Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, kaikki lihapullaeksperttimammat!

Vierailija
17.04.2010 |

Miten saatte pullat pysymään pyöreinä paistovaiheessa??? Mulla noista pullista vaan tulee pihvejä, no matter what! Viisasten kivi? Kiitos.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korppujauhoja tai möyhennettyä paahtoleipää (tmv.)?

Itse tein viimeksi niin, että annoin 4 grahampaahtoleivän viipaleen liota kermaviilin ja 1/3 sipulikeittopussin kanssa. Lisäsin yhden kananmunan. Ja mausteeksi pippuria, fondia, ketsuppia, paprikajauhetta.

Ai että tuli hyviä, muhevia ja PYÖREITÄ :) Muista aina kastella kädet kun pyörität pullia, tulee kiiltäviä ja kauniita.

Vierailija
2/4 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunissa lihapullat, koska kahden pienen lapsen kanssa on ihan mahdotonta paistella niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan levinnyt näillä ohjeilla:

sipulikeittopussi (tai kaksi) sekoitetaan kermaviilipurkin tai maustamattoman jukurtin (2 dl) kanssa ja annetaan turvota ihan paksuksi töhkäksi. Joukkoon sitten oman maun mukaan mausteita (meillä reippaanlaisesti, esim. sambal oelekia tai muuta chilitahnaa, paprikaa, mustapippuria...).

Sitten sekaan laitetaan jauheliha, joka sekoitetaan hyvin jatkeaineksiin. Lopuksi (ja siis ihan loppuvaiheessa, ei saa enää hirveästi vaivata tämän jälkeen) sekaan munia tarpeellinen määrä. 2/jauhelihakg esmes.

Taikina pulliksi ja uuniin tai pannulle. Saat lähettää mulle reklamaation ja tulen tekemään teille uuden pullat, jos leviää.

Vierailija
4/4 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taikin on liian löysä. Vähemmän nestettä ja taikina kiinteämmäki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän