Mikä minussa haisee?
Pari kertaa asiakkaani. Eri asiakas kummallakin kerralla on sanonut, että haisen pahalle. Hoidan dementoituneita vanhuksia, jotka eivät sen kummemmin osaa selittää, kunhan sanovat suoraan kuten pienet lapset. Olen nyt ahdistuneena ollut huomaavinani, että työkaverit välttelevät ja avaavat ikkunoita huoneissa, joissa olen ollut. En kehtaa kysyä keneltäkään. Mikä asia voisi olla kyseessä? Peseydyn ja pesen hampaani joka ilta.
Kommentit (33)
voisiko jokin kissanpissanhaju ola synä, johon itse olet turtunut. Sinuna ap aloittaisin tehokkaasti sekä käyttäämään tehokasta dödoä, että peseytymään huolella ja rasvaamaan ja käyttäämään talkkia taivekohdissa. Vaatteet vaihtaisin päivittäin. Lisäksi pesisin hampaat hyvin aamuin illoin ja käyttäisin hammaslankaa ja BS12 suuvettä. Varmistaisin myös ne proput nielusta.
Mulla on ollut nuoruudessa eräs todella ylipainoinen ystävä, jolla oli hajuongelma. Se haju tuli jostain ihopoimuista, sellainen rasvainen ja tosi paha haju.
varmasti vaatteidesi kuivaa kuivaksi asti ennen kuin laitat ne kaappiin?
sulla työvaatteet töissä? Minä nimittäin ällöän sitä maakellarin hajua, mikä tarttuu hometalossa asuviin ihmisiin. Muutamakin tuttu haisee sille ja eivät sitä itse huomaa. Olen nimittäin huomauttanut asiasta yhdelle perheelle ja ei kuulemma ole mahdollista kun kuntotarkastus tehtiin. Toinen tuttuni taas teettää juuri remonttia hometaloon ja kyselee itse, että vieläkö haisee :)
Ala peseytymään myös aamuisin, käytä talkkia ihopoimuihin, pese myös hiukset joka päivä. SB12 suuvettä purskuttelet pitkin päivää (vaikka periaatteessa pitääkin hajut kurissa 12h), osta deodoroivaa jalkasuihketta ja suihki sitä jalkoihin pesun jälkeen. Vaihda työkengät uusiin.
eli aika samoja ohjeita kuin muiltakin olet saanut. Huolehdi, että vaatteesi ovat aina puhtaat. Nyt on kyse jostain hajustamihin olet itse niin tottunut, ettet sitä huomaa. Et tunne ketään keneltä kehtaisi kysyä?
Saisi puolueettoman ja vaitiolovelvollisen kannanoton asiaan.
pesetkö hampaita aamuisin? Hengitys voi tietämättäsi haista.
Jotkut ummetuksesta kärsivät alkavat haista kun panttaavat liian pitkään.
Vierailija kirjoitti:
eräässä perheessä haisee home, ja kun tulevat meille kylään niin koko perhe haisee voimakkaasti samalle kun heillä
Home jota on asuintiloissa ei taida haista. Kyseessä täytyy olla joku muu asunnon ominaishaju tai esim. liian hitaasti kuivuneet vaatteet.
Yleensäkin jokainen ihminen on pahanhajuinen, jos oikein haistellaan. Kumma, että koirat sietävät ihmisiä.
Eihän ole hometalo? Se haju jää kaikkeen eikä itse välttämättä huomaa.
Lisää pesukoneen huuhteluaineeksi reilusti etikkaa - hävittää mahdolliset hajut vaatteista. Jotkut käyttävät myös hopeaionipalloa pyykin seassa, toimii kuulemma
Osta probioottista Ihovoidetta ja laita sitä ihopoimuihin, pahaa hajua aiheuttavat bakteerit vähenee. Pahimmissa poimuissa voi myös käyttää kangas taitoksia imemässä kosteutta, tai käsipaperia.
Käytä suuvettä. Jotain laadukasta.
Tee näin 2 vko ja kysy joltain että onko hajusi muuttunut paremmaksi
Vaatteet haisevat nykyään monella. Pyykkikoneet käyttävät entistä pienempiä vesitilkkasia, ja 40 asteen pikapesut eivät tee vaatteista puhtaita (eivätkä koneestakaan, pidemmän päälle). Bakteeeritoiminnasta tuleva haju muistuttaa juurikin sitä likaisia tiskirättiä.
Laita tuhdisti Axea niin ei muut hajut erotu.
Mä veikkaan työkengiä. Oot ilmeisesti hoitsu? Itellä on ainakin se ongelma, että ihan hyvät työkengät täytyy tietyin väliajoin heittää pois, koska alkavat haista niin järkyttävästi jalkahielle. Eikä siinä paljoa auta sukkien vaihdot tms.