Hyvä ystäväni teki källit... taas.
Ylireagoinko?
Oltiin sovittu vappuhulinat ihan tyttöjen kesken, minä ja paras ystäväni. Hänellä ja miesystävällään vuosipäivä vappuna (1v), mutta miesystävällä oli menoa kavereittensa kanssa, jonne ei ystäväni mukaan mahtunut, joten kehittelimme sitten omat juhlat.
No, ystäväni ilmoitti sitten tuossa aamulla että miesystävän juhlat onki peruuntuneet välirikon vuoksi, eli miesystävä olisikin käytettävissä koko viikonlopun. Ystäväni sitten kysyi että haittaako jos hänen miesystävänsä voisi tulla meidän kanssa ulos baanalle.
Ihan siis joo mulle ihan sama, en vaa jaksa kattella mitään parisuhdetouhua kun tyttöjen kesken piti lähteä. Ei mullekaan tullut pieneen mieleenikään ottaa omaa miesystävääni mukaan sinä iltana.
Viimeksi näin kävi pikkujouluissa. Kerkesin peruuttaa kaikki muut jutut mitä viikonloppuna oli ollut ja sitten ystäväni miesystävä suuttui ystävälleni koska oli varannut koko viikonlopun mulle. Suutuin pikkujoulujen peruuntumisesta niin kovin että ei vielä joulunakaan oltu puheväleissä.
Taas mua niin ärsyttää että tekis mieli perua koko juttu ja mennä erään työkaverin kanssa ulos... niin tai jäädä sitten kotiin köllimään kullan viereen.
Onks tää mun osalta ihan ylireagointia... ku ei kai se niin kauheeta ois niitten kahen kans hengata jossaa yökerhossa... mutkut kyse on periaatteesta että taas perutaan sovitut jutut. Ja kuinka ystäväni on ku hiekkasäkki jota miesystävä kohtelee kuten haluaa :(
Kommentit (30)
En ymmärrä. Onko tämä epävakaa ystäväsi omaa miestäsi tärkeämpi?
No minä ainakin ottaisin oman mieheni mukaan, jos kerran kaverillakin on ja viettäisimme illan yhdessä kaikki 4.
juteltiin asiat halki, kerroin miten inhottavalta tuntui kun ensin oli pikkujoulusuunnitelmat tehty valmiiksi ja yhtäkkiä hän peruukin, kaksi päivää ennen ! Ihmettelin jo silloin että mikä siinä on kun meieht aina pyörittää sua miten haluaa ja ystävälleni tuli siitä sitten paha mieli ja sanoi vaan et hän tietää et on ihan paska ämmä ja paskasti tehty jne. Siksi en ymmärräkään miks tää taas menee näin! :o Ja tuossa vielä kun viestiä laitto et; mut kahtellaa, ehkä se (miesystävä) muuttaa taas mielensä... eli sitäkö tässä nyt pitäis odottaa että mitä miesystävä päättää tehdä vai tekeekö mitään?
Harmi kun tätäkin iltaa odotettu kuin kuuta nousevaa kun molemmilla omat menot ja lapset niin harvemmin minnee ulos tulee mentyä.
ap
Mutta kun me nyhjätään niitten ukkojen kanssa jo muutenki ihan tarpeeksi :D Tää ois ollu (ainaki mulle) sellanen kaivattu irtiotto arjesta.
Mutta ei kai tässä muukaan auta ku kehitellä vaiks joku piknik päivälle ja illalle sitten jotain muuta mukavaa ;)
ap
Tosi inhottava juttu. Mä en kestä tuollaisia naisia jotka antaa miehen pompottaa miten sattuu.
Mä en enää sopisi moisen ihmisen kanssa mitään kahdenkeskisiä treffejä kun toiseen ei voi yhtään luottaa.
Kyllä muakin ottaisi lähteä ulos kolmistaan jos oli suunniteltu tyttöjen iltaa.
Jos oma mieskin tulisi mukaan, niin sitten lähtisin viettämään iltaa pariskuntien kesken - mutta kolmanneksi pyöräksi en.
ärsyttäis tooooooooosi paljon, mutta entäs jos tekisitte neljästään jotain?
