Reikä seinässä, miten korjaisitte?
Onnistuisiko jotenkin näin.. Polyuretaanivaahtoa ensin reikään, hionta tasoitus ja sitten jotain massaa päälle, mitä massaa? Ja hionta + maali...
Kommentit (25)
Missä seinässä? Ulkoseinä vai sisäseinässä? Mikä on seinän materiaali?
Vierailija kirjoitti:
Missä seinässä? Ulkoseinä vai sisäseinässä? Mikä on seinän materiaali?
Jotain levyä on.. sisäseinä.
Enkä todellakaan rupea koko seinää laittamaan, paikka saa välttää niin kauan kunnes on tarvis. Remontti ehkä joskus myöhemmin mutta ei nyt.
Polyuretaania eka reikään, sitten kittiä jonka tasoitat. Tarvittaessa maalia päälle.
Laastarilla, seinä korjaa itse itsensä noin viikossa.
Tanskalaiset korjaa, pelkällä työn ilolla.
ap: Käy ihan hyvin uretaanilla reikä täyteen ja tasoite ja maalipaikka päälle.
Käytä ihan tavallista seinätasoitetta. Hyvin onnistuu
Olen paininut saman ongelman kanssa itse. Sisäseinä ja kipsilevyä. Onneksi on oma talo eikä vuokrkämppä. Tuli kaaduttua samalla kun avasin ovea ja oven kahva teki reiän seinään. Olen itse lähinnä laittanut kipsin kaltaista massaa siihen pikkuhiljaa reunoilta aloittaen. Lopuksi tasoitushionta ja liimaan tapettiliisterillä tuon repsottavan tapetin siihen päälle.
isompaan reikään kipsilevyä, ruuveja, puuta, tasoitetta...
Riippuu täysin reiän koosta ja seinän materiaalista. Leikkaa reikä suorakulmioksi ja viistoa reunat, sitten leikkaa levystä saman kokoinen pala ja viistoa reunat toiseen suuntaan ja liimaa palanen paikoilleen
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin reiän koosta ja seinän materiaalista. Leikkaa reikä suorakulmioksi ja viistoa reunat, sitten leikkaa levystä saman kokoinen pala ja viistoa reunat toiseen suuntaan ja liimaa palanen paikoilleen
Näin. Kunhan muistaa laittaa ne tuet sinne taustalle ja ruuvata kiinni se pala.
Vierailija kirjoitti:
ap: Käy ihan hyvin uretaanilla reikä täyteen ja tasoite ja maalipaikka päälle.
Käytä ihan tavallista seinätasoitetta. Hyvin onnistuu
Riippuu ihan reiän koosta. Aika erilaista paikata vaikka oven kahvan tekemää reikää, kun jonkun muutamalla potkulla tekemään reikää,
Pepanteenilla. Pikku Matin autosta oli kumi puhjennut ja purukumilla paikkasivat sen siinä laulussa.
Miksi Suomalaiset ovat niiin helvetin tyhmiä vielä tänä päivänä.??? Ja toiset moukat vastailee.. 😵
Runnkaisin parit mällit talouspaperiin ja liimaisin sen mällitollon siihen reikään.
No eihän sinne nyt mitään uretaania tungeta, hyvä ihminen! Sillä rikkoo loputkin levyistä kun se turpoaa! Lisäksi se uretaani on aina höyrynsulku, joten sitä ei voi laittaa ihan mihin tahansa ilman että tulee kosteusongelmien vaara.
oikea menettelytapa on, että rikki menneestä kipsilevystä veistetään pois pala niin että reunat saadaan suoriksi, sen tilalle laitetaan uusi pala ehjaa levyä (voi vaatia taakseen vähän uutta valerunkoa jostain laudasta tai kakkoskakkosesta, koska se uusi pala pitåä saada kiinni johonkin). Se sitten nauhoitetaan kipsinauhalla, hiotaan ja tasoitetaan ja lopuksi maalataan pariin kertaan, jotta näyttää samalta kuin muukin seinä.
Koska sekä tasoitteen että maalin pitää kuivua ennen seuraavaa vaihtetta, tähän menee useampia päiviä.
Ei jaksa edes yrittää selittää....