Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lihansyöjäperheessä olla joka päivä liharuokaa?

Vierailija
21.04.2010 |

Mietin vaan tuota lakkoa ja hamstrausta, ja sitä kun lihahyllyt on tyhjinä. Mitä sitten jos ovat tyhjinä? Eikö liharuokia syövät keksi mitään muuta ruokaa kuin liharuokia? Meillä on lähes joka päivä lihaa, mutta kyllä mä viikonkin voisin olla ihan hyvin ilman jos lihat olis kaupoista loppu.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei liha ole välttämätöntä raskastakaan hommaa tekeville.

jos noin kevyillä ruuilla jaksatte...

Vierailija
22/38 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä..ainakin meidän perheessä on aina lihaa ruualla. Liha, kun on meillä se pääsääntöinen ruoka, jonka kanssa syödään salaattia yms. Pottuja yms syödään vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei liha ole välttämätöntä raskastakaan hommaa tekeville.

jos noin kevyillä ruuilla jaksatte...

Todellakin varsin keveitä ruokia.

Vierailija
24/38 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihansyöjiä ja lihaa on ehkä 3-4 päivänä viikossa yhdellä aterialla/päivä. Ei tarvitse olla joka päivä, enkä edes jaksaisi syödä joka päivä lihaa vaikka siitä tykkäänkin. Tykkään myös kasvisruuista joten niitäkin haluan syödä paljon.

Lihattomina päivinä syödään vaikka sitten maitorahkaa, raejuustoa, juustoa, pähkinöitä, papuja yms. ruoan ohessa/seassa/välipalana

Vierailija
25/38 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä menee. Ja miehelle sekä 3-vuotiaille maistuu pinaattikeitto ja -lätyt ja puurot. Ei muut. Ja ainoa ei-liharuoka, jota esikoinen (7v) syö, on puuro. Suorastaan oksentaa noista kasviskeitoista ja muista. Sinänsä harmi, koska minä taas fanitan sosekeittoja ja kasvispihvejä, joita kaikki muut meidän perheessä inhoaa.

Vierailija
26/38 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä lihaa tarvitse millään korvata. Hernekeitto voi olla hernekeitto, ei sinne tarvitse lihaa aina sotkea. Jos sinne nyt haluaa välttämättä jotain lihan tilalle laittaa, niin sitten vaikka sipulia tai porkkanaa.

Vierailija
27/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös todella paljon. Kuitenkin esim salaatissa pitää olla jotain proteiinipitoista mukana, raejuusto ja kananmuna ovat hyviä lisukkeita jos lihaa/kalaa ei ole kaapissa salaattia varten. Onneksi on hirvenlihaa pakastimessa niin ei lakko haittaa.

Vierailija
28/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat linssit, tofu, pavut ja soijarouhe (sekä muut soijavalmisteet), tuossa yleisyysjärjestyksessä. Maitoa syödään vain juuston muodossa, kananmunaa ei ollenkaan (pieniä määriä maitoa ja kananmunaa voimme syödä esim. kylässä). Kutsun tätä semivegaaniseksi ruokavalioksi kaikkialla muualla paitsi AV:lla, koska AV:lla on porukkaa, joka kimmastuu ihan älyttömästi tästä. BTW, tää on aika yleinen ruokavalio esim. entisten vegaanien parissa, ja tunnen paljon kasvissyöjiä, jotka syövät suunnilleen samoin kuin me.

Eräs ystäväni on tarjonnut mulle quinoaa ja lupiinirouhetta proteiininlähteenä, mutta itse en ole vielä kotona tehnyt. Quinoa on viljaa. Näitä molempia saa luontaistuotekaupoista.

Vierailija
29/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee viikossa n 400 g naudanlihaa (usein jauhe-) ja saman verran kanaa. Loput päivät syödään kasvis ja kalaruokia. Hyvin maistuu koko perheelle :)

Vierailija
30/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireestä kuin mistään muusta. Ei jaksa/ehdi ruveta miettimään mitä laittaisi, ja joku spagetti bolognese tulee sitten niin nopeasti ja helposti... tai paistetut kananfileet tai muu sellainen "pikaruoka".

Jos liha loppuu joksikin aikaa kaupasta niin ei se mitään haittaa. Joutuu vain käyttämään vähän enemmän mielikuvitusta. Tykätään me kasviksistakin.

Vierailija
31/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin pitää! kasvisruoka pitää nälkää ehkä n. tunnin, sitten on taas nälkä ja silloin olen pirun kiukkuinen.

Olen allerginen palkokasveille, pähkinöille (ja useimmille siemenille), kananmunalle ja kalalle eli liha on pakostakin se pääasiallinen proteiinin lähde.

Vierailija
32/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkänkin aikaa ilman lihaa, mutta valitettavasti isäntä ja lapset on todella kovia lihansyöjiä.

No otan tämän lakon / ruokapulan sillä asenteella, että ku pakastin on tyhjä mennään mummun pakastimelle hakeen hirvenlihaa (mummu aina sitä tarjoaa kun heillä on sitä niin paljon) :D

Leivät varaudun leipoon itse

Maidot haetaan tarvittaessa sukulaisten maitotiloilta.

No problem!

Vierailija
33/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää, jos kerran ovat lihansyöjiä? Normaaleilla sekaravinnon syöjillä ei tietenkään tarvitse olla aina lihaa ja näitähän on suurin osa suomalaisista.

Meillä syödään monipuolisesti erilaisia lihoja, kalaa ja kasvisruokia. Parempi kuitenkin syödä välillä lihaa tai kalaa että saa tarvittavat proteiinit, jos ei ole kiinnostusta perehtyä kasvissyönnin saloihin sen tarkemmin.

Vierailija
34/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopohjaisia: rahka, raejuusto, juustot yleensä

Soijapohjaisia: soijarouhe, tofu, soijasuikaleet, jne.

Kaura-/vehnäpohjaiset: esim. hefu (tofun tyyppinen, mutta vehnäpohjainen)

Ainakin maitopohjaisten pitäisi siis sopia sinulle. Sopiiko soika pähkinäallergikolle?

Meillä ainakin pitää! kasvisruoka pitää nälkää ehkä n. tunnin, sitten on taas nälkä ja silloin olen pirun kiukkuinen.

Olen allerginen palkokasveille, pähkinöille (ja useimmille siemenille), kananmunalle ja kalalle eli liha on pakostakin se pääasiallinen proteiinin lähde.

Vierailija
35/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

cashew ja pistaasi? Ne kun kuuluvat eri sukuun kuin esim. maapähkinä ja eivät kasvitieteellisesti oikeasti edes ole pähkiöitä.

Vierailija
36/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme määrällisesti muutenkin aika vähän lihaa. 400g jauhelihapaketista syö koko 5 henkinen perheemme ja joskus jää vielä miehelle evääksi seuraavaksi päiväksi. Käsittääkseni monessa tämän kokoisessa perheessä lihaa menee tuplamäärä.

Itse en ymmärrä niitä, jotka puputtavat lihaa joka aterialla runsaat määrät. Syökö sellaiset ihmiset lainkaan kasviksia kun vatsa täytetään pelkällä lihalla?

Vierailija
37/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme määrällisesti muutenkin aika vähän lihaa. 400g jauhelihapaketista syö koko 5 henkinen perheemme ja joskus jää vielä miehelle evääksi seuraavaksi päiväksi. Käsittääkseni monessa tämän kokoisessa perheessä lihaa menee tuplamäärä.

Itse en ymmärrä niitä, jotka puputtavat lihaa joka aterialla runsaat määrät. Syökö sellaiset ihmiset lainkaan kasviksia kun vatsa täytetään pelkällä lihalla?

vanhemmat ja paljon liikkuva 16v nuorimies ja kaksi alalkoululaista. 800g jauhelihaa menee kevyesti yhdellä aterialla. Ja kasviksia syödään kyllä melko paljon, kaikki tykätään salaateista. Eihän kaiken ruoan tarvitse olla lihaa sisältäviä, kala on myös hyvä ja terveellinen proteiinin ja hyvien rasvojen lähde. Juuri eilen tein silakkapihvejä, peruna-bataattisosestta ja keitettyä parsakaalta.

Vierailija
38/38 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pastaa (ilman lihakastiketta), kasvisruokia, kalaa jne. Hyvä ettei voi ostaa kaupasta, tuleepahan pakastin tyhjennettyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän