Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ylipainoiset lapset tuntuvat minusta niin vastenmielisiltä ja ärsyttäviltä?

Vierailija
28.04.2010 |

Olenko ainoa joka tuntee niin? Yritän tietenkin kaikkeni, jotta suhtautuisin kaikkiin lapsiin tasapuolisesti enkä näyttäisi tuota tunnettani, mutta en tiedä onnistunko siinä. Minua ärsyttää lisäksi äitien selittelyt, kun antavat lastensa mässäillä liikaa. Selityksiä löytyy joka lähtöön.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää. Itse en ole lihava, enkä lapseni. Aina kun palstalle tulee, saa lukea jotain tämänkaltaista. Minusta psyykkisesti sairas ällöää lapsen ominaisuuksia. Kun aikuisten pitäisi suojella lapsia, kannustaa heitä, arvostaa.

Kyllä huomaa, että täällä ei äitien koulutustaso ole korkea. Onko tosiaan elämänne niin tunneköyhää, että pitää viattomia lapsia täällä arvostella ja kyökkiä.

Tuo yksi kyllä kertoi tuossa hyvin, hitlereitä te olette, ketkä arvostelette. Läskimafian ajama ideologia= maailma vain hoikille. Hävetkää.

Vierailija
62/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää. Itse en ole lihava, enkä lapseni. Aina kun palstalle tulee, saa lukea jotain tämänkaltaista. Minusta psyykkisesti sairas ällöää lapsen ominaisuuksia. Kun aikuisten pitäisi suojella lapsia, kannustaa heitä, arvostaa.

Kyllä huomaa, että täällä ei äitien koulutustaso ole korkea. Onko tosiaan elämänne niin tunneköyhää, että pitää viattomia lapsia täällä arvostella ja kyökkiä.

Tuo yksi kyllä kertoi tuossa hyvin, hitlereitä te olette, ketkä arvostelette. Läskimafian ajama ideologia= maailma vain hoikille. Hävetkää.

En ole saanut edes peruskoulun todistusta. Ei se koulutukseen katso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sen aina joku lyö pöytään nettikeskustelussa jossain vaiheessa, mutta se on vain osoitus siitä, että argumentit ovat loppuneet. Jos nyt kuitenkin pysyttäisiin pois siitä aiheesta.

Vierailija
64/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut edes peruskoulun todistusta. Ei se koulutukseen katso.

Vierailija
65/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka viitsii lapsia haukkua ja yökkiä. Tunne-elämä ei ilmeisesti ole näillä äideillä kehittynyt. Toivottavasti ette ole hoitoalalla. Miettikääpä, kun lto inhoaisi lihavia lapsia ja hänen käytöksensä olisi luotaantyötävää. Tai miettikääpä mammat, jos lto syrjisi lastanne laihuuden, ison nenän, hajun, tai pituuden vuoksi. Miltä se teistä tuntuisi? Menkääpä nyt hieman itseenne. Mikään ei ole ala-arvoisempaa, kun haukkua lapsia. Hankkikaa apua.

Vierailija
66/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä pohjimmiltaan kaikista ihmisistä tykkään, mutta olen itsekin hämilläni tämän tunteen kanssa. Miksi minussa herättää vastenmielisyyttä se, että joku mankuu ja heittäytyy jaksamattomaksi. Nyt kun olen näitä viestejä lukenut ja mielessäni analysoinut asiaa, niin luulen, että se on se sisäinen ääni minussa, joka haluaa olla äiti ja sanoa että "nyt reipastut ja juokset reippaasti". "Ja niitä herkkuja ei mussuteta". Koska en salli omalta lapselta ylenpalttista marinaa ja herkkujen mussuttelua, tuntuu niin ärsyttävältä että joku muu sallii. Tulee semmoinen voimaton olo, että "eivätkö nuo tajua..."

Vierailija
67/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka viitsii lapsia haukkua ja yökkiä. Tunne-elämä ei ilmeisesti ole näillä äideillä kehittynyt. Toivottavasti ette ole hoitoalalla. Miettikääpä, kun lto inhoaisi lihavia lapsia ja hänen käytöksensä olisi luotaantyötävää. Tai miettikääpä mammat, jos lto syrjisi lastanne laihuuden, ison nenän, hajun, tai pituuden vuoksi. Miltä se teistä tuntuisi? Menkääpä nyt hieman itseenne. Mikään ei ole ala-arvoisempaa, kun haukkua lapsia. Hankkikaa apua.

yritän nyt vain analysoida, miksi tunnen niinkuin tunnen. Ehkä se tästä aukeaakin.

Vierailija
68/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kovin juttu on sietää tyhmiä ihmisiä, etenkin ilkeitä sellaisia. Pätee sekä lapsiin ja aikuisiin. Puutteet kanssatallaajien älyssä pistävät usein niin rankasti silmään, että tekisi mieli hakata omaa päätään seinään. Lisäksi muiden tyhmyys haittaa omaa jokapäiväistä elämää, sen sijaan että olisi vain kosmeettinen haitta. Toisten tyhmyydestäpä vaan ei saa puhua, hss hss, tabu. Ulkonäköä, koulutustaustaa ym saa sentään jonkun verran arvostella, mutta kaikenmaailman tampioita saa sietää vuodesta toiseen kiukkunsa niellen. Kun eihän ne sille mitään voi, niin yleisesti on ilmeisesti sovittu ettei toisten järjen köyhyyteen sovi puuttua.

Vierailija
69/78 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kovin juttu on sietää tyhmiä ihmisiä, etenkin ilkeitä sellaisia. Pätee sekä lapsiin ja aikuisiin. Puutteet kanssatallaajien älyssä pistävät usein niin rankasti silmään, että tekisi mieli hakata omaa päätään seinään. Lisäksi muiden tyhmyys haittaa omaa jokapäiväistä elämää, sen sijaan että olisi vain kosmeettinen haitta. Toisten tyhmyydestäpä vaan ei saa puhua, hss hss, tabu. Ulkonäköä, koulutustaustaa ym saa sentään jonkun verran arvostella, mutta kaikenmaailman tampioita saa sietää vuodesta toiseen kiukkunsa niellen. Kun eihän ne sille mitään voi, niin yleisesti on ilmeisesti sovittu ettei toisten järjen köyhyyteen sovi puuttua.

sosiaalisen vaiko matemaattinen älyn puute vaiko kenties yleissivistyksen puute?

Vierailija
70/78 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja jotenkin niin surullisia hahmoja. He ovat kuin ennenaaikaisesti vanhenneita ihmisiä kun ovat hidastuneet, puuskuttavat, eivät pysty samaan kuin ikäisensä..

Säälin lihavaa lasta sellaisen tavatessani ja mietin miksi vanhemmat eivät pidä hänestä huolta.

Tietenkään en sanoisi tätä ikinä ääneen ja kohtelen kaikkia lapsia täysin tasapuolisesti.

Vierailija
71/78 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja jotenkin niin surullisia hahmoja. He ovat kuin ennenaaikaisesti vanhenneita ihmisiä kun ovat hidastuneet, puuskuttavat, eivät pysty samaan kuin ikäisensä..

Säälin lihavaa lasta sellaisen tavatessani ja mietin miksi vanhemmat eivät pidä hänestä huolta.

Tietenkään en sanoisi tätä ikinä ääneen ja kohtelen kaikkia lapsia täysin tasapuolisesti.

Vierailija
72/78 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkymään hyvinkin helposti. Ei tuollaista pysty peittelemään. Halveksittavaa, että aikuinen ihminen haukkuu ja arvostelee lapsia. Itse olin muuten lihava, syynä paha reuma ja kortisonilääkitys. Jos luit ykkössivulla olevaa linkkiä, myös geenitekivät selittävät lihavuutta. Lääkäriystävälläni on 4 lasta, joista 3 normaalikokoisia ja 1 lihava. Samaa ruokaa syövät, hän pitänyt ruokapäiväkirjaa useasti. Syynä on sisätautien lääkärin mukaan vahva geeniperimä + häiriöitä aineenvaihdunnassa. Joten on vaikea olla lihomatta jne.

Minua ei ällötä lihavat lapset, tai muutkaan lapset. Kaikki lapset ovat arvokkaita, olivat sitten millaisia tahansa. Kaikilla on oikeus olla onnellinen ja arvostettu.

Tämä on niin tätä läskiaikaa. Samaan aikaan juopot ja narkit jättää heittelle nälkiintyneitä lapsiaan ja av-mammat täällä yökkii lihaville lapsille. Sairas on maailman meno. Katsokaa peiliin, millainen ihminen sieltä katsoo. Vastaus ei ole kovin kaunis. Mikään ei ole ala-arvoisempaa, kuin haukkua lapsia.

Vierailija
73/78 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa. Kehtaatte sanoa olevanne äitejä ja haukutte täällä lapsia.

Bmi 20 ja sydän paikallaan, toisin kuin eräillä.

Vierailija
74/78 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja jotenkin niin surullisia hahmoja. He ovat kuin ennenaaikaisesti vanhenneita ihmisiä kun ovat hidastuneet, puuskuttavat, eivät pysty samaan kuin ikäisensä.. Säälin lihavaa lasta sellaisen tavatessani ja mietin miksi vanhemmat eivät pidä hänestä huolta. Tietenkään en sanoisi tätä ikinä ääneen ja kohtelen kaikkia lapsia täysin tasapuolisesti.

Et voi kohdella tasapuolisesti. Tuollainen asenne paistaa läpi, ja on todella säälittävää.

ole kertaakaan ajatellut kenestäkään ihmisestä yhtään negatiivista ajatusta. Aaltoja!

Vierailija
75/78 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole kauheesti joutunut törmään. Mun lapset menee miinuksella, kuten minäkin aina. Olen kärsinyt laihuudestani aina.. Mut en tiedä. Voin kuvitella inhottavan pullean lapsen.. Vähän mulla on päässä vikaa. En halua olla näin tyhmä. Mä haluun olla fiksu ja hyvä ihminen, kiitos.

Vierailija
76/78 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun tunnevammaisista äideistä, jotka täällä haukkuvat lapsia!! Aikuisella ihmisellä pitäisi olla empatiakykyä ja järkeä olla haukkumatta lapsia, mutta ei ilmeisesti tällä palstalla(tai ainakaan tässä ketjussa)

Yksikin kertoi, että ei oikein edes pysty hymyilemään lihavalle lapselle, toisin kuin normaalipainoiselle. Sanoisin, että tällaisella äidillä vaikea tunne-elämän häiriö.

Edelleen, sopii äidit miettiä, miltä tuntuisi jos päiväkodin täti tai koulun ope syrjisi ja pitäisi lastanne ärsyttävänä esim. siksi että lapsenne on liian laiha, liian lyhyt, liian pitkä, vääränvärinen, liian villi jne.

Kaikki maailman lapset ovat samanarvoisia ja heitä pitäisi aina arvostaa, kannustaa ja kohdella kunnioittavasti. Tällainen haukkumaketju kertoo jotakin teistä, äidit(siis ketkä ovat ketjussa haukkuneet)

Vierailija
77/78 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ulkopuolisena, sattumalta tähän keskusteluketjuun törmäsin. Miten me aikuiset voimme kasvattaa lapsemme suvaitsevaisuuteen, jos itse emme siihen kykene suhteessa toisiimme? Aivan asiallisesta aloituksesta on saatu väännettyä jos jonkinmoista tunnevammaisuutta ja nihilismiä. Surullista.

Ei kaikki aikuiset tykkää toisistaan, ei kaikki lapset tykkää toisistaan (eikä tätä heiltä pitäisi vaatiakaan) - tällöin riittää, kun yritämme käyttäytyä sivistyneesti toisiamme kohtaan. Aivan kuten ketjun aloittaja kirjoitti: yrittää pitää mielipiteensä omanaan, koska lapsen lihavuus on aina yhteydessä hänen vanhempiensa tekemiin valintoihin ja niihin on toisen vanhemman hankalampi puuttua. Ehkä tilanteeseen voisi hakea apua päiväkodista/koulusta - ehdottaa vaikka jotakin lapsen liikalihavuuteen liittyvää luentoa päiväkodilla/koulussa pidettäväksi. Siis tarjoaisi vanhemmille mahdollisuuden tiedostaa, että lapsen liikalihavuus on liikalihavuutta, joka on terveysriski siinä kuin aikuistenkin. Lapsena ruokailu- ja liikuntatottumuksiin on vain huomattavasti helpompi puuttua kuin myöhemmin esim. murrosiässä.

Vierailija
78/78 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno viesti. Olet aivan oikeassa. Itse olin suuren osan lapsuudestani hyvin laiha. Sitten sairastuin vakavasti ja lääkityksen takia painoni nousi kymmeniä kiloja. Näytin odottavalta äidiltä. Aikuiset ihmiset haukkuivat ja arvostelivat. Muistan sen vieläkin. Hyvin ahdistavaa. Masennuin täydellisesti ja menetin luottamukseni useimpiin aikuisiin. Lihava tai laiha jokaisella on ihmisarvo. Jokaista on kohdeltava inhimillisesti. Joidenkin kommentoijien täällä pitäisi hävetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän