Jos olet töistä pois sairauden vuoksi,voitko käydä
kaupassa,jos et enää kovin kipeä ja menossa seuraavana päivänä töihin?
Kommentit (9)
miksen voisi,..eihän sairasloma tarkota sitä että pitäs kotona neljän seinän sisällä olla jos vointi sallii ulkona käymisen. Olen käynyt myös lääkärillä ja apteekissa...
sitten riippuuhan se vähän sairaudestakin, onhan se suotavaakin esim sairasloman loppuvaiheessa yrittää selviytyä muustakin kuin sängyn pohjalla makaamisesta, miten se kunto siinä yhdessä yössä muka muuttuisi niin että vasta sitten voisi ulkona käydä.
käydä kaupassa, vaikka saikulla olisikin.
mä olen ollut sairaslomalla kaupassa, mäkkärissä, kuntosalilla jne. Riippuu vähän sairasloman syystä ;)
Mun mies oli syksystä kevääseen sairauslomalla, yhteensä siis puoli vuotta. Hän hiihti ja lenkkeili päivittäin ja kävi kyllä kaupassakin.
Olin flunssassa useamman päivän poissa töistä, jääkaapissa pelkkä valo ja asuin yksin. Olin vastikään muuttanut paikkakunnalle, joten niin hyviä ystäviä/sukulaisiakaan ei ollut kenet olisin voinut kauppareissulle pyytää. Joten ei auttanut kuin lähteä flunssaisena kauppaan ostamaan ruokaa. Samoin apteekissa ja lääkärissä on pakko käydä.
Mitään vaateshoppailuja en ymmärrä kipeänä, mutta välttämättömyydet on vain pakko hoitaa. Ja paljon riippuu tietysti myös sairasloman syystä. Mielenterveydellisistä syistä sairaslomalla oleva voi tehdä melkein mitä vain, jopa käydä baarissa ja olla silti kykenemätön työhönsä, samoin vaikkapa sormen murtanut soiton opettaja tms. Kun taas tartuntatautia potevan oletan pysyvän hyvin pitkälti neljän seinän sisällä.
- vienyt lasta päivähoitoon
- käynyt kaupassa
- mennyt julkisilla lääkäriin
Ja harmittaa kanssaihmisten puolesta, että voin siinä ohessa tartuttaa sivullisia :(
Riippuu tosiaan siitä sairasloman syystä.
Mistä näin päättelit? aina on joku idiootti, ketä mollaa toisia, on se perkulee kumma ku asioist ei voi keskustel asiallisesti, aikuiset ihmiset!! kukaan ei oo mitään baareilusta puhunut.