Marrasmurut toukokuussa
Hauskaa vappua kaikille! Istun koneen ääressä päänsäryn kanssa, joka ei kyllä johdu simasta :) Lupasin lapsille tehdä tippaleipiä, mutta täytyy vähän keräillä voimia ensin...
Raskaus on sujunut ihan uskomattoman hyvin. Aikaisemmilla kerroilla olen a) nukkunut aamusta iltaan ja illasta aamuun, b) voinut pahoin ympäri vuorokauden tai c) ollut niin masentunut/maassa, etten ole jaksanut yhtään mitään. Nyt varauduin pahimpaan, leivoin pakastimen täyteen, tsemppasin miehen tekemään ruuat ja käymään kaupassa, sillä vanhojen merkkien mukaan ne hommat olisin tehnyt oksu kurkussa. Ihan normisti oon pystynyt kokkaamaan ja käymään kaupassa.
Nälkä on ollut nyt vakiokaveri, jatkuvasti on pitänyt syödä,(onneksi makeanhimo on jättäny mut hetkeksi,oon yrittäny syödä terveellisemmin kahden edestä) ja kun kunto on laskenut, on tullut lepäiltyä enemmän = muutama läskikilo vyötärölle... Jotkut naiset tekee urheiluennätyksiä raskaana, mun kunto laskee kuin lehmän häntä. Ei vaan jaksa enää. Lopetin jo juoksulenkit, sählyvuorokin saa jäädä. Jumppailen kotona kun jaksan, pitää yrittää kävellä ja pyöräillä ettei ihan jämähdä sohvalle. Onko muilla samoja kokemuksia suorituskyvyn laskusta?
En voi mitään sille, etten haluaisi näyttää raskaana olevalta ensimmäisellä kolmanneksella, mutta minkäs teet... Ihan komea mahanalku! Pakko kaivaa pian esille mammahousut!
Ensi viikolla olisi lääkärineuvola ja seuraavalla alkuraskauden ultra keskussairaalassa. Niitä odotellessa...
Juuhanna ja nimetön 11+6
Kommentit (75)
Tänne omaan napaan kuuluu ihan hyvää, nenä tukossa koko ajan ja haittaa jo nukkumista.
Aloin miettimään, että vieläkö pitää ottaa sikapiikki tai suositellaanko sitä tällä hetkellä? mulla ei sitä ole, eikä neuvolassakaan ole mitään puhuttu, täytyy varmaan kysyä
Täällä on tuntunut jo hentoisia potkuja kylkiin, kun olen ollut makuulla kyljellä...ihana tunne! nyt viikko 15, esikoisen ensimmäiset potkut taisivat tulla viikolla 20.
maha jo pömpähtänyt esiin, joten eipä tässä ainakaan enää salailla raskautta! äitiyshousut kaivoin kaapista ja netistä tilasin uudet farkut, ovat nämä vanhat vähän venähtäneet loppuraskauden mukana!
hyviä vointeja kaikille!
Onnea Mea!!!
Sikapiikkiä en aijo ottaa. En tiedä suositellaanko vai ei, mutten halua riskeerata mitään yhden piikin takia. Katon syksyllä uudelleen, jos loppuraskaudesta otan ja samalla suojaan vauvan.
Mullakin on jo tuntunut liikkeet. Illalla makasin sohvalla, katsoin jääkiekkoa ja vauva mönki mahassa, niin mies meinasi että poika siellä on kun niin innostu :) Ja maha on iso ku mikäkin, ekasta varmaan yli puolen välin oli näin iso vaikka isolta tuntu sillonkin. Eilen olin töissä housut auki, vissiin pitäis niitä housun leventäjiä ommella. Mammahousut on niin rumia.
Tuonne ryhmät osioon voi perustaa suljetun ryhmän, olisko kannatusta?
Hömppä ja Nuppu rv15
Tänään olis np-ultra. Jännittää aivan hirmusti. Toivottavasti siellä maha-asukilla kaikki hyvin, pelänny viimeajat ettei ole. En päässy viime viikolla edes kuuntelee sydänääniä neuvolaan. Oli aika tyly täti, meinas vaan ettei me mitään voida, jos ei olekkaa kaikki ok,että odota vaan sinne ultraan. Että sellaista täällä.
T: Sassui 11+5
Tervetuloa uusille tänne pinoon! (ainakin yks oli :))
Onnittelut kaksosista, ihanaa!!! Paitsi, et mä pelkäsin sitä hirveesti nyt, kun jo kaks ennestään, muuten oonkin aina toivonut sitä ;)
mimmumamma kyseli kutinasta. Mulla on kutinaa, nyt jo semmosta mahassa mitä on ollut aiemmissakin raskauksissa ja muutenkin kutittaa joka paikkaa, oisko jotain hormonien kaa tekemistä..
Mitäs sit, ei oikein ihmeellistä.. masua kasvatellen! Äitiysvaatetta ostettu, oli jo tarvetta masun kohdalta ja musta kans tuntuu kuin oisin liikkeitä tuntenut, mut ei oikein vie varmaa.. semmosta möyrimisen tunnetta ja ihan kun ois pari töytäsyä tuntunut, voi olla et ilma vaan kiertää, mut kivempi kuvitella ne siks Pötkylän liikkeiks ;) Enpä mä paljon niitä kerkee tunnusteleen, tuntuu et on kokoajan touhua ja muuta aateltavaa..
Ei tosiaan mitään ihmeellistä tänne, loppukuun neuvolaa ootellen!
Emmuli rv 14+3
Mahtavia uutisia Mealla! Onnea ja toivotaan et kaikki menee hyvin tällä kertaa:)
Ja myös kaksoset ansaitsee tuplaonnittelut:) Olikos se onnellinen mamma? Onko teillä lapsia ennestään? Ihanaahan toi on,vaikka varmasti alkuun teettääkin töitä tuplasti,mut taitaa kyl maksaa ittensä takaisin:)
Joskus oli puhetta suorituskyvyn laskusta. Täälläkin yksi ilmoittautuu. Pahoinvointi,jatkuva pissahätä ja ähky on vieneet kyllä liikunnan ilon. Oon aina tykänny lenkkeillä,juosten ja kävellen,mut en enää voi edes ajatella et juoksisin. Pahimman olon aikana pelkät aamutoimet on saanu jo hengästymään:) Nyt tuo suorituskyvyn lasku koskee jo kotihommia. Mitään en tahtois viittiä/jaksaa tehdä. No ehkä se on laiskuutta vain:) Ainoa lihas joka voi hyvin on hauis,kun avaan pakastinta ja jääkaappia hyvällä menestyksellä:)
Josta pääsenkin painonnousuun. Nyt on sekin alkanut,tosin vasta n.2kg yhteensä. Mut mulla on aivan älytön karkkihimo. Kaikki kumiset menis,enkä oo koskaan sellasista tykänny. Mitä ihmettä mä keksin tilalle kun enhän mä voi niitä kaksin käsin vetää. Kävin eka neuvolalääkärin yhteydessä eri terkalla kun yleensä,ja se sano et "säkin voisit varmaan välttää sokeria loppuraskaudessa kun edellinen oli yli 4kg".. Mä olin et joo-o
.. En ikinä oo ees aatellu et se olis johtunu siitä, ku kyllähän mulle päivittäin pulla maistui. Mulla on kuitenki ihan normi lähtöpaino,painoindeksi 21. Mutta voihan sillä jotain tekemistä asian kanssa olla. Vauvan painoarvio oli kuyllä sillon vk:lla 36 alle 3kg.
mut jatkanpa:)
Mä kävin kokeilemassa mammahousuja hm:llä. Ja taisin masentua niin kun muistaakseni joku muukin täällä? Mä en tykkää siitä mahapussista,ja mikä siinä on kun jopa 42 nro farkut tuntuu "ahtailta" En tajua. Tai siis kyllä tajuan:) Mutta en käytä normisti sen koon housuja. Onneks menee omat tosi matalavyötäröiset vielä. Vaikkei nekään aina hyviltä tunnu enää. Haluisin pellavahousut kesäks ainakin,mistähän löytäis.
Pahoinvointi alkaa olla takanapäin,mikä on ihanaa. Silti mä oon jotenkin "pahoinvoivan näkönen" edelleen. Leikkautin tukan kun se oli niin huonoksi mennyt. Eskariope kysy et oonko laihtunu:) Jospa kesä tois väriä ja eloa tähänkin harmauuteen. Tämä kevät on ollu kyllä aika raskas välillä,johtuen huonosta olosta,ja kai se näkyy naamasta.
Mullakin supistelee selvästi välillä. Tuntuu pienenä kihelmöintinä ja nipistelynä alavatsalla,ja pienenä kohoumana. Liikkeistä en osaa sanoa mitään. Aina on ollu etuseinäistukka,jos nytkin sitten vaimentamassa. Se selviää sit ennen juhannusta.
Tais tulla vain omaa napaa,sori. oon käyny välillä kirjottamassa mutta kun en ole noudattanut Kianin hyvää neuvoa oon hävittänyt tekstini ties minne. Kokeillaas nyt tätä:)
Selja 15+3
Anteeksi jo valmiiksi tämä marmatus, mutta tulin ties monennettako kertaa juuri vessasta oksentamasta. Alkaa tuntua niin paskalta, että itkua vain pukkaa. :( Ei jaksaisi millään. Viisi viikkoa pahoinvointia ja oksentelua takana ja ei näytä helpottavan. Ei jaksaisi enää :(
Kissan vessan ym. siivoukset ja laittamiset olen jo miehelle jättäny. Ei jaksa ku maata sängyssä peittojen alla. Tippaan pitäisi varmaan lähteä... Itkettää vaan niin ku pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu...
11+4
Onpas täällä hiljaista porukkaa. :o
Mua ärsyttää ihan sikanaan kun raskaus ei näyn vieläkään vaik viikkoi on 13+ ja kolmas raskaus.
Ihmiset sanoo et oot sä edes raskaana kun ei oo edes pientä nyppylää mahassa :DD No onhan se tietty ihan jees ettei tarvii noit helteit kärsii semmosen julmetun mahan kanssa,muutenkin aikas tukalaa.
Jouduin antamaan kaikkii mahdollisii näytteitä kun oli neuvola lääkäri,kun soittelin ja kerroin et oli koko viikonlopun ihan hirveitä kipuja (niinkuin supistuksia). Kaikki mahdolliset piti sulkee pois,otti mult kaikki sukupuolitauti hommat ja kohedunkaulahommat ja pissat ja blaablaa. labrassa tuli sinä päivään rampattua ihan tarpeeksi ja römpsää levitelty enemmän kun olis omasta mielestä tarvinut.
Sanoivat et pelkäävät keskenmenoa kun on niin kovasti supistellut ym. Ja olin niin helpottunut kun sieltä pieni pumppaus kuului,kun olin toivon jo menettänyt. Ja neuvolaan oon niit soitellu ja vittu kaikki mitä löytyi oli hiiva :D Onks teil muilla kokemuksii ja mitä sille niinkun kannattaa tehdä? Ja kuinka hitosti ne maksaa ne canestenit sun muut?
Toivotaan et Tarun pahoinvointi helpottaa jo, on tosi turhauttavaa kun ei voi mitään tehdä,eikä syödä. :<
Röökin lopettaminen on sujunut ihan jees. tänään 17päivä ja vaan 4 henkosta oon tupakist ottanut ja nekin kaikki eri kerroilla ja joka kerta tulee se sellain,et hyi helvetti miten tät voi joku polttaa ja hirvee maku suussa. miten oon joskus voinut vetää röökii :DD
Kertokaa kuulumisia kaikki hei,tai me mennään ihan unholaan :( ois kiva käydä lukees muidenkin kuulumisia kun tät mun omaa soopaa :DD
Mamma ja öttö 13+2
kirjoitan nyt jotain, kun en oo iäisyyteen tänne mitään laittanut. Np-ultrassa (29.4.) kaikki oli normaalia, närästys se vaan jatkuuuuuu. Pelkopolille sain loppukesälle ajan, yes.. vaikka kyllä sai nyrkkiä löydä pöytään. Pissataudin sain jostain, ja siihen sit kuurin, ja se taas pudotti mun verenpaineet tosi alhaalle, joten on melko vempula olo, eikä tämmönen törkee helle juuri auta. Isompia housuja oon minäkin joutunu ostaan, en vaan oo vielä yksiäkään oikeesti hyviä löytäny. Tietääkö joku, missä olis hyviä imetysliivejä, siis mallia TOOOSI isokuppiset. Edellises raskaudes ostin ihan loppuaikana yhdet, Anita-merkkiä jos oikein muistan, ne oli kuppia H, isoimmat mitä löyty, ja valitettavasti ne oli vähän pienehköt jo silloin... ja nyt jo kokeneempana äitinä osaan varautua siihen dollyparton- oloon. Mulla kävi niin, että jos laitoin ne liivit päälle, maidon tulo loppu kun seinään. Pitäsköhän mun kenties mennä johonkin maatalousalan liikkeeseen ja tiedustella, olisko niitä lehmien liivejä vain kahdelle utareelle! Tiedän että oon ajoissa, mutta tiedän myös sen ettei näitä spesiaaleja löydy ihan heti!! Laittakaa vinkkejä kiitos!
Sisko29, rv 14 + 0
Juu hengis ollaan täälläkin. Eipä tässä helteistä nauttiessa paljon oo koneelle ehtiny ;).
Viime viikko oli aivan kamala johtuen niistä helkutin yövuoroista :(. Siis jotain ihan hirveetä... valvominen ei todellakaan meinannut millään onnistua! Kaikki vaivat nousivat potenssiin sata sen myötä :P. Päällimmäisenä nyt ainakin närästys, joka sai täysin infernaaliset mittasuhteet!! Tuntui kuin kurkku repeäisi.. kävinkin ostamassa apteekista Gavisconia, mutten ole sitä vielä kokeillut. Pahoinvointi palasi tietysti myös närästyksen lisäksi ja myönnettäköön etten myöskään päivällä pystynyt nukkumaan yhtä hyvin kuin talvella vielä, jolloin vetelin kevyesti 9tuntia. Johtuiko sitten valosta vai raskaudesta,ihan sama, mutta unta ei montaa tuntia riittänyt. Sain onneksi vaihdettua mun yöt seuraavilta listoilta pois :). Seuraavan kerran kokeilen pienissä pätkissä sitten loman jälkeen heinäkuussa.
Muutoin olo alkaa nyt olla taas ihan ookoo, kun oon päässyt takaisin normiarkeen. Mitä nyt pinnaa kiristää pienikin vastoinkäyminen :O. Huh...tuntuu että hermostun ihan tyhmistä asioista :/.
Oon ollut pari kertaa tuntevinani vaimeaa rummututusta kohdun uumenista :DD pienin pientä tömistelyä istuma-asennossa, kun nojaan eteenpäin ;). Hih.. voisikohan Vintiö jo pystyä moiseen.. varmaankin, kun viikkojakin on kerran jo 15+!!!
Ainiin Mea:lle vielä iso halaus uudesta plussasta!!! Ihanaa!!!
Adelaide ja Vintiö 15+3 (hui miten paljon ;))
Eipä ole tullut nyt juuri kirjoiteltua, mutta näyttää sama "vika" olevan muillakin. :)
Ultrassa viime viikolla käytiin ja se onneksi poisti pahimmat pelot, eli kaikki vaikutti hyvältä. Tenava veti jumppaa innolla siellä.
Nyt tässä odottelen milloin neuvolatäti ilmoittelee lääkärineuvola ajan, joka kuulemma seuraava käynti on ja menee kesäkuulle. Ei kovin tiheää tarvi näköjää siellä kulkea. Itse kyllä haluais käydä vähä tiheämmin, ku tuota ikääki jo on ja huolestuttaa vähä enemmän kaikki mitä edellisissä ei ole tehny.
Mealle onnittelut plussasta.
Muuta nyt en taaskaa muista mitä toiset kirjoittanu. :/ Muisti on kyllä ihan hukassa.
sassui 12+5
Moikka! Täälläkin nyt käyty lääkärineuvolassa ja eka ultrassa. Voi miltä tuntui kuulla pieni sydämen tumpsutus ensimmäistä kertaa! Ja ultrassa vauva oli niin villi, ettei mittakuvaa meinannu saada millään. Nauratti, kun kauhea möyrintä vaan kävi.
On kyllä ollu ihania ilmoja, jotenkin tuntuu, että virtaa on nyt jo vähän enemmän. Ikkunatkin pesty!
Kuulumisia on kyllä mukava lukea, itsekin käyn usein katsomassa, onko joku kirjottanu jotaki uutta.
En muista, kuka ehdotti suljettua ryhmää, mutta minusta se on hyvä idea ja oon messissä!
Ai niin ja mun laskettu aika on 25.11.
Ihanaa!
M 12+5
On täällä kyllä hiljaista,taitaa olla kaikilla muuta puuhaa kun niin ihanat ilmat on ollu:) Niin se pitääkin. Mekin ollaan "asuttu" ulkona suurinpiirtein. Lapsetkin tykkää kun voi vaan mennä ja tulla eestaas ilman sen kummempia pukemisoperaatioita. Tosin siitä nauttii kyl äitikin:)
Täällä pääasiassa ihan ok olo. Parina iltana oon oksentanu vielä taas tauon jälkeen. Ja edelleen kuljen pahoinvointirannekkeet käsissä. Oon pari kertaa ottanu pois mutta (ehkä kuvittelen?) puloeen päivään mennessä alkaa tehä pahaa niin oon asetellu ne taas paikalleen.. Tiiä sit onko vaan sattumaa,kun kuitenkin olen voinut tosi huonosti vaikka ne kädessä onkin ollut siitä lähtien kun ostin ne.
Mitäs muita raskausvaivoja teillä muilla on ? Vai onko mitään? Mulle on siunaantunut julmetut suonikohjut alakertaan. Ällöttävää ja niin epämukavaa kun aiheuttaa ilmeisesti paineentunnetta jalkeilla. Ja vessassa käydessä. Viime kerralta muistan saman mut en näin aikasin. Hävis sit synnytyksen jälkeen kokonaan,mutta siihen asti,auts! Viimeks tuumailin et saa nähä mikä poksahtaa kun pitää ponnistaa vauva ulos,mut en huomannu sit mitään kun se aika tuli,onneks.
Ja mun rakas ystäväni,Närästys on tullut ilahduttamaan olemassaolollaan. Että se voikin olla kamalaa. Vielä siedettävää,mutta mikäli vanhat merkit pitää paikkansa saan popsia rennietä maksimi annoksen päivässä. Jostain luin et joku oli saanu reseptillä jotain närästykseen,onko kellään tietoa?
Selkää on alkanu kans vähän vaivaamaan kun paljon on jalkeilla. Välillä tunnen kyllä itteni niin vanhaks tähän hommaan:)
Kirjoitelkaas kuulumisia kun vaan ehditte. Kiva aina lukea muiden juttuja:) Tänään ollu kiva päivä kun vietettiin vähän ajoissa esikoisen kaverisynttäreitä. On syntyny kesällä,niin ajattelin et kaverit pääsee ehkä paremmin kun ei vielä olla lomilla. Hyvin meni ja herkkuja syöty,siitä ehkä tämä närästyskin:)
Selja 16+3
ollenkaan. neuvola-tätsy tänään soitti ja kertoi mun näytteistä löytyneen streptokokki b:n. Ei oo ollu ikinä sitä ja nyt sit kolmanteen raskauteen se . On oikeesti ketuttanut kun pientä oravaa koko päivän. :
On kyllä ollu aika hiljasta täällä.. Eipä kyllä itelläkään kovin ole ollu innostusta kirjotella..
Raskaus etenee huomaamatta ihan hurjaa vauhtia, en ite meinaa perässä pysyä. Tasaisesti vauva potkiskelee, vielä aika heikosti tuntuu mutta koko ajan vahvistuu. Nytkin heittää kuperkeikkaa :) Orastavaa närästystä on ilmassa, muita oireita ei. Viime raskaudessa etenkin loppupuolella söin rennietä kuin leipää. Mikä on Rennien maksimipäiväannos??
Raskaus paljastui loppuviikosta läheisillekkin, kun isä kysyä pamautti että olenko paksuna. Äiti oli huomannu mun lihomisen, mutta ajatellu ettei vielä voida tehä lapsia kun esikoinen niin pieni ja rakennetaan. Vaan eipä mene asiat aina suunnitelmien mukaan. Hyvin kuitenkin, kun saatiin pidettyä asia 16viikolle.
Viime viikolla lopetin imettämisenkin, loppujen lopuksi yllättävän helppoa vaikka toisin luulin. Tuli lopetusta tehtyä henkisesti niin kauan, ettei sitten tuottanutkaan suurempia ongelmia. Tyttö on ollu iltaisin vähän itkuisempi ja repii paitaa haluten maitoa,mutta rauhottuu kun sanon ettei sitä enää ole. Raskaus vissiin ehti jo lopetella maidon tulon aika tehokkaasti, kun oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia ei nyt viikon aikana tisseissä ole ollut. Tais olla loppuajat enemmän tottumusta lutkuttaminen.
Jos mä teen tuonne ryhmien puolelle meille oman suljetun ryhmän, ilmoittautuu ken haluaa ja jos porukkaa ei tule niin jatketaan täällä. Jotenki itestä vaan tuntuu, että vois olla helpompi kirjotella ja vois laittaa vähän henk kohtasempaakin jos ihan kaikki ei pääse lukemaan..
Hömppä ja nuppu 16+1
Energiaa ei kauheesti ole ollu mutta jospa se keskiraskauden autuus kohta alkais...
Meillä oli sitten eilen se "virallinen" np-ultra...ja joo oisin kyllä voinu jättää sen väliin. Määhän kävin yksityisellä viikko sitte ma ja ihan erilainen juttu oli..Mulla on kohdussa vuotava hematooma ja sen vuoksi olen rampannut sekä neuvolassa että yksityisellä. Ultria mulle on tehty jo 5kpl.
Yksin kävin ku ei meillä tuota lastenhoitoapua ole saatavilla...vaikka ois tuo ukkokulta mukaan halunnut, mutta näin tällä kertaa.
Ensinnäkin laite jolla eilinen ultra tehtiin oli niin paljon epätarkempi ettei tää kätilö saanu oikein tolkkua monistakaan asioista jotka jo viime viikolla oli ok. Ensinnäkin mitat oli ihan eri ku viime viikolla siis pää-perämitta ei saanut sitä niin tarkasti mitattua, joo ihan ajallaan menee (niin minkä ajan mukaan?? mulla ku tuo la on ollu jo aika moni eri päivä ja terkkaki tänään ihmetteli ettei la:ta ollut vahvistettu mihinkään).
Vauvan päätä tutki vaikka kuinka kauan että näkyykö ne aivot ja lohkot siellä. Niskaa ei pikkunen suostunu näyttämään juurikaan joten kaikkensa yritti että ois kääntyny (tökki ja heilutteli mun läskejäni) mutta lopulta mittas sen vähän epäsuotuisammasta asennosta ja turvotus tais olla sen 0,9mm.
Lopuksi laskeskeli sitä riskiä ja sanoi vaan että "seula on negatiivinen muttei se tarkota että vauva olisi terve"!
Siellä pikkuinen kuitenki liikkui kovasti ja hörppi lapsivettä niin että virtsarakko alkoi ihan silminähtävästi täyttyä :)
kätilö oli muutenki tosi hiljanen ja jäi sellanen kuva että ei kertois kaikkia...
Eli tämän käynnin jälkeen olo on aika epävarma
Viime viikolla käynnillä näkyi siis sama turvotus, virtsarakko, sydän ja sen eri osat, aivot ja sen eri osat, nenu yms. ja vielä tosi selvästi! Ja tän teki mun oma lekuri, jolle olen menossa 4d ultraan ja sen ajan tilasin nyt niin että eka käyn tuolla arvauslaitteen ultrassa ja sitte meen vasta omalle lekurille...määhän oon ihan sairas huolesta jos meen toiste päin!
Neuvolasta tulin juuri eikä se täti saanu pikkuisen sydänääniä kuuluviin vaikka kuinka kauan yritti :( täytyy yrittää ite ettiä tuolla omalla vehkeellä jos ne vaikka löytys sieltä..Kyllä tän pienokaisen kans on nyt saatu olla veitsen terällä koko ajan..Tuo hematooma on vuotanu nyt nelisen viikkoa, tosin nyt pari päivää ollu vuotamatta mutta eilen se vielä näkyi joten hulahtamisia vielä ootettavissa..
Pahaolo on sen verran väistyny että uskaltauduin jättämään rannekkeet pois! Välillä tulee huono-olo mutta ei oo tarttenu oksentaa...väsymys sen sijaan ei ole lähteny minnekkään!
