Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti, minä lakattan tinua"

Vierailija
17.04.2010 |

Nämä sanat pieni 3 v tyttöni tänään minulle yllättäen sanoi ja kyllä teki hyvää kuulla ne. Kauniiden sanojen päälle tyttö vielä halasi minua ja muiskautti pusun poskelle. Ihana pieni tyttöni!

Olin ostanut tytölle ison laatikollisen vaatteita huutiksesta ja niitä soviteltiin. Ihan uskomatonta, tyttö sovitti suuren määrän vaatteita lainkaan kitisemättä (pojiltamme olisi päreet palaneet jo kolmannen vaatteen kohdalla!)ja monen vaatteen kohdalla ääneen ihasteli: "onpa kaunis", "ihana". Taitaa olla prinsessa-ikä aluillaan ... olen sitä vähän jo odotellutkin: meillä on neljä poikaa tämän yhden tytön lisäksi ja äitinä on vaan hellyttävän ihanaa jakaa tytön kanssa näitä prinsessa-juttuja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin lukemaan kommentteja. Hehee, kutakuinkin arvasin, että joku besserwisser tulee kommentoimaan tyttöni puhetaitoa. Vaviskaa kauhusta, mutta en ole puuttuvista kirjaimista pätkääkään huolissani! Muillakin lapsillamme s, r ja d napsahtaneet kohdilleen 3-4 ikävuoden välillä.

Vierailija
2/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla on noin suloinen tyttö. Oma 3v poikani on myös kova hellimään ja päivittäin sanoo "äiti rakastan sinua" jonka perään pikkusisko 2v aina tokaisee "itiä myöt":)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin yllättynyt tapahtuneesta, koska tyttö ei ole aiemmin ollut mikään halailija tai usein käyttänyt sanaa rakastaa. Oikein havahduin siihen, että meillä on liian vähän halailtu, paijailtu ja sanallisesti kerrottu rakastavamme. Tuli huono omatunto omasta toiminnastani äitinä. Vaan kiitos pienen ihanan tyttöni, nyt tulee muutos tässä asiassa. Jatkossa enemmän syliä ja paijailua, vähemmän av:lla roikkumista ja mukamas tärkeitä äidin omia juttuja. Rakastetaan lapsiamme ja osoitetaan sitä myös käytännössä!

t: ap joka tippa linssissä kirjoittaa ja pohdiskelee

Vierailija
4/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUHETELAPIAAN PU PU PU PU PU PU!

Vierailija
5/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysvammanen?

Toivottavasti ap ei palaa lukemaan noita idioottien puheterapiaviestejä... ja käyttää ajan lastensa kanssa.

Kyllä kolmevuotias voi vielä puhua epäselvästi ilman että tarvitsee mitään terapiaa.

Terapiaan vaan ja käytöskouluun aikuinen joka tässä kohtaa puhuu kehitysvammasta...

Idiootit!

Vierailija
6/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon joka päivä pojalleni rakastavani ja hän vastaa rakastavansa myös, mutta sellaiset spontaanit "minä rakastan sinua"-lauseet lapsen suusta on aivan ihania ja liikuttavia

Vierailija
7/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulamaan yhtä hyvin kuin lapsen osoittama hellyys.

Itellä kun on pinna kireällä tai surumieli. Kyllä lapsi vaistoaa ja haluaa helliä ja halia.

Kysyn että "missä on äidin rakas?" ja lapsi osoittaa napaansa ja iloitsee virnuaa "tässä!" :)

Vierailija
8/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap.n lapselta puuttunut tuon sanomisen mukaan kuin s kirjain.

Meillä 2v11kk poika jolta puuttuu s ja r kirjaimet.

Tosin nuo kommentoijat onkin varmasti porvoosta tai sitten vituttaa ettei omat lapset osoita mitään hellyyttä heitä kohtaan.

Vierailija
9/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sanat pieni 3 v tyttöni tänään minulle yllättäen sanoi ja kyllä teki hyvää kuulla ne. Kauniiden sanojen päälle tyttö vielä halasi minua ja muiskautti pusun poskelle. Ihana pieni tyttöni!

Olin ostanut tytölle ison laatikollisen vaatteita huutiksesta ja niitä soviteltiin. Ihan uskomatonta, tyttö sovitti suuren määrän vaatteita lainkaan kitisemättä (pojiltamme olisi päreet palaneet jo kolmannen vaatteen kohdalla!)ja monen vaatteen kohdalla ääneen ihasteli: "onpa kaunis", "ihana". Taitaa olla prinsessa-ikä aluillaan ... olen sitä vähän jo odotellutkin: meillä on neljä poikaa tämän yhden tytön lisäksi ja äitinä on vaan hellyttävän ihanaa jakaa tytön kanssa näitä prinsessa-juttuja.

Vierailija
10/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi ettei ap ole aiemmin tajunnut sylitysten, halien ja sanojen merkitystä, että pieni lapsi sitten opettaa.Mamma on vain odotellut prinsessa ikää...

No, silti kaikki on eteenpäin!

Vierailija
11/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi ettei ap ole aiemmin tajunnut sylitysten, halien ja sanojen merkitystä, että pieni lapsi sitten opettaa.Mamma on vain odotellut prinsessa ikää...

No, silti kaikki on eteenpäin!

On kyllä niin ihanaa porukkaa. Kaikesta pitää tulla päätä aukomaan.

Vierailija
12/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa oikein puhua vielä, mutta usein nukkumaan käydessä katsoo hellästi ja pussaa äitiä suulle :)

Vierailija
13/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi ettei ap ole aiemmin tajunnut sylitysten, halien ja sanojen merkitystä, että pieni lapsi sitten opettaa.Mamma on vain odotellut prinsessa ikää... No, silti kaikki on eteenpäin!

On kyllä niin ihanaa porukkaa. Kaikesta pitää tulla päätä aukomaan.

Sitä varten myös tämä palsta on olemassa, ja omaa mielipidettä se sinäkin saat sanoa, ja sanoitkin :)

Vierailija
14/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi tänään: "Minä rakastan sinua niin, niin, niin, NIIN paljon!" ja rutisti vielä päälle.

Vierailija
15/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

l- ja r-kirjaimet. Saimme yhden ajan puheterapiaan. Pute sanoi, että vasta eskarin keväällä aloitetaan säännöllinen harjoitteleminen, jos eivät kirjaimet ennen sitä löydy. Kotiharjoituksia teemme tosin jos nyt, kun poika on 5½ -vuotias.

Olen koulutukseltani erityisope, joten nämä asiat ovat hieman hallussa myös itselläni. 3-vuotias ei todellakaan pääse missään Suomessa julkiseen puheterapiaan kirjainvirheillä. Ei kolmevuotiaan keskittymiskyvyllä edes tehdä kirjanvirheitä oikovaa harjoittelua.

Joten täällä taas asiantuntijat puhuvat... Älä välitä ap!

Itse kiinnitin huomiota siihen, kuinka hyvin 3-vuotiaasi ilmaisee rakkautensa tai muut tunteesa (kuten vaikkapa ihastumisen uusiin vaatteisiin), vaikka, niin kuin itse sanoit, ei ole sinulta juuri mallia saanut. Itse olen monesti sanonut miehelle, että ottaisi lapsista mallia, kuinka huomioivat minut, esim. jos minulla on jotain uutta (kampaus, vaatteet) tai olen kotona ahkeroinut (siivonnut, leiponut tms.). Lapset ovat niin ihanan spontaaneja, että me aikuiset saisimme monesti ottaa oppia! :)

Vierailija
16/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Siis voi hyvää päivää, miten täällä av:lla puututaan lillukan varsiin. Iloitsin tyttöni spontaanista rakkauden ilmauksesta ... voi pahoitteluni av:n väki ja nöyrin anteeksipyyntöni kun en samaan tekstiin tehnyt perusteellista selvitystä siitä, miten paljon meillä halitaan tai ei halita, syrjitäänkö meillä poikia vai ei, olenko ohjannut lapseni puheterapiaan vai en jne. Ihan tosi, tuosta puheterapia-asiasta minua ei saa provosoitua. Mutta noilla muilla teemoilla kyllä.

Poika-asiaan pakko vähän laittaa täydennystä. Neljä poikaa siis talossamme on ja meno useinkin aika raisua; heille läheisyys/rakkauden osoittaminen ei ole halailua, vaan painimatseja, jalkapallopelin tiimellystä ym. Siksi niin hellyttävää nähdä tytössä jotain erilaista; harvemmin pojat pyörähdelleet mannekiineina iloissaan uusista vaatteistaan :-)

Lapsiamme ei ole kasvatettu kylmästi, mutta tänä viikonloppuna sain herätyksen siihen, että enemmänkin voisin lapsiini panostaa. Aina on petrattavaa, vai löytyykö täältä joku täydellinen av-mamma joka on tähän saakka kaiken tehnyt täydellisesti. Pienillä teoilla me vanhemmat voimme paljon välittää lapsillemme rakkautta ja hellyyttä. Suosittelen muitakin epätäydellisiä vanhempia tarttumaan tähän haasteeseen.

Vierailija
17/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jätit typerät kommentit omaan arvoonsa ja keskityit olennaiseen.

Onnellista perhe-elämää jatkossakin!

Vierailija
18/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy todellakin maailmankaikkeuden täydellisimmät ihmiset :)

Toisaalta onneksi myös usein hyvinkin empaattiset ja vilpittömin mielin auttavat ihmiset.

Vierailija
19/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin jo pyytänyt tuossa vaiheessa.

Vierailija
20/21 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 3 vuotiaan kuuluisi enää puhua noin.

Todella paljon puuttuvia kirjaimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan