Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei tää juttu voi pitää paikkaansa!!

Vierailija
17.04.2010 |

täällä höpötetään koko ajan sitä, että 1 vuotias lapsi voi olla yhden yön hoidossa, 2 vuotias lapsi kaksi yötä hoidossa jne jne jne. Pistäkäähän mulle linkki missä noin sanotaan!! mulla nyt 9kk vauva joka ollut muistaakseni 5 kertaa mummulassa yökylässä ja tykännyt siellä aina olla. yhtä hymyä vaan. aina kun miehenni kanssa lähdemme sieltä niin tyttö on yhtä hymyä vaan, heiluttaa meille ja jatkaa leikkejään! olenko nyt teistä aiheuttanut muka lapselleni jotkut kauheat traumat =D!! ei ikävöi meitä yhtään kun on hoidossa.. naureskelee ja seurustelee mummun ja papan kanssa. nukkuu ilman ongelmia sen 14h yöunia. onko täällä oikeesti paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat noudattaneet tuota ohjetta?!? no onneks sentään meillä on muutakin elämää kun olla kotona vaan lapsen kanssa.. en tarkoita sitä, etten haluaisi olla lapseni kanssa, rakastan yhteisiä hetkiä, mutta olen mielestäni vielä parempi äiti kun pääsen välillä mieheni kanssa tuulettumaan. onko täällä muita jotka "aiheuttaa lapsilleen traumoja" ja laittaa ennen yhtä ikävuotta lapsen yökylään ja ei koe siitä mitään tunnontuskia? =D

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kerran 3 yötä yökylässä. Sen jälkeen ollut useita kertoja useamman yön peräkkäin, 6-vuotiaana oli jo 3 viikkoa putkeen mummolassa. Mun mielestä tuo on ihan älytön ohje, johon ei ole mitään perusteita olemassa.

huhhuh! Oliko tämä sekaan heitetty provo, vai onko joku oikeasti tällainen :O

Vierailija
62/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen aikoihin en ollut kuullutkaan mokomasta. Esikoinen oli kuitenkin arka ja varovaisesti häntä muut hoitivat -yötä olimme pois vuoden tienoilla. Nykyisin sama lapsi on 10 vuotta ja suunnittelee viikon leirejä kesälle ihan tohkeissaan! eli mistään totutuksesta ei ole ollut kyse, vaan on saanut kasvaa omaa tahtia poissaoloon. Ja on luokkatovereitaan huomattavasti reippaampi lähtemään yökyliin.

Kolmesta lapsesta kaksi on arkaa ja yksi sosiaalinen, luottavainen tapaus (keskimmäinen). Jokaisen lapsen kohdalla on menty hänen tahdissaan. Joskus kakkosen kohdalla kuulin Bowblysta ja silloin ajattelin, että laskin, että sattuma ja lasten kuuntelu on vienyt meidät hyvään suuntaan.

Rasittavaa on lapsen jatuva vierastaminen, ujostelu ja vinkuminen äidin ja isän perään. Jos sen ajan jaksaa, niin lapsi kyllä ottaa irtioton ja hänestä kasvaa itsetuntoinen ja luottavainen. Näin minä siis uskon. Ja se on toiminut nyt kolmen lapsen kohdalla (ekan kohdalla vei 4 vuotta, toisen 1,5 vuotta ja kolmannen 3 vuotta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

As simple as that.

N44

lapset 15 ja 1 v

Vierailija
64/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kerran 3 yötä yökylässä. Sen jälkeen ollut useita kertoja useamman yön peräkkäin, 6-vuotiaana oli jo 3 viikkoa putkeen mummolassa. Mun mielestä tuo on ihan älytön ohje, johon ei ole mitään perusteita olemassa.

huhhuh! Oliko tämä sekaan heitetty provo, vai onko joku oikeasti tällainen :O

Lapsella on hyvin läheinen suhde isovanhempiinsa, eikä se ole mitenkään pois läheisistä suhteista vanhempiinsa. Syynä hoidossa olemisiin on pääasiassa olleet työt, ei mikään biletys tms. Terve ja hyvinvoiva tuo lapsi nyt 8-vuotiaana on, on hyvät suhteet meihin vanhempiin sekä isovanhempiin. Miten se voisi olla huono asia?

Vierailija
65/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mm. MLL:n sivuilta.

Vierailija
66/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei meidän 2½ vuotias välttämättä ollutkaan valmis vielä yksin mummulaan, olihan siellä toki sisarukset mukana, mutta äiti tai isi puuttui niin, se erotuska mikä purkautui kun lapsi kotiin sunnuntaina tuli oli sydäntäraastavaa. Voi mennä hetki ennen kun uudemman kerran kokeillaan tuota mummulassa oloa ilman toista tai molempia vanhempia. Kesällä nyt on pakko kun on synnytys edessä, mutta silloinkin luultavasti mummu pääsee meille kotiin hoitamaan jolloin on edes koti ympärillä. On ihan lapsesta kiinni mihin milloinkin on valmis, ja tässä auttaa se kuuluisa maalaisjärki ja se että tuntee lapsensa.

Jos haluaa lomailla/hengähtää silloin kun vauva on ihan pieni niin voihan se isikin lähteä vauvan kanssa mummulaan tai mihin sitten meneekin niin on toinen vanhemmista turvaamassa vauvan perusturvallisuutta, tietysti tämä vaatii sen että isä on muutenkin läsnä vauvan elämässä. ymmärrän myös että joskus vaan on pakko hengähtää, että jaksaa, silloin täytyy olla rohkeutta itsellä jättää vauva turvalliseen hoitopaikkaan

Vierailija
67/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parisuhteemme niin vakaa, ettei vaadi keinotekoista paikkaamista.

Suosittelen hankkimaan lapsia vasta kun on lapsiin valmis - ja valitsemaan myös sen isän huolella!

Vierailija
68/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätettiin 5v yksin hoitoon ja olin tällainen "reipas ja iloinen" lapsi kun tiesin että vanhemmat odottivat minulta sellaista. Itkin kuitenkin itseni iltasin uneen ja ihan kamala ahistuksen ja ikävän tunne jäi kun vanhemmat lähtivät pois. Piiloon piti mennä itkemään. Ikävä oli valtava. ITkin aina piilossa ja aikuisten /muitten läsnä ollessa näytin reipasta. SAin tästä reippaudesta paljon kiitosta ja kehuja ja niitähän oli kiva kuunnella. :/

Omia lapsia en ole kovin pienenä jättänyt yökylään. Sitten kun selvästi haluavat kokeilla yökyläilyä ovat saaneet kokeilla ja silloinkin on sovittu että haetaan pois jos kamala ikävä tulee.

ekan kerran 3 yötä yökylässä. Sen jälkeen ollut useita kertoja useamman yön peräkkäin, 6-vuotiaana oli jo 3 viikkoa putkeen mummolassa.

Mun mielestä tuo on ihan älytön ohje, johon ei ole mitään perusteita olemassa.

Vierailija
69/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 1-vuotiaalle kuukausimäärä tunneiksi.

9kk -> 9h erossa molemmista vanhemmista. Jos illalla vie ja aamulla hakee, niin eipä paljon ylity.

1v -> 1vrk eli yö ja päivä, 24h.

5v -> 5vrk, viisi yötä ja viisi päivää.

Eikä tapahdu mitään maagista sinä yönä kun vuorokausi vaihtuu ja lapsi täyttää yksi vuotta ja "kestää" yhtäkkiä 12tuntia ylimääräistä, vaan tuota kohti pikkuhiljaa - oletus on tietysti että hoitaja ja hoitopaikka ovat tuttuja ja turvallisia.

Eli tuolla matikalla mä saisin olla lapsuudenkodistani poissa vain alle kuukauden kerrallaan (26 päivää). Ilmankos musta on kasvanut tunnevammainen, kun muutin kotoa 20 vuotiaana :(

Vierailija
70/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan se logiikka on, jos vielä 26-vuotiaanakin koet olevasi lapsi. Normaalit ihmiset tulee kyllä aikuiseksi jo 18-vuotiaana, mutta sinulla on varmaan sitten kiintymyssuhde häiriintynyt ja kehityksesi viivästynyt.

Vierailija
71/77 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaneet lapsia vanhempien ollessa töissä! Me vähän vanhemmat palstalaiset (olen synrynyt -70-luvun alussa) jouduimme kolmen kuukauden iässä hoitoon, ja hyvässä lykyssä niin tuttuun paikkaan kuin mummula. Ei silloin kysytty sopiiko äidille yövuoro, eikä kysytä tänäpänä suuressa osassa maailman maita. Jos väliaikainen ero vanhemmistan niin haitallista lapsille kuin osa palstalaisista näyttää uskovan, niin suurin osa maailman ihmisistä on häiriytyneitä. Palstasta päätellen täydellinen symbioosi ei ainakaan näytä lisäävän empatiankykyä, saatika sitten muita järjen lahjoja!

Vierailija
72/77 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi nyt että 1 vuotias aina yhden yön kerrallaan hoidossa, ei pidempiä aikoja?

Vierailija
73/77 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi vuotias vain yhden yön hoidossa mukamas.. ei voi olla esim kahta yötä hoidossa. siitä pyysinkin linkkiä, että missä näin muka sanotaan

t. ap

Vierailija
74/77 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on täysin uusavuton ja eivät ilman ohjeita pärjäisi, koska nykyään puuttuu MAALAISJÄRKI, jota sinulla ilmeisesti löytyy.

Vierailija
75/77 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai siitä voi joustaa tai muuten elää niin kuin itsestä tuntuu parhaalta.

Vierailija
76/77 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinullakin näköjään maalaisjärkeä löytyy :) ihan mielenkiinnosta sitä linkkiä vaan kyselen. en itse meinaan löytänyt kyseistä juttua vaikka etsin.

t:ap

Vierailija
77/77 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi nyt että 1 vuotias aina yhden yön kerrallaan hoidossa, ei pidempiä aikoja?

tarkoittaa. Ap on nyt käsittänyt väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi