Meidän vappu:
Olemme perheen kesken kotona. Kaapit ovat herkkuja täynnä. Kotia on koristeltu maltillisesti serpentiinillä ja ilmapalloilla. Tänään leivoimme munkkeja ja tippaleipiä. Pelailemme, lueskelemme, laitamme ruokaa, käymme vappuajelulla. Iltayöstä, kun lapset ovat nukkumassa, nautimme mieheni kanssa tunnelmasta ja toisistamme.
Meille parasta on yhdessä olo ja kiireettömyys. Emme kaipaa lainkaan vauhdikasta juhlimista isolla porukalla.
Kellä muulla tällainen rauhallisen nautinnollinen vappu tiedossa?
Kommentit (43)
ja juodaan simaa.
Ei mitään jeesustelua, mutta ei ole haluja muunlaiseen vappuun.
Tulihan niitä juhlittua 14-vuotiaasta asti sellaiset vajaan 20 vuoden ajan samalla kaavalla, parit tötsyt, alkoholia ja juhlia jos jonkinlaisia. Aikansa kutakin :)
kotona. Minulla todettiin juuri vatsahaava, vaikuttaa aika lailla tuohon vappuherkutteluun :( Harmi, mutta elämä jatkuu :)
Oon 36 v ja liian vanha kaikkien teinien ja aikuisten jotka tänään taas käyttäytyy kuin teinit sekaan. Oma valinta jäädä kotiin, kaksin lapsen kanssa. Hyvä näin. Huomenna sitten vapputorille yms. Herkkuja ostettiin yllin kyllin, lapsi viilettänyt pihalla kavereiden kanssa koko päivän, ite katellut leffoja yms yms ihan rauhassa. Ihana päivä.
Kohta lähdetään käymään kaupassa kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa, samalla ulkoilutetaan koira. Illalla ehkä pari siideriä kun saan lapset nukkumaan.
Jos lapsiperheessä ei vappua juhlisteta kuin hyvällä ruoalla, saunomalla ja ilmapalloilla, täytyy koko perheen olla ihan porvoosta; jotain mätää muhii kaiken tuon tavallisuuden alla...? :D
siis mitenkä muuten vappua lapsiperheissä vietetään???
Huomenna aletaan herkuttelemaat,paistetaan munkkia ja Grillataan,ihan oman perheen voimalla.
Ei ole romanttista komediaa vaan paranormaalia kauhua ;)
-5-
Nyt lapsen mummi on saanut uuden koiran ja lapsi halusi sinne yöksi, ollaan vähän pihalla että mitäs sitä nyt keksisi kun ei ole lasta mukana :D Käydään kavereilla iltaa istumassa, tullaan kotiin varmaan joskus 22 maissa, hommattiin uusi leffa joka katsotaan.
Aamulla sillikselle Ullanlinnanmäelle kavereiden kanssa (lapsi on yleensä ollut mukana), sitten mummille syömään ja sitten Vappushokkeloon lapsen kanssa.
vaan tuosta tyylistä ilmaista asia: "pelailemme, olemme leiponeet jne". Mulle tulee mieleen, että ap hakee tällä vappunsa kuvailulla jonkinlaista hyväksyntää vappunsa vietolle. Ehkä hän oikeasti haluaisi jotain muuta: Joku olisi kutsunut kylään tai olisi joku perhe, jonka voisi kutsua kylään esim. Tuollainen perheen yhdessäolon hymistely on naurettavaa ja lapsellista. Taatusti tässä maassa on monia tapoja viettää vappua ja monta muutakin tuhatta lapsiperhettä jotka tekevät kuin naistenlehden kannessa ilman että sitä pitää täällä erikseen mainita.
olemme vauvan 1v kanssa kolmistaan,juomme muutmat sidukat saunan jälkeen ja vietämme lähes tavallisen koti illan. olisi kiva viettää vappua vaikka toisen kaveri perheen kanssa mutta meillä ei ole kovin montaa ystävä perhettä joista mieskin tykkäisi ja muilla omia menoja,saivat lapset hoitoon:)
ihan on tavallinen perjantai-ilta (paitsi että kaupassa piti käydä kaksi tuntia normaalia aiemmin) tämä. Huominenkin on aivan tavallinen päivä, ei tehdä yhtään mitään.
Aiempina vuosina on kyllä vappua juhlittu, kun minä olen tehnyt/ostanut vappuruuat, simat, pallot, serpentiinit sun muut, järjestänyt ohjelmaa ja niin edelleen, raahannut myös norsuvittu-naamaista miestäkin osallistumaan perheen mukana, mutta viimeisen vuoden aikana on jotenkin kaatunut niin pahasti mun vastuulleni joka ainoa vähänkin normaalista arjesta eroava juttu, etten jaksa enää. Tein uudenvuoden lupauksen, etten järjestä enää yhtään juhlia yksin, koska en jaksa. Stressaan liikaa, en saa itse niistä mitään iloa, ja mieheltäkin tulleen palautteen mukaan hänellä on aina ihan tyhmää, mutta kun kysyn mielipidettä, niin "ihan sama, tehään mitä vaan". Näin ollen tänä vuonna on jäänyt väliin miehen synttärit, pääsiäisen vietto, 1-vuotiaan synttärit, minun synttärini ja vappu.
Sinulla vain pistää se, että joku on oikeasti onnellinen tuollaisita asioita ja että se onnellisuus paistaa läpi. Miksi tuollaisesta aarteesta kuin perhe- ja avio-onni, ei saisi iloita ja myös täällä sanoa.
Pitäisikö kaikki hyvät asiat piilottaa, jotta ei pahentaisi katkeroituneiden mieltä?
Eihän aloittaja arvostellut muiden tapaa juhlia ollenkaan!
tänään hyvää ruokaa ja juomaa, huomenna samoin. minä, mies ja yksi lapsi kotona, muut lapset etävanhempiensa luona.
viime vuonna kaupungilla, piknikeillä ja terasseilla. toissa vuonna minä ja mies olimme syöttellä. piti lasketella, mutta ulkona oli parikymmentä astetta lämmintä joten rinnebaarin terassi houkutti enemmän.
meillä ei siis ole sen kummempia perinteitä. tehdään mikä parhaalta tuntuu kullakin hetkellä.
Sinulla vain pistää se, että joku on oikeasti onnellinen tuollaisita asioita ja että se onnellisuus paistaa läpi. Miksi tuollaisesta aarteesta kuin perhe- ja avio-onni, ei saisi iloita ja myös täällä sanoa.
Pitäisikö kaikki hyvät asiat piilottaa, jotta ei pahentaisi katkeroituneiden mieltä?
Eihän aloittaja arvostellut muiden tapaa juhlia ollenkaan!
Se jolla onni on, se onnen kätkeköön.
Ja
Nainen ON naiselle susi.
Mies valmistautuu yövuoroon ja minä rupeen aikaisin nukkumaan, että jaksan aamulla herätä kukon pierun aikaan töihin.
Lapselle käytiin ostamassa ilmapallo ja karkkia, ja nyt suunnitelmissa yrittää jaksaa sinnitellä hereillä vielä muutama tunti, että jaksaisin katsoa pojan kanssa jonkun leffan.