älä puhu siitä, että miehet pyörittää ystävääsi vaan siitä, että sua harmittaa, kun ystäväsi ei pidä kiinni sopimistanne asioista ja että susta tuntuu, että sä et ole kovin tärkeä. Kun otat kantaa ystäväsi ja sen miesystävän suhteeseen ihmettelemällä 'pyöritystä', saat ystäväsi varpailleen ja puolustusreaktiona 'olen paska ämmä' -kommentteja ja teidän välit tulehtuvat.
Entäpä jos tällä kertaa kertoisit pahoittaneesi mielesi, kun suunnitelmien luonne muuttui ja että olisit halunnut lähteä liikkelle kahden kesken kuten ennen vanhaan ja että taidat näin ollen tehdä jotain muuta. Eikö tämä ole tilanteen todenmukainen kuvaus?
Ymmärrän kyllä oikein hyvin, että olet ärsyyntynyt. Kurja juttu.
Ihan siis joo mulle ihan sama, en vaa jaksa kattella mitään parisuhdetouhua kun tyttöjen kesken piti lähteä. Taas mua niin ärsyttää että tekis mieli perua koko juttu ja mennä erään työkaverin kanssa ulos... niin tai jäädä sitten kotiin köllimään kullan viereen. Onks tää mun osalta ihan ylireagointia... ku ei kai se niin kauheeta ois niitten kahen kans hengata jossaa yökerhossa...
Pyydä nyt sit edes se työkaverisi mukaan tai haali muutenkin isompi porukka, niin ei sit niin harmita noiden parisuhteilu... Oikein huonolla tuurilla se ilmoittaa sulle vielä perjantaina, että oi kun sataa vettä... me ei miehen kanssa lähdetä minnekään.
Hei pitkästä aikaa, kirjoitan tämän vanhan viestin perään niin ootte vähän kärryillä historiasta, tai jos joku vaikka muistaisi kys. viestini!
En tuossa aiemmin päivällä viitsinyt kirjoittaa olin niin raivoissani että teksti olisi ollut sitä luokkaa, mutta olen täällä taas ihan h-moilasena :( Oltiin siis tämän ystäväni kanssa kuultu joku 1,5 kk sitten että eräs esiintyjä saapuu kaupunkiimme (jota oltaan fanitettu yhdessä jo vuosia!) ja olisimme tottakai sitä katsomassa... suunniteltiin että haetaan liput heti kun töistä varmistuu vapaat.
No varmistuihan ne vapaat ja kun kysyin lippujen hakemissta, ystäväni laittoi tekstarin et hän tarvii kaks lippuu kun on seuralainen tulossa.. kysyin että kuka ja "avokkikin haluaa katsomaan kyseistä iskelmälaulajaa"!! En voinut uskoa (mutta toisaalta saatoin uskoa, oikein hyvinkin) todeksi että taas tyttöjen illasta on tulossa he kaksi ja minä - ilta.
Laitoin aika tökerönki viestin että: Mä niin tiesin et sun miesystävä ei päästä sua yksin lähtee, mä niin v*ttu tiesin tän! Vastaukseks tuli vaa että hyö ajatteli et ei he ei pääse nykyään niin helpolla baariin yhes ja taksitkin maksaa ni vois yhes maksaa. Muuttivat siis viereiselle pikkupaikkakunnalle kesän lopus ystäväni ja hänen lapsensa + tämä mies. Totesin vaa et hyö on itte paikkakuntansa valinneet ja mulle alkaa olee jo ihan sama mitä hän tekee ja kenen kanssa ku oon jo vuoden tuota touhua kattellu et aina kaikki sovittu muuttuu viime tipas enkä jaksa näit ohareit enää ku tiiän et ne ei lopu ennenku hän avaa omat silmänsä.
Takaisin tuli sitten viesti siitä kun hän kysyi onko hän ikinä pyytäny mua valitsee ittesä ja mun miesystävän välil? No en ole ikinä pyytäny ku mulle ei oo ees pieneen mieleen tullu et pyytäisin tyttöjen iltaan KETÄÄN miespuolista.
