pitäisitkö minua kauheana nipottajana?
Jos joka kerta perheesi käydessäsi meillä huomauttaisin samasta asiasta, siis useamman kerran kuukaudessa. Siitä, että en tykkää, että lasten kengät ja kuraiset haalarit heitellään pitkin olohuoneen lattiaa pukemista varten ja aikuisetkaan eivät voi käyttää eteisen tuolia kenkien laittoa varten, vaan ottavat omansa myös mukaan olohuoneeseen laitettavaksi.
Kommentit (27)
meilläkin on siisti koti mutta enmä suuttus jos olkkarissa puetaan ku ei eteiseen mahu...miks stressaa tommosesta? sen sotkun voi sit siivotu ku vieraat lähtee...tuskimpa toi ihan joka päivästä teillä on...
ettet voi vieraitten lahdettya vetaista imuria esiin ja siivota (mahdolliset) sotkut.
Varmaan koko vierailun ajan pihiset kiukusta silta varalta etta tuovat ulkovaatteensa sinun ihanaan olkkariisi.
tuulikaapin lisäksi. Én ole vielä nähnyt asuntoa jossa pitäisi mennä olohuoneeseen pukemaan. Ja vaikka meilläkin toppapukuikäinen pukee tuossa "aulan" eli läpikulkutilan puolella, niin kengät laittaa vasta tuulikaapissa. Ei tulisi mieleenkään mennä pukemaan kenkiä jonkun olohuoneeseen, en tee niin kotonakaan. Kummallisia vieraita kun ei ole mitään käytöstapoja! Ja minä saan kengät jalkaani ilman tuoliakin, vaikka olen raskaana.
Olin juuri aikeissa kirjoittaa, miten kummaa on että mennään olkkariin pukeutumaan. Meillä on pieni eteinen, mutta olkkari ei ole siinä vieressä niin herkullisesti tarjolla että kukaan olkkariin menisi pukeutumaan -sitten tuli mieleen ystävän koti: Kuraeteinen on semmonen "kaappi" että se lähinnä toimii kai äänieristeenä, ei siinä ole edes kengille säilytystilaa: tämä viritys on VAAN hukkatilaa!!
Eteinen itsessään on vessan vieressä. Ja tässä kerroksessa on heti eteisestä avara yhtenäinen tila jossa keittiö, ruokailupöytää ja olkkaria.
Ei siinä pimeässä, ahtaassa nurkkauksessa voi kukaan olla, vaikka kuinka laittaisi tuolinkin viemään lisää tilasta. ;)
En siis pue olkkarissa vieraisilla mutta ajattelin vaan miten omassa ahtaassa eteisessä kaikki vieraat pukee: siitä ei "niin helposti" poistu avaraan olkkariin!
Eli ehkä se syy saattaa olla siinä teidän kodin pohjaratkasussa?
Kuulostat siltä että pipo on vedetty liian kireälle.
Hyviin tapoihin kuuluu vieraanvaraisuus eli ei ole soveliasta tuollaisesta asiasta vieraille nipottaa.
Tai voihan sitä nipottaa ja ihmetellä sitten kun ei kaverit paljon kyläile.
Fiksuna ihmisenä kaivaisit juurikin sen imurin heidän lähdön jälkeen ja siistit paikat kuten muutenkin joudut tekemään lapsivieraitten lähdettyä.
Ylemmän keskiluokan tapaoppaassas muuten on juurikin niin ettei ikinä ole niin siistiä etteikö vieraat voi kengillä sisään tulla.
Eli joo, pidän sua nipottajana.
joten enpä kauheasti innostuisi. Ei siinä vain "kaiveta imuria esiin", vaan kyllä on matot pilalla, jos kumisaappailla tallustellaan.
Muutenkin ei tässä kai tarkoiteta mitään kutsuja, mihin tullaan kengät jalassa, vaan ihan tavallisia lapsiperhevierailuja kumisaappaineen.
eteisen välittömään läheisyyteen muutamia ylimääräisiä tuoleja. Kun vieraasi aloittavat pukeutumisrumban ja ovat suuntaamassa olohuoneen puolelle, voit oikein kädestä pitäen näyttää heille missä ovat tuolit pukeutumista varten. Tehostaaksesi sanojesi merkitystä, voit itse asettumalla olohuoneeseen johtavan oviaukon eteen estää heiltä pääsyn sinne.
dfgdfg