Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oman lapsen ylioppilaslahja

Vierailija
22.04.2010 |

Minkä hintainen lahja (tavara, rahaa tms) on mielestäsi sopiva yo-lahja omalle lapselle?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Minusta se on vain ihana tapa palkita lapsi kovasta työstä. Ja onhan äiti siitä aivan tavattoman ylpeä, kun oma pikkuinen seisoo komeana puvussaan ja saa rehtorilta stipendin. Äidin oma vauva... :-).

Rakkaus ja läsnäolo ei sulje pois sitä, että sen yksiökin voi ostaa, jos on rahaa.

Miksi ylioppilaslahja pitäisi antaa omalle lapselle? Mulle ainakin riittää ja riitti, että vanhemmat on olemassa ja rakastavat minua ja tekevät kaikkensa mun eteen, tai tekivät silloin.

Vierailija
22/34 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmiltani. Omalle tyttärelle ostaisin ehkä myös korun, pojalle jotain tekniikkaa, riippuen mille tarvetta. Toiveissa olisi, että voitaisiin ostaa asunto/asunnot muutenkin kun opiskeluaika koittaa, ei siis lahjaksi. Mutta noista asunnoista tietysti maksaisivat meille nimellistä vuokraa oppiakseen vastuullisuutta. Onneksi tuohon on vielä aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama varmasti mieluinen lahja jäljellä, tablet PC www.brima.fi

Vierailija
24/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ilmoitin vanhemmilleni, että juhlien maksaminen (ostin vain itse vaatteet ja lakin ja vanhemmat maksoivat tarjottavat, koristeet, valokuvauksen ja kuvat, meikin ja kampauksen..) riittää mulle, mutta ostivat myös päivän asuun täydellisesti sopivat helmet, helmirannekorun ja -sormuksen. kalliiksi nuo varmaan tuli mutta olin superonnellinen:)

jos vanhemmat maksaa juhlat, niin musta joku 50-100e lahjakin olisi tosi hyvä, useamman satasen lahjat pian yksinasuvalle aikuiselle tuntuvat oudoilta. itse ainakin haluan näyttää pärjääväni ja haluavani pärjätä omillani ja nyt ekana yliopistovuonna itsenäistyttyäni yli satasen lahja tuntuisi liioittelulta. :) yo-juhlissa lahjoja tulee muutenkin riittämiin, musta vanhempien ei tarvitsisi ostaa välttämättä mitään!

Vierailija
25/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kummalliselta, mutta erittäin toivottu lahja se oli. Maksoi n. 10 000 mk.

Miehen tyttärelle ostettiin 1000 € hintainen läppäri.

Vierailija
26/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskolleni maksoivat vissiin puolet ajokortista. Eiköhän tuo sopiva lahja ole pitkälti kiinni lapsen toiveista ja toisaalta vanhempien mahdollisuuksista.

Vierailija
27/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä todella iso raha vaikkei nämä nykyajan lapset sitä tajuakaan

sen tuhannen markan ostovoima silloin kun sinä kirjoitit ylioppilaaksi oli varmaan pikkuisen enemmän kuin 165 euron ostovoima tänään. Vaikket sinä sitä ehkä tajuakaan.

Vierailija
28/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mielessä kävi, että vieläkö siihen joku lahja lisäksi. Käytännössä saavat ilmaisen asuminen vanhempien omistamissa asunnoissa siihen asti, kunnes perustavat perheen.

Vierailija
29/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsi, vitsi... !!ei voi olla totta.

tai jos ei ole, niin mitä sitten saatte ammattiin valmistujaislahjaksi. Kerristalonko, ha hah...

By the way ! Itse maksoin ylppärivaatteni ja lakin. Lahjaksi sain korun. No olenpa oppinut pärjäämään omillani.

Vierailija
30/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsi, vitsi... !!ei voi olla totta.

tai jos ei ole, niin mitä sitten saatte ammattiin valmistujaislahjaksi. Kerristalonko, ha hah...

By the way ! Itse maksoin ylppärivaatteni ja lakin. Lahjaksi sain korun. No olenpa oppinut pärjäämään omillani.

Vierailija
31/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 3000 euroa vastaavan summan. Nykyään tietysti olisi enemmän, koska siitä on jo 20 vuotta.

Jotain isompaa pesämunaa itsekin lapsille ajattelisin.

Vierailija
32/34 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Moccamasterin viime keväänä, mielestäni aivan loistava lahja kahviriippuvaiselle :) kuitenkin materiaa paremmalta tuntui nähdä vanhemmat ylpeinä hienoista papereista...

Vierailija
33/34 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin oikein hyvät paperit ja sain vanhemmiltani lahjaksi komean solmioneulan, jolla on sukuhistoriallista arvoa, rahallista ei niinkään.

Eikä todellakaan harmittanut. Perheemme oli pienituloinen ja olisi ollut järjetöntä laittaa yhden lapsen lahjaan paljon rahaa.

Sen sijaan muistan kuin eilisen päivän, miten ylpeä ja iloinen äitini tuona päivänä oli.

Vierailija
34/34 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan ne ostettu jo teidän ollessanne pieniä? Niin meikäläinen on tehnyt.