Ok, mä ymmärrän et jos miesystävä oikesti haluaa nähdä kys. laulajan et siksi haluaa mukaan (iskelmä musiikki on kyllä melko kaukana hänen musiikkimaustaan). Mut miksi hän ei voinut ilmoittaa halustaan tulla mukaan heti kun tieto artistin saapumisesta tuli? Vai ilmoittiko mutta ystäväni "unohti" kertoa mulle että tulis joku toinenkin. Eikä sanallakaan että mäki voisin ottaa oman miesystäväni mukaan(mutta häntä ei siis edes kiinnostais)?
Sitten jos oikeesti hän haluaa mennä tämän miehensä kanssa baariin tms. MIKSI IHMEESSÄ PYYTÄÄ MUA MUKAAN / SOPII MUN KANSSA YHTÄÄN MITÄÄN?
Jokaikisen sovitun jutun peruuntumisessa mä oon antanu periksi ja antanu heidän lähteä keskenään... ja yleensä se on sitten mennyt heidän kavereitten kanssa grillaamiseksi tms. mitä jälkeenpäin mulle on kerrottu.
Ja en sitä ymmärrä että he asuu yhdessä ja viettävät aikaa yhdessä muutenkin, en ole todella pitkään aikaan istunut kaverini kanssa alas ja oikeasti jutellut. Joskus ollaan mesessä törmätty kun ystäväni on lapsensa kanssa kotona ja mies kavereittensa kanssa pelaamassa tms. mutta muutoin en hänestä kuule mitään varsinkaan nyt muuton jälkeen.. Ja kyse ei ole siitä ettäkö ystävälläni olisi niin paljon kavereita joista on varaa valita, ollaan oltu toistemme ainoat ja hyvät ystävät jo vuosikausia.
Aiemmissa tapauksissa, esim. ne pikkujoulut ja vappu ja eräät kesäjuhlat niin oon asiasta maininnut, mutta ei ole näköjään mennyt perille että ei kukaan JAKSA näitä ohareita kokoajan? Siksi annoin tulla nyt tuutin täydeltä ja kysymykseeni hänelle: "Kerro mulle koska viimeks ollaa oltu kahdestaan tuulettumassa, mä en itse ees muista?" hän ei ole vastannut mitään. Tää ystävyys oli tässä kun en jaksa enää.
Mutta kertokaa mulle rakkaat av-laiset vedinkö herneen taas syvälle sieraimeen liian pienestä vai onko harmistukseni aiheellinen? Ja harmistus on aika lievästi sanottu. Mitä olisitte itse tehneet minun sijassani?
ap siis
Taitaa hänen miehensä olla mustasukkaista sorttia?
Hitsi, miten joku jaksaakin aina vain olla miehensä kanssa? Eikö ystävätkin ole tärkeitä?
Ei ainakaan sinun kaverillesi.
Oharit on sellaiset, ettei tule ollenkaan.
Tilanteet muuttuu, kokoonpanot muuttuu ja siihen sopeudutaan. Jos sä et pysty, niin ei voi mitään.
Ei missään bileillassa pysty istahtamaan kaverin kanssa pöytään ja puhumaan kunnolla.
Ymmärrän hyvin, että haluaa olla tuoreen suhteen kanssa. Ehkä sä olet vaan huonoa, kiukuttelevaa seuraa?
Tässähän nyt ystävä omavaltaisesti muuttelee jo sovittuja asioita. Kannattaisi APn unohtaa koko tyyppi.
Oharit on sellaiset, ettei tule ollenkaan.
Tilanteet muuttuu, kokoonpanot muuttuu ja siihen sopeudutaan. Jos sä et pysty, niin ei voi mitään.
Ei missään bileillassa pysty istahtamaan kaverin kanssa pöytään ja puhumaan kunnolla.
Ymmärrän hyvin, että haluaa olla tuoreen suhteen kanssa. Ehkä sä olet vaan huonoa, kiukuttelevaa seuraa?
Ja kyllä se on tapana pitää sovitusta asiasta kiinni eikä muutella viime hetkellä suunnitelmia.
Sä taidat olla juuri sellainen ihminen joka ajattelee vain itseään? Eikä ota muita huomioon?
Niin ymmärrän kyllä että nää ei varsinaiset oharit ole mutta ketuttaa silti ja valtavasti. Ei olla oikein ikinä harrastettu tuollaisia "bile-iltoja", aina on menty synttärit ja tuparit yms. juhlanaiheet kokoonpanolla hän ja minä, ja aina on ollut hulvattoman hauskaa :D Kaiholla muistelen.. siitä on tosiaan niin pitkä aika kun on menty minnekään... mutta niin ne ajat ja ihmiset vaan muuttuu, eihän siitä yli pääse!
ja eniten ottaa päähän se että taas kerran pyydän töistä vapaata ja järjestelen ihan yhtä lailla kuin hänkin että päästään lähtemään, itse sanon kavereilleni, anteeksi en pääse sinun kanssasi katsomaan ***** :a koska menen Marja-Leenan kanssa. Ja sitten käykin näin ja olen yksin, taas kerran.
Kyllä mä peiliinkin olen katsonut, ehkä olen liian kohtuuton, ehkä jopa itsekäs kun olisin halunnut "omia" ystäväni illaksi ja yöksi kokonaan itselleni, mutta kai mä ajattelen et se olis sallittua, vaikka edes sen kerran vuodessa.
Ja tuollaista taksiongelmaa ei syntyisi jos hänen avokkinsa toimisi kuskina, tms... mutta ilmeisesti on äärimmäisen tärkeää päästä miesystävän kanssa baaritiskille juopottelemaan ;)
Kiitos vaan vastanneille, mukava saada myös vastakkaisia näkemyksiä kuin mitä itsellä niin voi sitten vielä tarkemmin katsoa peiliin.
ap
Jotkut naiset on niin riippuvaisia miehistä, ettei tosikaan. Kun tulee ero, on ystävät taas niin tärkeitä niin tärkeitä, kunnes taas löytyy uusi mies.
Antavat miesten kohdella itseään juuri niin kuin tykkää, kaikki menee miehen pillin mukaan...
Nimimerkillä KOKEMUSTA ON!!!!
On siinä sitten hankala ruveta ystävälleen selittämään että kun se rakkaus on niin sokea... näin selitteli mulle ystävä aikoinaan kun unohti kaiken muun kuin miehen, mun seura kelpas silloin kun miehellä työvuoro ja ystävälläni vapaapäivä, ja nopeasti kotiin kun mies soitti et missäs oot *nauraa* Ei tosiaan olla enää ystäviä.
Jotkut naiset on niin riippuvaisia miehistä, ettei tosikaan. Kun tulee ero, on ystävät taas niin tärkeitä niin tärkeitä, kunnes taas löytyy uusi mies.
Antavat miesten kohdella itseään juuri niin kuin tykkää, kaikki menee miehen pillin mukaan...
Nimimerkillä KOKEMUSTA ON!!!!
että "Eiku menkää te vaan sitte kahdestaan ku on teidän vuosipäiväkin. En halua kolmanneksi pyöräksi lähteä. Lähden Mirkun kaa tyttöjen iltaa viettään." Ja enpä enää toiste yrittäisi kehitellä mitään ko. ystävän kans.
a) Pyytäisin omaakin miestä mukaan ja lähdettäis pariskuntina yhdessä, siinähän sitä vois tanssahdella tyttöjen kesken kun miehet vetää kaljaa kaksistaan tai jotain sinne päin. Ensin vaikka jonnekin syömään ja sitten neljästään iltaa jatkamaan.
b) Jos a-vaihtoehto ei onnistuisi, niin ilmoittaisin kaverille, että mua ei huvita lähteä kolmanneksi pyöräksi, vaan aion keksiä jotain muuta tekemistä.
Totta kai sulla on oikeus pahoittaa mielesi, kun kaveri toistuvasti tekee sulle ohareita ja osoittaa, että miesystävän seura menee teidän etukäteen sopimien tekemisten edelle. Älä kuitenkaan vain peru ja osoita mieltäsi, vaan kerro ystävälle, miltä susta tuntuu. Rakentavalla keskustelulla voit saada ystäväsi näkemään asian sunkin kannaltasi ja ehkä jatkossa toimimaan toisin.
Kaikesta huolimatta toivotan sulle hauskaa vappua, missä tahansa seurassa sitten sen vietätkin!