Voikaahan paksusti ja nauttikaa lämmöstä ne ketkä siitä tykkäävät!
nani rv 13+2 (pitäs varmaan keksiä tekonimi =D)
Juu meille tulee kaksoset :) Kiitos onnitteluista! Ei ole lapsia ennestään, että ihan ykkönen ja kakkonen tulee samaan aikaan :)
Naurettinkin että ensi yritetääl lähes vuosi tulla raskaaksi ja sitten ollaanki niin pirun hedelmällisiä! ;)
ALuks tietty hiukan pelotti mutta nyt on onnellisuus niin huipussaan että ei millään malttaisi odottaa :) Ja onhan silleen hyvä kun tulivat ekoiks vauvoiks niin en tiedä millaista on hoitaa vaan yhtä vauvaa.
Enpä ole aikoihin kirjoittanut, kiirettä pitää töissä ja ilmatkin ovat suosineet.
Olo muuten ihan ok, mutta alkanut tuo iskias-vaiva kiusaamaan. onneksi nyt ei aivan jatkuvasti, mutta kuitenkin. toivottavasti pysyy kurissa. kesälomaan enää 3viikkoa, joten sitten voi huilata. viikkoja on nyt 15+5 ja aikalailla lähipiirille ollaan kerrottu raskaudesta. mutta nyt takaisin työn touhuun!
Nyt vähän ryhdistäydytään muruset:) Täällä on niin hiljaista kuin huopatossutehtaalla:)
Ittellä vähän epäuskoinen olo. Nyt alkoi 18.viikko ja aamulla maha on olematon pieni kumpu. Ei mulla kyllä koskaan ole oikein iso maha ollutkaan mutta tuntuu välillä et onkohan siellä ketään. Huomenna onneksi neuvola,mutta kyllä vähän jännittää! Aamulla kävin puntarissa ja se näytti vajaa kaks kiloa nousua lähtöpainosta. Ikinä ei niin vähää kyl tässä vaiheessa ole ollut. Oon tosin oksentanut eniten tässä raskaudessa. Tällä viikolla neljänä iltana. Eilen viimeks. Muuten on ollu aika hyvä olo,mut illalla tuli maha kipeeks ja sit täyty käydä pöntöllä "avautumassa". Ite tulkitsen sen niin että olen syönyt vähän huonosti noina päivinä ja etenkin juominen on tainnu olla vähän huonoa ja sit kuumuus siihen päälle. Kai se huonon olon teettää.
Mimmumammalla oli sreptokokki b. Mitäs toimenpiteitä se aiheuttaa raskauden aikana ja ilmeisesti synnytyksessä saat antibioottia,vai mites se oli? Tsemppiä sulle.
Nyt aamupalalle. Ja sit ulos öljyään noi loput puutarhakalusteet. Ens viikko onkin sit vika eskariviikko ja miehelläkin loma alkaa kesäkuun puolessa välissä,ihanaa:)
Kirjoitelkaas mammat:)
Selja 17+1
Mea, aivan ihana kuulla noin sydäntä lämmittäviä uutisia!!! Nyt pidetään kaikki mahdolliset peukut ja isovarpaat pystyssä, että kaikki menisi hienosti loppuun saakka!!!
Itse soitin eilen neuvolaan, sillä murehdutti mieltä sunnuntainen... Leikin ja peuhasin tyttömme (heinäkuussa 5 v) kanssa äitienpäivän aamuna sängyssä ja hän vahingossa hyppäsi mun mahan päälle niin, että suoraan polvella iski alavatsaan. Muuten en olisi moisesta murehtinut, mutta sen jälkeen sunnuntaina ja eilen vihloi jonkin verran alavatsaa. Niinpä soitin neuvolaan ja kävin kuunteluttamassa varmuuden vuoksi sydänäänet. Ja kaikki oli kunnossa : ) Neuvolatäti sanoi, että voi olla, että kohdun kiinnikesiteet (olikohan ne sen nimiset) on saattanut vähän venähtää ja kohtu, lihas kun on, saada pienen tällin, minkä takia on hetkellisesti aristaa. Pitääpi muistaa ottaa leikkipeuhaamiset iisimmin jatkossa ; )
Kovasti jo odottelen, että alkaisi liikkeet tuntumaan!!! En malttaisi odottaa!!! Toivon, että näin toista odottaessa tuntuisi aiemmin kuin viime kerralla...
Mukavaa viikkoa kaikille : )
Kian 14+2