Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen yhteiset lapset

Vierailija
21.04.2010 |

Tässä oli viestiketju uusperheistä, mutta on jo aika pitkä, joten laitan uuden ketjun. Luin aika mielenkiintoisen kommentin siitä, miten uusperheen yhteiset lapset kokevat sisko- ja velipuolten vaikuttavan elämäänsä? Aina puhutaan niistä erolapsista, eikä ole ollenkaan huono aihe, ei, mutta kertokaahan kokemuksianne yhteisten lasten elämästä.

Jos etälapset tulevat käymään (joko kotiin tai kylään, sanavalinnasta nyt riippumatta) joka toinen viikonloppu, käsittävätkö lapset heidät siskoina ja veljinä vai jonain "muina sukulaisina"? Kun puhutte lapsille perheestä, käsitättekö siihen kuuluviksi myös nämä sisaruspuolet? Miten lapset suhtautuvat: myötämielisemmin kuin täyssisaruksiin (joiden kanssa saa nahista joka päivä) vai onko esim. kateutta?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on virinnyt keskustelua. Meillä on mieheni kanssa kaksi yhteistä lasta ja miehelläni lisäksi kaksi lasta, jotka käyvät meillä n. joka toinen vkloppu. En tiedä, miten lapseni nimittäisivät veli- ja siskopuolta, jos pitäisi valita joku muu kuin etunimi. Käytännössä yhteiset lapset ovat keskenään tekemisissä paljon, paljon enemmän kuin näiden mieheni lasten. Ikäeroakin on jonkin verran ja mieheni lapsilla on meillä käydessään paljon omia menoja, joten elävät aika lailla eri maailmassa. Kateuttakin on oikeastaan tästä johtuen aika vähän, joskin siis yhteisiä asioitakin.

ap

tavallaanhan voisi ajatella tilannetta siltä kannalta, että osa 16-vuotiaista lähtee jo muualle opiskelemaan, eivätkä vietä jatkuvasti aikaa kotona (meillä tämä tilanne mieheni lapsen kanssa), mutta tyttö on silti perheeseen kuuluva, kunnes päättää perustaa oman perheen. tuosta ei siis kannata ihan hirvittävää ongelmaa itselle tai lapsille tehdä.

minä ja mieheni puhumme kuudesta lapsestamme kun tarkoitamme minun neljää lastani ja mieheni kahta lasta (kolme on jo muuttanut pois kotoa, kaksi opintojen takia ja yksi oman puolison kanssa yhteen), mutta esimerkiksi minun lapseni kertovat heillä olevan kuusi sisarusta - omistani kolme muuta, mieheni kaksi ja isänsä uuden perheen yksi lapsi. perhepiirustuksiin he piirtävät minut ja kumppanini sekä kaikki nämä kuusi sisarusta.

mieheni lapset puhuvat yhdestä sisaruksesta, ja neljästä sisaruspuolesta, vaikka heillä myös äitinsä puolelta on perheessä äidin kumppanin lapsia. nämä vain ovat. he ovat sitten äidin miehen lapsia.

anna lasten itse pähkäillä tuota tilannetta ja jos he kokevat tarvetta puhua siitä, he kyllä juttelevat kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän