Takana valvottava yö, lapsi räkäinen/lämmin, harmaa sadesää - millä tän päivän kulutamme?
Inhoan näitä väsymyksensekaisia hitaasti eteneviä päiviä...
Kommentit (5)
ja itsekin olen kipeä, mutta esikoinen terve, joten varmasti kyllästyy... ja tää on jo aika hieno sairaskierre, mä olen aika kyllästynyt tähän.
Nyt kaivamaan esille muovailuvahat, vesivärit ja askartelukamppeet. Nyt on ainakin aikaa sotkea ja siivota jäljet :)
Lapsen kanssa (iästä riippuen) voisi järjestää jonkun sekaisen kaapin, kun kerrankin joutuu olemaan sisällä. Lapset yleensä sotkee siinä samalla vähän, mutta voipa niistä olla hyötyäkin :)
Valokuvien katselua lapsen kanssa? Vauvakirjan kirjoittamista? Lapsen hoivaamista ja hellimistä. Jotain kivaa ekstraa, kynsilakat molemmille varpaisiin, tukat laitetaan kivasti, rasvataan iho kerrankin kunnolla jne.
Paranemisia kaikille!
Olen kotona viisiviikkoisen vauvan kanssa. Yö sujui aika hyvin, imetin vauvan puoli kahdelta ja neljältä. Jälkimmäisellä kerralla vaihdoin myös vaipan, jossa oli isot pissat. Vauva oli tosi veikeä ja olisi varmasti lähtenyt seurustelemaan, mutta en halunnut piristää häntä lisää. Aamuyö on meillä yleensä vähän valvottava, kun vauva ähkii ja yskii ja aivastelee ja paukuttelee ja selvästi nukkuu pinnallisesti eli tuppaa valvottamaan meitä vanhempia. Mies tosin häiriintyy tästä ääntelystä minua enemmän.
Nyt vauva nukkuu äitiyspakkauksen laatikossa ja hieman tuhisee ja ähkii. Iltapäivällä lähdemme vaunuttelemaan. Sadevaatteet vaan ylle. Teen ehkä munkkeja illalla, kun mies on vauvan kanssa.
loppuu niin sitten pääsee edes ulos ja sehän piristää!
Muuten mennään asenteella; odotapas vähän, äiti juo nyt kahvia (ja ottaa pari palaa tummaa suklaata, sehän kohottaa mielialaa). Yöllä tuli tosiaan pari tuntia valvottua lapsen vuoksi, nyt onneksi saa levähtää kun on "päiväunilla" jo tähän aikaan. Hyvin varmaan tämäkin päivä menee, vaikka mies tulee kotiin ehkä jo kahdeksan aikaan, ja silloinhan lapsikin taas menee yöunille.
Täällä sama juttu, vinkkejä kaivataan! Meillä pikkuinen lapsi, ei voi koko päivä videoitakaan tuijotella...