteellä nuo pahimmat viikot kun en ole vettä saanut alas. Lidlin vissyllä olen mennyt. Vasta nyt saan juotua vettä,sekin pitää olla pullotettua:) Tyhjään mahaan eiparane sitäkään. Eilen illalla just kehuin etten ole n.viikkoon oksentanut ja join nukkumaan mennessä kulauksen (vissyä tosin) ja oksensin niin että sain etenkin silmien ympärykset täyteen verenpurkaumia,höh..
Todella rankkaa tuo voi olla ja itellänikin oli tosi epätoivoinen olo,ja tunne et oon oman ruumiini vanki,niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Jaksamista sulle,ja jospa saisit apua siitä nesteytyksestä. Älä harmittele jos joudut varmasti on parempi silloin niin.
Nyt kattoon lostia ja pakastimen kautta:)
selja 14+5
Moikka!
Eilistä en unohda koskaan!! Saimme tietää että meille tulee kaksoset!
Nyt on alku shokista toivuttu ja onnellisuus ottaa vallan!
Mukavaa odotusta kaikille!!
Listaa yritetty päivittää..voi olla virheitä, katelkaa omat tiedot läpi ja huutakaa hep niin korjaan!
Nimimerkki:
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset):
Paikkakunta ja Synnäri:
30.10
Nimimerkki: Herbina
Ikä (+miehen ikä): 33 v (mies 32 v)
Monesko lapsi (edelliset): ensimmäinen
Paikkakunta ja Synnäri: Helsinki Kättäri
Nimimerkki: Selja
Ikä (+miehen ikä): 34-v. ja mies 37-v
Monesko lapsi (edelliset): neljäs (pojat -03 ja 06 ja tyttö -08)
Paikkakunta ja Synnäri:
1.11
Nimimerkki: Kaybay
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Suhina
Ikä (+miehen ikä): 29v (28v)
Monesko lapsi (edelliset): neljäs (kaksostytöt -06 ja tyttö -07)
Paikkakunta ja Synnäri: TYKS
2.11
Nimimerkki: Hömppä27
Ikä (+miehen ikä): 27v/31v
Monesko lapsi (edelliset): toinen (t01/09)
Paikkakunta ja Synnäri: OYS
3.11
Nimimerkki: MamaBlackBird
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas
Paikkakunta ja Synnäri:
4.11
Nimimerkki: Sofia 82
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset):kolmas (tytöt 1v6kk ja 3v)
Paikkakunta ja Synnäri:
5.11
Nimimerkki: Adelaide
Ikä (+miehen ikä): 28v (27v)
Monesko lapsi (edelliset): toinen (tyttö 11/05)
Paikkakunta ja Synnäri: Hki, Klöopisto
Nimimerkki: Marrasvauva
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Mette
Ikä (+miehen ikä):itse 25, (mies 31v)
Monesko lapsi (edelliset): toinen (1/2009 poika)
Paikkakunta ja Synnäri: TAYS
6.11
Nimimerkki: Piparilla
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (tytöt 12/06 ja 12/08)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Omppuli
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki:Emmuli81
Ikä (+miehen ikä): 28v
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (pojat -05 ja -09)
Paikkakunta ja Synnäri: tays
7.11
Nimimerkki: kian
Ikä (+miehen ikä): 34 (+38)
Monesko lapsi (edelliset): toinen (tyttö 07/05)
Paikkakunta ja Synnäri: VKS
8.11
Nimimerkki: Bri
Ikä(+miehen ikä): 27(mies 28)
Monesko lapsi(edelliset) ensimmäinen
Paikkakunta ja synnäri: Turku, Tyks
Nimimerkki: Ka_tariina
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): toinen
Paikkakunta ja Synnäri:
9.11
Nimimerkki: tirlittan-75
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kuudes
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Onyxi
Ikä (+miehen ikä): 27v (mies 26v)
Paikkakunta ja Synnäri:
10.11
Nimimerkki: Biita-78
Ikä (+miehen ikä): kohta 32v ja mies on 37v
Monesko lapsi (edelliset): seitsemäs (-96 alkuvuosi,-97loppuvuosi,-02alkuvuosi, -04 alkuvuosi, -06 alkuvuosi ja -07 ihan loppuvuosi)
Paikkakunta ja Synnäri: LKS
Nimimerkki: Janet
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Aamu
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Maanantai2
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Koralli
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: {Tiia}
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
11.11
Nimimerkki: NinaMa
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
12.11
13.11
Nimimerkki: Minsku81
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
14.11
Nimimerkki: Juuhanna
Ikä (+miehen ikä): 27 (28)
Monesko lapsi (edelliset): viides (9, 6, 4 ja pian 2 vuotta)
Paikkakunta ja Synnäri: E-PKS/SEKS
Nimimerkki: Silli
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Eveys
Ikä (+miehen ikä): 27v (26v)
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (1v ja 4v tytöt)
Paikkakunta ja Synnäri: Keski-Suomi
15.11
Nimimerkki: Tsinnia
Ikä (+miehen ikä): 32v, mies 37v
Monesko lapsi (edelliset): toinen (esikoinen poika 07/06)
Paikkakunta ja Synnäri: Tays
Nimimerkki: Sisko29
Ikä (+miehen ikä): 29v (mies 36)
Monesko lapsi (edelliset): toinen (04/05 tyttö)
Nimimerkki: Villasukka75
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi: toinen (7-vuotias)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Ka_tariina
Ikä (+miehen ikä): 21 & 25
Monesko lapsi (edelliset): Toinen, Poika -08
Paikkakunta ja Synnäri: Pori
16.11
Nimimerkki: Sohvi
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): neljäs
Paikkakunta ja Synnäri:
17.11
Nimimerkki: Milleriina
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Mimmumamma
Ikä (+miehen ikä): 21v ja mies täyttää 28
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (06/08 ja 04/09)
Paikkakunta ja Synnäri: KOKS
18.11
Nimimerkki: Johis28
Ikä (+miehen ikä): 29v (mies 33v)
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (pojat 2v ja 4v)
Paikkakunta ja Synnäri: Lohjan sairaala
Nimimerkki: Anspa
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): toinen (08/09)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: MyLove
Ikä (+miehen ikä): 33-v
Monesko lapsi (edelliset): neljäs (tyttö -00, poika-03 ja tyttö -08)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Mide
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
19.11
Nimimerkki: Puolukkainen 86
Ikä (+miehen ikä): minä23/mies25v
Monesko lapsi (edelliset): esikoinen
Paikkakunta ja Synnäri: KOKS
20.11
Nimimerkki: Pikkupapu75
Ikä (+miehen ikä): Minä olen 34-vuotias (-75) ja mieheni on 34-vuotias (-76)
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (kaksi poikaa -06 ja -08 syntyneet)
Paikkakunta ja Synnäri:
21.11
Nimimerkki: Pööh
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): viides
Paikkakunta ja Synnäri:
22.11
Nimimerkki: Uneliini
Ikä (+miehen ikä): ikä 29v (mies 30v)
Monesko lapsi (edelliset): neljäs
Paikkakunta ja Synnäri: KYS
Nimimerkki: Nani76
Ikä (+miehen ikä): 34v ja 36v
Monesko lapsi (edelliset): neljäs (p02/95,p08/99,p08/07)
Paikkakunta ja Synnäri: Lahti ja PHKS
23.11
Nimimerkki: Yllätysmasu
Ikä (+miehen ikä): 29 /30
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (p06/01 ja p04/05)
Paikkakunta ja Synnäri: VKS
Nimimerkki: Riina_
Ikä (+miehen ikä): 26v (28v)
Monesko lapsi (edelliset): 1.
24.11
25.11
Nimimerkki: Onnellinen mamma :)
Ikä (+miehen ikä): 26 (ja 27)
Monesko lapsi (edelliset): ensimmäinen ja toinen
Paikkakunta ja Synnäri: Tammisaari ja Jorvi
26.11
27.11
Nimimerkki: Sassui
Ikä (+miehen ikä): 39(41)
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (poika-99 tyttö-09)
Paikkakunta ja Synnäri: OYS
Nimimerkki: virva
Ikä: 27(30)
Monesko lapsi: Toinen, eka syntyi 10/09
Paikkakunta ja synnäri: Helsinki/kätilöopisto
Nimimerkki: Juliaana82
Ikä (+miehen ikä): minä 27v, mies 31v
Monesko lapsi (edelliset): toinen (juuri 2v täyttänyt esikoistytär)
Paikkakunta ja Synnäri:
28.11
Nimimerkki: Jennyriina
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (tyttö 10/03 ja poika 4/06)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Maikki83
Ikä (+miehen ikä): 26v (27v)
Paikkakunta ja Synnäri:
29.11
Nimimerkki: Anemwa
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Romy07
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Mirkula87
Ikä (+miehen ikä): 22v (mies 26v)
Monesko lapsi (edelliset):toinen (tytär 01.-07)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Snusmumriken
Ikä (+miehen ikä): vuosimallia -78, mies -79
Monesko lapsi (edelliset):toinen (vm -07)
Paikkakunta ja Synnäri: Helsinki
Nimimerkki: Taru83
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
30.11
Odottavan_aika_on_pitkä: Kunnon lohturutistukset sulle! Ihan hirveätä ja vielä noinki myöhään! Hurjan paljon jaksuja sulle ja miehellesi!
Onnellinen mamma: jaahas että ihan tuplaonnittelut saa sulle laittaa :) hieno juttu! Eli oikein paljon onnea kahdesta pikkuisesta!
Onnea myös kaikille muille ihanista ultrauutisista!
Jaksuja kaikille vielä pahoinvoiville! Täälläkin siitä vielä kärsitään muttei enää samoissa mittakaavoissa ku ennemmin, tietty voi vielä muuttuakkin ku tuossa oli jo pari parempaa päivää. Mutta niin mullaki kurkku on se paras lääke ja mitä kylmempää se on sen parempi! joo ja jäde kans mutta helpotus ei ole kovin kauaskantoinen...kiloja meinaan..
Vuoto täällä ei ota lakkaakseen, uuden ultran jo varasin maanantaille ku en todellakaan jaksa enää oottaa jonnekki np-ultraan joka on vasta 18.5, harmitti tosiaan ku sain ajan noin myöhäselle ku viikkojaki on sitte jo yli 13...Vuoto on nyt kestänyt 2,5vkoa eikä tosiaa oo kivaa ku raskautuessa näistä ois niin toivonut pääsevänsä ees hetkeksi eroon...
nani rv 11+4
Täällä ei omalla kohadalla paljon uutisoitavaa, olo edelleen loistava ajoittaisesta turvotuksesta huolimatta.
Taru83:lle haluaisin sellaisen vinkin antaa, että jättäisit sen kissanvessan siivouksen miehellesi, koska sitä ei suositella raskaana olevalle.
Itse olen myös joutunut sen mieheni kontolle jättämään vaikka välillä tekisi se itse mieli putsata.
Mun tiedot puuttuu vieläkin!
Ikäni 21 ja mies täyttää 28.
sisarukset 06/08 ja 04/09.
La 17.11.
synnäri KOKS.
yht äkkiä alkoi kutittaa ihan joka paikkaan :/ mie en ymmärrä mikä vitun kutina tää on kun kaulaan kutittaa ihan sikanaan ja vähän väliä naamaan,käsivarsiin ja selkään : DD
ei ollenkaan kivaa kun yölläkin joutuu raapii :<
Onks muilla kutinoit? :DD
12+2
Semmoista piti tulla sanomaan, että tottakai keskenmenoa _saa_ pelätä. Joku sanoi ettei saa, mutta kyllä saa. Itse esikoista odottaessani pelkäsin niin että puntit tutisi, koska ekat kaksi raskauttani menivät kesken. Olisin varmaan lyönyt nenään kaikkia jotka olisi sanoneet ettei niin saa tuntea. :) On tietty totta, ettei sille lopputulokselle ole apua siitä pelkäämisestä, raskaus nyt menee kesken jos menee ja jatkuu jos jatkuu eikä siihen voi itse juurikaan vaikuttaa. Mutta ei niitä tunteitaan kieltämäänkään voi käydä - tai minä en voinut.
Tänne kuuluu hyvää, pahoivointi ja väsymys ovat melkolailla hallinnassa ja esikoinen nousi ekaa kertaa seisomaan tänään. :) Ensi keskiviikkona np-ultra.
virva, 10+4
Olipas piristävää lukea positiivisia uutisia :)) onnittelut kaksosraskaudesta!!!
Pakko tulla purkamaan ahdistusta... Tää pahaolo ei mennytkään pois :'(( liian aikasin hehkutin. Toki välillä on ollut hyviä päiviä, mutta tänään taas oon vaan maannut oksu kurkussa sohvalla koko illan. Olen huomannut, että väsymys korreloi suoraan pahoinvointiin: jos en saa tarpeeksi unta, niin rangaistukseksi olo huononee! Ihan selkeä yhteys!! Vuorotyöläisenä tuo unirytmi ei todellakaan ole säännöllinen... Ja mikä pahinta, huomenna alkaa yöputki :((( byäääää! Viisi yötä pitäisi jaksaa valvoa...voi herraisä miten mä pystyn?! Vaikka saisinkin hyvät unet pohjalle, niin a)eka yö on aina se kamalin/rankin. b)Yön pimeinä tunteina tämä pahoinvointi todennäköisesti hyökkää seuralaiseksi väsymyksen takia. Eli se tietää monta pitkää tuskaista tuntia sinnittelyä...
