Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 5 kk heräilee 20 min. välein

27.04.2010 |

Hei!

Haluaisinkin tietää miten te olette saaneet vauvanne nukkumaan öisin pidempiä pätkiä?

Minulla on 5kk tyttövauva, joka nukkuu päivisin vaunuissa ulkona noin 1,5 h unia. En ole enää kuuden jälkeen laittanut unille, jotta saisi unen alkuillasta. Nukkumaan vauva laitetaan noin kello 21-22.

Ongelma onkin siinä, että vauvani heräile 20 min. välein, jos lähden hänen vierestään pois. Nukumme perhepedissä ja olen syntymästä asti nukuttanut vauvan tissillä, koska itselläni on tapana nukahtaa öisin imetyksen aikana.

Itselläni on tapana mennä nukkumaan noin kahdentoista maissa, mutta nykyään kaikki ilta-aika menee siihen, että ramppaan makuuhuoneessa nukuttamassa vauvaa tissillä 20 min. välein. Vauvani saattaa vaan pidellä tissiä suussa, mutta heti kun otan tissin pois, alkaa hirveä huuto. Kun menen itse nukkumaan, vauva heräilee vain noin kolmen tunnin välein, vaikka nukunkin vauvasta noin 50 cm:n päässä.

Tänään annoin ensimmäisen kerran kiinteitä ja vieroksuen otti vastaan perunasosetta.

Olisiko teillä vinkkejä miten saada vauva nukkumaan pidempään ja vieroittumaan tissistä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli juuri samanlainen tilanne kun vauva oli 5kk. oli tosi rankka juosta klo 20-22 nukuttelemassa vauvaa uudestaan 10min välein. yöllä myös heräili 1-2h välein. vauva nukkui kuitenkin yleensä pinnasängyssä. ongelma oli kuitenkin se, että vauva ei osannut itse nukahtaa takaisin, kun havahtui ja huusi aina hyssyttäjää avuksi. ja me tehtiin eka se virhe et nukutettiin vauva syliin ja sit siirrettiin sänkyyn, mikä on tosi huono, sillä vauva säikähtää herätessään et mihin se vanhempi meni. sitten kun opetin vauvan nukahtamaan itse omaan sänkyyn, niin sen jälkeen on nukkunut 12h yöllä putkeen! ei tarvi kuin laittaa vauva sänkyyn, sanoa hyvää yötä ja lähteä huoneesta. sama päikkäreillä. kuulostaa varamaan liian hyvältä ollakseen totta. :D kannattaa lukea tracy hoggin kirja "the baby whisperer solves all your problems" !!! siinä on ihana "pick up, put down" unikoulu, jossa opetetaan vauva rauhoittumaan sänkyyn itsekseen ja luottamaan että kyllä se vanhempi tulee jos on oikea hätä. siinä ei huudateta vauvaa sängyssä yksin. kirjassa on tosi tehokkaita metodeja ja siinä otetaan huomioon eri tempperamenttiset vauvat. itse ainakin kutsun tuota unikouluksi, mutta se on oikeastaan enemmän. meillä poika rauhoittui huomattavasti noin yleensäkin. esim autossa ei huuda enää ollenkaan. elisabeth pentleylla tai joku sinne päin on myös kuulemma myös ihan ok kirja. hän suosii perhepetejä enemmän. itse vain en oikein osaa nukkua vauva vieressä. havahdun koko ajan. meillä vauva siirtyi 6kk iässä omaan huoneeseen, kun ei kerta enää heräillyt yöllä ja itse heräsin joka ikiseen tuhinaan. yösyötöt jätin siis pois 6kk kohdalla. kannattaa myös hyödyntää miestä yöllä vauvaa rauhoitellessa, sillä häneltä vauva ei odota tissiä. ;) ja tietty on sitten vielä noita tassuttelu-unikouluja. ainakin vanhemmille vauvoille ne on ihan hyviä. niistä en tiedä tarkemmin. tässäpä oli muutama vinkki =)

Vierailija
2/2 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, etä voi helpottaa kun vauva saisi mahansa täyteen. Keskustele vaikka neuvolassakin kannattaisiko antaa vaikka tuttelia illalla tai meillä ensimmäinen söi tuossa vaiheessa jo iltpuuroa niin nukkui sitten hyvin.

Sitten vinkki, mikä meillä toimi. Kun nyt 4kk ikäinen tyttöni on syönyt rinnalta itsensä täyteen noin klo21 laitan tytön sä'nkyyn ja jätän nukahtamaan, tyttö ei itke mutta jos ääntely kiihtyy, ISÄNSÄ menee laittamaan tutin suuhun, nukahtaa 30 min sisään ja nukkuu aamu 6 asti :) JOs minä menisin antamaan tuttia alkaa vain huutmaan enempi, rinnalle kuin haluais. Mutta siis isälleen rauhoittuu muutenkin heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla