Mikä minussa haisee?
Pari kertaa asiakkaani. Eri asiakas kummallakin kerralla on sanonut, että haisen pahalle. Hoidan dementoituneita vanhuksia, jotka eivät sen kummemmin osaa selittää, kunhan sanovat suoraan kuten pienet lapset. Olen nyt ahdistuneena ollut huomaavinani, että työkaverit välttelevät ja avaavat ikkunoita huoneissa, joissa olen ollut. En kehtaa kysyä keneltäkään. Mikä asia voisi olla kyseessä? Peseydyn ja pesen hampaani joka ilta.
Kommentit (33)
eikä ole närästystä tai nielutulehduksia, veikkaan hajus syyn liittyvätylipainoon jollain tavalla. Rasvamakkarat hautovat ja poimuihin jää hikeä ja ihon hilsettä ja alkaa haista. vaikka kuinka yrittäisi pestä.
kokeilepa kädelläsi niistä poimuita, siellä on kosteaa ja nostapa sen jälkee käsi nenäsi eteen.
samasta ongelmasta kärsinyt ex-ylipainoinen
rintojen alusta haisi... itse ostin ruusuntuoksuista talkkia.
Myös alapää haisi helposti,käytinkin koko ajan puuvillaisia pikkuhousunsuojia (huom. nimenomaan esim. vuokkoset,muovise hiostaa alapäätä!)
Toinen vaihtoehto on vaatteet. pesethän ja vaihdathan aluvaatteet joka päivä? Ja muutkin vaatteet säännöllisesti?
Mulla on káveri joka ei muuten haise pahalle ja on siisti,mutta hän ei pese vaatteitaan kovinkaan usein,siis päälysvaatteitaan.. Haisuli,valitettavasti!
Ja sit vielä,päänahka voi hiota,varsinkin pitkähiuksisilla tai paksuhiuksisisilla.
Oisko näistä apua?
-nyk.65kg-
Nuo ihopoimut, jalat tai hampaat veikkaisin todennäkäisiksi syiksi. Niihin alan nyt kiinnittää huomiota. Tuo oli yllättävä tieto, että läskipoimut voivat haista niin että ympäristökin huomaa!? Työvaatteet on käytössä, joten ei varmaankaan sellainen ole syynä. Kiitos kaikille asiallisesta avusta. ap
Joillakin ihmisillä jalat haisee pahalta, mutte siihen on ilmeisesti olemassa joku apukin. Käytätkö muuten deodoranttia?
Ehkä hengitys, onko reikiä, ientulehdusta ym? ala käyttää esim SB12-suuvettä vaikka pitkin päivää. pullo vaan töihinkin mukaan. Tai hikoiletko voimakkaasti? Haiseeko kotonanne "kellarilta"?
nielutulehdus, proput kurkussa, jokin uusi vaate jossa vielä kaupan hajua,
Itse en en tunne mitään hajua meillä kotona enkä itsessäni. Tällä hetkellä asun yksin. ap
eräässä perheessä haisee home, ja kun tulevat meille kylään niin koko perhe haisee voimakkaasti samalle kun heillä
Sinulla lävistyksiä?
Itselläni on useampi lävistys ja ne alkavat välillä "haisemaan" huomaamattani. Niihin kertyy likaa väliin ja se alkaa haiskahtamaan todella pahalle. (varsinkin huulikorut haisee hirveelle välillä kun reikään joutuu jotain ruuantähteitä)
Joten jos sinulla on läväreitä, niin mars desinfioimaan ne heti. Haju todennäköisesti johtuu silloin niistä.
mites parfyyminkäyttö? Et kai vain ui siinä?
Tuntuu jotenkin hassulta ja on iso kynnys kysyä joltain kaverilta, että haisenko minä pahalle. Jotenkin kummallisesti työkaverit kyllä mielestäni käyttäytyvät nykyisin. ap
Alapään haju varmaan tuntisin itsekin. Samoin hienhajun. Ilmeisesti haju on joko ihossa tai hengityksessä. ap
Niin pahasti, että jää joitain poimuja, mihin kertyy pahanhajuista ihoeritettä päivittäistenkin suihkujen välissä?
Oletko jollain lääkekuurilla?
Alan ihmisenä varmaan tiedätkin, että jotkutu lääkkeet saattavat aiheuttaa hajuhaittoja.
käytän säännöllisesti useampaakin lääkettä. Mutta peseydyn kyllä päivittäin. ap
en ole päivittäin tekemisissä hänen kanssaan, mutta olen usein huomannut ohi kulkiessani, että hänen vaatteensa haisevat pahalle. Sellaiselle, että olisivat kuivuneet liian hitaasti. Vähän niin kuin tiskirätti tai jotain. Periaatteessa niissä on jotain pesuaineenkin hajua, mutta sitten tuo melko voimakas tiskirätti haju seassa. Hän on ylipainoinen, mutta mielestäni hän itse ei haise vaan vaatteet.
Olen miettinyt joskus, että olisiko hänen pyykkikoneensa liian vanha ja pesutehon menettänyt tai ehkä ei ole tajunnut puhdistaa nukkasihtiä koskaan!? Tai sitten vaatteet kuivuvat liian kosteassa paikassa liian pitkään ja haju tulee siitä.
Voisiko sinulla olla sellainen ongelma?
Vaatteiden hajuunhan ilmeisesti itse tottuu. Jotkut kokevat jonkin pesuaineen hajun tosi voimakkaana, vaikka sitä ei itse huomaisi ollenkaan.
Itse olin ennen lihava, ja nyt kun olen laihtunut,pari kaveria on sanonut että kiva kun mä en enää haise. =(
En ikävä kyllä osaa tuohon neuvoa antaa, koska en tiedä mikä minussa haisi ja miten sen olisi voinut ehkäistä.
Peseydyin minäkin päivittäin. Ja silti haisin. Sorry.
sipuli
valkosipuli
"etniset" mausteet
kahvi+pesemättömät hampaat
vanha viina
Lääkitys tosiaan voi muutta myös ominaishajua (itselläni myös).