Huh, mitenköhän mä jaksan? Jää nähtäväksi. Eikai mulla sitten ole muuta vaihtoehtoa taas kuin hakea saikkua jos tuntuu liian pahalta.
Sori mun negatiivinen viesti, mutta johonkin piti tämä ahdistus suoltaa. Nyt meen hetkeks vielä valvomaan, jotta saisin aamulla pitkät unet pohjalle..
Parempia fiiliksiä muille toivottelee
Adelaide ja Vintiö 14+0
ps. Olen ihan varma, että olen muutaman kerran tuntenut supistuksia!! Ihan kova pallo ollut alamahalla :O
Taisin iloita liian aikasin, pari päivää töissä ja huimaus palannut takasin. Koittas nää illat vielä jaksaa ja sit saa yöt kyllä olla.
Masu kyl pompsahti näkyviin eilen aamusta. Ei sitä kyl siinä illalla nukkumaan mennessä ollu viel...
Aurinkoisempia päiviä kaikille!
Onyxi rv 13+4
Kävimme tällä viikolla ekassa ultrassa, kaikki hyvin, siellä se pikkunen kovasti kasvaa ja hyvin voi :) Oli kyllä uskomatonta nähdä se siellä ruudulla, kuinka kovasti se liikku ja saatiin sydänäänetkin kuulla :)
Laskettu aikakin aikaistu, se oli neuvolan mukaan 18.11 kun se nyt ultran perusteella on 13.11. Saa nähdä saadaanko isänpäiväksi nyytti syliin :) Olo on ollut onneksi hyvä, yrittänyt muuttaa ruokavaliota terveellisempään suuntaan eli enemmän kasviksia ja sen semmosta.
Voimia ja jaksamisia niille, joilla lapsosen matka loppunut lyhyeen.
puolukkainen86 rv 13+1
Mulla on np-ultra keskiviikkona ja jänskättää! Kertokaahan muut tunsitteko kohdun selkeesti rv 11+0? huu..
Niin ja hyvää äitienpäivää kaikille.
virva
Ajattelin että tännekin kuulumiseni kerron... Pääsiäisenä tapahtunut km ja omista marrasmuruistani luopuminen on vielä tuoreessa muistissa. Mutta nyt kävi niin että mä sain äitienpäivänä uuden plussan! :)
Katsotaan kuinka tässä käy, " lennosta " tulin raskaaksi, ilman ensimmäisiä kuukautisia. Ovulaatio oli selkeä, joten jotain osviittaa on raskauden kestosta. Mutta näillä näkymin tammikuun puolessa välissä olisi meidän perheeseen tulossa se pikkukakkonen.
Voikaa hyvin!!!
Mea :)
Sitä ootellessa et tää väsymys menis viel pois tai muuttus siedettäväks. Vieläkin kun on liikkeellä pari tuntia esim. neuvola+kaupassa käynti niin mie päädyn sohvalle nukkumaan niin et ruokakassit jää viel pöydälle...
Neuvolalääkäril käyty ekan kerran eilen. Ei saanu sydän ääniä kuuluviin joten kurkittiin ultralla et siellä se pirpana viuhto menemään ja sydän löi kyllä, ei vaan kuulu kun jotenkin niin piilossa. Toisaalta tartte ihmetellä miksei meinaa maha toimia jos tuo pirpana on vallottanu tuon välikön kokonaan...
Jotenki hirvee stressi kun päätin mennä töihin kokeilemaan nyt ainakin viikonlopun yli et jos tätä alkas jaksamaan kun tää kotosalla toimettomana olokin kyllöittää. Mut pahalta vaikuttaa kun veto loppuu jo normi oloissakin...
Pitäs kai alkaa kehittelemään et miten tätä tästä jatkaa eteenpäin. Mies kun asuu 250 km päässä ja sinne pitäis muuttaa (maatilallinen niin ne omatkin työt sitte tulee olemaan siellä). Mut vielä ei oikein osaa luopua omasta työstä täällä, en o selvittäny et miten se vaikuttas äitiyslomaan/-rahaan jos irtisanoutus ennenkuin äippäloma alkaa. Eestaas ajelu ja erillään olo vaivaa kumminkin ja sitten taas tän työn kans on omat ongelmansa kun noita altistumismittauksia eivät saa aikaseks tehdä...
Lienee aika näyttää...
Onyxi rv 13+1