Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Yllätysvieraita 4 kpl yöksi ja minä vikoilla raskausviikoilla melkein liikuntakyvyttömänä

Vierailija
21.05.2010 |

Voi p:n suti, mitä tämä päivä toi tullessaan. Ollaan monta vuotta toivottu mm tätä porukkaa kylään ja nyt he päättivät tulla, kun mäkin olen sopivasti kaiket päivät kotona. Ovat ohikulkumatkalla ja täällä 4 tunnin kuluttua.

Sanokaa nyt hyvät ihmiset että mikä on kaikkein tärkein juttu, kun en jaksa enää juuri liikkua ja kävellä. Kaapissa olisi makaroonilaatikon aineet, nolo tarjottava, mutta muuta ruokaa isolle porukalle en saa. Mies tuo töistä tulleessaan jotain kahvipullaa.

Teenkö nyt tuon ruuan vai siivoanko vessan vai eteisen ja miten ne pikasiivouksen ohjeet menikään? Ensimmäinen varmaan on että pois av:ltä...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vieraat tyynesti vastaan ja that's it!

Vierailija
2/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitä mieti, varsinkin kun yllättäin tulevat, varmasti kelpaa.

Joo,jotain pikasiivousta kehiin.

Vessaan puhtaat pyyhkeet ja eteisen kengät järjestykseen.

Vähän ainakin tavaroita pinoihin niin näyttää siistimmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon on oikeesti aika kurja olo. Mulla esim verenpaineet heittelehti heti kun touhusi jotain (siis pyörryin mm kotona) ja vauva käynnistettiin (-) lopulta sektioitiin) sitten vk 39 juuri vaikeaksi päässeen raskausmyrkytyksen vuoksi. Että ihmiset voi raskaana olleessaan olla tosi huonossa kunnossa, ei se kaikilla ole niin helppoa kuin näillä parilla arvostelijalla. Ja huom siivoamalla ja touhuamalla ei synnytys välttämättä käynnisty sitä kokeilin kakkosraskaudessa joka meni reilusti yli!

Vierailija
4/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus ei ole sairaus vouhottajat. Ei ole,ei. Mutta joku voi oikeasti olla tosi kipeä raskaana. Mä olen ollut ihan rampa kun olen ollut viimeisilläni,oikeastaan puolesta välistä alkaa pahat liitoskivut ja issias joka vie jalat alta. Selkä ei kestä ja särkee jatkuvasti. Supistaa kaikki liikkuminen. Niin että tee siinä nyt isompiakin urheilusuorituksia. Melkein itkin kun joku hehkuttaa tunnin sauvakävelylenkkejään tai toteaa polleana et kannattaa liikkua koko raskauden ajan kun pysyy sit kuosissa.. Hohhoijaa,jos tämä törkimys täällä on loistokunnossa raskauden aikana ,ei se tarkoita että kaikki muutkin on. Miten sen vääntäis rautalangasta? Mites ap:ilta menee,ja älä tosiaan stressaa tarjoiluilla ja siivoiluilla. vaikka oot vissiin jo tehnyt mitä sit teitkin:)

Vierailija
5/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee olosta huonoa..en tiedä mikä sen huonon olon sitten aiheuttaa. Mulla oli raskausmyrkytys synnytys käynnistettiin viikolla 37 ja paineet 210/130 ja voin todella loistavasti.

Vierailija
6/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa vaiheessa. Itselläni mahakin oli niin iso, että ruuanlaitto oli hankalaa, kun lyhyenä ja lyhytraajaisena ihmisenä yritin ylettää mahaltani hellalle :D Ja tosiaan kaikki touhuaminen aiheutti heti supistuksia, auh. Ei ole ikävä loppuraskautta ja olisin varmaan toivottanut ulkoavaruuteen kaikki vierailuja ehdottavat :O Noh, mutta tosiaan ei tarvitse stressata yhtään, luulisi että tuovat tuliaisinakin syömisiä!

Vierailija
7/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee olosta huonoa..en tiedä mikä sen huonon olon sitten aiheuttaa. Mulla oli raskausmyrkytys synnytys käynnistettiin viikolla 37 ja paineet 210/130 ja voin todella loistavasti.

Kun mulla on näin, niin tottakai kaikilla muillakin on näin. Vai mitä?

Vierailija
8/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne viimeiset päivät eivät ole mukavia.

Onneksi on kaikki lapset syntyneet rv 35-38.

Jotku ne vaan jaksaa valittaa ja vielä ääneen täälläkin.

Onneksi mun lapset ovat syntyneet laskettuna aikana, niin ovat selvinneet ilman syömisongelmia, keltaisuutta ja saaneet multa viimeisetkin vasta-aineet ennen syntymäänsä.

Paljastaa kyllä idioottimaisuutensa se, joka ei tiedä, että osa meistä on raskausaikana surkeassa kunnossa syystä jos toisestakin. Kaikilla vaan ei paikat kestä yhtä hyvin, mm. jos ei ole 180cm pitkä ja leveätekoinen muori.

Vierailija
9/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi raskaana täytyy heittäytyä sohvalla makaavaksi uikuttajaksi. No en kyllä kerännyt sitä ylipainoa niin ehkä siksi oli helpompaa paitsi pahoinvointia oli koko raskausajat, mutta sitäkään ei niin huomaa jos on kauheasti tekemistä. Juu välillä konttailin pitkin lattioita kun oli huono-olo, mutta en siltikään avuttomaksi raskauden vuoksi viitsisi heittäytyä.

Vaikka lapseni syntyivät vähän etuajassa niin ei ole ollut ongelmia syömisen eikä minkään muunkaan kanssa paitsi valohoitoa pari kertaa...sitä voidaan joutua antamaan myös täysi-ikäisille.

Vierailija
10/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi raskaana täytyy heittäytyä sohvalla makaavaksi uikuttajaksi. "

Toivottavasti et ole yhtä empatiakyvytön omia lapsiasi kohtaan!Kuule on sellaisiakin raskauksia,joissa kotitöiden tekeminen ja itsensä rasittaminen aiheuttaa ja lisää ennenaikaisia supistuksia.Jotkut joutuvat jopa kuukausiksi vuodelepoon tai sairaalaan ja tippaan jatkuvan oksentelun vuoksi.Liitoskivut voivat estää kävelyn jne.

Vierailija
11/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en pysty käsittämään miten joku viuhtoo viimisillään ku pieni eläin ja rallattelee päälle. Mä olin joka kerta niin helkkarin kipeä viimiset viikot (PAHA issisas, liitoskivut ja "polvissa saakka" roikkuva vauva, laskeutuneet kaikki reilusti ennen rv30), että olin onnellinen, jos kykenin kävelemään kerran talon ympäri. Ekaa odottaessa mulla halvaantui toinen jalka viimeiseksi kuukaudeksi. Juu, oli tosi kiva liikkua..

Vierailija
12/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ohjeita sellaiselta, joka on saanut lapsensa 16v ja 20v.

Kun lapset tekee lapsia, tulos ei koskaan ole hyvä.

Vierailija
13/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinalaista, pitsaa, kebabbia tms.. :) ja tosiaanki siivoa, minkä jaksat. Älä stressaa.

Vierailija
14/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauheliha paistettu ja makaroonit kiehumassa. Olen oikeasti näin surkeassa vedossa, että 10 minuutin homma edellyttää 20 minuutin lepoa. Kuten joku jo sanoikin, niin harmittaa kun tosiaan haluaisi ottaa vieraat aina viimeisen päälle vastaan eli siivottuun taloon tarjottavien kera. He eivät ole vielä edes käyneet "uudessa" kodissamme, joten varmaan jokainen pölynen soppi tulee kierrettyä.

Jaaha lepohetki päättynyt. Nyt raikastan vessan ja jos jaksan, imuroin vähän keskilattioita. Ap

Vierailija
15/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan aika maalla, että noita noutoruokia ei saa ihan kädenkäänteessä. Tai sitten ovat ainakin kylmiä... Ja siivoaminen on just pahinta kun pitää kävellä ympäriinsä ja viedä tavaroita paikoilleen. ap

Vierailija
16/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmiä vieraita.

Vierailija
17/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaisten vieraiden kanssa. Mies voi tuoda pullapussin ohessa nakkeja ja ranskalaisia.

Vierailija
18/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä sinua oikein väsyttää jos kotona vielä olet etkä käy töissä eikä toisia lapsiakaan ole?

Raskaus ei ole sairaus vaikka kuinka olisi laskettuaika viikon päästä.

Vierailija
19/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä sinua oikein väsyttää jos kotona vielä olet etkä käy töissä eikä toisia lapsiakaan ole? Raskaus ei ole sairaus vaikka kuinka olisi laskettuaika viikon päästä.

taas näitä typeriä vastauksia. Raskauksia on erilaisia. se ei ole sairaus,mutta rskaana voi olla sairas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

URPO!

Vierailija
20/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä sinua oikein väsyttää jos kotona vielä olet etkä käy töissä eikä toisia lapsiakaan ole? Raskaus ei ole sairaus vaikka kuinka olisi laskettuaika viikon päästä.