Mun lapseni kuulemma huutaa päiväkodissa koko päivän
Aloitti vasta päiväkodissa. On siellä vain 4h päivässä. Aamulla on ihan ok kun jätän hänet sinne mutta iltapäivällä kun menen hakemaan niin lapsen ääni on ihan käheä. Huutamisesta oletan. PÄiväkodin työntekijä kyseli varovasti, että onkohan lapsemme tottunut kotona olemaan paljon sylissä?
En osanut sanoa tuohon juuta enkä jaata. Mielestäni emme pidä häntä mitenkään epätavallisen paljoa sylissä.
Mutta kuitenkin päiväkodissa kuulemma huutaa jos hänet laitetaan lattialle ja pyrkii kuulemma heti takaisin syliin.
Mitäköhän mä olen tehnyt väärin?
Kommentit (23)
Ja miksi jonkun mielestä 2-vuotiaalle on jo ihan hyvä olla erossa vanhemmistaan?
Eikös ne ehdi "itsenäistyä" myöhemminkin???
Seurasin puistossa seuraavaa: Äiti toi pienen puistoon ja luovutti päiväkodinhoitajalle tämä istutti lapsen keskelle kenttää ja siinä poika huusi sen kaksi tuntia kun olimme itse puistossa. Tädit seisoivat muiden leikkivien lapsien luona. Ei puhettakaan että lasta olisi rohkaistu mukaan leikkimään tai muuten ylipäätään mitenkään huomioitu.
Itse halusin lapseni ehdottomasti perhepäivähoitoon tai ryhmikseen jotta joku huomioisi yksilöllisesti lapsia. Tiesin että ensimmäiset viikot on varmasti vaikeita varsinkin nuorimmaiselle. Meidän onneksi pph on tyyliä ettei jätä ketään lasta itkemään itsekseen vaan hyvin taitavasti ottaa lapsen mukaan leikkeihin ja toimintaan. Siinä itkukin unohtuu ja kaikki muksut viihtyvät. Kai se on ammattitaidosta kiinni. Ei lasta tarvitse roikottaa sylissä koko sitä aikaa kun on hoidossa.
ihan turha väittää mitään muuta. Jos pph:lla ei ole omia lapsia niin siellä on se 4 lasta. Ja kaikki lapset ei luultavasti ole pieniä, vaan voi olla jopa 5 vuotiaita. Kyllä todellakin on aikaa pienelle paljon enemmän!
Kotitöitä voi tehdä lasten nukkuessa, ja muutenkin on paljon vähemmän hälinää ja vilinää. Kodinomainen ympäristö ja yksi hoitaja, joka ei vaihdu.
Kannattaa etsiä hyvä hoitaja!!!!
T:Kokemusta on!