"Äiti, minä lakattan tinua"
Nämä sanat pieni 3 v tyttöni tänään minulle yllättäen sanoi ja kyllä teki hyvää kuulla ne. Kauniiden sanojen päälle tyttö vielä halasi minua ja muiskautti pusun poskelle. Ihana pieni tyttöni!
Olin ostanut tytölle ison laatikollisen vaatteita huutiksesta ja niitä soviteltiin. Ihan uskomatonta, tyttö sovitti suuren määrän vaatteita lainkaan kitisemättä (pojiltamme olisi päreet palaneet jo kolmannen vaatteen kohdalla!)ja monen vaatteen kohdalla ääneen ihasteli: "onpa kaunis", "ihana". Taitaa olla prinsessa-ikä aluillaan ... olen sitä vähän jo odotellutkin: meillä on neljä poikaa tämän yhden tytön lisäksi ja äitinä on vaan hellyttävän ihanaa jakaa tytön kanssa näitä prinsessa-juttuja.
Minulla on himpun verran yli kaksi vuotias poika, joka sanoo minulle:"Mä lakastan sua". Hän tekee näin joka päivä ja pistää nenän kiinni nenääni ja halaa tiukasti rutistaen. Tuntuu niin ihanalta. Hän osoittaa muutenkin paljon hellyyttä, häntäkin on paijattu tosi paljon. Ihania nämä lapset ja kyllä ne pojatkin osaavat