Miksi kaupan hiusvärit eivät pysy?
siis kyseessä on hiusVÄRi ei sävyte.. olen kokeillut useita värejä mutta aian sama juttu. Muutaman pesun jälkeen hiukset ovat haalistuneet puoleen siitä mitä väri oli.
Kommentit (15)
Sitten aloin käyttämään silikonittomia tuotteita tai pesemään hiukset syväpuhdistavalla shampoolla ennen värjäystä. Kampaajalta tuli tähän vinkki, kuulemma joistain paljon silikoneja sisältävistä tuotteista jää hiukseen kalvo, jonka pinnalta väri liukuu sitten pois.
ei kyllä ole ollut tuota ongelmaa. Olen käyttänyt lähinnä näitä Garnierin tuotteita (värinä ollut musta) sekä Live Coloria (valmistajaa en tähän hätään muista).
Kampaamossa laitettu väri (punainen) taasen haalistui todella nopeasti ja siksi mieluummin värjään itse.
En tiedä, voiko hiusten rakenteella sun muulla olla vaikutusta värin pysyvyyteen, mutta voihan asiaa aina kysyä parturilta tai kokeilla siellä värjäyttämistä (kalliimmaksi se tosin tulee kuin kauppojen värit).
punainen on kaikken heikoin pysymään yleensäkään, haalistuu nopeiten. Jos värjään sillä, käytän välissä sävyttävää hoitoainetta (joku ColorMask tai vast. en muista) ennen seur värjäyskertaa. -3-
että ei käytä hoitoainetta, ennen värjäystä ainakaan pariin pesukertaan niin hiuksissa ei ole sitä kalvoa ja tosiaan ei silikoonia sisältäviä tuotteita.
Älä käytä hoitoainetta vähään aikaan ennen värjäystä, ja laita väri pesemättömiin hiuksiin.
Ekat pesut pese niin kylmällä vedellä kuin vaan tarkenet.
Älä käytä hoitoainetta vähään aikaan ennen värjäystä, ja laita väri pesemättömiin hiuksiin.
Ekat pesut pese niin kylmällä vedellä kuin vaan tarkenet.
Varsinkin jos on paksut ja hyväkuntoiset hiukset. Tai lyhyet.
Pantenen tuotteet sisältää ainakin silikonia. Kaverilla oli sama ongelma hiusvärien kanssa, mutta kun lopetti pantenen käyttämisen, loppui kaikki muutkin ongelmat.
koska muuten hiukseni ovat tosi sähköiset. Mulla on lyhyet hyväkuntoiset hiukset, mutta varsinkin talvella ovat järkky sähköiset jos joskus jää hoitoaine laittamatta.
Tää nyt ei liittyny ap:n kysymykseen, vaan oli kommentiksi tuolle edelliselle.
ja joku vuosi sitten mulla oli niin raju värjäys kampaamossa, värin poistoa osittain yms, niin mikään väri ei pysynyt vuoteen, mutta sävyte ok. ja sillä sainkin korjattua karmeen pehkoni.
terv. karheat luonnonkiharat. Niihin varmaan väri tarttuu paremmin kuin tosi sileisiin ja silkkisiin hiuksiin?
Kun ei todellakaan lähde pois kuin kasvamalla. Tylsääääää
varsinki värinpoiston/blondauksen jälkeen kun hiussuomut on auki. Sävytteet ja värjäävät hiusnaamiot(kampaamoista) pysyy paremmin, vaikka nyt sitte joutuski useammin laittamaan. Näin mulle neuvoi kampaaja, kun tuskailin asiaa taannoin.
terv. karheat luonnonkiharat. Niihin varmaan väri tarttuu paremmin kuin tosi sileisiin ja silkkisiin hiuksiin?
Kun ei todellakaan lähde pois kuin kasvamalla. Tylsääääää
Eli,
Jos omaan vaalennetut, raidoitetut tai permanetatu, kuivat ja ehkä kiharaisetkin hiukset, värit valitettavasti haalistuvat nopeammin, koska:
Kemiallinen väri viedään hiukset hapettella", eli hius avataan ja sitten värimolekyylit kiinnittyvät hiukseen, jonka jälkeen hius suljetaan. (teoriaa)
Mikäli hius on jo valmiikis kovit rikottu, siellä eivät mitkään kemialliset väripigmentit kauaa pysy...
Vaalennus siis on vaalennus ei väri, sehän kyllä pysyy.
Kokeile tehdä savi-kaalipuhdistus ennen väriä. Sillä saat kaiken kemiallisen pois hiuksesta ennen värjäystä (aiankin siis muotoilutuotteet), joten ehkä vähän auttaa pysyvyyteen.
Heidi
Ei kannata koko värjäys. Itellä meni vähän yli 100 euroa saada lilaks mut ei ikinä menny lilan sävyä pidemmälle joka haalistu pois kolmannella pesulla. Monia värejä koitin ja vaalennusta/värinpoistoa eikä sitä enää jaksa.