Vuodatusta lapseni isän nykyisestä...
Vappu pilalla. Tai ainaki oon ihan törkeen vihanen. Lapseni isä on keväällä sanonut että ottaa ykkösluokkalaisen koko lomaksi luokseen eli kuukaudeksi koska heillähän on pitkä kesäloma koulusta eikä mulla tietty oo mahdollisuutta pitää sitä koko aikaa lomaa. Aiempina vuosina on ottanut kahdeksi viikoksi.
No, hän ei ollut tästä aiemmin sanonut nykyiselleen ku nyt. Nykyinen oli vetänyt herneet nenään ku ei kuulema halua VIERASTA lasta heille niin pitkäksi aikaa!!!
Huh huh!!
Ensinnäki hän on ollu kuvioissa jo 6v, eli luulis ettei enää ole vieras! Toiseksi tää on hänen miehensä lapsi! Kai miehellä on oikeus pitää niin paljo lasta siellä ku haluaa!
Ja yhteinen loma ei ole menossa pilalle ku tää nainen tekee töitä koko kesän. Että siitä ei ole kyse.
Ei voi ymmärtää.
No lapsen isä sitte käski mun miettiä varasuunnitelmaa.. Mitähän varasuunnitelmia minä tässä vaiheessa voin enää keksiä ku kaikki on lyöty jo lukkoon!
Kiitos ku sai avautua.
Kommentit (50)
1. miehen ei tarvitse kysya lupaa tai sovitella aikoja koska hanen lapsensa saa tulla.
Aivan, kaikki ihmissuhteet ja perhekuviot toimivat parhaiten kun jokainen tekee juuri niin kuin itseä sattuu kulloinkin huvittamaan, eikä vahingossakaan yritä keskustella tai sopia asioista saati sitten infota etukäteen. Ja eksän nyksähän on tietysti ihan vain olemassa sitä varten, että niitä mukuloita paapoo juuri silloin kun itselle ei sovi.
Päteekö sama myös toisinpäin, eli sinun puolestasi eksäsi saa pitää yhteistä lastanne juuri silloin kun häntä sattuu huvittamaan ja samoin oman nyksäsi lapset ovat tervetulleita juuri silloin kun heitä huvittaa, aiheutti se mitä muutoksia tai hankaluuksia tahansa? Vai olisiko kuitenkin niin, että asioista keskustellaan.
1. miehen ei tarvitse kysya lupaa tai sovitella aikoja koska hanen lapsensa saa tulla.
Aivan, kaikki ihmissuhteet ja perhekuviot toimivat parhaiten kun jokainen tekee juuri niin kuin itseä sattuu kulloinkin huvittamaan, eikä vahingossakaan yritä keskustella tai sopia asioista saati sitten infota etukäteen. Ja eksän nyksähän on tietysti ihan vain olemassa sitä varten, että niitä mukuloita paapoo juuri silloin kun itselle ei sovi. Päteekö sama myös toisinpäin, eli sinun puolestasi eksäsi saa pitää yhteistä lastanne juuri silloin kun häntä sattuu huvittamaan ja samoin oman nyksäsi lapset ovat tervetulleita juuri silloin kun heitä huvittaa, aiheutti se mitä muutoksia tai hankaluuksia tahansa? Vai olisiko kuitenkin niin, että asioista keskustellaan.
Minä en tuota kommenttia kirjoittanut. Mutta vastaan silti.
Ensinnäkin, syy ei ole minun että eksäni ei ollut tästä nyksänsä kanssa keskustellut.
Toiseksi, nyt oli sitten kertonut, kesälomaan aikaa vielä yli kuukausi.
Kolmanneksi, nyksä ei ole lastani eläissään hoitanut. Joten hän ei paapo lasta jokatapauksessa.
Minun nyksälläni ei ole lapsia, kohtelee tosin lastani kuin omaansa.
:)
ap
Siis mitä menee sanomaan, että lapsi voi olla heillä tavallista kauemmin ennen kuin keskustelee asiasta puolisonsa (siis sen uuden) kanssa.
tulee vaan semmonen olo että kukahan tässä on kateellinen? Sinulleko pitäisi olla kateellinen? Jos ei halua että lapsi pyörii nurkissa kuukauden niin se tarkoittaa että on kateellinen?
Siis se eukko on sua kauniimpi? Kaverisiko niin sanoi. Kaikkea tekin mietitte! Minkä ikäsiä olette?
Kyllä sinunkin käytös ja puheet naisesta vaikuttaa miten lapsi ottaa uuden ihmisen elämäänsä.
Ja ihanko sen naisen pitäisi häipyä näin 6 vuoden yhteiselon jälkeen? Miten kauan sinä olit miehen kanssa? 2 vuotta? Kuule huhhuh vaan itsellesi.
Jos tässä jotain pitää kommentoida niin sitä että lapselle EI SAA SANOA että tehdään kesällä niin tai näin -ja sitten tekee muutoksia ja pettää lupauksensa.
Totta helvetissä miehen kanssa ASUVA nainen saa sanoa että onko lapsi sielä koko kesäloman.
Sehän on NAISEN KOTI!
Ei tuo teidän yhteinen lapsi kerro mitään mimmonen suhde noilla kahdella on. Ihan käsittämätöntä laukomista että pitäisi ihan erota! :D
Kohtuuttoman hävytön olet. Kasva aikuiseksi.
Ei tässä kukaan ole lastasi vastaan jos työssäkäyvä ihminen ei jaksa vahtia lastasi töittensä jälkeen. Sinä se äiti olet!
T. neljän lapsen äiti
vaikken itse sellainen olekaan. En minäkään haluaisi että minun perheessäni ja kodissani sovittaisiin asioista keskustelematta niistä minun kanssani.
Ap:n tulisi olla ennemminkin vihainen tosiaan isälle joka tuntuu melkoiselta tossukalta. Miksei jutellut naisensa kanssa ennen kun lupasi ottaa lapsen kuukaudeksi?? Ja ensimmäisen tossukkavirheensähän isä tosin teki jo siinä vaiheessa kun vähensi lapsensa tapaamisia uuden naisensa pyynnöstä. (näin ymmärsin isän tehneen ap:n tekstistä) Jos olisi silloin pitänyt pintansa, asiat voisivat olla toisin. Joko uusi nainen ei enää olisi kuvioissa tai sitten olisi hyväksynyt että lapsi on osa miehen elämää.
Puhuin lapseni kummista, nyksän mielestä tämä kummi on liian kaunis, joten käski isää katkaisemaan välit tähän kummiin, joka siis alunperin sen isän ystävä jo lapsuudesta asti.
Kummi on edelleen kuitenkin minun ystävä ja hän oli surullinen pitkän ystävyyden katkeamisesta toisen käskystä.
Ja kyllä, olen sitä mieltä että erota todellakin kannattaa jos toinen on niin alistettu suhteessa ettei voi päättää oman lapsen tapaamisia ja ystäviä!
Itse olin tämän miehen kanssa 4v ennen eroa.
Ja lapsen isän kotiko ei ole lapsen koti? Jonne lapsi ei ole tervetullut silloin kuin itse haluaa tai lapsen isä sitä haluaa?
Ja nyksän EI TARVITSE LASTA VAHTIA TÖIDEN JÄLKEEN! Ei ole vahtinut tähän asti joten miksi vahtisi nytten? Isänsä sitä siellä ollessa hoitaa.
Ja kyllä olen äiti joka ymmärtää että lapsen olisi hyvä olla mahdollisimman paljon myös isänsä kanssa. Itse olen nyt lomani järjestänyt heti isän loman perään, odotin ensin hänen suunnitelman, ja kun hän sanoi että pitää koko kuukauden nyt kun lapsi on koululainen ja lomat pitkiä koulussa, niin järkkäsin sitte itselle loman sen mukaan. Siltikin jää kaksi viikkoa vielä mihin tarvitaan mun sukulaisia. Jos olisi alunperin sanonut että pitää vain kaksi viikkoa kuten aiemmin, olisin äitinä järjestänyt lapselle paikan päiväleirille.
ap
Mitäs tämä lapsesi isä on mieltä uuden puolisonsa mietteistä?
viestillä että kumpi tässä on tärkeämpi, lapsi vaiko nainen. Ite en kattelis hetkeäkää ton jälkeen ihmistä joka noin selvästi osoittaa inhonsa mun lasta kohtaan.
Tälläki naisella olis ollu hyvä mahdollisuus luoda hyvä suhde lapseen kun on elämässä niin pienestä asti ollu mutta jotakin on näköjään menny pieleen ja pahemman kerran. Oon tosin tämän jo lapsen puheista päätellyki että kovin lämpimät ei välit ole. Menkööt muija hotelliin jos ei siedä olla saman katon alla.
nainen joutuu kantamaan vastuun arjesta, kun lapsi on siellä. Ehkä mies lusmuilee kuten ekassa liitossaankin ja on onnellinen saatuaan uudesta naisesta ilmaisen kodinkoneen ja lapsenhoitajan. :(
nainen joutuu kantamaan vastuun arjesta, kun lapsi on siellä. Ehkä mies lusmuilee kuten ekassa liitossaankin ja on onnellinen saatuaan uudesta naisesta ilmaisen kodinkoneen ja lapsenhoitajan. :(
Se nainen ei lapsen mukaan osaa kokata, isänsä osaa kun se on sen ammattikin. Ja käsittääkseni ei kanna muutenkaan vastuuta. Isänsä vie lasta metsäretkille ym. silloin kun lapsi siellä on.
