En haluaisi valittaa,mutta lapsi sai lahjaksi kaikenlaista krääsää
kun kerrankin jätettiin sanomatta lahjatoiveet. 4v poika kyseessä ja ihme muovi pilipalia kaikki,joista osa jo alle viikon käytön jälkeen rikki ja matkalla kaatopaikalle. Eikö ihmiset yhtään mieti mitä ostavat,jotainhan nekin lelut ovat maksaneet.
Kommentit (114)
v*tuttaa suoraansanoen kaikenmaailman krääsän tunkijat!
Meille eräs tuttu tuo kasseittain käytettyjä lastenvaatteita. Eihän siinä mitään, mutta vaatteet saattavat olla esim. 130 cm poikien vaatteita ja meillä 1,5-vuotias tyttö! Olen sanonut, että kiitos vaan, meillä on jo vaatteita yli omankin tarpeen, mutta silti raahaa tuota tavaraa meille jatkuvasti. Mukana on joskus muutakin esim. palapelejä, joista puuttuu paloja, mäkkärin leluja jne. millä ei tee yhtään mitään.
Sitten on toinen krääsälahjojen antaja. On antanut lahjaksi (siis meille aikuisille) mm. hupihatun, muotoillun kynttilän, tiimarin tuikkukuppeja joista lähtee värit, ja "hauskan" tekstimukin. Säilytän noita pari kk ja sitten lentävät roskiin. Harmi vaan, rahan ja luonnon haaskausta moisen krääsän ostaminen!
että kaikkise, minkä itse lasken krääsäksi joutaa saman tien kirpparille tai sitten valitettavasti roskiin, koska eivät säily ehjinä kirpparille asti!
Voin olla kiittämätön moukka, mutta olen laittanut sovittamatta kiertoon myös esim. anopin itselleni ostamia vaatteita, jotka eivät todellakaan ole tyyliäni. Mielestäni on ääliömäistä ostaa ihan vaan tavan vuoksi, eikä yhtään ajatella lahjan saajan makua!
Myös lapsille ostetut muovilelut olen antanut kiertoon, lukuunottamatta muutamia, joista lapset tykkäävät. Kun se, että äiti tykkää Jukkalelun puupalikoista, ei tarkoita valitettavasti sitä, etteikö lapsi viehättyisi niistä ääntelevistä muovijutuista...
mutta iso posliininukke ei todellakaan ole monelle mieleinen lahja: vie paljon tilaa eikä ulkonäkökään usein miellytä. Sain lapsena mummolta just kaikenlaisia posliinikoristeita, kaappiin menivät heti ja esille vaan kun mummo tuli käymään. Ja omaan asuntoon ei tullut niistä mitään. Jos ei osaa ostaa lahjaa, niin antaa rahaa vanhemmille ja sanoo että osta lapselle mieluinen lelu/kirja/vaate/koriste.
vaikka hyllyn päälle. Jää myös mukavaksi muistoksi - sehän voi olla koristeena sitten ensiasunnossa jne. Säälin anoppiasi, että tuollainen moukka miniänä. Sinä varmaan haluaisit jotain Hello Kitty -krääsää kaapit täyteen.
koska sen odotetaan ilahduttavan lasta, jolla on jo kaikkea. Mä yksinkertaisesti olen jo lakannut välittämästä, mitä lapsen vanhemmat miettii lahjasta jonka lapselle annan - on ihan riittävästi hommaa siinä että ylipäänsä hakee sen lahjan. Mä tulisin tosi ärtyneeksi jos mun pitäis vielä siitäkin huolehtia, että tykkääkö nyt ihan kaikki tästä lahjasta.
mä olisin ainakin tosi iloinen jos joskus antaisivat edes 5€ lapselle pankkiin tai säästöpossuun sen krääsän sijasta mitä tänne roudaavat ja vielä kun monta kertaa sanottu, että olkaa mieluummin tuomatta mitään kun ylimääräistä tavaraa. Ton rahan alle nyt ei luulis lahjojakaan oikein saavan, joten ei pitäis olla liian suuri raha. Sitäpaitsi meidän likka on sellaisen pikku pankkiiri, että kun vaikka sais ton 5€ edestä 10: centtisiä säästöpossuun laitettavaksi niin siinä olis takuulla enemmän iloa kuin jossain posliininukessa tai muovikrääsässä.
Jokainen on kuitenkin nähnyt, ettei meillä tila riitä ja sitten vielä ääneen ihmettelevät miten teillä nyt näin paljon leluja on?. No siks kun te ja muut vatipäät roudaatte sitä tänne kielloista riippuen (kun joskus kehtaiskin sanoa noin).
joten sain mieluisia lahjoja. Mitäs pahaa siinä on?
Just joo antaa rahaa vanhemmille!!
miksi sitä muovikrääsää myydään? Olisko vaikka sen takia että LAPSET tykkää siitä vaikka te aikuiset niin sitä vihaattekin? Ehkä lahjan antahja on ajatellut kuitenkin että lapsella on kivaa ennemmin kuin kelpaako se vanhemmille? Eri asia on sitten nuo sukulaiset/ystävät, joille on rehellisesti kerrottu ettei sitä tarvi meille kantaa. Niiden luulis ymmärtävän.
http://www.punanaamio.fi/product_details.php?p=2166
Lapsi sai tommoisen samantyylisen syntymäpäivälahjaksi ja siinä oli vielä hintalappukin, 7 E. Laadun voitte vaan kuvitella. Kertaakaan ei ole leikkinyt tuolla ja tilaa vie hirveästi.
vaikka hyllyn päälle. Jää myös mukavaksi muistoksi - sehän voi olla koristeena sitten ensiasunnossa jne. Säälin anoppiasi, että tuollainen moukka miniänä. Sinä varmaan haluaisit jotain Hello Kitty -krääsää kaapit täyteen.
90 senttinen posliininukke hyllylle. EI IKINÄ ja en voisi kuvitella että joku nuori laittaisi sellaisen ekaan omaan asuntoonsa koristeeksi. Aivan hirveää krääsää... ja tajuatko kommentoija ollenkaan kuinka iso 90 cm posliininukke on !
huh huh
ja mitä tuli:
-lappuhaalarit
-legoja
-paperia ja kyniä
-ristisanatehtäviä (?)
-muovailuvahaa.Kyseessä siis 8v. poika.
Olisin toivonut polkupyörän, cap-lakin (aidon), bioniclen (sellaisen yhden uudemman määrätyn merkin) ja erään tietsikkapelin.Kaikki lahjat meni roskiin vieraiden lähdettyä. Turhaan tein monenlaiset kakut ja piirakat kun tämän sai palkaksi. Ensi vuonna lähetän taas lahjalistan synttärikutsunmatkaan.
Tän on pakko olla sarkasmia :)
ihan joka ikinen kerta synttärisankarin vanhemmilta, että mitä lapsi haluaa? Meillä ainakin kertyy vuosittain melkoinen määrä kaverisynttäreitä, vaikka lapsi on pienikin.
o ärsyttävää ett kaikkee paskaa..kantakaa kylmästi roskiin.
minun eks anoppi laittaa aina jouluks sukkia...ja tietty liian pienii. kohta 14v poika on iso,kengätki 45,nii mummo laittaa 35-38 kokosia sukkii,jotka ei mahu ees mulle XD
miksi sitä muovikrääsää myydään? Olisko vaikka sen takia että LAPSET tykkää siitä vaikka te aikuiset niin sitä vihaattekin? Ehkä lahjan antahja on ajatellut kuitenkin että lapsella on kivaa ennemmin kuin kelpaako se vanhemmille? Eri asia on sitten nuo sukulaiset/ystävät, joille on rehellisesti kerrottu ettei sitä tarvi meille kantaa. Niiden luulis ymmärtävän.
meillä sukulaiset ovat se ongelma. Aikuiset kuulo- ja näköaistilla varustetut ihmiset.
Olen tullut jo siihen tulokseen, että tämä on ihan tahallista varpaille tallomista. Näytetään meille kaapin paikka ja kuka meillä määrää.
joten lahjoiksi viedään yleensä kirjoja, DVD, peli, legoja tai askartelutarvikkeita. Ja kuitti mukaan esim. kirjoista että voi vaihtaa jos se jo on.
Krääsää ei osteta, koska en näe mitään järkeä sellaisen ostamisessa.
ihan joka ikinen kerta synttärisankarin vanhemmilta, että mitä lapsi haluaa? Meillä ainakin kertyy vuosittain melkoinen määrä kaverisynttäreitä, vaikka lapsi on pienikin.
paketeissa kerrotaan että hajoaa 1-2 käyttökerran jälkeen?
Muovikrääsä on halvalla ja huonosti tehtyä eikä siksi kestä.
paketeissa kerrotaan että hajoaa 1-2 käyttökerran jälkeen?
Ja kyky käyttää niitä...
Nyrkkisääntönä voi esim. muistaa, että jos lapsi on kolmen, hänelle ei kannata ostaa heppoiselta näyttävää erittäin mutkikasta muovipeliä, jossa on 198 pikkuriikkistä osaa ja joka on toimintakelvoton 197 osalla. Esimerkiksi.
että anna lahjakortti !! Kun hän juuri ostaa näitä posliininukkeja tai lasten yöpaitoja 15 vuotiaille... Jos ei halua hähdä vaivaa hankkia sellaista mistä lapset tykkää niin miksi ostaa kaikenmaailman krääsää...
mutta kun ei niin ei. Viimeksi osti joululahjaksi 16 vuotiaalle rockprinsessalle vaaleanpunaisen flanelli hello kitty'yöpaidan. YES
vaaleansinistä hello kitty yöpukua:)
että anna lahjakortti !! Kun hän juuri ostaa näitä posliininukkeja tai lasten yöpaitoja 15 vuotiaille... Jos ei halua hähdä vaivaa hankkia sellaista mistä lapset tykkää niin miksi ostaa kaikenmaailman krääsää...
mutta kun ei niin ei. Viimeksi osti joululahjaksi 16 vuotiaalle rockprinsessalle vaaleanpunaisen flanelli hello kitty'yöpaidan. YES