Käytän viittä kosmetiikkatuotetta:
hammastahna
deodorantti
karitevoi
marseille-saippua
hoitoturve
Miehelläni on enemmän hoitotuotteita kuin minulla!
Kommentit (23)
joka osti vitsinä luomushampoota s-marketista. Muuta en enää huoli, tukka ei littaannu eikä tarvi hoitoainetta.
joka osti vitsinä luomushampoota s-marketista. Muuta en enää huoli, tukka ei littaannu eikä tarvi hoitoainetta.
miksi? oletko työelämässä vai kotona?
Urtekram Rose shampoo. Aluksi tuntui hassulta kun ei vaahtoa niin kuin normi shampoo, mutta todellakin suosittelen.
ennen käytin lähinnä kampaamotuotteita, mutta kallis shampoo varastettiin uimahallissa. Ajattelin sitten ostaa uimashampoon marketista ja nappasin tuon.
miksi? oletko työelämässä vai kotona?
En meikkaa, koska en tykkää. En ole koskaan meikannut arkena.
ap
hammastahna
deodorantti
karitevoi
marseille-saippua
hoitoturve
Mulla hoitoturpeen tilalle vaseliini huulirasvaksi niin se on siinä. En meikkaa enkä laita tukkaa, en ymmärrä miksi pitäisi jos se ei kiinnosta. Koen itseni kauniiksi ja itseni näköiseksi näin, toisin kuin teininä kun piti yrittää meikata.
Mulla menis kyllä naama ihan tukkoon tosta, kropasta puhumattakaan.
Ja tosiaan, hiuksianikin pesen shampoolla ja hoitoaineella. Ja kesällä käytän aurinkovoidetta.
Karitevoi sopii mun iholle oikein hyvin. Ensimmäinen rasva, jolla iho ei kuivu ja kutise.
ap
Mä yritän minimoida kosmetiikan ostelun, mutta paljon sitä on silti:
rasvat:
- vartalorasva Essex (apteekista, kosteusvoide, käytän aina kun pesen itseni)
- kasvorasva Nivea Youhg (voin käyttää naamaan vain "rasvatonta rasvaa")
- käsirasvat, useita erilaisia, koska olen saanut niitä (itse ostan Norwegian formulaa tai Body Shopin hamppurasvaa)
- huulirasva
- Bepanthen
pesuaineet:
- shampoo
- hoitoaine
- omenaviinietikka (siis ihan tavallinen, hiuksille)
- Avecyd-pesuneste vartalolle
- palasaippua kainaloille, tosin nyt ei ole saippuatelinettä, joten ei ole niin usein käytössä
muuta:
- aloe-geeli (esim. ihottumiin)
- höyläysgeeli (käytän vain kainaloihin, muut karvat epiloin)
- hammastahna
meikit:
- epälukuinen määrä meikkejä, nykyään käytän vain kajalia ja ripsiväriä
Ainakin noi.
Niin ja tietenkin punainen kynsilakka, siitä en tingi!
Koska käytän marseille-saippuaa kropan ja kasvojen pesuun ja olen hyväksi havainnut mutta hiuksiin ei ole tullut kokeiltua. Mulla pitkät hiukset.
käytin aina viime vuoden loppuun asti shampoota ja hoitoainetta, ihan kampaamotuotteita. Hiukseni olivat aina littanat ja , yök, rasvaiset jo illalla aamun pesun ja puunauksen jälkeen.
Sitten luin hesarista shampoottomasta pesusta, kokeilin tätä, mutta ei ihan iskenyt, tai en jaksanut odottaa sitä 4-6 viikkoa, että hiuspohja olisi tähän tottunut. Kokeilin sitten Sebamedia, ja AVOT! hiukset eivät ole klimpissä vaan tuuhean oloiset, eivät rasvoitu niin nopeasti, joskus olen ollut jopa kolme päivää pesemättä, ja sebamed pesujen väliin sopii mainiosti vesipesut! käytän latvasuojaa (Bonacure), geeliä (Indola) ja paul mitchellin hiuslakkaa. pitääkin ehtiä sokkarille...
Vai ihan pesunesteellä? Mäkin haluan kokeilla...
käytän:
*shampoo+hoitoaine
*2 muuta hiustuotetta
*suihkugeeli
*vartalovoi
*käsivoide
*kasvovoide
*deodorantti
*huulikiilto
*ripsiväri,rajauskynä,luomiväri,puuteri,peitepuikko
*kuorinta-aine+kasvonaamiot joskus
Miesystävälläni onneksi sentään vähemmän tuotteita käytössä :)
Vai ihan pesunesteellä? Mäkin haluan kokeilla...
Jolla pesen myös ihon.
käytän:
*shampoo+hoitoaine
*2 muuta hiustuotetta
*suihkugeeli
*vartalovoi
*käsivoide
*kasvovoide
*deodorantti
*huulikiilto
*ripsiväri,rajauskynä,luomiväri,puuteri,peitepuikko
*kuorinta-aine+kasvonaamiot joskusMiesystävälläni onneksi sentään vähemmän tuotteita käytössä :)
Ajatus lähti "jos joku kurkkaisi kylppärin kaappiin" -ketjusta, kun moni kirjoitti kuinka paljon erilaisia tököttejä kaapista löytyy. Meillä on varmaan aika oudon näköinen wc:n kaappi, kun naisen läsnäolon voi päätellä lähinnä punaisesta hammasharjasta...
Oli mulle ennen paljon enemmän kaikenlaisia purkkeja ja purnukoita, mutta ne on vaan vähentyneet. En oikeastaan enää meikkaa, en ole koskaan meikannut muuten kuin baariin tai juhliin ja niitä nyt ei enää ole ollut. Kyllä mulla taitaa jossain jemmassa olla puuteri, ripsiväri ja huulipuna. Mutta en voi sanoa, että käyttäisin niitä. Samoin on hiusten laittamisen kanssa. Jos pidän hiuksia joskus auki, niin lähinnä baarissa ja kun baarissa ei ole tullut käytyä aikoihin, niin eipä ole ollut tukanlaitollekaan tarvetta.
Kun ei meikkaa, pärjää ilman meikinpoistoainetta. Kun ei laita tukkaa vaahdoilla ja lakalla, ei tarvi voimakkaita shampoita. Ja sen olen havainnut, että kun ei tarvi meikinpoistoaineita, eikä käytä enää nestemäisiä suihkusaippuoita, en tarvi enää rasvojakaan niin paljon.
ap