Mutta olen kyllä todella pettynyt isäänsä jos nyt valitsee sitten muijan mielen mukaan eikä pidäkään koko kuuta lasta siellä.
isää kantamaan vastuunsa, kun kerran oli jo luvannut lasta hoitaa. Aika munaton mies, jos nyt peruu koko asian.
ja nyt olet siis suoraan varmistanut eksäsi nyksältä että hän on todellakin kieltänyt lapsesi tulemisen eikä kyse ole vain miehesi mielenmuutoksesta?
miten kesä nyt sumplitaan.
Mutta sinuan ap en olisi niinkään kiukkuinen nyksälle, vaan lapsesi isälle. Miksi ihmeessä hän menee lupailemaan tuollaisia ottamatta ollenkaan selville, mitä vaimonsa ajattelee asiasta!
Ymmärrän minä oikeastaan nyksääkin. Vaikka lapsesi on hänelle tuttu, hän on silti hiukan vieras samalla. Hänen läsnäollessa nyksän pitää elää ja olla ehkä hiukan toisin kuin omissa oloissaan. Ja voi olla, että nyksääkin korpeaa, ettei mies kysynyt häneltä ensin - olisi voinut suostuakin, jos olisi kysytty hänen mielipidettään. Mieti itse, ei ole reilua, että yhtäkkiä kotiin päsähtää ulkopuolinen kuukaudeksi, kun alunperin on ollut puhetta vain kahdesta viikosta - eikä mielipidettään ole saanut ollenkaan sanoa.
Sinusta tietenkin lapsenne ei ole ulkopuolinen, nyksän kannalta on hiukan sitä...
Ja ysi voi olla oikeassa, ehkä se mielenmuutos on enemmänkin miehesi, hänen on helppo käyttää nyksää tekosyynä.
Sinuna ottaisin rauhallisesti ja sanoisin miehelle, että se on silti hänen ongelmansa, lapsi tulee hänelle kuukaudeksi, koska olitte niin jo sopineet, eikä sinulla ole korvaavaa hoitopaikkaa. Jos miehelle ei sovi, järjestäköön korvaavan hoidon. Piste.
se vain on surullinen tosiasia. Toivottavasti lapsesi kuitenkin saa mennä isänsä luokse ja kesästä tulee lähentävä kokemus hänelle ja tälle isän uudelle puolisolle.
t. lähiäitipuoli
"vieraat käy ajallaan..." Pidän vilpittömästi miehen pojasta ja on kiva saada hänet tänne, MUTTA en minäkään haluaisi kuukaudeksi. Ei puhettakaan. Jos vaikka miehen eksälle tapahtuisi jotain ja siksi poika muuttaisi meille, asia olisi erikseen. Mutta tässä tilanteessa ei todellakaan kävisi. Poika on kiva, mutta kiva myös lähtiessään. Näin se vaan on.
että miehen lapset jäivät aina minun huolehdittavaksi - kaupassa käynnit (teki muuten aikamoisen loven kukkaroon), ruuanlaitot, pyykit vastuun jne. En todellakaan olisi suostunut, että lapset tulisivat meille kuukaudeksi. Mutta ehkä teillä tilanne on toinen.
Miksi perheet hajoaa? Miksi isä valinnut uuden naisen korvaamaan perheensä? Ahdistavaa. Lasta todella säälin odottaa aikaa isänsä kanssa. Mikä siinä uudessa naisessa viehättää enemmän kuin omassa lapsessa? Jos puolisolla lapsia aiemmista suhteista on ne hyväksyttävä tai sitten hylättävä koko paketti.
Ap:n tilanteessa ihmettelen isää, miten antaa naisen määrätä? Miksei sano, että lapsi tulee ja piste.
Pistät muksun tarhaan tai kerhoon tms. kahdeksi viikoksi.
Että ennen tätä naista isä tapasi lastaan enemmän kuin jokatoinen vkl. Nainen vaati tätä jokatoinen vkl systeemiä ja isä sitten siitä minulle sanoi että kun tää haluaa että on vain näin et olis säännöllistä.
Eli eiköhän se ole peräisin jo ihan sieltä asti että mahd. vähän lapsi heillä olisi.
Ja toki nainen voi poistua viikonlopuksi, mutta onko siinä hirveästi järkeä? Lapsi jää entistä etäisemmäksi jos lähes jokakerta pois paikalta ku lapsi siellä on. Mitä se viestittää isälle...
Vaikeita kysymyksiä kun kyseessä on kuitenkin pieni lapsi.
ap