Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI ette huolehdi pienten koululaistenne ulkovaatetuksesta? Hävettää vanhempien puolesta, kun ope

Vierailija
26.04.2010 |

ja iltapäiväkerhon ohjaajat joutuvat jatkuvasti laittamaan viikkotiedotteisiin huomautuksia lasten pukeutumisesta.

Eikö se nyt kuulu ihan arkijärjen alkeiskurssin johdantoon, että

- pakkasella puetaan lämpimät vaatteet

- sateella puetaan vedenpitävät vaatteet

- ulkoliikuntatunnille puetaan liikuntaan sopivat vaatteet???

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunki takin reppuunsa, kun oli sitä mieltä, ettei sitä tarvinnut. Ope soitti kotiin, juteltiin pojan kanssa, mutta edelleen takki oli välillä repussa. Kuumakalle, hänellä oli aina kuuma, kun leikkivät välkällä.

Vierailija
42/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt töitä koululaisten iltapäiväkerhossa ja pakkaskeleillä oli joka päivä näitä "ei mulla oo toppahousuja" -lapsia. Sitten kun meni kurkkaamaan reppuun, olivat toppahousut laukussa pohjimmaisina, koulukirjojen alla. Eli aina ei ole kyse siitä, etteikö lapsella olisi sopivia vaatteita mukana, vaan siitä, että lapsi ei vain laita niitä päälleen ilman erillistä valvontaa.

Sitten oli niitäkin lapsia, jotka heiluivat kesäkengillä pakkassäässä. Soitto kotiin ei auttanut, kun "ne on lapsen lempikengät". Jahas.

Itse tykkäisin, että tulisi puhelu, tekstari tai Wilman kautta viestiä, jos lapsi ei ole saanut vaatteita päälleen. Joka kevät ja syksy hankin asiaankuuluvat varusteet, mutta niin vain tuo penteleen 9-vuotias pallopää meni ja hankki paleltuman koipeensa tänä talvena. Syy? Ei mikään muu kuin se, ettei koulusta lähtiessään viittinyt laittaa toppahousuja jalkaan ja päätti mennä -18 asteen pakkasessa pulkkamäkeen kaverin kanssa. *huoh* Ei, en tiennyt että poika kulkee kotimatkan ilman toppahousuja, vaikka käsky kuuluu, että ulkona pitää olla sopivat vaatteet.

Eli aina ei ole kyse siitä, etteikö lapsella olisi sopivia vaatteita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ei saa päälle valmiiksi laitettuja vaatteita syystä tai toisesta niin silloin lapsi on vielä liian pieni huolehtimaan lähdöstä yksin.

Vierailija
44/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää lapset paukkupakkasilla kouluun pelkissä farkuissa. :(

Vierailija
45/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen tiedote. Se oli ihan alkusyksystä.

Koululaiset ulkoilee puistossa, joka on merenrannassa ja siksi kylmä. Kaikki vanhemmat eivät tienneet tätä, eikä kaikilla ollut tarpeeksi lämmintä päällä.

Vierailija
46/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta päivähoitopaikan tädeillä on aivan eri käsitys sopivasta ulkopukeutumisesta kuin minulla. Esim. tänään on Helsingissä 16 astetta lämmintä (tai oli ainakin kun tunti sitten katsoin), ja tarhatätien mielestä tämä on toppahaalari- ja villasukkasää. Toppahaalarin alla siis tavalliset sisävaatteet + villapaita. Lapset ovat niin kuumissaan että niiden hiukset ovat ihan märät kun haen ne kotiin.

Vierailija
47/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sykyllä tuli liikunnanopettajilta lappu, ett kaikilla pitää olla sisäpelikengät (mikä onkinihan ymmärrettävää, ei voi olla osa paljan jalkoin ja osa kengillä). Ostin sitten kahdelle lapselle sisäpelikengät ja KERTAAKAAN koko vuonna niitä ei ole tarvittu. Aina on tehty jotain muuta liikuntatunneilla. Nyt on kahdet liian pienet täysin käyttämättömät kengät kaapissa. Ja ensi sykysynä uudestaan.

Vierailija
48/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla aurinko paistaa mittariin?

Mutta meillä sama juttu että tarhassa ylipukevat etenkin kurahousuja väkisin eskarillekin vaikka sanoi itse ettei tykkää edes kuraleikkejä leikkiä. 5v sai olla ilman kuriksia kun tarhantäti uskoi lasta. Eipä niillä ole kurassa housut olleet, eikä haittaa vaikka olisi.

mutta päivähoitopaikan tädeillä on aivan eri käsitys sopivasta ulkopukeutumisesta kuin minulla. Esim. tänään on Helsingissä 16 astetta lämmintä (tai oli ainakin kun tunti sitten katsoin), ja tarhatätien mielestä tämä on toppahaalari- ja villasukkasää. Toppahaalarin alla siis tavalliset sisävaatteet + villapaita. Lapset ovat niin kuumissaan että niiden hiukset ovat ihan märät kun haen ne kotiin.

