Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tei joilla ei yhtään lastenhoitoapua - harmittaako?

Vierailija
24.04.2010 |

Meillä siis tilanne että sukulaiset ja kummit asuu kaukana, ja vaikka kaverit mielellään lasta periaatteessa ottaisivat hoitoon, niin lapsi on sen verran pieni ettei pärjäis kuin pienen hetken. Miehellä on työ johon kutsutaan lyhyellä varoitusajalla ja mulla on ollut usein tilanteita että lapsi on vaan otettava mukaan tai en ikinä pääsisi kavereiden kanssa mihinkään. Voin sanoa suoraan, että kyllä harmittaa. Mä pidän huolen että lähdetään aina tilaisuuksista pois jos lapsi vähänkään aiheuttaa ja odottelen kaveria sitten jossain aulassa tai muualla lapsen kanssa. Mä yritän ajatella aina, et pianhan tää aika on ohi ja kohta lapsi on niin vanha että voidaan ostaa lastenhoitoapua. Joskus auttaa, ja joskus vaan kismittää kun on viikkokaupalla odottanut jotain muakvaa tapahtumaa, ja sitten se ei onnistukkaan.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lapsen myös mukaan joka paikkaan, en veisi häntä muiden vaivoiksi. Päivät ovat hoidossa kun olen töissä ja pyrin kaiken mahdollisen järjestämään päiväsaikaan. Kaikki ei tietenkään onnistu ja välillä on neuvoteltu pankissa lainanehdoista taaperon kanssa tai istuttu juhlagaalassa ainoana "lapsellisena", ravintolassa tosi usein illallisilla jne

Oivalsin tässä yksi kerta, kun olimme ravintolassa taas eräässä tilaisuudessa syömässä, että hei, toi meidän kolmevuotiashan osaa käyttäytyä hyvin! Hänellä on oma laukku mukana, jonne pakkaa itse mukaansa tarvitsemansa pikku lelut, kirjat tms. Osaa istua nätisti, osallistuu kesksuteluun ja luo ihan oikeasti kontakteja ihmisten kanssa siinä missä aikuisetkin.

Osaa tilata haluamaansa juomaa/ruokaa ja olla kohtelias tarjoilijoille ja osaa tottavie flirttailla (ei AIKUISMAISESTI vaan ihanan lapsimaisesti) siten, että yleensä sitten tarkoilijat kantavat hälle kaikenlaista ylimääräistä...

Niin, en vielä tiedä olemmeko tehneet karhunpalveluksen vai toimineet oikein lapsemme kanssa ottaessamme häntä mukaan sinne ja tänne.

Mutta ainakin olemme kasvattaneet hänet itse emmekä ole hänen takiaan sukuamme vaivannut, emme edes koe sitä tarpeellisena.

Vierailija
42/43 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa.huomen esim.pitää mennä haaroja levittää lekuril heti aamust ku muuta aikaa ei saant ni isukki menee sit myöhemmi töihi.Onnek työantaja joustaa. iha oikeesti välil ketuttaa ku kaik omat lekuri ym.ajat pitäs suunitella kalenteri kans ku ei oo sitä lastenhoitoapua.aarg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse muutin uudelle paikkakunnalle ja olin kotiäitinä, yritin virittää samaa äitien vertaistukisysteemiä, mikä toimi edellisellä paikkakunnalla. Siellä jeesattiin paljon. Tällä paikkakunnalla yllätyin täysin siitä, että monet ovat kotoisin täältä, joten heidän vanhempansa, ystävänsä ja lasten kummit asuvat myös täällä tai lähikunnissa, joihin n. 10-15 kilometriä matkaa. Ei siis ole tarvetta vastavuoroiselle lastenhoidolle, kun on hoitoapua omasta takaan! Jossain vaiheessa väsyin kyselemään tämän hoitoavun perään, kun vastaus oli aina sama ja olemme nyt jo vuosia turvautuneet MLL:n hoitajiin.

Törmäsin myöhemmin myös siihen, että monet isovanhemmat hakevat lapsenlapsia päiväkodista säännöllisesti. Jotkut isovanhemmat ovat tarkoituksellisesti muuttaneet toiselta paikkakunnalta tänne, jotta voivat olla lastenlastensa tukena.

Toivon, että voisin itse olla apuna omille lapsilleni, jos he sitä aikoinaan tarvitsevat. Luoja varjelkoon minua siitä, että narisisin silloin, että pakko se oli minunkin pärjätä ilman isovanhempien hyysäämistä, nyt on teidän vuoro... Täytyy jo nyt pyytää jotain ystävää lyömään minua siinä vaiheessa, jos tällaista hapatusta alkaa suu suoltamaan.