Suullisesti sovittu sijaisuudesta, nyt tarjottu pidempää työtä. Miten toimin?
Minä olen suullisesti sopinut kesätyöstä.
Tänään minulle tarjottiin pitempää työrupeamaa ei paikassa.
Tietysti ottaisin tuon pidemmän työn, kukapa ei? Eikös tuon kesätyön voi vaan perua? Soittaisin ja kertoisin tilanteen..
Voiko tästä tulla jotain sanktiota minulle?
Kommentit (8)
Periaatteessa siis työnantaja voisi vaatia sinut töihin,kun kerran sopimus on tehty. Koeaikanakaan ei pelkästään pitempi uusi työsuhde riitä syyksi. Käytännössä tuskin kukaan työnantaja alkaa tuosta riidellä.
Koeaikana molemmilla osapuolilla on oikeus purkaa sopimus ilman selittelyjä.
Kyllä koeaikana tarvitaan syy molemmin puolin.
Onhan noita silloin tällöin ollut oikeudessa. Harvemmin kuitenkaan kukaan alkaa kummemmein rettelöimään. Mutta kyllä se syy täytyy olla ja kertoa eikä ihan mikä tahansa syy kelpaa.
Valtaosa hakee useampaa kesätyöpaikkaa ja sitten niistä valitaan se paras.
Asiallista on vain pikaisesti ilmoittaa siitä työnantajalle että ehtivät ilmoittaa varasijalle päässelle että hänelle onkin töitä tarjolla.
Onnittelut pidemmästä sijaisuudesta.
Niiden takia ei kumminkaan kannata venyttää opiskeluja.
Että siinäkin mielessä olis se pidempi paras..=)
Kiitos sulle vastauksesta! Ilmoitan kyllä sinne toiseen paikkaan heti huomenna, että kerkeävät etsiä uuden..
ap
n.8kk ajalla työsopimus tehty.
Sainkin kolmen kuukauden jälkeen toisen työpaikan, joka sopi matkavaikeuksiini paremmin, matka helpottui eikä mennyt aikaa kuten siihen missä oli jo työssä.
Koska en ollut vielä sitä 4kk koeaikaa, niin sain lähteä heti seuraavana päivänä toiseen työhöni, 6kk määräaikainen sijaisuus.
Sen jälkeen alkoi työttömyys, eikä mitään sanktiota tullut, vaihdoin toisesta työstä toiseen ilman mitään välipäiviä.
Oli kyllä kurjaa kertoa esimiehelle että lopetan työmatkan parantuessa, mutt hän ymmärsi vaikkei halunut minun lähtevän, minut olisi kuulema vakinaistettu siihen työhöni jonka tein hyvin.
Pääsisin takaisin kun ei ole työtä, mutta kuudella eri kulkuneuvolla kulkeminen päivässä kävi 3 kk:ssa jo raskaaksi etten mene eikä sinne työkkäri pakota matkan pituuden takia. Työn etsin itse omaehtoisesti haluten matkasta huolimatta, ei onistunut.
Voit aivan hyvin perua kertomalla kannattavuudestasi toisessa työssä, yleensä ei tarvitse edes selittää mitään. Ilmoita ihmeesssä ja mene pidempiaikaiseen.
Jos on sovittu määräaikeisesta työsuhteesta ilman koeaikaa, niin teoriassahan se sinua sitoo. Mutta eihän kukaan halua niin epämotivoitunutta työntekijää, että tuollaisesta pitäisi kiinni vaikka laillisesti ehkä olisikin mahdollista.
Tietywit se kannattanee pitää huomiossa, että jotkut työnantajat ottvat herneen nenään tuollaisesta, joten voi olla turha hakea sinne enää uudestaa. Rehellisyyden nimissä monissa paikoissa ei enäää muisteta kesätyöntekijöitä enää ensikesänä vaikka olisivat töissä oleetkin... Eivät ole niitä ihan keskeisimpiä tekjöitä.