La 3 vkon päästä -Antaisitko miehesi juoda?
Eli vauvan laskettuun aikaan on kolme viikkoa ja vappu edessä. Yleensä juhlapäivinä olemme ottaneet alkoa ystävien kera. Nytkin vietämme juhlaa ystävien kanssa ja veikkaan, että mieheni on ajatellut olutta ottaa ellen ota asiaa puheeksi.
Kohdunkaula on jo lähes olematon, vauva alhaalla ja paikat pehmeät. Toisaalta voi helposti mennä yliaikaiseksikin..
Mietin, että voisi juoda vähän, jotta hän pystyisi tulemaan mukaan mahdolliseen synnytykseen. Tosin sitten ei olisi kyytiä vaan pitäisi mennä esim taxilla. Toisaalta tuskin on paljoa vaadittu että jättää juomiset väliin ja taas toisaalta aika pieni mahdollisuus on että lähtö tapahtuisi juuri nyt. Viitsiikö sitä niuhottaa vaan antaa nauttia nyt, kun kohta sitä ei enää niin minnekään lähdetä..
Kommentit (49)
kieltää häneltä tuollaisia asioita. Ottakoot, jos haluaa.
Todennäköisyys synnytyksen alkamiseen juuri pahimman kännin aikana on silti häviävän pieni ja ensisynnyttäjillä se synnytys kestää sen verran pitkäänkin yleensä, että mies ehtii päästä tolpilleen (ja se tohina muutenkin tuppaa virkistämään miehen kuin miehen aika nopeasti)...
sä et ole sen äiti, ja aikuisempi sen pitäis olla, joka tarkoittaa sitä että sen pitäs itse tajuta missä tilanteessa voi juoda, ja kuinka paljon. Jos sen juominen on humalahakuista, niin ei se pitemmän päälle kivaa teille ole.
Vaan nainen jolla oikeus odottaa että mies on kykenevä tulemaan tueksi synnytykseen.
En itse haluaisi miehen juovan tuossa vaiheessa. Itse sanoinkin miehelle (oli menossa kaverilleen viikko ennen la:aa että menen kyllä taksilla, mutta synnärille en ota riesakseni jos on juonut yhtään.
Anna ottaa, jos kerran ottaa vain yhden päivän. Ei se vauva sillä hetkellä synny kun miehesi on humalassa tai huonovointinen. Saa purkaa paineitaan etukäteen. Taksit kulkee ja jos kovin humalassa kun vauva syntyy niin jääköön kotiin.
juomisia. Sekö vaan vetää rajattomasti bisseä jos sinä annat? Osaako se itse tehdä mitään?
kyllä sitä myöhemminki kerkeää juomaan.
Mun mies ei juonu alkoholia koko mun raskauden aikana... ja lopetti myös tupakan polton, vaikka oli kymmenisen vuotta polttanut.
pääsee lapsen syntymänkin jälkeen :)
Vai mitä sä kuvittelet? Mies pitää vauvaa kädestä 24/7?
meinaat sitten tosissasi rajata miehen elämää ehkäpä jopa seuraavat 6 viikkoa... Minulla oli paikat kypsät, matkustelukielto jota tosin emme sanatarkasti noudattaneet, ym mukavaa ja niinpä vauva meni yli 22 pv!
oltiin ja vuosi oli 06.
mä päästin miehen baariin kun mulla oli laskettu aika. Meni viikolla vielä yli. Jos olisi syntynyt silloin niin mies olisi tullut taksilla perässä. En kaivannut miestäni lainkaan synnytyssalissa. en halunnut häntä hieromaan tai pitämään kädestä. riitti, että oli välillä juttuseurana.
Typerää kieltää aikuiselta ihmiseltä juominen. Eri asia tietysti on jos miehesi vetää aina niin perskännit, että örveltää ja sammuu! Mun mies ottaa reippaasti kun ottaa, mutta ei koskaan sammu eikä muutu idiootiksi juodessaan!
En tosiaan ole puhunut mieheni kanssa vapusta ollenkaan, joten katsotaan ensin millaisella mielialalla hän on itse kyseisen päivän suhteen. Voihan olla, että olen turhaan asiaa pohtinut tai murehtinut..
ap
se vauva syntyy ilman miestäkin...
mun mies joi vielä, vaikka synnytykseen ei ollut kuin pari viikkoa. Joimpa itsekkin muutaman aina silloin tällöin, en kuitenkaan joka päivä.
Varmaan uudenvuoden jälkeen vilkkain yö. Se kannattaa muistaa noista kyytiasioista, tosin tosi kiireessä on tietysti mahdollista turvautua ambulanssiin.
Kannattaa keskustella miehen kanssa, miten kannattaa toimia. Mun mies, joka ei yleensä tällaisia juttuja juuri pohdi, mietiskeli juuri, että saunaoluet pitää sitten jättää muutamaksi viikoksi, kun la lähenee ja vauva on syntynyt. Että tarpeen vaatiessa päästään nopeasti sairaalaan omalla autolla.
Eli vauvan laskettuun aikaan on kolme viikkoa ja vappu edessä. Yleensä juhlapäivinä olemme ottaneet alkoa ystävien kera. Nytkin vietämme juhlaa ystävien kanssa ja veikkaan, että mieheni on ajatellut olutta ottaa ellen ota asiaa puheeksi.
Kohdunkaula on jo lähes olematon, vauva alhaalla ja paikat pehmeät. Toisaalta voi helposti mennä yliaikaiseksikin..
Mietin, että voisi juoda vähän, jotta hän pystyisi tulemaan mukaan mahdolliseen synnytykseen. Tosin sitten ei olisi kyytiä vaan pitäisi mennä esim taxilla. Toisaalta tuskin on paljoa vaadittu että jättää juomiset väliin ja taas toisaalta aika pieni mahdollisuus on että lähtö tapahtuisi juuri nyt. Viitsiikö sitä niuhottaa vaan antaa nauttia nyt, kun kohta sitä ei enää niin minnekään lähdetä..
3 viikkoa myös laskettuun aikaan ja miehen kanssa sovittiin pari viikkoa sitten että juomiset on hetkeksi juotu. sitä pystyy kuitenkin juhlimaan ilman alokoholiakin, emmekä halua ottaa sitä riskiä että vauva päättää haluta pihalle juuri, kun mies sattuu olemaan änkyräkännissä, hehheh. ;)
alkoholin käyttö muka tarkoittaa aina perskännejä. suurin osa ihmisistä osaa säännöstellä juomistaan ja ottaa alkoholia sitenkin, ettei tule edes humalaan.
En minä aikuista miestä pystynyt lepositeisiin laittamaan...
Eli vauvan laskettuun aikaan on kolme viikkoa ja vappu edessä. Yleensä juhlapäivinä olemme ottaneet alkoa ystävien kera. Nytkin vietämme juhlaa ystävien kanssa ja veikkaan, että mieheni on ajatellut olutta ottaa ellen ota asiaa puheeksi. Kohdunkaula on jo lähes olematon, vauva alhaalla ja paikat pehmeät. Toisaalta voi helposti mennä yliaikaiseksikin.. Mietin, että voisi juoda vähän, jotta hän pystyisi tulemaan mukaan mahdolliseen synnytykseen. Tosin sitten ei olisi kyytiä vaan pitäisi mennä esim taxilla. Toisaalta tuskin on paljoa vaadittu että jättää juomiset väliin ja taas toisaalta aika pieni mahdollisuus on että lähtö tapahtuisi juuri nyt. Viitsiikö sitä niuhottaa vaan antaa nauttia nyt, kun kohta sitä ei enää niin minnekään lähdetä..
Yksi mun kaveri sai ajaa itse sairaalaan ympäripyörryksissä oleva mies vierellään. Kaveri oli synnyttämässä kun mies nukkui päätään selväksi odotushuoneessa... Erohan siitä sitten myöhemmin tuli. Ei ollut kovin kiva alku kellekään.
Osaisko se mies itse päättää mikä olisi hyväksi? Siis teidän perheelle?
Viina taitaa olla todella tärkeä asia monelle. Pitää jo valmiiksi miettiä, että mennäkö juhlimaan, tuleeko miehelle paha mieli kun ei saakaan juoda viinaa. Tällaistako teidän elämä on? Mietitti viinan juomista kun maailmaan on tulossa uusi ihminen? Taktikoitte, että milloin on hyvä aika juoda? Ihan kuin viinan juominen olisi elintärkeä toimi hengittämisen ja syömisen ohella.
Ymmärrän, että joku ottaa oluen, viinin, snapsin silloin tällöin. Mutta pitääkö juomista todella suunnitella etukäteen? Eikö sitä viiniä voi ottaa lasillsien ruuan kanssa ja vielä on kykenevä autoilemaankin.
synttäreillä 3 viikkoa ennen laskettua aikaa.
Miehellä oli "lupa" juoda 2 pulloa. Miehen kaverit kuitenkin "tyrkyttivät" juomaa ja nälvivät minulle että "ei se pentu nyt ulos tule, anna ukkos juoda vaan". Mies joi pari enemmän kuin mitä piti, tuli itsekkin siihen tulokseen että tuskin lapsi nyt juuri syntyy.
Noh, synnytyssupistukset alkoi seitsemältä. Lähdettiin kotiin kun oloni oli niin kurja. Miehen kavereilta kuului vielä kuittailuja että ihme niuho olen kun ei saanut mies jäädä juomaan. (Ei tosin olisi halunnutkaan jäädä)
Kotona käytiin kääntymässä, sitten (taksilla) sairaalaan. Kummasti miehen pää siinä taksissa selvisi, onneksi, ja pääsi synnytykseen mukaan! Sairaalassa ehdin olla alle 2 tuntia, synnytys kesti yhteensä 6 tuntia.
Miehen kaverit saivat kuulla mieheltäni tästä myöhemmin, totesivat vaan että no jos niin helppo synnytys oli niin kai olisin siellä yksinkin voinut olla. Huoh..
Ihme ja kumma, mies ei ole enään näihin ihmisiin pitänyt yhteyttä.
Eikä muuten ole tämän raskauden aikana uskaltanut juoda edes sauna olutta, kun kivuliaita supistuksia ollut jo viikolta 16+ ja kohdunkaula hieman lyhentynyt. (Nyt rv26+)
Laskettuun aikaan 4 viikkoa ja mies oli lähdössä oikein kunnon dokausviikonlopun viettoon kavereiden kanssa.
En kieltäny lähtemästä vaikka toisaalta harmitti ettei itse tarjoutunut jäämään kotiin. Jos lapsi olisi syntynyt sinä vkloppuna ei miehellä olisi ollut mitään mahdollisuutta päästä synnytykseen mukaan koska oli jossain jumalan selan takana mökkeilemässä ja kännissä tietty.
Mies kotiutui sunnuntaina ja keskiviikkona syntyi terve tyttö. Ja laskettuun aikaan siis melkein kuukausi.