Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMET 2009

22.01.2009 |

Aloitanpa tässä meille vuoden 2009 uuden keskustelun täällä vauvapuolella... Muutamahan näitä uusia "helmiä" jo on putkahtanut maailmaan...

Eli meidän tässä tiedot meidän "helmestä", joka kuitenkin tuli tammikuussa - kuten etukäteen jo osasin aavistaakin, eli:

POIKA s.18.1.09 rv37+0 3100g 47cm

Tulkaahan kaikki nopeasti tänne, ettei minun yksin tarvitse täällä kovin pitkään höpistä!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä sitten alkais kirjotteleen tälle puolelle =)

Nyt ollaan oltu 2 viikkoa kotona ja mukavasti on mennyt, ei mitään ongelmia oikeestaan. Armas syö ja nukkuu, nukkuu ja syö ja jaksaa jo hiukan seurustellakkin tohkeissaan olevien vanhempiensa kanssa. Öisin syö muutaman kerran, aamulla on välillä tissillä vähän väliä. Viime yönä nukkui 6 tuntia yhtä soittoa...oli jo pakko varovasti herätellä, kun vaipassa prutisi siihen malliin jo ennen nukkumaanmenoa. Mitään rytmiä ei tietenkään vilelä ole, illat välillä venähtää. Mies on vielä tän viikon isyyslomalla.

Tänään oltiin ekassa neuvolassa, hyvin näyttää kasvavan rintamaidolla, syntymäpaino oli 3790 g ja nyt 4190g ja ikää siis huomenna 2 viikkoa. Pituuttakin tullut pari senttiä. Iho on hiukan kuiva masussa vietetyn ajan jäljiltä, rasvaa/öljyä tarpeen mukaan. D-tipat saatiin mukaan, huomenna niitä sitten pitäs alotella...toivottavasti ei tuu pikkusen masu kipeeksi, tähän asti ei suurempia masuvaivoja ole ollut. Pieniä pulautuksia tulee ja ilmaa, mutta hyvä niin, ettei jää kiertämään...

Varovasti ollaan ulkoiltu muutama kerta, on nyt vaan aika kovat pakkaset, kunhan ne hellittää niin päästään kunnolla vaunuttelemaan. Semmosia meille, kirjotelkaa kuulumisianne kun ehditte! Nyt taidan mennä hiukan päikkäreille, kun noi mun miehet tuolla makkarissa koisii kanssa.

T:Hannekka ja Armas

Vierailija
22/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pitää koko kolme viikkoa isyysvapaata nyt heti alkuun. Talvilomakin hänellä on pitämättä, mutta ehdotin että jos vaikka pitäis sen sitten vähän myöhemmin. Ihan kohtalaisen rauhallista on ollu tämä perhe-elämä, kun on saatu koko porukalla tutustua uuteen tulokkaaseen. Isommat lapset on ihan innoissaan vauvasta, ja välillä jopa meinaa tulla tappelu, kun haluaisivat niin kovasti osallistua. Varsinkaan tuo neiti 5v:lle ei millään meinaa ymmärtää, että miksi hän ei voi vauvaa kanniskella, ja miksi äiti saa aina antaa tissistä maitoa, kun hän haluais niin kovasti pullosta syöttää...

Vauvalla ei ole vielä mitään rytmiä (tietenkään), paitsi että päivisin saattaa ottaa helposti 3-4 tunnin unia, mutta öisin unet on paljon lyhyemmät. Välillä saattaa yöllä nukahtaa vain puoleksi tunniksi, ja maksimissaan nukkuu yöaikaan 2 tuntia... Vielä taitaa olla sen verran hormoonihuuruja, ettei ole väsyttänyt. Olen kuitenkin yrittänyt ottaa päikkärit, jos vaan ollu mahdollista.

Itse voin oikein mainiosti! Ihanaa, kun ei kolota ja pakota selkää ja lonkkia. Kävin just äsken puolen tunnin kävelylenkin koiran kanssa, ja nautin täysin siemauksin, kun käveleminen tuntui niin helpolta! :) Mutta vaikka loppuraskaus olikin tuskaista ja odottavan aika oli turhauttavaa, niin kyllä palkinto oli sen arvoista...

Toivottavasti tänne löytää enemmänkin helmiä odotuspuolelta! Saadaan vauvajuttuja aikaiseksi...

Mimmi & pikku-ukko 6vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä jakaannuttiin 12.2.09 klo 3.09.

rv 41+3 käynnistettiin cytotecillä ja poitsu syntyi seuraavana yönä oikein rytinällä. Koko toimitus kesti vauhtiin päästyään 5t 45min.

Viime metreillä poitsu keräs massaakin melkoisesti. Painoa 4410g ja pituutta huimat 54cm. Koostansa huolimatta vauva voi hyvin. Solisluu murtui vaavilta tohinassa, mutta on jo parantumaan päin. Samoin ehdittiin jo käydä hakemassa vauhtia keskoskaapissa, kun hapen kanssa oli hieman ongelmia, mut kuten jo kerroin - nyt on kaikki ok.

Meillä poika on siis viikon ikäinen ja tankkaa, tankkaa ja tankkaa.

Onnea kaikille meille helmille ja toivotaan, et tänne saadaan iso porukka pian kasaan!

Visbe ja poju 8pv

Vierailija
24/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun saadaan pikkuhiljaa uutta väkeä tänne vauvapuolellekin. Ymmärrettävää on että aluksi opetellaan pienen kanssa arkea ja yritetään sitten ehtiä tännekin.

Meillä pikkumies on kohta 3 vko vanha; huh päivät menee niin vauhdilla ettei perässä meinaa pysyä. Imetyksen lisäksi olen joutunut alkaa antaan lisämaitoa, koska poitsu syö vain neljän tunnin välein. Terkka sanoi että pitäisi yrittää saada ainakin päivällä syömään tiheämmin, mutta yleensä on vain torkkunut rinnalla. Pullosta juo kyllä reippaasti ja äiti on vähän jo mustis pullolle...

Muutoin oletteko te käyttäneet lapsillanne Rela-maitohappobakteeritippoja? Vauvalla on hieman ollut vatsa kipeä d-vitaamiinista ja annoin sitten lisäksi Relaa (tuttu mamma on antanut Relaa täysimetyksessä olevalle vauvalleen myös). Mutta onko siis teillä kokemusta asiasta ja voisko noista maitohappobakteereista olla jotakin hyöytyä?

-vauvaksi- ja pikkumies

Vierailija
25/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relasta... tällä kertaa tulee tuota annettua, aiemmille en ole antanut. Mutta tuossa odotusaikana luin jostakin, että maitohappobakteerien syönnillä voi olla suotuisaa vaikutusta allergioiden ehkäisyn kannalta. Joten söin itse noita raskausaikana ja nyt olen antanut pojalle. En tosin aivan päivittäin, kun tuppaa toisinaan unohtumaan. En sitten tiedä, onko hyötyä, mutta eipä noista varmaan haittaakaan ole. Tosin oikein herkkävatsaiset vauvat taitavat saada niistä vatsanväänteitä, kun on öljypohjainen tuote kyseessä, mutta ainakin meillä tuntuu sopivan.

Joku kyseli, tarvitseeko kotikäynnille tulevaa neuvolatätiä kestitä, meillä ei ainakaan koskaan ole ollut mitään tarjolla, eikä varmasti odota. Vauvaa hän tulee katsomaan ja saattaa olla suht kireäkin aikataulu, joten ei välttämättä ehdi kovin pitkään istuskelemaan.

Mihin tämä aika oikein lentää, meidän ukko täytti jo kuukauden tuossa 18. päivä... eikä siitä nimestä hajuakaan, kohta tulee kiire, kun 15.3 olisi ne ristiäiset.

Vierailija
26/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin voisin tänne puolelle siirtyä, on ollut sen verran tohinaa ja väsynyttä etten ole aikaisemmin saanut aikaiseksi. Meidän POIKA syntyi sektiolla 10.2 rv 40+0 2765g 47 cm.

Kotiin päästiin viikko sitten ja päivät on menny kamalaa vauhtia! Vauva on ihana ja aika perustyytyväinen. Päivällä nukkuu 2-4 tunnin unia mutta yöllä sitten vähemmän... Imetyskin meillä sujuu hyvin, maitoa tulee välillä niin paljon että koko sänky lainehtii. Maanantaina meillä kävi terkka kotona poistamassa multa tikit ja katsomassa vauvaa. Paino oli lähtenyt hyvin nousemaan pelkällä tissimaidolla: 2850g, kun perjantaina sairaalasta lähtiessä oli 2610g. D-tipatkin saatiin ja niitä pitäisi sitten ensi viikolla ruveta antamaan.

Laurander ja Pipana 10pv

Vierailija
27/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin voisin tänne puolelle siirtyä, on ollut sen verran tohinaa ja väsynyttä etten ole aikaisemmin saanut aikaiseksi. Meidän POIKA syntyi sektiolla 10.2 rv 40+0 2765g 47 cm.

Kotiin päästiin viikko sitten ja päivät on menny kamalaa vauhtia! Vauva on ihana ja aika perustyytyväinen. Päivällä nukkuu 2-4 tunnin unia mutta yöllä sitten vähemmän... Imetyskin meillä sujuu hyvin, maitoa tulee välillä niin paljon että koko sänky lainehtii. Maanantaina meillä kävi terkka kotona poistamassa multa tikit ja katsomassa vauvaa. Paino oli lähtenyt hyvin nousemaan pelkällä tissimaidolla: 2850g, kun perjantaina sairaalasta lähtiessä oli 2610g. D-tipatkin saatiin ja niitä pitäisi sitten ensi viikolla ruveta antamaan.

Laurander ja Pipana 10pv

Vierailija
28/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs poitsu syntyi 2.2 rv 39+6, pituutta oli 49 cm ja painoa 3275g. Aika tyytyväisen oloinen vauva ollu tähän saakka, saa nähdä pysyykö näin helppona kuinka kauan.. D-vitamiinien aloittamisen jälkeen oli mahavaivoja, vaikka yritettiin aika varovasti aloitella ne. Terkka suositteli niitä RELA-tippoja ja mahavaivat kyllä helpotti, tosin voi olla että maha tottui D-vitamiiniin eikä niillä maitohappobakteereilla ollu asian kanssa mitään tekemistä.

Vauva syö hyvin, terkka kävi kotona punnitsemassa ekan viikon jälkeen, 570 grammaa oli tullu viikossa lisää painoa..:) Päivät onki lähinnä imettämistä, välillä nukkuu pienet päikkärit ja taas haluaa tissille. Melkein joka yö nukkunu 5-7 yhteen kyytiin, loppuyöt sitten heräileekin tiheämmin.

Tänään olis tarkoitus aloittaa ulkoilut kunhan poika heräilee päikkäreiltä ja syö, ollu niin kovia pakkasia ettei olla käyty vaunuilemassa vielä ollenkaan. Mies on ollu isyyslomalla koko meidän kotona olo ajan, ja jää vielä ensi viikoksi talvilomalle. Parin viikon päästä olisi jo tarkoitus lähteä vaavin kanssa parinsadan kilometrin päähän minun vanhemmille tulokasta näyttämään (vaikka kävivätkin jo laitoksella pikku herraa katsomassa)..

Rokotuksista, onko kellään kokemuksia näistä itse ostettavista rokotteista vauvoille? Ollaan ajateltu tuo Rota-virus rokoite ostaa kun kuitenkin ilmeisesti aika yleinen pienillä lapsilla. Harmi sinänsä kun se olisi syksyllä tullu yleiseen rokotusohjelmaan mutta ei kerenny vielä meille..

Toivottavasti alkaa meilläkin ketju vilkastua, kun näyttää helmiä kovasti jakaantuvan tuolla odotus-puolella! Jaksamisia kaikille yösyöttöjen yms. kanssa!

Nellu ja pikku-ukko 20pv

Vierailija
29/54 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku niin viksu ja vilimaattinen, et laittais uusien Helmien esittelypinon? En tiedä onko siinä ideaa, mut toisaalta olis kiva kasata porukka. :) Uteliaana näkis vähän millaista jälkikasvua on porukka saanu. :D Kumpia on enemmän tyttöjä vai poikia??

Vierailija
30/54 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille vaan. :) Toivottavasti tää keskustelu tälläkin puolella vilkastuu!

Meilläkin tuli pikkusella maha kipeeks, kun D-vitamiini alotettiin, mutta tuntuu nyt jo helpottavan. Hirveen nopeeta menee tää aika, meidän neiti on jo kohta 2 kuukautta. :) Ja nimeks sai muuten Venla. Kauheen pieni on vieläkin. 26. päivä on neuvola niin pääsee kohta kuuleen uudet mitat.

Joku pino ois kyll kiva, niinkun Visbe ehdottelikin!

Vierailija
31/54 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin onnesta ymmyrkäisenä poikaani tuijotan, on se niin suloinen! Meille siis syntyi 17.2. poika, 4410g ja 51,5cm pitkä. Menin tiistai-aamuna käynnistykseen ja paikat olivatkin jo 4cm auki. Oksitosiinitippa laitettiin ja kalvot puhkaistiin ja siitä synnytys lähtikin etenemään. Ponnistusvaihe oli rankka, mutta palkintona siitä suloistakin suloisempi, todella pulleaposkinen poika! Painoarvio heitti tällä kertaa n. 350g, vähän isompi oli kuin veikkasivat.

Imetyshommat meillä on vähän takkuilleet, poika hamuaa kyllä kovasti rintaa, mutta itkee sitten eikä suostu imemään. Lisämaitoa olen joutunut antamaan, paitsi tänään! Tänään on suostunut imemään ja pissavaippoja ollaan vaihdettu eli kai hän on tarpeeksi maitoa saanut (sormet ristissä, jotta tämä jatkuisi).

Hieman poika on keltainen, huomenna soittelen neuvolaan asiasta. On syönyt kuitenkin reippaasti ja katsoa tillotellut kylläisenä eli ihan ok virkeä mielestäni ollut. Nukkuessaan poika säpsähtelee tosi paljon, sätkiikin välillä. Onkohan se ihan normaalia? Sitäkin pitää kysyä huomenna neuvolasta.

Itsellä tuli synnytyksen jälkeen kamala turvotus, joka ei ole vieläkään laskenut. Ihan viimeisillänikin sain normaalifarkut jalkaan (en tietysti kiinni) ja pidin niitä masutuubin kanssa. Nyt ei puhettakaan, että reisistä menisi. Samoin kengät ei mene jalkaan. Onko kellään ollut vastaavaa? Kiloja ei sairaalaan juuri jäänyt :-(

Hilperiina ja pikku-mytty 5vrk

32/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekaa odottaessa ihan hirveesti turvotusta. Sitte ku vauva synty, ni ei se ainakaa yhtään vähentyny.. paremminki päin vastoin! Mutta kun oli viikko menny synnytyksestä ja jatkuvasti joi ihan kauheesti vettä, ni sitte aamulla huusin miehelle, että tuu kattoo, onko mulla oikeesti näin pienet varpaat?! Tosiaan sitte oli vasta lähteny turvotukset ja siinä sivussa 13 kg.. Että sellasta.. Täällä mä vielä vaan mahan kanssa keikun.. Toivottavasti pääsee kohta jo ihan virallisesti tälle puolelle! :)

Leeti rv 39+5

Vierailija
33/54 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi pikkunen poika 13.2. rv. 37. Mitat oli 3495g ja 49cm.

Vauva pääsi viikkoa myöhemmin sairaalasta, kun joutui olemaan antibioottihoidossa yms. Eli tässä on nyt muutama päivä opeteltu tätä "uutta elämää.

Imetys sujuu hyvin rintakumin kanssa, mutta ilman sitä ei tuu muuta, ku parkua. Johtuen varmaan siitä että sairaalassa on kuitenki viikko syötetty pullosta ja nenämahaletkusta. Yritetty on kuitenkin joka päivä jonkin verran. Onkos muilla kokemusta?? Mikä avuksi??

Nukkuminen meillä on ainakin tähän asti onnistunut hyvin. Poika herännyt öisin n. 2 kertaa. Suostuu nukkumaan omassa sängyssä(: Päivällä oon itekki nukkunu välillä, kun vaavi saattaa nukkua 4h putkeen. Pittää välillä oikein herätellä syömään. Ei auta kuin elää päivä kerrallaan eikä miettiä tulevaa(:

Turvotuksesta joku kyseli. Mulla sairaalasta kotiin tullessa paino oli laskenut vaan 3kg. Turposin vasta synnytyksen jälkeen, mikä johtui varmaan nesteytyksestä sektion aikana ja itellä kans meni antibiootti suoneen 4vrk. Nyt kuitenkin viikkoa myöhemmin painan saman verran, ku eka neuvolakäynnillä.

Vierailija
34/54 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ehtii kovin harvoin käydä... Vauva on edelleen tosi tiheästi rinnalla. Lisämaidoista onneksi päästiin eroon vihdoin viime viikolla. Se olikin tosi kova homma ja vieläkin vähän jännää, että tuleeko maitoa riittävästi, kun nyt ei ole päästy vaa'alle viikkoon, mutta torstaina on neuvola, että sitten nähdään. Pissavaippoja tulee ja vauva puklailee, että siitä oletan, että riittävästi tulee.

Meillä kakkonen kovasti mustis ja muutenkin ollut tosi hankala koko tämän eskarivuoden ajan, jopa siinä määrin, että olen puhunut siitä jo neuvolassa ja saanut numeron neuvolapsykologille. Rimpauttamista olen vielä miettinyt. Että täälläkin harmaita hiuksia mustasukkaisuuden vuoksi.

Ulkoillessa tyttö nukkuu hyvin, mutta sisällä heräilee vähän väliä pukluun tai masuvaivoihin, vaikka kuinka röyhtäyttäisi. Ehkä pitää kokeilla relaa. Itse olen syönyt Gefilus-kapseleita jo monta vuotta, jo kakkosen aikoihin juuri noiden allergiajuttujen takia. Olen kuvitellut, että se riittää, että itse syön, että vauva saa rintamaidon kautta myös, mutta täytyypä tutkia asiaa.

Yöt menee vaihtelevasti, välillä nukutaan neljä tuntia putkeen, välillä vain parin tunnin pätkiä. Kelloa en ole niin hirveästi jaksanut kytätäkään, pistän vauvalle tissin suuhun, kun se herää ja jatkan unia. Kellon vahtimisesta saan vain stressin, kun mietin, miten vähän ehdin nukkua jne. En tunne itseäni mitenkään ihmeemmin väsyneeksi ja alan vähitellen ottaa taas kotitöitä haltuuni, jotka mies on hoidellut tässä alussa. Mutta olen kyllä tosi armollinen itselleni ja lepään jos siltä tuntuu, en yritäkään raataa.

Hyviä vointeja kaikille pikku helmille!

Hilpsu ja nyytti 4 vkoa

Vierailija
35/54 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti yrittää kirjoittaa vähän enemmänkin...

Käytiin eilen ekaa kertaa neuvolassa. Pituus 55cm, paino 4800... eli hyvin on ruoka riittänyt. Sen näkee kyllä poskistakin. Parin viikon päästä on sitten lääkärineuvola ja minulla samalla jälkitarkastus.

Yöt ovat hieman vaihtelevia, viime yönä herättiin 23.00, 1.00, 3.00 ja 6.00 '(oltiin hereillä klo 3.00-4.00) Jännintä on, että nuo heräämiset olivat kaikki minuutilleen tasatunnilla, kun kelloa katsoin. Tunnin valvominen tuli siitä, että tuo kolmonen heräsi ja alkoi huutaa, että pitää panna lukuvalo päälle. No siinä valossahan vauvakin sitten piristyi "höpöttelemään" omiaan (eli katselemaan ympärilleen, heilumaan ja ähkimään.) Nytkin valvoo kainalossa, kun yhdellä kädellä kirjoittelen sängyllä maaten. Tämä läppärin käyttö onnistuu vielä näin, mutta ei varmaan enää pitkään.

ansku85: toivotaan, että teillä lähtee syöminen sujumaan, on tuo imetys niin helppoa, kun ei tarvi pullojen kanssa hosua. Yötkin sujuvat vaivattomasti (etenkin perhepedissä, kuten meillä), kun herätessä vain vaihtaa puolta ja työntää tissin suuhun. Meillä silloin aikanaan poika oppi aika pian nenämahaletkun irti revittyään imemistekniikan ja imetys sujui sitten hyvin. Ja meidän poikahan vietti sairaalassa 5 viikkoa.

Vierailija
36/54 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilenpa sen pyydetyn listan tekoa,,, tuossa tiedot, jotka täältä löysin, en jaksa nyt penkoa odotuspuolelta, joten täydentäkää osaltanne puuttuvia tietoja,

VAUVAHELMET 2009

27.12.2008 tyttö 2725g 47cm rv.34+1 (punpun)

18.1.2009 poika 3100g 47cm rv37+0 (katjalah)

26.1. tyttö 3100g, 49 cm, rv 38+3 (hilpsu)

29.1 tyttö rv39+4 (sittisontiainen(

1.2 poika 3290g 50cm rv38+4 (vauvaksi)

2.2 poika 3275g 49cm rv39+6 (mamma2009)

5.2 poika 3445g 49cm rv40+2 (mandariini80)

7.2 tyttö 3180g 48cm rv40+0 (miina75)

10.2 poika 2765g 47cm rv40+0 (laurander)

12.2 poika 4410g 54cm rv41+3 (visbe)

13.2 poika 3650g 51cm (mimmi75)

13.2 poika 3495g 49cm rv37 (ansku84)

17.2 poika 4410g 51,5cm (hilperiina)

4 tyttöä 9 poikaa

Miina75: mulla meni ohi tuo, että sait nyytin synttärilahjaksi. eli syntymäpäiväonnittelut itsellesikin näin jälkikäteen!

Hannekka: jäi nyt pois listalta, kun en muista pojan syntymäpäivää, paino syntyessä 3790g.

Vierailija
37/54 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tänään, aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta! Käytiin aamupäivällä saattamassa esikko kouluun ja samalla kaupassa. Tuntui niin kivalta vaeltaa tuolla auringonpaisteessa. Oikein aloin ihmetellä, että tässäkö sitä taas ollaan, kärryjen kanssa kulkemassa, välillä on vaikea uskoa tätä onnea..! :)

Miten tämä vauvan kasvu huolettaakssn tällä kertaa?! Kaivoin jo kakkosen neuvolakortin esiin, että voin vertailla miten hän kasvoi. Ensimmäisen kuukauden aikana näyttää tulleen painoa 800g. Eilen henkilövaa'alla punnitessa näytti, että tytölle olisi nyt tullut painoa noin 500g syntymäpainosta. Se on kai ihan ok, kun ajattelee, että paino kuitenkin tippui lähes 400g. No, huomenna selviää. Ja meidän vaakakin on niin epätarkka, mittaa vain 200g:n tarkkuudella, että tuosta on nyt paha sanoa...

Imetyksestä vielä: tässä alussa ilman mitään mutkiakaan imetys vaatii kyllä kärsivällisyyttä eikä ole aina niin nautinnollista. Mutta itse muistelen niitä aikoja 4 kk:sta ylöspäin pojan kanssa, kun imetys sujui itsestään ja oli ihana hellä hetki unilta heräämisen jälkeen tai ennen unia. Että jos imetys näin alussa tökkii tai kyllästytttää, niin rohkaisuksi vaaan, että se muuttuu ajan kanssa aina vain paremmaksi. Ja nyt lopetan imetys-propagandan tähän!

Onkohan kauppoihin tullut jo keväthaalarit? Ei ole noissa isoissa kaupoissa vielä tullut käytyä, lähi ruokakaupassa vain. Pitäidi päästä vähän haalari ja muille kevätvaate ostoksille, ettei käy köpelösti. Sekä esikko että kakkonen kasvavat kuin pavunsalot ja lisäksi kuluttavat mahdottomasti vaatteitaan, joten taas olisi uusien aika.

Hilpsu js pikku-tintti

Vierailija
38/54 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään eka neuvola, tytöllä ikää nyt 2 ja puoli viikkoa. Hyvin oli paino noussut, painaa nyt 3 500g(syntymäpaino 3130g). Pituutta tai päänympärystä ei edes mitattu. outoa mun mielestä. Seuraava neuvola on sit 12.3 vähän reilu kuukauden ikäisenä. Neuvolan tätsyn mielestä meidän tyttö on hassu vauva kun on vastasyntyneen kokoinen mutta niin terhakka, että voisi luulla pari kuukautiseksi. Ja niinhän se kyllä onkin, tosi tarkkaan seuraa ympärisöään (mitä sitten lie näkekään) kannattelee päätään ja on hyvin jäntevä typy!

Meilläkin katjalahin tavoin öisin herätään täsmälleen tasatunnein, viime yö meni 0.00, 2.00, 4.00 ja 6.00. Eli kahden tunnin välein tankkaa tissillä, en kyllä pistäisi yhtään pahitteeksi vaikka vähän pidempiä välejäkin joskus pitäisi mutta näin näköjään mennään ainakin toistaiseksi.

Imetyksestä on ollut puhetta. Itselläni imetys sujuu nyt jo ihan mukavasti (eka viikko oli kyllä ihan h..vettiä), nännit on parantuneet ja maitoa ei enää pakkaudu sellaisia määriä tisseihin että pumppua tarvitsisi. Toivottavasti maitoa riittää ja täysimetyksellä pärjäisi pitkään! Ollaan lähdössä kesäkuun alussa turkkiin ja mikäs sen helpompaa kun olisi omat eväät koko ajan mukana sopivan lämpöisinä:)

Ristiäiset meillä on vasta 4.4 kummit ja pappi olivat niin kiireisiä että valitettavasti meni noin pitkälle. Itse olisin halunut jo maaliskuun puolivälissä niitä vietellä. Tosin ei meillä kyllä ole nimeäkään vielä päätetty, että nythän on sit aikaa sitä pähkäillä:)

Ja kiitos katjalah synttärionnitteluista näin jälkikäteen.

Vierailija
39/54 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos esittelystä! Se oli oikein kivaa luettavaa.

Ja vielä toinen kiitos siitä imetyskannustuksesta. Meillä ei imetys onnistunut ollenkaan esikoisen kanssa ja nyt on toisen kanssa opeteltu. Maidon määrästä ei mitään tietoa, mutta tippa ainaskin. Se on varmaa, että lisämaitoa tarvii joka ruoalla. Yöllä ei niin paljon, mut päivällä senkin edestä. Vaavi ei oikein jaksa "keskittyä" imemisen aloittamiseen ja kärsivällisyyttä tarvitaan tosissaankin. Kunhan alkuun pääsee, niin vaavi kyllä imee niin, et tuntuu selkäytimessä asti. :) Homma ei ihan vielä ole kovin nautinnollista, mutta toivotaan että niin käy, kun itsekin oppii "tavoille".

Meillä poika herää tasan kaksi kertaa yössä ja tankkaa melkoiset määrät. Sen jälkeen taintuu takaisin nukkumaan. Muutoin pikkuinen on oikein reipas ja terhakka. Reppana synty isokokoisena ja kaikki epäilee, että vaavi on vanhempi kuin onkaan. Onneksi kotiväki tietää, että meillä on ihan pienoinen vaavi, vaikka onkin melkoinen jätti. :)

Ristiäisistä: meilläkin on vasta huhtikuussa, kun muilla tuntuu olevan niin paljon kiireitä. Me itse oltais haluttu jo vähän aiemmin, mut oltais saatu pitää ristiäiset keskenämme. Ajateltiin sit vähän muitakin ja yritetään vasta tosiaan huhtikuussa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan - kait.

Jos sitä lähtis taas vaipan vaihtoon (ollaan muuten aloitettu jo kestisten kanssa "touhuilu").

Visbe ja vaavi 2vkoa

Vierailija
40/54 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa kirjotella tälle puolelle.niin tottuneesti menee tonne odotukseen :)

ilmottaudutaan mukaa pojan kanssa ja liudalla kysymyksiä.

poikamme syntyi tiistaina 17.2 klo 12:29 paino 2875g ja pituus 50cm vko 41+5

kotiin pääsimme perjantaina,ja se ilta oli ihan kauheeta säätöä.sairaalassa oli jotenki niin helppoa kun ei tarvinnu kuin olla ja ruoka tuotiin nenä eteen.kotona pitää hoitaa vauvan lisäksi kaikkea muutakin ja vielä ehtii syömään siinä sivussa, huoh.no seuraava päivä sujui jo paremmin ja nyt ollaaki oltu pojun kaa kahestaa päivät kun mies meni jo töihin maanantaina.

kestoilemaan ei olla vielä alettu,kun tuntuu että noi pienimmätkin vaipat on liian isoja.lakanat saatu pestä jo moneen kertaa :)

imetys sujuu todella hyvin, painoa tullut 4 pvässä 315g,eli poika painaa jo hurjat 3100g.alkaa jo näyttää vauvalta eikä ole enää sellanen pikku rääpäle :)

öisin heräilee n.parin tunnin välein syömää ja "yöunet" meillä nukutaan 6 aikaa aamust eli sen 3-5 tuntia putkeen.

sitten niitä kysymyksiä..

nukkuuko teillä vauva omassa sängyssä öisin?onko siitä haittaa jos nukkuu vieressä?

mistä tietää että vauvalla on masu kipeä,esim jostain sellasesta mitä olen syönyt?

milloin niitä ristiäisiä kuuluu pitää (minkä ikänen vauvan täytyy olla) , ja mihin siitä pitää ilmoittaa?eikö se nimi pidä ilmoittaa aikasemmin jo jonnekin?

ja sitten vielä siitä ulkoilusta,eli kauan saa olla ekoilla kerroilla ulkona jos ei paljo pakkasta?

kiitos jo etukäteen jos joku viisaampi jaksaisi valaista taas tätä blondia ;)

bratzh ja poju 8vrk (oh,miten aika menee näin nopeesti)