Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko pöytätapanatsiäiti?

Vierailija
17.04.2010 |

Olenko pöytätapanatsiäiti, jos minua ärsyttää

- kavereiden ja tuttavien lapset hyppivät pöydästä leikkimään ja juoksemaan kesken syömisen. Isä ja äiti maanittelevat takaisin pöytään ja syöttävät vielä "pari lusikallista" ruokaa jopa eskari-ikäisille. Toistuu 4-5 kertaa ruokailun aikana. Miksei oteta ruokalautasta pois pöydästä jos lapsi on mielestään lopettanut syömisen.

- lapset (3-6 - vuotiaat) huutaa pöydässä: "Äiti, maitoo!!" Äiti vastaa "Joo joo! Heti kun ehdin". Mihin unohtui "Saisinko maitoa?"

- Ruokaa yökötellään ja sanotaan sen olevan pahaa. Sekä kotona että kylässä.

- Lapset saavat tehdä pöydässä ihan mitä tahansa, koska "pääasia on että syövät". Ja perään selitellään kun tuo meidän Nico-Yamppa syö niin huonosti että ihan mitä vaan tehdään...

*huoh*

Kommentit (24)

Vierailija
22/24 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ja ollaan silti ihan keskituloisia vain.

Olisi hauska tietää, millaisissa paikoissa te asutte, joiden luona laukkaa näitä yökötteleviä ja kesken ruokailun leikkiin juoksevia lapsia.

Itse asiassa kun en ole oikeassa elämässä kenenkään kuullut edes tällaista nähneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sissejä, joille ei mene jakeluun. Joka kerta pitää kysyä, miten pyydetään. Aina ensin yritetään anna maitoo -linjalla. Tytöt keskimäärin tuntuvat nopeammin reagoivan toivotulla tavalla.

Vierailija
24/24 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia 4 ja en halua ruokailun kestävän 2h leikkeineen pelleilyineen tai huonojen käytöstapojen höystäminä. Mielestäni ruoka on sen verran arvokas asia, että pöydässä käyttäydytään hyvin. Kädet pestään ennen ruokailua ja pöydässä istutaan siivosti, pyydetään kauniisti, ruualla ei leikitä eikä ruokailuvälineillä, tuolilla ei keikuta. Ensinnä sen vuoksi että lapsista kasvaisi hyvätapaisia ihmisiä, toiseksi sen vuoksi että emme jaksa mieheni kanssa leikkiä lasten ehdoilla 2h per ruokailu ja siivota sen jälkeen sotkuja 2h, heittää rikkimenneitä laseja ja lautasia roskiin jne. Emmekä jaksa kuunnella jatkuvaa vaatimista tyyliin "anna" "tahdon" vaan jokaisen on opeteltava pyytämään natisti ja otettava muutkin ihmiset huomioon.

Inhoan niitä tuttavaperheitä joiden lapset (jopa eskari-ikäiset) porsastelevat pöydässä, syövät sotkuisesti ja pyyhkivät kätensä vaatteisiin, huutavat koko ajan anna tota, mä tahdon lisää, tai pahemoi eivät edes huuda vaan rohmuavat itse lisää vaikka lautanen on täynnä, eikä niitä kuitenkaan syödä, ja näiden lasten noustua pöydästä lattia on kahden neliömetrin alalta täynnä sotkua, tuolista ja pöydästä puhumattakaan..

Toisin sanoen pääsen KUITENKIN itse helpommalla kun vaadin hyvää käytöstä, ja toisaalta lapseni pääsee helpommalla myöhemmin elämässään kun heitä mielellään kutsutaan kavereillekin kylään/syömään, osaavat koulussa ja muissa tilanteissa käyttäytyä ja ottaa toisiakin huomioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi