Neuvolalääkärinä mies, en pysty suhtautumaan normaalisti
Ei huvittais mennä, mutta muutakaan ei ole tarjolla. Kerran aiemminkin mies on tehnyt gyne-tarkastuksen, enkä pystynyt kysymään mitään. En varmaan nytkään, en vaan osaa suhtautua. Jälkeenpäin on inha olo ja epävarmuus, kun ei tulleet asiat selviksi.
Kommentit (29)
meillä on mieslääkäri neuvolassa ja kun tarjottiin myös mahdollisuutta yksityiseen lääkäriin, totesin, että luotan tuohon omaan lääkäriin niin, etten todellakaan tarvi muuta. Hittojako sitä pitää miettiä, mitä siellä lääkärin jalkovälissä on.. ihan niin ku miehillä ei vois olla pukamia tms. Tuossa tapauksessa kyllä kannattais jo harkita, että menis yksityiselle, että vois tosiaan valita, että pääsee naislääkärin juttusille, jos se kerran on niin olennainen osa ammattitaitoa, mitä jalkojen välissä on..
Oonhan tietenkin monesti ammatikseni autoa ajaessani saanut kuulla epäilyjä taidoistani, mutta se on epäilijän ongelma, kun tiedän olevani ammattitaitoinen. Samalla lailla tuo mieslääkäriongelma on sun henkilökohtainen voivoi, kun en luota sen ammattitaitoon, ei sun epäluottamus sitä yhtään vähennä.
kumma kun ei edes halua antaa mahdollisuutta ammattitaitoiseen palveluun niinkin mitättömän seikan kuin sukupuolen vuoksi.
joka on musta mies ja puhuu huonoa suomea. Teki siis tytön 8kk tarkastuksen, en itse ole tämän lääkärin luona raskausaikana käynyt. Ei sillä ihonvärillä väliä, mutta en minäkään kovin mielelläni olisi miehen tarkastettavaksi raskaana mennyt.
Tää nyt ei enää liity lääkäreihin, mutta kun mun synnytys vihdoin käynnistyi verenvuodolla ja soitin synnärille nii puhelimeen vastasi mieskätilö. Mulla meni jotenkin pasmat ihan sekasin ja ärsytti selittää sille tuota vuodon määrää. Kyseli, että onko runsaanpaa kuin kuukautisvuoto tai jotain sellaista. mitä se siitä tietää! Oikeesti jos mies olisi tullut hoitamaan sitä synnytystä niin olisin vaatinut toista kätilöä.
että mitä mies muka voi näistä tietää. Ja just tuo, että sanon että lapsi tuntuu olevan kovin alhaalla ja lääkäri vastaa jostain ihan toisesta asiasta, vahvistaa tätä käsitystä.
Onhan tässä asennevammaakin, samalla tavalla kuin rautakaupassa suurin osa miehistä menee mieluummin miehen palveltavaksi.
ap
En saanut kysyttyä mitään. Sen verran sanoin, että tuntuu olevan lapsi aika alhaalla. Lääkäri sanoi siihen, että loppuraskaudesta voi alkaa kolotta lonkkia. (Joka liittyi sanomaani miten?)
Se siitä. Ihan turha keikka.
ap
voi kolottaa lonkkia. Toisaalta olet myös lopussa raskautesi kanssa, jolloin voi tulla uusia vaivoja.
Olihan siinä se hyvä puoli, että joku on nyt tarkistanut kohdun suun ja kohdunkaulan pituuden.
..ja mieslääkäri keskittyi vaan ihastelemaan pojan isoja kiveksiä :). Että joo...
eivät ymmärrä raskaudesta ja synnytyksestä yhtään mitään. Naislääkäreiltä sen sijaan pitäisi kieltää urolgoin hommat. Sydänlääkäreiksi pitäisi päästää vain sellaisia, joilla on itsellään sydänsairaus. Ja syöpälääkäreiksi syöpäsairaita.
Miehiä ei saisi päästää neuvolaan töihin.
että mitä mies muka voi näistä tietää.
Mieslääkäreitä kun ei kouluteta, he ovat vain ammattitaidottomia satunnaisesti valittuja henkilöitä.
Voi jeesus, sulla on paha asennevamma! Ajatteletko muillakin elämän osa-alueilla, että sukupuoli määrää ihmisen pätevyyden/kyvykkyyden johonkin asiaan?
Ja syöpälääkäreiksi syöpäsairaita.
ei saisi hoitaa vaikkapa keuhkosyöpää sairastavaa, koska hän ei tiedä siitä mitään.
Ihan miten vaan mutta uskon, että jos ei ole samoja vehkeitä kun mulla ei voi todella auttaa synnytyksessä kun ei tajua naisen anatomiaa.
Saan joka kerran jälkeen nauraa mahalihakseni kipeäksi. Ihan loistotyyppi, ja hyvä lääkäri!
(olettaen, että puhut samasta Igorista. En tosin usko, että heitä on montaakaan Etelä-Suomessa..)
mulla oli kerran joku igor ja sen jalkeen hoitsu tulkkasi minulle mita se oli sanonut
Kyllä te sitten tekemällä teette elämänne vaikeaksi.
Itsepähän kärsitte, pässit. Ei muuta...
miesgyne iski mulle silmää tutkimuksen aikana kun satuin katsomaan hänen kasvojaan. Häkellyin enkä osannut sanoa mitään koska se oli tosi vastenmielistä! Kun kerroin asiasta samassa paikassa töissä olevalle vanhemmalle naiskätilölle hän alkoi nauraa: "Hehe, kuulostaa ihan XXXXX:n tempauksilta, hehe." En enää KOSKAAN mene miesgynelle!!!!
miesgynet on parempia. Ne on helläkätisempiäkin, kuin naisgynet. Ja kyllä mä olen miehiltä pystynyt asioita kyselemään siinä missä naiseltakin. Töissähän se on ja sen tehtäviin kuuluu vastata mun (joskus tyhmiinkin) kysymyksiin. =)
Älytön tuo väite helläkätisyydestä, järjetön väite! Miesgyne runnoo ja puhuu rivoja. Ainoastaan naisgyne voi jotenkin ymmärtää toista naista.
miesgynet on parempia. Ne on helläkätisempiäkin, kuin naisgynet. Ja kyllä mä olen miehiltä pystynyt asioita kyselemään siinä missä naiseltakin. Töissähän se on ja sen tehtäviin kuuluu vastata mun (joskus tyhmiinkin) kysymyksiin. =)
Olen viimeisilläni raskaana ja nyt on alkaneet pukamat vaivata. Ylihuomenna olisi aika miesgynelle ja jotenkin nolottaa mennä sinne pukamiaan esittelemään. Ilman pukamia osaan kyllä olla suhteellisen luontevasti samaisen gynen tutkittavana.
ja oli kyllä ihan paras. Pari naiskätilöäkin kävi synnytyksien aikana pyörähtämässä vuorossa, mutta lopulta kuitenkin samainen mieskätilö auttoi molemmat lapset maailmaan. Naiset oli paljon tympeämmän oloisia!
naisgynekologilla ja kerran jouduin tai pääsin! päivystysajalla miesgynekologille. oli kyllä yksi parhaimmista käynneistäni näissä asioissa. lääkäri oli asiantunteva, asiallinen ja erittäin helläkätinen. menen hänen vastaanotolleen toistekin. haloo, ne on lääkäreitä ja ovat nähneet kaikenlaista!
oli äitiysneuvolassa kerran mieslääkäri, sillä oli kyllä enemmän ongelmia suhtautua normaalisti! Katseli pitkin seiniä, katsekontaktia ei ollut varmaan kertaakaan koko käynnin aikana. Tuntui oudolta, kun on tottunut, että tervehtiessä edes katsotaan suoraan...
En saanut kysyttyä mitään. Sen verran sanoin, että tuntuu olevan lapsi aika alhaalla. Lääkäri sanoi siihen, että loppuraskaudesta voi alkaa kolotta lonkkia. (Joka liittyi sanomaani miten?)
Se siitä. Ihan turha keikka.
ap