Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenkäs pitkään autolla voi vielä ajaa sen jälkeen kun bensavalo

Vierailija
21.04.2010 |

syttyy? Onko siihen joku "nyrkkisääntö"? Olen ihan ummikko autoissa, ja nyt ei oo rahaa tankatakaan :-(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 50 kilsaa

Vierailija
2/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän autoilla pääsee kummallakin taajama-ajoa n. 100 km ainakin, sen enempää en ole uskaltanut kokeilla. Kaupunkiajoa tietty sitten vähemmän. Mutta ainakin sen 50 km uskaltaa ajaa millä vaan autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutuksen takiako? Jos toi kai vie jotain 10 litraa per 100 km. ap

Vierailija
4/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän autossa lukee mittarissa montako kilsaa vielä pääsee.

Vierailija
5/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että riippuu ihan autosta MISSÄ VAIHEESSA tuo bensavalo syttyy. Joissain autoissa syttyy, kun bensaa on jäljellä 5 litraa, toisissa vaikka silloin kun jäljellä on 10 litraa.

Kulutuksen takiako? Jos toi kai vie jotain 10 litraa per 100 km. ap

Vierailija
6/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja älkää luottako niihin tarkan lukeman muka antaviin mittareihin

Vierailija
7/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka paljon siinä automallissa on varattu "varatankille". Eli missä vaiheessa bensa/dieselsäiliötä pitää nesteen olla että opiskelijavalo syttyy.

Mun autossa on 75 litran tankki, josta noin 10 litraa ollessä jäljellä syttyy lamppu.

jossain pikkuautossa jossa on 40 litran tankki voi varatankinkin osuus olla pienmpi.

Vierailija
8/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syttyy? Onko siihen joku "nyrkkisääntö"? Olen ihan ummikko autoissa, ja nyt ei oo rahaa tankatakaan :-(

Nyrkkisääntö on että tankkaat heti.

Vierailija
9/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, minkälainen kulutus on siihen asti ollut. Sehän voi vaihdella paljonkin riippuen siitä minkälaista ajoa on ollut (nopeus, tasaisuus, renkaat jne.) ja minkälaista ajoa tulee olemaan, milloin mittarit on viimeksi nollattu yms. yms.

Ei noihin kilometrilukemiin ihan täysin kannata luottaa.

Meidän autossa lukee mittarissa montako kilsaa vielä pääsee.

Vierailija
10/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 50 kilsaa on varmaan suht turvallinen matka. Mahdollisimman tasaista ajoa...ja käynnistykset sekä kiihdytykset kuluttaa aina enemmän.

Vierailija
11/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu varatankin koosta, auto kulutuksesta ja siitä, mitä ajoa ajat juuri silloin (kaupunkiajo kuluttaa enemmän kuin maantieajo jne)

Vierailija
12/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autossa ei edes ole sellaista ylellisyyttä kuin bensavalo. Polttoainemittaria tarkkailen, kun se on punaisen alueen alapuolella vähän, on jo kiire tankille. Siinä vaiheessa ajetaan jo melkein "bensanhajulla".

Vierailija
13/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntö on että tankkaat heti.

Vierailija
14/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaa ei tietenkään voi sanoa. Jos olis pakkanen niin auto ei välttämättä lähtis edes käyntiin. Oma volvo teki joskus sen tempun. Ajotietokone näytti että sillä pystyy ajamaan vielä 60 kilsaa. Yöllä oli pakastanut ja aamulla kun olin lähdössä bensa-aseman kautta töihin, niin autopa ei suostunut edes käynnistymään.

Vierailija
15/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä yleensä sen 50 km voi turvallisesti vielä ajaa vaikka bensavalo palaisikin

meidän tämänhetkisillä autoilla pääsee n. 150 km (ajotietokone näyttää molemmissa suht oikein, on tullut testattua :)

Vierailija
16/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC-asemalla S-etukortin bonuksilla? Stokkan Masterilla?

Vierailija
17/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC-asemalla S-etukortin bonuksilla? Stokkan Masterilla?

Vierailija
18/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttaa.

Vierailija
19/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ei mulla toimi edes koko bensamittari kuin ajoittain eli joutuu aina kattomaan trippimittarista :)

Vierailija
20/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin monta kertaa ja aina se riitti kahden kilometrin päähän bensa-asemasta :D :D