MIKSI ette huolehdi pienten koululaistenne ulkovaatetuksesta? Hävettää vanhempien puolesta, kun ope
ja iltapäiväkerhon ohjaajat joutuvat jatkuvasti laittamaan viikkotiedotteisiin huomautuksia lasten pukeutumisesta.
Eikö se nyt kuulu ihan arkijärjen alkeiskurssin johdantoon, että
- pakkasella puetaan lämpimät vaatteet
- sateella puetaan vedenpitävät vaatteet
- ulkoliikuntatunnille puetaan liikuntaan sopivat vaatteet???
Kommentit (55)
koska minä olen yrittäjä ja mies vaihtoi työpaikkaa. Ei huolenpito tee lapsesta avutonta, vaan rakastetun.
Mutta kun se on ihan yhtä kärjistystä kuvitella, että jos kyttäät lapsesi pipon käyttöä teini-ikään asti, hän tuntee olonsa rakastetuksi.
Kyllä hyvään kasvatukseen kuuluu sekin, että antaa lapsen itse, erehdyksen kautta OPPIA asioita.
-20-
Kyllä hyvään kasvatukseen kuuluu sekin, että antaa lapsen itse, erehdyksen kautta OPPIA asioita.
-20-
Jos lapselta jää kerran vaatteet kunnolla pukematta ja lapsen kanssa puhuu olisiko kannattanut kuitenkin pukea hyvin päälle ja lapsi sitten tajuaa asian, silloin tuo on hyvä juttu.
Mutta taas jos lapsi on toistuvasti keskusteluista ja kylmettymisistä huolimatta jättänyt syystä tai toisesta vaatteet pukematta, silloin oppi ontuu.
3
Kyllä hyvään kasvatukseen kuuluu sekin, että antaa lapsen itse, erehdyksen kautta OPPIA asioita. -20-
Jos lapselta jää kerran vaatteet kunnolla pukematta ja lapsen kanssa puhuu olisiko kannattanut kuitenkin pukea hyvin päälle ja lapsi sitten tajuaa asian, silloin tuo on hyvä juttu. Mutta taas jos lapsi on toistuvasti keskusteluista ja kylmettymisistä huolimatta jättänyt syystä tai toisesta vaatteet pukematta, silloin oppi ontuu. 3
ihan jostakin MUUSTA kuin siitä, kylmettyykö lapsi. Kouluikäisen pitäisi nimittäin muutamasta kerrasta jo oppia tuollaisia asioita, jos on normaaliälyinen/ei mikään koheltaja.
Ja jos tuossa jälkimmäisessä on häikkää, siihen ei kauheasti auta se aamulla paikalla olo. Pipot ja muut jäävät pukematta välitunneilla ja kotiinlähtiessä joka tapauksessa.
-22 eikä siis 20, sorry typo-
että jotkut kyttää vieraitten lasten vaatteita ja koittaa miettiä niissä vikoja! Eikö teillä ole muuta tekemistä lehmät?
ihan jostakin MUUSTA kuin siitä, kylmettyykö lapsi. Kouluikäisen pitäisi nimittäin muutamasta kerrasta jo oppia tuollaisia asioita, jos on normaaliälyinen/ei mikään koheltaja.Ja jos tuossa jälkimmäisessä on häikkää, siihen ei kauheasti auta se aamulla paikalla olo. Pipot ja muut jäävät pukematta välitunneilla ja kotiinlähtiessä joka tapauksessa.
-22 eikä siis 20, sorry typo-
Ihan normaaliälyinen kouluikäinen voi olla hidastempoinen ja mietteliäs ja unohtaa pukea. Ei siitä tarvitse sinänsä välttämättä olla sen suuremmin huolissaan, kunhan vain tukea pientä koululaista kouluun lähdössä ja ehkä kertoa koululla että lapsi tarvitsee ehkä vielä muistutusta sielläkin pukemisessa. Olen itse ollut koulussa töissä aiemmin ja lähetimme jatkuvasti ihan normaaliälyisiä lapsia sisälle takaisin pukemaan hanskat ja pipon myös. :)
Ja tosiaan koulullahan myös huolehditaan, välituntisin itse koululla valvoessani kyllä huomautin lapsille jos oli päällä liian vähän. Koko aikaa ei tietenkään valvota. Mutta se, että jossain lapsi on vailla valvontaa ei anna syytä siihen miksei kotona voisi tai pitäisi valvoa ja tukea.
Eikö tässä myös nimenomaan ollut kyse niistä lapsista, jotka toistuvasti ovat vähissä vaatteissa ulkona, eikä niistä jotka kerrasta tajuavat ensikerralla pukea enemmän.
3
24, työpaikkaa voi myös vaihtaa,
voi anoa virkavapaata, vuorotteluvapaata.Voi toimia yhteistyössä muiden vanhempien kanssa tai voi palkata sen hoitajan. Tiedän vaikka kuinka monta MLL- ja Hoivanet-hoitajaa jotka auttavat koululaisten kanssa.
Oman lapseni koulussa päivä alkaa muuten aina kello 8, vanhempien aloitteesta.
P.s. ei minulta ole koskaan kysyttykään mistään housuista. En tiedä mistä puhut.
että jotkut kyttää vieraitten lasten vaatteita ja koittaa miettiä niissä vikoja! Eikö teillä ole muuta tekemistä lehmät?
taitaisin saada enemmän lehmä-haukkuja jos en niin tekisi..
3
ihan jostakin MUUSTA kuin siitä, kylmettyykö lapsi. Kouluikäisen pitäisi nimittäin muutamasta kerrasta jo oppia tuollaisia asioita, jos on normaaliälyinen/ei mikään koheltaja. Ja jos tuossa jälkimmäisessä on häikkää, siihen ei kauheasti auta se aamulla paikalla olo. Pipot ja muut jäävät pukematta välitunneilla ja kotiinlähtiessä joka tapauksessa. -22 eikä siis 20, sorry typo-
Ihan normaaliälyinen kouluikäinen voi olla hidastempoinen ja mietteliäs ja unohtaa pukea. Ei siitä tarvitse sinänsä välttämättä olla sen suuremmin huolissaan, kunhan vain tukea pientä koululaista kouluun lähdössä ja ehkä kertoa koululla että lapsi tarvitsee ehkä vielä muistutusta sielläkin pukemisessa. Olen itse ollut koulussa töissä aiemmin ja lähetimme jatkuvasti ihan normaaliälyisiä lapsia sisälle takaisin pukemaan hanskat ja pipon myös. :) Ja tosiaan koulullahan myös huolehditaan, välituntisin itse koululla valvoessani kyllä huomautin lapsille jos oli päällä liian vähän. Koko aikaa ei tietenkään valvota. Mutta se, että jossain lapsi on vailla valvontaa ei anna syytä siihen miksei kotona voisi tai pitäisi valvoa ja tukea. Eikö tässä myös nimenomaan ollut kyse niistä lapsista, jotka toistuvasti ovat vähissä vaatteissa ulkona, eikä niistä jotka kerrasta tajuavat ensikerralla pukea enemmän. 3
Aika useinkin neurologisiin häiriöihin liittyy ns. oman toiminnan ohjauksen puutetta ja aistiali/yliherkkyyksiä. Jos lapsi jatkuvasti jättää esim. valmiiksi pinoon pantuja vaatteita pukematta, niin minä ainakin vähän huolestuisin.
Eri asia on, jos koulussa uloslähtöhälinässä jotain unohtuu hyllyyn, kotoa lähtiessä sellaista häiriötä ei ole.
Ja kuten itse sanoin aiemmin, on tosiaan eri asia, onko lapsella jatkuvasti väärät vaatteet päällä (siitä kannattaisi jutella suoraan kyseisen lapsen vanhempien kanssa eikä jaella mitään yleislippusia). Faktana kuitenkin pysyy, että iso osa lapsista menee joinain aamuina yksin kouluun ja on vähän kälyistä siitä syyllistää vanhempia tuohon tapaan kuin sinä teit.
-22-
joten täällä on joillakin sitten jo tuplasyy jättää lapsenteko väliin.
Mitäpä, jos ilmiantaisit itsesi lastensuojelulle? Henkistä väkivaltaa ja mustavalkoista ajatusmaailmaa en toivo edes sinun lapsillesi.
Tikahdut harmiin kun hoidan lapseni paremmin, tienaan paremmin ja olen fiksumpi. Voi voi.
Laita lapsesi sellaiseen kouluun, jossa on aamukerho. Meidän koulussa ainakin on ap ja ip kerhot.
Koulumme on pieni silti. Vain puolitoista luokkaa per luokka-aste.
Ai niin, sitähän pitää tietty muuttaa sellaiseen kaupunkiin, jossa on aamupäiväkerhokin...
Tikahdut harmiin kun hoidan lapseni paremmin, tienaan paremmin ja olen fiksumpi. Voi voi.
Vai mistä sinä nuo muka tiedät.
Aika useinkin neurologisiin häiriöihin liittyy ns. oman toiminnan ohjauksen puutetta ja aistiali/yliherkkyyksiä. Jos lapsi jatkuvasti jättää esim. valmiiksi pinoon pantuja vaatteita pukematta, niin minä ainakin vähän huolestuisin.
Eri asia on, jos koulussa uloslähtöhälinässä jotain unohtuu hyllyyn, kotoa lähtiessä sellaista häiriötä ei ole.
Ja kuten itse sanoin aiemmin, on tosiaan eri asia, onko lapsella jatkuvasti väärät vaatteet päällä (siitä kannattaisi jutella suoraan kyseisen lapsen vanhempien kanssa eikä jaella mitään yleislippusia). Faktana kuitenkin pysyy, että iso osa lapsista menee joinain aamuina yksin kouluun ja on vähän kälyistä siitä syyllistää vanhempia tuohon tapaan kuin sinä teit.
-22-
Neurologisiin häiriöihin liittyy monenlaisia oireita, mutta on ihan tavallista ilman mitään häiriöitä olla vähän hajamielinen kun on vasta pikkukoululainen. En pätkääkään tarkoita syyllistää ketään. Sanoin tuolla aiemmin, että tiedän hyvin että joidenkin on pakko mennä yksin kouluun, olen itsekin lähtenyt aikanaan maalla yksin kouluun ekaluokkalaisena.
Silti olen sitä mieltä, että jotkut tarvitsisivat aikuisen apua lähdössään vielä alaluokilla.
3.
Naurettavuudessaan voiton vie kuitenkin tuo väittelijä joka kehottaa muuttamaan paikkakuntaa aamukerhon perässä!! :D
Hoh hoo... aika vitsi. Taitaa olla rouva jossain kuplassa?
Aamukerho on ilmeisesti jollakin tärkeämpää kuin tuttu ja turvallinen ympäristö, lapsen ystävät, sukulaiset, oma kotitalo, vanhempien työt jne...?
Joo okei. Tämä tyyppi vie varmaan pojalleen pihvit armeijaan ja nolaa lapsensa yläaste iässä nuolemalla sormeaan ja pyyskimällä sillä jami petterin poskia puhtaiksi...
joka provoaa ihan lämpimikseen tällaisiin ketjuihin, joissa ensin puhutaan ihan asiasta, mutta sitten tulee tilaisuus sivaltaa jollain tavalla toisten ratkaisuihin. Tällä provoilijalla on aina sama tyyli ja lempiteema/argumentti/väite on että joku muu keskustelija "ei ole kykenevä hoitamaan lapsiaan/on hankkinut liikaa lapsia/on köyhä" tms. yhtä lapsellista. Sitten tämä vastailee vähän aikaa lämpimikseen ja katsoo kun ihmiset loukkaantuu. Huvinsa kullakin...
niin joskus ne asianmukaiset vaatetukset vaan unohtuu lapselta laittaa päälle tai ne tahallaan jätetään pois, vaikka ne olisi laitettu lähtövalmiiksi.
tullut tuollaista viestiä, taidan siis asua järkevällä alueella.
koululle on matkaa 15 kilsaa.