Onko mielestäsi tämän kokoinen vastasyntynyt iso? 51 cm ja
3700 g? Syntyi rv 42. Mun mielestä ihan normaalin kokoinen vaikka olikin isompi kuin esikoinen. Hirveästi ihmiset kommentoi, että olipa potra ja vitsi se oli iso jne.
Kommentit (18)
no ei! meidän poika oli 3985g.. ja tutulla oli esikoinen 5100g!!
Eihän tuo mikään "kukkakeppikään" ollut.
Minusta meillä oli iso, kun pituus oli sama, mutta painoa oli 1,3 kg enempi :)
omani oli 4 kg 52 cm ja hän oli mielestäni jo aika iso, ei mikään jätti kuitenkaan!
Meillä esikoinen syntyi vajaata viikkoa ennen la, ja painoi hieman enemmän ja oli 53cm. KEskikokoinen.
tavallisen kokoinen on. Kyllähän noissa taitaa parin kilon vaihteluväli ihan normaalisti olla.
ap
Mielestäni normi kokoinen vauva on 3,5-4,5kg(siis viikolla 42)
t: poika 53cm ja 4510g, tyttö 50cm ja 4240g!
Minulla kaikki 4 olleet 4500-4900g. Mielellään olisin tehnyt "vain" 3700 grammasen.
Tyttö oli 4110 g ja 51,5 ja poika 3880 g ja 53 cm, vaikka syntyi rv39. Onneksi ei ollut pidempään masussa ettei ihan jätiksi kasvanut. Että kuulostaa viikkoihin nähden normaalilta vauvalta :)
minulla taas lapset olleet "niiiin pieniä". Molemmat 3200g
Ja minusta oli oikein sopiva! Jos on reilusti yli 4kg, niin silloin on iso.
Minulla on kolme poikaa, joista kaksi olivat
syntyessään yli 4 kg:a ja yksi oli yli 4,5 kg:a.
Ja pituudet olivat 51-53 cm.
Alle 4 kg:n vauva ei todellakaan ole isokokoinen
syntyessään. Iso vauva on vasta syntyessään yli
4,5 kg:a painava!
juuri tänään sanoi mulle lääkäri, että semmonen 4000 g on vielä ihan normi kokonen vauva. Nykyään syntyy kai aiempaa isokokoisempia vauvoja.
Mutta itse olen pienikokoinen ja meillä suvussa/ perheessä " tehdään " vissiin nyky mittapuun mukaan pienä vauvoja. Esikoinen oli syntyissään 3100 g ja toista odotamme.
yli nelikiloinen rupeaa musta olmaan iso, eikä tuo pituuskaan ole mitenkään erityisen paljoa.