Onpa ihan helvetin hauskaa, kun oon sekä päivät että illatkin näköjään yksin vauvan kanssa...!!
Mies ja esikoinen tulivat kotiin viiden pintaan, ja sitten lähtivät autonpesuun, josta kotiutuivat seitsemän pintaan. Ilta meni jotenkin taas niin, että minä imetin makkarissa, pojat puuhasivat muuta...sitten mä luin iltasadun pojalle samalla kun imetän, jonka jälkeen mies ja poitsu siirtyvät pojan huoneeseen. Poika vaatii lähelleen jonkun kunnes nukahtaa, mies nykyään nukkuu yöt kokonaan pojan huoneessa, ja niinpä pistää pitkälleen patjalle kunnes poika nukkuu. Ajattelin, että siinä yhdeksän pintaan varmaan oisi hetki aikaa istua kahdestaan sohvalla ja katsoa telkkua. Vaan EI, miestä ei ole näkynyt. Nukkuu jo. Tyhmä ja yksinäinen olo.
Kommentit (5)
olisit onnellinen että miehes huolehtii pojasta ja helpottaa sun arkea. ei toi vauva-arki niin pitkäaikanen ole ja poika kasvaa ja pian miehes nukkuu taas sun kanssa.
Ota osaa puuhailuun olemassa vaikkas samassa tilassa
ja muistuta perheelle, että lapset saavat vaatia, mutta kaikessa ei tarvitse totella. Ehkä 5v:lle olisi parempi päästä nukkumaan samaan huoneeseen vanhempien kanssa, silloin ei nukuttajan nukahtaminen ole ongelma.
osallistuva mies eikä sekään kelpaa? Sori vaan, mutta kuulostat tosi naurettavalta.
Ilmeisesti vauva on vielä aika pieni, kun olet vielä kiinni imetyksessä, mutta sekin pian muuttuu, kun vauva alkaa syödä säännöllisemmin/harvemmin.
Luulin, että olisit ollut kohtalotoverini, mutta miehesi onkin kotona ja hoitaa teidän esikkoa.. Oma tilanne sellainen, että mies työmatkoilla eritt paljon, ja itse hoitelen sitten kotona sekä 3 v että 10 kk vauvan. Meillä kyllä mennyt hyvin, mutta nyt keväällä ollut vähän väsymystä. Mitään omaa en saa tehtyä, kun kaikki olemme olleet vuoronperään kipeinä, eli esim jumpan hoitoon ei voi viedä. Ja kun vauva nukkuu, ja ajattelen että nyt keskityn hetkeksi johonkin mitä haluan oikeasti tehdä, niin esikoinen keskeyttää ihan jatkuvasti (mulla on jano, pissahätä, kylmä, kuuma etc mitä vain). Naurattaa ihan, miten vähän yhtäjaksoista omaa aikaa nyt onkaan. Toivon mukaan joskus helpottaa! Vauva onneksi on helppo!
Siis sen, että haluaisit istua hetken kahdestaan sohvalla lapsien nukahdettua. Eipä miestäsi voi moittia siitä, että nukahtaa vanhemman lapsenne huoneeseen nukuttamisen aikana. Kaikki aika taitaa useimmissa perheissä mennä lapsiin eikä yhteistä aikaa paljoakaan jää. Minkä ikäinen vauvanne on? Jos ei enää ole kovin pieni, oletko harkinnut tuttipulloruokintaa iltaisin, miehesi voisi hoitaa sen? Ja miksi imetät makkarissa jos miehesi ja vanhempi muksunne puuhaavat jotain muuta sisällä? Mikset imetä samassa huoneessa missä puuhaavat ja samalla osallistu heidän puuhiinsa juttelemalla?