Musteläiskätesteistä
Onko mitään mitä niissä ei kannata nähdä, tai mitä niissä pitäisi normaali-ihmisenä nähdä?
Kommentit (26)
Esim. ihmisillä kikkeleitä ojossa, naisen pillu levällään... mut ei ne kyllä ihan ekana tulleet mieleen, sitten siinä muun ohessa. Mitähän sekin sitten kertoo minusta, sitäkö että olen estoinen ja ujo? :)
että mikä näiden pointti on. En enää muista kuin hämärästi jotain siitä, että toiset puhuvat pitkäänkin näkemästään ja toisen vaan paukattavat jonkun. Sekin kai jotain sitten kertoo. Eli toisilla testi kestää 5 min, toisilla puoli tuntia.
liike, ne ainakin oli ok, kun pyrki sairaanhoitajaksi! Eläimet ei niin hyvä.
jonkin sortin testejä, kun luin otsikon moneen kertaan "mustalaiskäteistä". Ajattelin että se on joku ilmaisu rahan varastamiselle.
Mä näin lähes kaikissa kuvissa vaan kamalasti erilaisia eläimiä, sekä taruolentoja. Joissakin myös luita, ihmisten ja eläinten pääkalloja ym. Tulos oli, että olen kuulemma hyvin luova, mutta mulla on vahva itsekontrolli. Tää pitää erittäin hyvin paikkansa. Mulle tehtiin kyllä muitakin testejä :)
persoonallisuustestien käyttöä työhaastattelussa, siis testeissä. En hyväksy sitä, että työnhakijan persoonaa yritetään arvioida tulkinnanvaraisilla kokeilla (kyllä, nimeomaan niitä ne ovat). Hommiin etsitään 'hyviä tyyppejä'. Milloin lakkasi riittämästä, että hoitaa hommansa ja käyttäytyy ihmisiksi?
Rorschah-testiin on netissä ns. vastauksia. Psykologit tietysti vastustavat näitä ankarasti, ovat kuulemma potaskaa ja vain ammattilainen voi tulkita tutkittavan vastauksia. Jep.
Eikä se auta, jos yrittäisikin teeskennellä "näkevänsä" niissä jotakin mitä ei näe, koska kokeen teettäjä kysyy sulta missä siinä kuvassa on, mitä mielestäsi näet. Sun pitää näyttää se, selittää mitä näet, ja miten näet sen just siinä kohdassa.
niin ei kait se ihan hyvä juttu ole. Ehkä silläkin on väliä, näkeekö kokonaisuuksia vai yksityiskohtia vai kumpiakin? ja että näkeekö joka kuvassa saman asian? Ei ehkä ole parasta huumoria väittää näkevänsä kuvassa musteläikän?
Kovin ahdistavatkaan mielikuvat tuskin ovat analysoijan mieleen - sitäkin kohduudella?
Ja kertoa rehellisesti mitä näkee kuvissa. Kokenut psykologi kyllä huomaa, jos tutkittava antaa epäaitoja vastauksia tai yrittää miellyttää. En ole mikään Rorschach expertti, mutta näin sen ajattelisin psykologina menevän.
mä tarvisin varmaan jonkin sortin testejä, kun luin otsikon moneen kertaan "mustalaiskäteistä". Ajattelin että se on joku ilmaisu rahan varastamiselle.
Mä luin ihan samalla tavalla! Yritetään yhdessä opetella lukemaan ;D
mä tarvisin varmaan jonkin sortin testejä, kun luin otsikon moneen kertaan "mustalaiskäteistä". Ajattelin että se on joku ilmaisu rahan varastamiselle.
Mie tulin tänne viimeinkin kommentoimaan, että olen alusta asti lukenut tuon otsikon muodossa "mustalaiskäteistä" ja ajattelin tulla sanomaan asiasta. Onneksi en ole yksin! :D
Jos yrittää ruveta säveltämään niistä jotain tarkoitushakuisesti voi päätyä vahingossa antamaan itsestään huonomman kuvan kuin rehellisyydellä olisi.
Sikstoisekseen siinä voi oppia itsestään jotain hyödyllistä. Mulle tehtiin musteläiskätestit ja olin positiivisesti yllättynyt siitä että niistä sai oikeasti tietoonsa asioita jotka oli paitsi totta, myös itselle hyödyllisiä.
En ole kokenut mitään kamalampia testejä kuin tämä musteläiskätesti, joka tehtiin tuossa pari vuotta sitten sairastuttuani.
Lääkäri tai mikälineeolikaan kysy koko ajan "mitä sä näet tässä", " voitko selittää miksi näet sen", " mikä sut saa ajattelemaan että se on sellainen", " miltä susta tuntuu nähdä tuollainen" ja perään kokoajan jotain "joo joo"ta.
Mä olin ihan raivon partaalla, kun nuo kysymykset tuli jokaisen kuvan kohdalla, varsinkin kun mä ihan selvästi näin mitä näin ja oletin että hän näki tietty saman ja ihmettelin, et voitko olla noin vajaa ja kumpi tässä hoitaa kumpaa...
Meinasin tosissaan lähteä kesken pois, mutta jotenkin kestin loppuun. Lähinnä näin hirviöitä eri muodoissa niissä läiskissä.
No, pikkupikku mielisairaus todettiin ja pers.häiriö, muttei sen vakavempaa :)
En No, pikkupikku mielisairaus todettiin ja pers.häiriö, muttei sen vakavempaa :)
Luulen että ainakin yhtä paljon kuin musteläiskät painoi toi sun käytös testaustilanteessa.
psykoottisia. Eli se on hyödyllinen menetelmä arvioinnin yhtenä välineenä. Testi paljastaa myös monenlaisia muita psyykkisia sairauksia tai vääristyneitä tapoja havainnoida asioita.
Testin teettäjällä on tarkat ohjeet kuinka jokaisen kuvan kohdalla kysytään...siksi siis tuntuu jankutukselta, mutta muutoin tulokset eivät olisi luotettavia ja vertailukelpoisia ellei jokainen saisi samoja ohjeita kaikkien kuvien kohdalla.
Itse olen testiä teettänyt ja uskon todella sen pätevyyteen.
kauheasti yrittää teeskennellä, ettei näkis niissä MITÄÄN seksuaalista, kai. Mun mielestäni hieman ongelmallista käyttää testejä esim. työhönotossa.