Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä? Asiaa eskareiden välisestä käyttäytymisestä..

Vierailija
19.04.2010 |

Tyttöni on eskarilainen. Heidän eskariryhmässä on tyttövalta ja vain kolme poikaa. Nämäpojat kuitenkin käyttäytyvät mielestäni melko rumasti tyttöäni kohtaan. Varsinkin yksi niistä puhuu tosi rumasti (minun mielestäni), kuten esim tänään:

Vein tytön eskariin ja kaikki olivat jo vaihtamassa eräässä huoneessa jumppavaatteita, kun tyttöni kävi kurkistamassa huoneeseen,jolloin tämäpoika sanoi, että "meneppä riisumaan siitä". Vitsi, kun mielei olisi tehnyt sanoa, että pidäpä huoli omista asioistasi. En silti sanonut, koska ajattelin että katsotaan nyt.

Eräänä päivänä tämä poika sanoi tytölleni, kun heidän lokeronsa ovat vierekkäin, että "mene muualle siitä minun lokeron edestä", jolloin minä sanoin hänen kapiais-siänsä läsnäollessa, että "anteeksi vaan, mutta miten sinä puhut toisille". Poika säikähti, aivan kun ei olisi ikinä ojennettu mistään.

Muutenkin lapseni kertoo poikien tönivän ja erityisesti tämän yhden. Tyttäreni on tosi kiltti ja hivenen arka, mutta on kuulemma kuitenkin suosittu leikkikaveri.

Nyt mietin, että pitäisikö tähän puuttua? Lapseni ei varsinaisesti asiasta ole ollut itse huolissaan, mutta huomaan hänen reaktionsa aina kun poika sanoo jotain ja sellainenhan johtaa lopulta välttelyyn.

Miten itse toimisit?

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millasta meininkiä täällä palstalla on! Tämä se vasta varsinainen viidakko onkin. Mistä ihmeestä ne lapset oppiikaan kiusaamaan ja puhumaan toisille epäkunnioittavasti...hmm..mietitääs hetki.

Vierailija
82/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleen selkeästi, että hän saa säikytellä muita ja että muiden ammatteja saa halveksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki poika voisi puhua nätimminkin, mutta etpä säkään paljon parempaa mallia pojalle näyttänyt.

Ja mitä ihmettä pojan isän ammatti tähän kuuluu???

Vierailija
84/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tuo tyttö olla sun ainoa lapsi?

Mun eskaripoikaa on purtu, lyöty ja potkittu tuoreeseen leikkaushaavaan. Tästäkin ollaan selvitty...

Vierailija
85/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajattelet tietyllä tavalla ko. ihmisryhmästä

Just niin. Mitä sen isän ammatti tähän asiaan kuuluu?

Olen myös sitä mieltä, että saat ap vetää aika monta hernettä nenään jatkossa, jos tuollaisista puheista teet näin ison numeron. En tietenkään puolla kiusaamista, mutta tuo kertomasi ei kyllä mielestäni täytä kiusaamisen tunnusmerkkejä. Yhden lapsen jatkuva töniminen tahallaan menee kyllä jo kiusaamisen puolelle, mutta tarkoitin nyt noita puheita.

Vierailija
86/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se raja oikein menee ja miten lapsi oppii ymmärtämään rajanylitykset, jos tönimiseen tms. ei puututa?

Taitaa tuo tyttö olla sun ainoa lapsi?

Mun eskaripoikaa on purtu, lyöty ja potkittu tuoreeseen leikkaushaavaan. Tästäkin ollaan selvitty...

Vierailija
87/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taatusti puuttuisin asiaan.

Sinun tehtäväsi ap ei ole säikytellä vieraita lapsia. Jos pojan sanomiset kiusaa sinua ja tyttöäsi, ota henkilökuntaan yhteyttä.

Koko kylä kasvattaa, ei meinaa sitä, että yksi äiti haukkuu ja säikyttelee ja vetää turpiin muita lapsia siksi, että oma lapsi kokee heidän häiriöksi.

Vierailija
88/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla noin herkkänahkaisia..! Poikahan vain kommunikoi suoraan ja otti jopa tytön huomioon hoputtaessaan tätä pukeutumaan.

Vierailija
89/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taatusti puuttuisin asiaan.

Sinun tehtäväsi ap ei ole säikytellä vieraita lapsia. Jos pojan sanomiset kiusaa sinua ja tyttöäsi, ota henkilökuntaan yhteyttä.

Koko kylä kasvattaa, ei meinaa sitä, että yksi äiti haukkuu ja säikyttelee ja vetää turpiin muita lapsia siksi, että oma lapsi kokee heidän häiriöksi.

Vierailija
90/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos äiti kokee oikeudekseen karjua ja säikytellä pientä poikaa siksi, että poika on kehoittanut hänen lastaan menemään pukemaan niin koska ylitetään se raja, että lätty lätisee.

Vierailija
91/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas sitten on esiintynyt jatkuvaa tönimistä, se on taas eri juttu.

Oho...en tiennytkään, että jotkut äidit voivat oikeasti olla noin herkkänahkaisia..! Poikahan vain kommunikoi suoraan ja otti jopa tytön huomioon hoputtaessaan tätä pukeutumaan.

Vierailija
92/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos äiti kokee oikeudekseen karjua ja säikytellä pientä poikaa siksi, että poika on kehoittanut hänen lastaan menemään pukemaan niin koska ylitetään se raja, että lätty lätisee.

karjuin pojalle tai vedin turpaan tms? Sanoin kyllä ihan ystävällisesti asian. Ja aivan varmasti tulen sanomaan jatkossakin, jos vanhemmat eivät sitä itse tajua! Myös minun lapselleni saa vieraat sanoa, jos tämä käyttäytyy huonosti toisia kohtaan.

-ap

Vierailija
93/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poika on säikähtänyt. Tuskinpa kuvailemasi kauhea kovanaama ihan pienestä on säikähtänyt.

Vierailija
94/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ihan aloituksesta tuli ekana mieleen, että tuolla tytöllä ei takuulla ole sisaruksia... Sisarusten väliset välienselvittelyt tuppaa aika usein olemaan melko paljon raadollisempaa meininkiä kuin mikään noista mainituista... (ihan joka helkkarin kinaan en edes mene erotuomariksi, jos eivät ihan ilmiriitaa kehitä)

Töniminen ei tietenkään ole sallittua, mutta noi lausumat nyt oli musta todella mietoa... Jos noita ei lapsen itsetunto kestä niin voi hyvä ihme mitä sille tenavalle enää koulussa tapahtuukaan!

Vierailija
95/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poika on säikähtänyt. Tuskinpa kuvailemasi kauhea kovanaama ihan pienestä on säikähtänyt.

lapset joille ei ikinä sanota mistään, säikähtävät jo pienestäkin sanomisesta.

-ap

Ja kyllä olen sitä mieltä, että kaikenlainen kiusanteko, niin JATKUVA rumasti puhuminen kuin töniminenkin on kiusaamista ja siihen on puututtava jo päiväkodissakin.

Vierailija
96/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai sitten sellaiset

lapset joille ei ikinä sanota mistään, säikähtävät jo pienestäkin sanomisesta. -ap Ja kyllä olen sitä mieltä, että kaikenlainen kiusanteko, niin JATKUVA rumasti puhuminen kuin töniminenkin on kiusaamista ja siihen on puututtava jo päiväkodissakin.

Vierailija
97/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauheaa on "Menepä riisumaan siitä"-sanomisessa`???

Vierailija
98/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla laillahan aikuisetkin päiväkodissa/ kotona lapsia puhuttelevat, totta kai lapset perässä tekevät saman!

Ap ylireagoi. Mitä kauheaa on "Menepä riisumaan siitä"-sanomisessa`???

Vierailija
99/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ihan aloituksesta tuli ekana mieleen, että tuolla tytöllä ei takuulla ole sisaruksia... Sisarusten väliset välienselvittelyt tuppaa aika usein olemaan melko paljon raadollisempaa meininkiä kuin mikään noista mainituista... (ihan joka helkkarin kinaan en edes mene erotuomariksi, jos eivät ihan ilmiriitaa kehitä)

Töniminen ei tietenkään ole sallittua, mutta noi lausumat nyt oli musta todella mietoa... Jos noita ei lapsen itsetunto kestä niin voi hyvä ihme mitä sille tenavalle enää koulussa tapahtuukaan!

olisit huomannut, että tytöllä on kaksi siskoa. Eli ei ole ainokainen, jota kasvatetaan pumpulissa.

Miksi on niin vaikea uskoa sitä, että kiusaaminen tässä tapauksessa voisi olla todellista? Valitettavasti en voi näin kirjoituksessa kertoa äänensävyjä tms., joten varmaan jää väistämättä sellainen kuva, että liioittelisin.

Mutta asia selviää, kun haastattelen tyttöä asian tiimoilta enemmän.

-ap

Vierailija
100/137 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpasi ummessa, ettet syyllisty jatkuvaan rumasti puhumiseen.

Sinä nimittäin puhuit paljon rumemmin kuin se poika. Sekä edessäpäin että selän takana.

Ja jos poika oikeasti on paatunut raggari, kuten maalailet, sinun on täytynyt sanoa pahasti - eihän hän muuten olisi säikähtänyt.