Mitä mieltä tästä tuloksesta?
Yli puolet kansasta soisi homopareille kirkollisen siunauksen
Sunnuntai 25.4.2010 klo 05.17
Yli puolet suomalaisista soisi homopareille vähintään kirkollisen siunaukseen, kirjoittaa Aamulehti.
(JONNA ÖHRNBERG)Lehden kyselyssä homoliittojen siunaamisen kannalla oli 60 prosenttia vastaajista. Puolet tästä ryhmästä olisi valmis hyväksymään myös homojen kirkollisen vihkimisen avioliiton tapaan.
Kirkon tutkimuskeskuksen tutkija Kati Niemelä pitää tulosta odotettuna. Hän toteaa Aamulehdelle, että kirkossa asenteet muuttuvat hitaammin kuin muun yhteiskunnan. Niemelä arveleekin, että menee vielä pitkä aika ennen kuin kirkko hyväksyy homoparien siunaamisen.
Kirkolliskokous ottaa asiaan kantaa ensi kuussa. Piispankokous on ehdottanut rukousta homoparien puolesta.
Aamulehti kysyi myös suhtautumista naispappeuteen. Lähes puolet vastaajista olisi sitä mieltä, että naispappeuden vastustajien pitäisi erottautua kirkosta omaksi ryhmäksi.
Kyselyyn vastasi puhelimitse tuhat henkilöä kuun puolivälissä.
Kommentit (2)
Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa. Kyse on ihmisoikeuksista, eikä sen, ketä rakastaa, pitäisi olla rajoittava tekijä.
Mä en ymmärrä miksei voida kunnioittaa toisten valintoja.ITse olen Bi,mutta en voi edes kuvitella oman sukupuoleni kanssa mitään koska lähimmäisetki ovat niin tynnyrissä kasvanutta porukkaa.
Toivottavasti tulee joskus laki joka takaa homo-,lesbo-,ja heteropareille kaikissa asioissa tasa-arvon....niin lapsen hankinnassa kuin avioliittoasioissa....ihan kaikessa.