Mikä taika siinä on, ettei saisi lapsen tukkaa leikata
ennenkuin 2-vuotiaana? tms...
Olen saanut moitteita, kun olen leikannut n. 1-veeltä. Kun musta se useimmiten on kovin epäsiistin näköistä kun on monen mittaista hapsua pää täynnä.
Kommentit (41)
meillä pojan hiuksia leikattiin jo puolen vuoden ikäisenä. En antanut hiusten kasvaa korvien päälle tai niskasta pitkäksi, eli alusta alkaen pidettiin lyhyenä. Vuoden ikäisenä alettiin leikkaamaan kunnolla itse hiusten leikkurilla.
Tytöltä siistittiin takaa hiusten latvoja 1 v 2 kk alkaen.
Taikauskohöpöhöpöä, leikkaa vaan lapsesi hiukset!
kun oli kylmät asunnot niin oli päässä lämpimämpää. Sitten olen kuulut, lapsi ei opi puhumaan jos ennen kahta vuotta leikkaa.
Meidän tuuheahiuksisena syntyneiltä lapsilta leikattiin tukkaa ensimmäisen kerran 4 kk ja 6 kk iässä.
nostaneet hirveän metelin kun olen leikannut lasten hiuksia vauvasta asti. Kun tyttö oli 3v ajelin hänet kaljuksi, siitä vasta ilo repesi :D Itseä ei kiinnosta muiden mielipiteet vaan toimin niinkuin itse haluan ja nykyään kuuntelen lastenkin mielipiteitä.
Esimerkiksi pojalla oli söpö, suht pitkä "surffari tukka" ja halusi, että ajan kaikki pois. Mikäs siinä, kyllähän ne takasin kasvaa. Ja tytöllä oli ihanat pitkät hiukset ja halusi polkkatukan. Vähän itseä kirpas ja varmasti taas mummot marmattaa, mutta lapsen pää, joten päättäkööt itse.
Kiinnostaisi vaan kuulla joku selitys, miksei saisi leikata. :D
aapee
tytöllä on aina ollut todella ohuet hiukset. Siis TODELLA ohuet. Ajattelin, että se vahvistaisi hiuksia kun pari kertaa vetää kaljuksi. Kyllä se hieman vahvistikin, mutta silti hiukset ovat edelleen aivan yli ohuet.
Taas pitäisi leikata vuoden ikäiseltä pojalta. Jos ei olisi kertaakaan leikannut, eihän se näkisi enää tuon otsatukkansa takaa. En edes uskalla ajatella millainen liehuletti sillä olisi kaksivuotiaana, jos tuolle ei saksia näyttäisi. Tai täytyisi alkaa pitämään saparoilla, muttei nyt viitsisi muutenkin siroa poikaa alkaa ihan tytön näköiseksi tekemään.
Mulle sanottiin, että lapselta lähtee äly hiusten mukana, jos alle 2-v leikkaa :D
Kummasti tuo leikattu oppi ainakin lukemaan 4-vuotiaana ;)
ja siihen mennessä tytölle olikin jo kasvanut paksu ja pitkä tukka, jota oli helppo pitää kiinni!
kun olen hiuksia leikannut ennen aikojaan. Avlta oppii kyllä joka päivä jotain uutta ja tarpeellista:)))
tytöllä on aina ollut todella ohuet hiukset. Siis TODELLA ohuet. Ajattelin, että se vahvistaisi hiuksia kun pari kertaa vetää kaljuksi. Kyllä se hieman vahvistikin, mutta silti hiukset ovat edelleen aivan yli ohuet.
Siinä on kans taas yksi taikausko ja harhaluulo että leikkaaminen muka vahvistaisi tukkaa. Ne hiukset on kuollutta solukkoa eikä niiden leikkaaminen mitenkään vaikuta sinne juureen tai päänahkaan. Eihän kynnetkään kasva sen nopeammin jos niitä leikkaa.
Lapsi ei opi kunnolla puhumaan, jos hiuksia leikataan alle 1v.
ajella 3-vuotiaan pää kaljuksi siinä toivossa että hiuksista tulisi paksummat! Eikö sen verran ole maalaisjärkeä että ei ne hiukset suutä paksummaksi tule jos niitä pois ajelee!!
Voi lapsiraukkaa...
että aukiletta suojellakseen on keksitty näitä juttuja aikanaan? Ettei sattuisi vahinkoja ennen kuin aukile on kunnolla sulkeutunut?
vaan otsatukkaa on leikattu. Meillä on kummallakin pojalla ollut pitkä tukka sinne 2 vuotiaaksi. Esikoisella olisin voinut pitää pidempäänkin, mutta tuossa vaiheessa se rupesi olemaan koko ajan takussa ja hiukset meni suuhun ym.
Kuopus on nyt sen 2v ja mietin, että kesän aikana ehkä leikkaisin sen lyhyeksi. Hänen tukkansa on tosin ohutta ja sellaista "vauvatukkaa". Ehkä se saa vielä kasvaa. Esikoisella oli 2vuotiaana kunnon paksu tukka, jonka olisi saanut ponnarille.
Ja mä en muuten ikinä kuullut tuollaista ettei tukkaa saisi leikata ennen kuin täyttää 2.
lapsilla (poikia) olis ollut etuhiukset vähintään suussa asti jos ei olis leikannut hiuksia vauvana. 2-vuotiaaksi mennessä olisivat varmasti saaneet oikein kunnon heviletit.
Meillä on leikattu hiuksia aina viimeistään siinä vaiheessa kun etuhiukset tökkii silmiin. Ensimmäiset kerrat taisi olla n. parin kk iässä.
Ja kaks lasta on.