Mies hakkasi mut
Mun elämäni muuttui 2 päivää sitten. Täysin selvinpäin oleva mieheni hermostui mitättömästä asiasta ja kävi päälle. Käytti vielä esinettä apunaan ja jäljestä tuli aika pahaa. Soitin poliisille ja nyt ollaan molemmat erikseen käyty kuulusteluissa. Vielä on vissiin tiedossa sosiaalityöntekijän kanssa juttelua ja poliisin sovintomenettely.
Itse olen huonossa kunnossa. Olen jo pitkään (vuosia) miettinyt eroa, katsellut vuokra-asuntoja jne. En ole saanut lähdettyä. Nyt en kestä tätä tilannetta, hakkaamisen jälkeen mies ei ole puhunut mulle sanaakaan, muutin toiseen huoneeseen nukkumaan. En kestä sitä, että me ei puhuta enkä halua kuulla miehen olevan entisensä. On todella ilkeä ja väheksyy mua. Lapsi kärsii todella paljon myös tästä tilanteesta.
Taloudellisesti mun on vaikea lähteä, lähes mahdotonta. Olen myös nyt niin masentunut ja toimintakyvytön, että en oikein osaa tehdä mitään. Mun elämältä vetäistiin pohja alta ja nyt mut on jätetty yksin selviämään. Kun mies tulee kotiin niin olen koko ajan aivan tajuttoman ahdistunut. En voi olla miehen kanssa samassa huoneessa, en puhua puhelimessa, en katsoa telkkua koska pelkään kohtaamista. En pelkää väkivaltaa vaan kohtaamista.
Kommentit (28)
Mene turvakotiin.Sieltä autetaan ja neuvotaan teitä eteenpäin.Mielesi saa rauhoittua turvassa ja alkaa omatkin aivot taas toimia kun stressi laukeaa.Pystyt lepäämisen jälkeen suunnittelemaan tulevaisuuttasi ihan eri tavalla.Sinulla on myös vastuu lapsesi hyvinvoinnista.Älä jätä häntä enää miehesi armoille.Näkikö lapsi kun sut hakattiin?Hän tarvii terapiaa,jossa turvakoti voi myös auttaa.
Jos ukkos on siellä, pakkaa lapsi ja tärkeimmät tavarasi ja lähde pois, kauas pois! Turvakotiin, sukulaisen tai ystävän luo, hotelliin, mihin vaan. Et voi olla saman katon alla miehen kanssa, joka käyttäytyy arvaamattomasti.
Lapsellekin on parempi, että ei joudu olemaan hyisessä, ahdistuneessa ilmapiirissä.
Hanki viimeistään nyt lääkärin lausunto saamistasi henkisistä ja fyysisistä vammoista.
Jos, niin miksi?
"Taloudellisesti on aina mahdollista lähteä." En tiedä saako sitten jostakin rahaa jos puoliso hakkaa mutta ilman sitä ei tulottoman lähteminen niin vaan onnistu. Maksaako sosiaalitoimisto asunnon ja elämisen?
siis onhan työttömiä joille ei makseta mitään koska puolisolla hyvät tulot.
revi siitä sitten vuokratakuita tms..
itselläni tässä tilanne että en voi lähteä, muuttaa pois koska ei ole varaa. ei ole mitään rahaa mistään. ansiosidonnainen kestää ja kestää.. kaksi kuukautta olen jo odottanut, ei mitään...
mutta ap:lle lähetän edelleen rutistuksia, tee paras päätös ja LÄHDE!
jos vakivallan tekija on nainen? Nain myos joissakin pariskunnissa. :// Tuntuu ettei sita pideta niin tuomittavana. Miten auttaa tammosta paria jossa nainen on se joka tekee vakivaltaa ja mies on sen verran tossu ettei kykene asialle tekemaan mitaan. :((
itse olen 3 lapsen yh äiti, saan palkkaa brutto 1800e(osa-aikatyö) josta maksan lainanlyhennyksen, vastikkeen ym menot. Hyvin pärjään. Autokin on.
Ehkä ero on vaikea asia psykologisesti ja vetoat rahaan???
Jotkut naiset "tarviivat" vaan hakkausta, sillekkään ei siiten mitään voi jos sen polun valitsee. Usein nämä naiset ottavat vielä uuden pieksevän miehen.
Oma on valintasi.
Jos, niin miksi?