Vierailija
49/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on lämmin ja suojainen länsi/eteläpiha on yhdeksän astetta.

Vierailija
50/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maa on vielä aika kylmä paikoin + kova tuuli. Auringossa juostessa tietysti onkin kuuma.

Mutta esim, mun lapsipuolet olivat viime viikolla ulkona niin, että heillä oli t-paita ja vuoreton kevättakki. Koska oli niin kuuma. Mutta eivät he sitten halunneet olla ulkona, kun siellä on kylmä. Mutta ei enempää voinut laittaa päälle, kun on hienoa olla vähissä vaatteissa ja palella ja sitten marista sisälle.

Vierailija
51/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoisessa paikassa voisi hyvinkin olla 16 astetta eli ei todellakaan mikään toppahaalarikeli!!!!

Vierailija
52/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli viestiä, että hiihtotunneille pitää olla hiihtopuku tai ainakin kevyttoppapuku (ei toppapuku). Hiihtoa oli ehkä viisi kertaa, joista neljä oli kunnon pakkasten aikaan - eli silloin kun oli -10 - -14 pakkasta. Toppapuku oli tosi hyvä vaate. Kevyttoppapukua tai hiihtopukua olisi tarvinnut yhden kerran. Onneksi en ostanut.

Meillä ovat liikuntatunnilla avojaloin, jos sisäliikuntaa. Hyvä juttu mielestäni. Pyyhe on oltava, ellei ole, joutuu kuivaamaan itsensä käsipaperiin...

Vierailija
53/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat pienestä asti olleet lämminverisiä. Lisäksi ovat ihan itse osanneet sanoa, paleleeko vaiko ei. Joten keväisin ja syksyisin saavat itse hyvinkin olla mukana päättämässä, tarviiko fleece-takkia tai toppahousujen alle villahousuja. Samoin kinttaat saa kotioloissa heittää aika aikaisin pois kädestä.

Päiväkodilla olen monen monta kertaa joutunut pyytään tätejä hieman hillitsemään pukemisvimmaansa. Ei kannata paistaa lasta, jos se kerran pärjää vähemmällä.

Lapsille puolestani olen opettanut, että päiväkodilla suurin osa vanhemmista haluaa, että on kinttaat aika pitkälle kevääseen. Joten heidänkin on pidettävä kinttaat kädessä, että muutkin lapset pitävät kinttaita.

Esikoinen on jo koululainen ja pukeutuu hyvin. Osaa itse ajatella minkälainen sää on, ja pukeutua sen mukaan. Ei ole monta kertaa tälle vuodelle sanonut palelevansa tai olleensa hikinen. Toki ylilyöntejä suuntaan tai toiseen sattuu. Mutta keskimäärin meidän ekaluokkalainen osaa pukeutua.

Kumpparit on jalassa, jos on märkä keli. Toppahousut kylmällä ilmalla. jne. Toivon totisesti, että osaa jatkossakin, sitten isompana, ettei mene ryhmäpaineen mukana.

Vierailija
54/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioineet sen, että keskimmäinen lapsista on todella kuumaverinen ja sille ei tungeta koskaan liikaa vaatetta.

Mutta kyllä ne muksut kaikkea osaavat itsekin; mentin 6v tarkastukseen pojan kanssa ja laitoin vaatteet jo illalla valmiiksi pojalle. Tein aamun etätöitä ja kun lähdön aika koitti, oli poika jo pueknut reippaasti ulkovaatteet päälle. No mitän niiden alta neuvolassa paljastuikaan; eripari sukat, toinen musta, toinen vihreä. T-paita oli pikkuveljen, eli söpö napapaita pojalle, housuissa oli edellispäivän ruokalista ja kaiken kruunasi alkkareiden tilallat olleet uimahousut. Poika vaan tuumasi että mun antamat vaatteet oli tylsät.

Oli siinä pokassa pietelemistä ;D

Vierailija
55/55 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olle toisella aivan liikaa. Itse käytän toppaa

vain pakkasilla. Hiostavia kuriksia en halua lapsilleni. Kyllä vanhemmat itse tietävät opettajaa paremmin mitä oma lapsi tarvitsee ei ole opettajan asia siihen puutua eikä ainakaan muitten äitien!