Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat sanoa minulle, vain yhden lapsen haluavalle?

Vierailija
27.04.2010 |

Täällä kun tuntuu olevan niin tarkat normit, miten paljon lapsia on hyvä tai muuten lapset kärsivät (?). Kommentteja siis!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisin siis olla ainut lapsi..

Vierailija
22/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin tekee mitä lystää..mutta: teidän lapsella siis ei ole siskoja, ei veljiä, ei setiä ja tätejä, ei enoa, ei serkkuja... ja kun aika teistä vanhemmistä jättää, niin mitäs sitten...toivotaan että teidän lapsella on silloin hyvä avioelämä ja paljon lapsia ja lapsenlapsia!! :)

kuinka paljon haluaa olla yhteydessä. Jos niitä ei ole, niitä ei ole.

Itse olen kiitollinen omasta laajasta suvustani ja läheisestä perheestäni. Mutta ei tähän maailmaan lapsia "varmuuden vuoksi" pidäkään ryhtyä tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät saa lapsia ollenkaan vaikka haluaisivatkin. Jotkut taas haluavat lapsia paljon. Jotkut saavat lapsia tahtomattaan ja ehkäisystä huolimatta. On myös ihmisiä, jotka ovat menettäneet lapsensa, kuten minä.

Kaipa jokainen tietää itselleen ideaalin tilanteen. Aina sitä ei kuitenkaan voi saada vaikka tekisi kuinka hienoja päätöksiä ja suunnitelmia. Elämä saattaa tuoda mukanaan yllätyksiä, joihin ei osaa varautua vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
24/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi ja vanhemmat ei ole mikään perhe. Se on kaksi itsekästä aikuista, joilla on lemmikki. Tosin koiriakaan harvemmin otetaan vain yhtä, vaan yleensä ymmärretään, että se ainokainen eläinkin kärsii yksinäisyydestään.

En siis ymmärrä kaltaisiasi. Sen vain halusin sanoa.

Vierailija
25/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. kaverin veljellä alkoholi- ja mt-ongelma ja vainoaa sekä vanhempiaan että siskonsa perhettä.

kuinka paljon haluaa olla yhteydessä. Jos niitä ei ole, niitä ei ole.

Vierailija
26/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsi voi sinusta olla lemmikki eikä ihminen?

Ja muuten, aika monella on vaan yksi lemmikki.

Yksi lapsi ja vanhemmat ei ole mikään perhe. Se on kaksi itsekästä aikuista, joilla on lemmikki. Tosin koiriakaan harvemmin otetaan vain yhtä, vaan yleensä ymmärretään, että se ainokainen eläinkin kärsii yksinäisyydestään.

Vierailija
27/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätäväthän jotkut etteivät eettisistä syistä halua ollnekaan biologisia lapsia väestöräjähdystä pahentamaan.

Saanko muuten vapautuksen veroista jos kerran olen vain lemmikki enkä ihminen?

Terv. ainoa lapsi

Vierailija
28/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsestasi;D!

Vierailija
29/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea, toivotaan että saat mitä haluat. Kaikille se ei ole helppoa.

Vierailija
30/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen vanhemmat joutuvat/saavat leikkiä seuraavat 10v. Ei se lapsen leikkiminen lopu päiväkotiin tai kerhoon vaan seuraa kaipaa muulloinkin. Mä olen mm. joutunut seisoo tuntikausia pihalla jääkiekkomaalin edessä kun naapuristostakaan ei löydy samanhenkisiä kavereita lapselle. Samoin tuntuu että lapsi kulkee jatkuvasti perässä kuin perävaunu ja suu käy väsymykseen asti kun on kauhea tarve jutella kaikenlaista mutta mulla ei kertakaikkiaan ole aikaa koko ajan istua kuuntelemassa ja vastailemassa ja miettimässä tekemistä ja pelaamassa jne. Mutta kyllä siitä selviää, mäkin olen selvinnyt jo 10v :).

Vierailija
31/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa, etteivät kaikki taivu painostuksen edessä tekemään useampia lapsia. Maapallo kiittää.

Vierailija
32/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on leikkinyt itsekeen jo ties kuinka kauan eikä ikää ole kuin 5. Toki me aikuisetkin lapsen kanssa touhuillaan, mutta kyllä rauhassakin saa olla yllättävän paljonkin.

Yhden lapsen vanhemmat joutuvat/saavat leikkiä seuraavat 10v. Ei se lapsen leikkiminen lopu päiväkotiin tai kerhoon vaan seuraa kaipaa muulloinkin. Mä olen mm. joutunut seisoo tuntikausia pihalla jääkiekkomaalin edessä kun naapuristostakaan ei löydy samanhenkisiä kavereita lapselle. Samoin tuntuu että lapsi kulkee jatkuvasti perässä kuin perävaunu ja suu käy väsymykseen asti kun on kauhea tarve jutella kaikenlaista mutta mulla ei kertakaikkiaan ole aikaa koko ajan istua kuuntelemassa ja vastailemassa ja miettimässä tekemistä ja pelaamassa jne. Mutta kyllä siitä selviää, mäkin olen selvinnyt jo 10v :).

Vierailija
33/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vio kun mä olisin sinä. mulla kun on jo yksi ja toista ei kuulu, vaikka haluttaisiin. jos olisin sä, niin olisin tyytyväinen. Nyt oon ahdistunut

Vierailija
34/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurustossa on paljon lapsia ja myös muutama muukin ainokainen, joten lapsellamme on seuraa yllin kyllin aina, kun hän sitä kaipaa. Matkoilla joutuu tyytymään vanhempien seuraan, mutta reissussa nyt yleensä on niin paljon ihmeteltävää, että ei varsinaista leikkiseuraa kaipaakaan.

Vierailija
35/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla oli kyllä erittäin onnellinen ja turvallinen lapsuus. Kaipasin itse usein sisarusta, vaikka mulla ollut aina ystäviä paljon. Silti minua ärsytti kun esikoinen oli 1 - 5 v kyseltiin aina, että eikös sille tule kaveria ja joku moitti meitä vanhempia tosi itsekkäiksi, kun ei heti sisarusta lapselle yritetä. Esikko oli vauvana tosi itkuinen oli koliikki ja maitoallergia ja yöunet 2 v saakka todella rikkonaiset. En olisi jaksanut toista lasta heti perään. Esikoinen nyt 9v ja toista lasta odotan, tuntui, että nyt on sen aika. Joten älkää toiset arvostelko ja puuttuko toisten perhe-elämään ja valintoihin! Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, eikä muiden tarvitse valintoja arvostella. Kunnioitusta toinen toisiamme kohtaan, kiitos.

Vierailija
36/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla mitään sen erityisempää sanottavaa ole kenenkään lapsimäärään tai siihen ettei joku halua lapsia ollenkaan.

Itsekään en halua enempää kuin tämän yhden jo olemassa olevan lapsen, enkä ole koskaan halunnutkaan. Joillekin se tuntuu olevan suuri ongelma, mutta en ole sitä alkanut sen enempää selittelemään. Tämä nyt vain on meidän perheen koko ja tähän ollaan itse tyytyväisiä.

Vierailija
37/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun tuntuu olevan niin tarkat normit, miten paljon lapsia on hyvä tai muuten lapset kärsivät (?). Kommentteja siis!

Minä olen aiemmin ajatellut haluavani usemman lapsen, mutta ajatukset ovat nyt kääntyneet siihen, että meille ei taidakaan enempää lapsia tulla. Lapsiasioissa ajatukset voivat muuttua monta kertaa, joten ei kannata tehdä liian lopullisia päätöksiä liian varhain eikä ainakaan antaa tuollaisten "kolmen lapsen normien" tms. muiden mielipiteiden vaikuttaa mitään.

Vierailija
38/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omilla perusteluilla.

Silleen tulee hyvä lopputulos.

Muista helliä ja rakastaa ainokaistasi.

Vierailija
39/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati vanhempien kavereilla lapsia. Ja sukulaisia ei ainakaan ole!

niin, onhan nykyään pleikkarit ym. joista on seuraa..

Vierailija
40/47 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei valitettavasti tehdä oman maun mukaan päättäen kuinka monta lasta itse haluan. Omalla lapsellani on seitsemän serkkua, jotka kuuluvat läheisesti perheeseemme. Kovasti ovat jotkut ydinperhekeskeisiä, mikä näyttää olevan heille ainoa oikea tie. Mikäs siinä, mutta älkää toisia arvostelko.

Nimim. Keskenmenoja yhden lapsen jälkeen useasti kokenut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan