Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tumma puku -koodi: voiko nainen pukeutua mustaan juhlavaan housupukuun?

Vierailija
23.04.2010 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä hametta, mutta omistaa useamman mustan tai syvänsinisen juhlavan housupuvun. On kyllä kaikin puolin tyylikäs nainen ja kantaa asunsa kauniisti:-)

-ap

Vierailija
2/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten puolelta etiketti näyttää joustavan kovasti. Pitkä tumma housupuku pienellä glitterillä tai helmillä asustettuna sopii mainiosti. Itseasiassa on ihan varma valinta.

käytä hametta, mutta omistaa useamman mustan tai syvänsinisen juhlavan housupuvun. On kyllä kaikin puolin tyylikäs nainen ja kantaa asunsa kauniisti:-) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muunkin väriseen kuin mustaan. tumma puku tarkoittaa naisella juhlapukua, pitkä tai lyhyt ja juhlava housupukukin käy, mutta oltava siis juhlava. itse olen ollut tällä koodilla silkkihousuasussa, yläosana samaa silkkiä toppi, juhlasandaalit ym. juhlavat asusteet.

Vierailija
4/8 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kysytte näitä pukeutumisetikettin liittyviä kysymyksiä niin please: kertokaa, mihin kellonaikaan juhla alkaa. Tumma puku -juhla on laaja käsite ja naisella oikea asu riippuu käytännössä aika paljonkin siitä, onko keskipäivä vai kenties iltatilaisuus.

Musta housuasu on myöskin laaja käsite. Housuasun juhlavuus riippuu materiaalista, leikkauksesta ja asusteista. Esim. smokkityylinen housuasu käy naisella kyllä hyvinkin iltajuhlaan.

Vierailija
5/8 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa miehelle pukukoodia, ja silloin nainen pukeutuu pitkähelmaiseen pukuun. Ei housuihin.

Asiantuntija en ole, mutta itse en lähtisi housupuvussa.

Vierailija
6/8 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä puku vaaditaan naiselta vain, jos miehen pukukoodi on "juhlapuku". Se tarkoittaa frakkia, mutta mies voi aina korvata frakin tummalla puvulla. Juuri tämän takia maininta "tumma puku" aiheuttaa tulkintaongelmia.

Vierailija
7/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellinen kirjoittikin, tumma puku on naiselle melko moninainen pukukoodi ja antaa paljon vapauksia.

Itse vierastan huosupukua astetta siistimmissä iltajuhlissa.

Housupuvun laatuun pitää myös kiinnittää huomiota - materiaalin ja/tai leikkausten tule oikeasti olla juhlavia. Aina toisinaan kun näkee naisilla (sinänsä ihan siistejä ja laadukkaita) mustia perusjakkupukuja. Lienee sanomattakin selvää, että tät se "juhalava housupuku" ei tarkoita, vaikka ko. jakkupuku kuinka olisi siisti ja hyvin leikattu ja sen kantajan perusvaate farkut.

Vierailija
8/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumman puvun vastine naisella on cocktail-tyyppinen asu eli polvipituinen mekko/hame. Pitkä helma on ylilyönti; se kuuluu vasta juhlapuvun puolelle, kuten täällä on jo todettukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi