Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä kaipaan (häät&lapset)

Vierailija
26.04.2010 |

Ikuinen aihe, mutta nyt kaipaan mielipiteitä.

Olemme nuoria ja häät ovat reilu vuoden päästä ja nyt jo mietimme millaiset häät tulee olemaan.

Olemme miettineet, ettemme haluaisi lapsia paikalle koska nuorisolla on tarkoitus lähteä jatkoille ravintolaan vielä myöhemmin, emmekä halua yli 30 1-5vuotiasta lasta mukaan.

Itselläni on häiden aikaan melkein 5v lapsi, kuten myös miehelläni, he tulevat olemaan moriusneitoina ja sisarukseni jotka ovat tuolloin 12 ja 8v ja he olisivat ainoat, jotka tulevat paikalle.

Kuinka nyt muotoilla asia, ettei lapsia haluttaisi paikalle (sylivauvat tietenkin asia erikseen)

Miten reagoisitte kun kuitenkin 4 lasta ovat paikalla

Kommentit (219)

Vierailija
81/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiotte syödä ilman alkoholitarjoilua? Vettä ruokajuomaksi vai? Onpa mielenkiintoiset häät...

melkein kaikissa niissä häissä, joissa minä olen ollut (ehkä 20 eri häät), ruokajuomana on tarjottu vettä, maitoa ja kotikaljaa. Minusta tämä on täysin normaali käytäntö. Yksissä häissä on ollut tarjolla viiniä ja toisissa hääparin itsensä tekemää kotiviiniä.

Missä vaiheessa on tullut jotenkin normiksi se, että häissä pitäisi olla ruokajuomana viiniä?

Vierailija
82/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme lähde kieltämään sylivauvoja, joita silloin näillä näkymin on 2kpl

No siitä, että AP pitää REILUN VUODEN PÄÄSTÄ häät (ks. alkuperäinen viesti), mutta myöhemmin TIETÄÄ KERTOA, että sylivauvoja on näillä näkymin 2 kpl.

Kaksi naista ovat siis raskaana, ja synnyttävät alle 9kk päästä ja sitten muksut ovat sylivauvoja reilun vuoden päästä? Kyllä, ihminen kantaa noin 9kk. Vuodessa on 12 kuukautta. kaipa sellainen 6 kk vanhakin on vielä aika äidin tissistä riippuvainen, jos nyt ajatellaan, että nämä ap. odottajat eivät ihan viimeisillään ole. Joten on ihan mahdollista, että ap. osaa laskeskella häihinsä asti tätä lisääntymismatikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan ymmärrä tätä koko keskustelua. Häät näyttävät suurelle osalle olevan bileet, johin kutsutaan ihmiset humaltumaan tai muuten vain tekemään "aikusiten juttuja" keskenään. Lapset, vanhukset tai muuten vain "vammaiset" tai häiriöksi olevat pysykööt poissa. Ja tämä sen takia, että "hääparille on OIKEUS juhlia niin kuin itse haluaa". Oikein sopiva alku itsekkäiden minä-minä -ihmisten n. seitsämmän vuotta kestävälle hyötysuhteella, sen jälkeen voi taas järjestää itselleen seuraavat "vain aikuisille, vain meille itsekkäille" -bileet, joita ennen kutsuttiin häiksi.

Vierailija
84/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia järjestää lapsettomat häät (siis ei kenenkään lapsia) kuin häät, jonne jokainen kutsuttu saa oman kutsun.

Jos lapsiani ei häihin kutsuta, en valitettavasti minäkään pääse tulemaan. On turhan vaivalloista hankkia lapsille hoitajaa ja organisoida vieraana sitä hääpäivää, joten mieluummin nautin viikonlopusta perheen parissa kuin olen mukana teatterissa nimeltä "jonkun lissun prinsessapäivä".

Ja todella outoa kutsua niitä sylivauvoja iltarientoihin ryyppäämään

Vierailija
85/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 5 lapsen äiti.Lapsemme ovat jo isoja, osa aikuisia. Minusta häät ovat kuitenkin se hääparin suuri juhla ja heidän valintansa on millaiset häät he haluavat. On luonnollista, että haluatte omat lapsenne ja sisaruksenne mukaan ja siitä ei pitäis vieraiden loukkaantua.

Vierailija
86/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologiani mukaan hääjuhla on kahden suvun tutustumista varten, ja miksipä ei myös kahden kaveripiirin tutustuttamiseksi. Perheisiin kuuluvat myös lapset.

Jos haluaa kaverihäät, niin sitten sellaiset järjestää, mutta turha itkeä jälkikäteen sitä, että olipa tylsää. Samanlaista yhteistä ravintolajatkoa on jalkapallopelin tai kissanristiäisten jälkeenkin. Ei sitä varten häitä tarvita.

Vierailija
87/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä aikoinaan oli kutsuttuna muutama lapsi. Päätimme itse keitä häihimme kutsumme emmekä selitelleet kenellekään syitä.Tietääkseni tästä syystä ei kukaan jättänyt tulematta. Oma lapsemme oli häissä itsestään selvästi ja on minusta aivan eri asia kuin muut häihin kutsutut lapset. Ei meidänkään lapsia ole kaikkiin häihin kutsuttu missä olemme olleet emmekä ole tästä hernettä nenuun vetäneet. Hääparin juhla ja heidän tavallaan mennään.

Vierailija
88/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme häissä, jossa kutsussa hääpari kertoi KUTSUN LIITTEENÄ OLEVASSA KIRJEESSÄÄN, että koska lapsia olisi ollut tulossa 50, he rajaavat kutsutut lapset sisarusten lapsiin ja kummilapsiin. Kaikki ymärsivät tämän ja häätilaisuudessa kertoivat, että järjestely sopi heille oikein, pääsivät juhlimaan ystävien häitä ilman omia lapsia. Hääjuhla oli rakennettu hyvin. ohjelmaa oli sopivin välein, tanssia aina välissä-Tunnelma oli iloinen ja reipas, paikallaolleet lapset nauttivat myös olostaan, ei ollut itkua ja hälyä(kuten 50 lapsen kassa olisi tullut).

REILU PERUSTELU KUTSUUN - KAIKKI YMMÄRTÄVÄT - JA JOS EIVÄT YMMÄRRÄ, SIITÄ VAAN JUHLISTA POIS.

Vierailija
89/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi kutsua, ja jatkot voi järjestää. Lapsiperheet lähtevät pois ajoissa, koska lasten pitää päästä nukkumaan. Olen ymmärtänyt naimisiinmenon onnellisena perhejuhlana, en "vedetään s*iset lärvät v*n kalliissa puvussa kaupungin hoteimmassa biletysmestassa" -juhlana.

Vierailija
90/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mahtavat häät, kun paikalla oli lastenhoitaja ja oma tila lapsille. Siellä oli piirustusjuttuja, leluja ja pleikka.

Häät kestivät 14-21, jonka jälkeen lapset lähtivät kukin mihinkin hoitoon ja muu porukka siiryti limolla loossiin yökerhoon, jossa juhlittiin aamuun asti:)

Vierailija
91/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä häät elokuussa ja pidämme lapsettomat juhlat, vaikka itsellämme onkin tuolloin n.1v tyttö. Kutsusssa lukee että "tahtomisen jälkeen jatkamme juhlintaa vain aikuisten kesken" joka tarkoittaa myös ettei meidän omakaan kullannuppumme tule juhlapaikalle. Meidän mielestä ei ole pienten lasten paikka olla juhlissa jossa on alkoholitarjoilua. Ja koska meidän vihkiminen tapahtuu vasta klo 16 niin itse juhliminen alkaa sen verran myöhään että lapsiperheet joutuisivat lähtemään paikalta pois jo heti alku vaiheessa kun nyytit pitäisi saada nukkumaan. Ja eiköhän vanhemmat halua myös päästä tuulettumaan ja rentoutumaan myös ilman lapsosiaan, luksusta luulisi olevan :)

Vierailija
92/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä mua naurattaa on, että perustelet lapsettomuutta JATKOILLA? Ihan varmasti kukaan ei ole sinne jatkoille lapsiaan tuomassa. LOL

Vierailija
93/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin enemmän kuin mielelläni häihin, joissa ei olisi lapsia.

Vierailija
94/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän ainakin juuri sellaiset häät kuin itse haluan. Meidän tuleviin häihin ei todellakaan kutsuta lasia vaikka kyseessä ei olekaan mitkään ryyppäjäiset! Halutaan yksinkertaisesti vain LAPSETTOMAT häät!!!En koe että minun täytyy ruveta selittelemään kenellekään miksi näin toimitaan, enhän minäkään ole moista tivannut muilta...on ollut tapana kunnioittaan hääparin valintoja järjestää häänsä mieleisellään tavalla. Jos lapsen takia ei pääse osallistumaan niin voi voi...sitten vaan jää kotiin lapsen kanssa ja nauttii siitä!

Vierailija
95/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä aikoinaan oli kutsuttuna muutama lapsi. Päätimme itse keitä häihimme kutsumme emmekä selitelleet kenellekään syitä.Tietääkseni tästä syystä ei kukaan jättänyt tulematta. Oma lapsemme oli häissä itsestään selvästi ja on minusta aivan eri asia kuin muut häihin kutsutut lapset. Ei meidänkään lapsia ole kaikkiin häihin kutsuttu missä olemme olleet emmekä ole tästä hernettä nenuun vetäneet. Hääparin juhla ja heidän tavallaan mennään.

mä olen ollut ehkä 50.ssä häissä elämäni aikana ja voin sanoa ett yhden käden sormin voin laskea ihmiset, joihin olen tutustunut häissä niin että olen niihin pitänyt mitään yhteyttä häitten jälkeen.

Itse menin naimisiin 10 v sitten ja nyt tänä kesänä ystäväni menee naimisiin. Meillä on vastaavanlainen tila, kummatkin haettiin rajan takaa alkoholit, tehtiin paljon itse, saatiin astiat ilmaiseksi, ostettiin lounasseteleillä kakut, leivät, alkoholittomat juomat ja meidän häissä on erona se, että meillä meni x määrä rahaa markkoina, heillä sama euroina. Hinnat ovat tässä ajassa kallistuneet järkyttävästi.

Meidän häissä kaikkein eniten marisijat olivat juuri lapsiperheet. Lapsuudenystävä kerjäsi kutsun, tulivat koko perhe 5 henkeä ja eivät edes tuoneet lahjaa. Ai joo, toivat. He olivat itse menneet edellisenä vuotena naimisiin ja hän osti itse heille erikoiset shampanjalasit. Olin mukana, kun valitsi ja sanoin mä en moista tykkää, en voi sanoa mikä on kivoin kun kaikki ovat yhtä rumia. Heidän jo käyttämänsä lasit toivat meille, olivat ennen kirkkoa vieneet ne paikalle. No, kun laseja jaettiin, haki kaaso pyynnöstäni meille ns peruslasit.

He eivät voineet ostaa meille lahjaa, kun heillä meni niin paljon rahaa, kun piti ostaa lapsille uudet juhlavaatteet ( jotka olivat siis lainattu muualta, ei vuokrattu, ei ostettu ) ja maksoi niin paljon bensa. Mies tuli työpaikkahaastatteluun edellisenä päivänä ja olivat mummolassa 50 km päässä yötä.

Lapsiperheet olivat sijoitettu vikaan takapöytään, jokaiselle oli sanottu kun lapsesi alkaa itkemään, viekää ulos HETI. kirkossa oli hirveä itkukuoro. Ystäväni oli iloinen tehtävästään, kävi kirkossa sanomassa jokaiselle rääkyjän vanhemmalle voitko viedä lapsesi ulos, tuli jopa jälkikäteen valitusta kun oltiin niin epäkohteliaita. Hääpaikalla sama, puheita alettiin pitää, johan itkuja tuli, sama homma, ei mitään, akat istuu rääkyvä lapsi sylissä ja kukaan ei nosta persettään. Taas sama nakitettu ystävä meni sanomaan nyt ulos, lähdettiin kun toisen tai kolmannen kerran sanottiin.

Ja edelleen, jokaiselle äidille oli etukäteen kerrottu pelisäännöt, kun lapsesi alkaa itkemään, menkää pois.

Meillä oli tosi kiva leikkihuone, jossa oli 2 palkattua tätiä, hirveesti pelejä ja leikkejä. Yks perhe lähti tosi aikaisin pois, kun heidän poika leikkii vaan sillä ja sillä lelulla.

Ja pohjat : yks myös itsensä kutsuma vieras sanoi heidän lapsi on nyt tälläisellä luomu sitä ja tätä kuurilla, eli ruoka pitäis olla tälläistä. Sanoin kauniisti meillä on ruoka jo tilattu ja kun kerran ei ole mistään allergiasta kysymys, kannattaisko teidän tuoda omat ruuat mukana. Toi ja kun tultiin häämatkalta, oli lasku odottamassa näistä. Ei lähetetty edes kiitos-korttia tälläsille moukille.

Mulle tuli häitten järjestämisestä niin paljon pahaa mieltä, ainoastaan serkkutyttö, jota en juurikaan tunne, en antanut lupaa tuoda hänen n 2 kk sitten tapaamansa elämänsä poikaa. Erosivat ennen häitä. Mutta kaikki muut marisijat olivat lapsiperheitä. Itse asiassa vain 1 tai 2 olivat valittamatta, kaikki muut marisivat aivan naurettavista asioista.

Mä en voi yhtään ymmärtää äitejä, jotka nykypäivänä pitävät toisten häitä tapahtumina, joissa opetetaan heidän lapsilleen käyttäymistä. Menkää tapakouluun älkääkä käyttäkö toisten elämänsä upeinta päivää lapsenne harjoittamiseen.

Jokainen saa pitää just sellaiset häät kun itse haluaa ja sen haluan sanoa että palkatkaa joku viihdyttämään näitä lapsia, jotka sinne on kutsuttu. Olen myös saanut kunnian lukea satuja häissä, kun morsian oli sitä mieltä ettei kannata lastennurkkaukseen satsata.

Vierailija
96/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologiani mukaan hääjuhla on kahden suvun tutustumista varten, ja miksipä ei myös kahden kaveripiirin tutustuttamiseksi. Perheisiin kuuluvat myös lapset.

Jos haluaa kaverihäät, niin sitten sellaiset järjestää, mutta turha itkeä jälkikäteen sitä, että olipa tylsää. Samanlaista yhteistä ravintolajatkoa on jalkapallopelin tai kissanristiäisten jälkeenkin. Ei sitä varten häitä tarvita.

tähän piti pitkä kirjoitukseni liittää.

Vierailija
97/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "lapsettomat" häät kesäkuulla ja viemme vauvan (tuolloin 3kk) ja isompi jää hoitajalle. Tuskin ollaan kauaa, vauva on vielä rintaruokinnassa ja vauvasta ei mene lautasmaksuakaan. Kyse on veljestäni ja hän itse totesi jo puhelimessa ennen kuin kysyin, että varmaan otatte tuon pienen mukaan. Eli tuo oli oletuskin.

Vierailija
98/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa varautua siihen, että kaikki perheelliset kutsutut eivät juuri tuon lapsikiellon vuoksi tule häihin.

Esim. minä en tulisi lainkaan häihin. Syynä se, että meillä ei ole ketään, joka voisi hoitaa kolmea lastamme. Ja toiseksi, olemme täysipäiväisesti töissä ma-pe klo 8-16, joten haluamme vietää vähäisen vapaa-aikamme yhdessä lastemme kanssa.

hellan umala.. mitäs teette arkena 16-08..? ja ei yhtä la päivää ole käyttää jonkun toiveitten mukaseen juhlaan..? Parempi pysyä kotona.

Vierailija
99/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan sitä mieltä että jokainen saa järjestää häänsä niinkuin itse haluaa! Tottakai omat lapset ovat eri asia kuin 30 enemmän ja vähemmän tuttua muksua. Tuskinpa ne teidänkään lapset sinne jatkoille tulee? :) Ne jotka tuollaisesta pikkuasiasta suuttuu, niin antaa niiden tukehtua siihen herneeseen siellä nenässä. En minäkään halua häistäni mitään lasten juhlia, mutta tottakai omani ovat todistamassa vanhempien suurta päivää. Ja lopuksi; juhlapäivä on nimenomaan hääparin, ei lasten eikä varsinkaan niiden mököttävien vanhempien joiden kullannuput eivät ole tervetulleita. Minulla on ainakin sukulaislapsia jotka ovat niin huonosti käyttäytyviä etten halua heitä pilaamaan juhlaa. Ja juuri heidän vanhempansa varmasti loukkaantuisi k-18 kutsusta, sopii miettiä miksei kukaan halua näitä lapsia edes vahtia juhlien aikaa!?!

Vierailija
100/219 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni häät ovat morsiusparin juhla ja heidän toiveitensa mukainen, vieraat kunniottakoot kutsua. Omat lapset ja sisarusten lapset ovat perhetta,toisin kuin ystavien lapset.

Tuula

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi