oman lapsen ylioppilaslahja
Minkä hintainen lahja (tavara, rahaa tms) on mielestäsi sopiva yo-lahja omalle lapselle?
Kommentit (34)
vanhemmiltani. Omalle tyttärelle ostaisin ehkä myös korun, pojalle jotain tekniikkaa, riippuen mille tarvetta. Toiveissa olisi, että voitaisiin ostaa asunto/asunnot muutenkin kun opiskeluaika koittaa, ei siis lahjaksi. Mutta noista asunnoista tietysti maksaisivat meille nimellistä vuokraa oppiakseen vastuullisuutta. Onneksi tuohon on vielä aikaa...
mä ilmoitin vanhemmilleni, että juhlien maksaminen (ostin vain itse vaatteet ja lakin ja vanhemmat maksoivat tarjottavat, koristeet, valokuvauksen ja kuvat, meikin ja kampauksen..) riittää mulle, mutta ostivat myös päivän asuun täydellisesti sopivat helmet, helmirannekorun ja -sormuksen. kalliiksi nuo varmaan tuli mutta olin superonnellinen:)
jos vanhemmat maksaa juhlat, niin musta joku 50-100e lahjakin olisi tosi hyvä, useamman satasen lahjat pian yksinasuvalle aikuiselle tuntuvat oudoilta. itse ainakin haluan näyttää pärjääväni ja haluavani pärjätä omillani ja nyt ekana yliopistovuonna itsenäistyttyäni yli satasen lahja tuntuisi liioittelulta. :) yo-juhlissa lahjoja tulee muutenkin riittämiin, musta vanhempien ei tarvitsisi ostaa välttämättä mitään!
kuulostaa kummalliselta, mutta erittäin toivottu lahja se oli. Maksoi n. 10 000 mk.
Miehen tyttärelle ostettiin 1000 € hintainen läppäri.
Pikkusiskolleni maksoivat vissiin puolet ajokortista. Eiköhän tuo sopiva lahja ole pitkälti kiinni lapsen toiveista ja toisaalta vanhempien mahdollisuuksista.
Mun mielestä todella iso raha vaikkei nämä nykyajan lapset sitä tajuakaan
sen tuhannen markan ostovoima silloin kun sinä kirjoitit ylioppilaaksi oli varmaan pikkuisen enemmän kuin 165 euron ostovoima tänään. Vaikket sinä sitä ehkä tajuakaan.
joten mielessä kävi, että vieläkö siihen joku lahja lisäksi. Käytännössä saavat ilmaisen asuminen vanhempien omistamissa asunnoissa siihen asti, kunnes perustavat perheen.
vitsi, vitsi... !!ei voi olla totta.
tai jos ei ole, niin mitä sitten saatte ammattiin valmistujaislahjaksi. Kerristalonko, ha hah...
By the way ! Itse maksoin ylppärivaatteni ja lakin. Lahjaksi sain korun. No olenpa oppinut pärjäämään omillani.
vitsi, vitsi... !!ei voi olla totta.
tai jos ei ole, niin mitä sitten saatte ammattiin valmistujaislahjaksi. Kerristalonko, ha hah...By the way ! Itse maksoin ylppärivaatteni ja lakin. Lahjaksi sain korun. No olenpa oppinut pärjäämään omillani.
noin 3000 euroa vastaavan summan. Nykyään tietysti olisi enemmän, koska siitä on jo 20 vuotta.
Jotain isompaa pesämunaa itsekin lapsille ajattelisin.
Sain Moccamasterin viime keväänä, mielestäni aivan loistava lahja kahviriippuvaiselle :) kuitenkin materiaa paremmalta tuntui nähdä vanhemmat ylpeinä hienoista papereista...
Mä kirjoitin oikein hyvät paperit ja sain vanhemmiltani lahjaksi komean solmioneulan, jolla on sukuhistoriallista arvoa, rahallista ei niinkään.
Eikä todellakaan harmittanut. Perheemme oli pienituloinen ja olisi ollut järjetöntä laittaa yhden lapsen lahjaan paljon rahaa.
Sen sijaan muistan kuin eilisen päivän, miten ylpeä ja iloinen äitini tuona päivänä oli.
Olihan ne ostettu jo teidän ollessanne pieniä? Niin meikäläinen on tehnyt.
No joo. Minusta se on vain ihana tapa palkita lapsi kovasta työstä. Ja onhan äiti siitä aivan tavattoman ylpeä, kun oma pikkuinen seisoo komeana puvussaan ja saa rehtorilta stipendin. Äidin oma vauva... :-).
Rakkaus ja läsnäolo ei sulje pois sitä, että sen yksiökin voi ostaa, jos on rahaa.